Стойности на дюзи при 60

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3330
Регистриран на: 29.03.2007
Местоположение: Pleven
Пол: Мъж
Кара: E60 530D F07 530D
Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
Детайли за колата: трошляче някакво :)

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от spacepl » 31 Дек 2021, 20:58

Релето сам няма да можеш да го тестваш но то не е и нужно. Махаш буксите на свещите и с мултицет поставен на пищялка (мерене на диоди) проверяваш за верига между блока на колата и централният електрод. Ако пищи, значи е здрава свеща, ако не - сменяй. Ако са здрави свещите, а релето казва, че не са го сменяй/рецилкирай.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от SpasT » 01 Яну 2022, 4:03

spacepl написа:Релето сам няма да можеш да го тестваш но то не е и нужно. Махаш буксите на свещите и с мултицет поставен на пищялка (мерене на диоди) проверяваш за верига между блока на колата и централният електрод. Ако пищи, значи е здрава свеща, ако не - сменяй. Ако са здрави свещите, а релето казва, че не са го сменяй/рецилкирай.


Не съм напълно съгласен за меренето с мултицета. Намирал съм свещи консумиращи по 40 A о такива с консумация от 5А. И в двата случая мултицета ще покаже изправна верига, но свеща е за смяна. Истинския тест е с правотокови ампер клещи. Един човек сяда на седалката и при всяко даване на контакт втори човек Мери консумацията на всяка свещ. Имайте в предвид, че със затоплянето на свеща тока пада!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 420
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535D

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от fitter » 01 Яну 2022, 8:04

SpasT написа:
spacepl написа:Релето сам няма да можеш да го тестваш но то не е и нужно. Махаш буксите на свещите и с мултицет поставен на пищялка (мерене на диоди) проверяваш за верига между блока на колата и централният електрод. Ако пищи, значи е здрава свеща, ако не - сменяй. Ако са здрави свещите, а релето казва, че не са го сменяй/рецилкирай.


Не съм напълно съгласен за меренето с мултицета. Намирал съм свещи консумиращи по 40 A о такива с консумация от 5А. И в двата случая мултицета ще покаже изправна верига, но свеща е за смяна. Истинския тест е с правотокови ампер клещи. Един човек сяда на седалката и при всяко даване на контакт втори човек Мери консумацията на всяка свещ. Имайте в предвид, че със затоплянето на свеща тока пада!
https://youtu.be/lsuP1QkKcXU

За мен това е най-правилния метод за проверка на свещи. При смяна на реле задължително се проверяват всичките, защото и то може да изгори бързо с тръгнали свещи.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от swetlioo » 01 Яну 2022, 9:28

Честит Нова година на всички
И по темата, в последните постове.
Каква ще е причината, все на 1-ви цилиндър свещта да изгаря?

П.П.
Ей сега слязох с лаптопа и INPA-та.
При студен двигател, не е палена 4 дни, външна температура 7 градуса, пидаване на контакт, таблото покава индикацията за подгрева на свещите за 2-3 секунди, междувременно никаква по-висока консумация на ток. Гледам акумулатора е на 11.88 В, връщам ключа, отива на 12.2 В, което за мен е никаква консумация ако включва подгряването на свещите.
Въртя да запали, пали от раз, 1-ви цилиндър отново е на -2.5 ксто за 3 секунди бързо падна до -1.7
Веднага гледам акумулатора, дава 14.4 В
От менюто на INPA прозорец Activate, има няколко опции за активиране на няколко релета, едно от които е Glow relay, което мисля е за подгряването на свещите.
Активирам го през лаптопа, но нито свети нещо по таблото, нито мени оборотите, нито пада заряда на акумулатора.
Тествах същата процедура и на загасрн мотор, само на контакт, сякаш нищо не се случва.

Не знам релевантен ли е тестът който правя, но мисля, че релето вярно не работи, чудно защо не ми дава грешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 95
Регистриран на: 9.10.2016
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E61 в цвят “мантинела”

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от SpasT » 01 Яну 2022, 13:04

swetlioo написа:Честит Нова година на всички
И по темата, в последните постове.
Каква ще е причината, все на 1-ви цилиндър свещта да изгаря?

П.П.
Ей сега слязох с лаптопа и INPA-та.
При студен двигател, не е палена 4 дни, външна температура 7 градуса, пидаване на контакт, таблото покава индикацията за подгрева на свещите за 2-3 секунди, междувременно никаква по-висока консумация на ток. Гледам акумулатора е на 11.88 В, връщам ключа, отива на 12.2 В, което за мен е никаква консумация ако включва подгряването на свещите.
Въртя да запали, пали от раз, 1-ви цилиндър отново е на -2.5 ксто за 3 секунди бързо падна до -1.7
Веднага гледам акумулатора, дава 14.4 В
От менюто на INPA прозорец Activate, има няколко опции за активиране на няколко релета, едно от които е Glow relay, което мисля е за подгряването на свещите.
Активирам го през лаптопа, но нито свети нещо по таблото, нито мени оборотите, нито пада заряда на акумулатора.
Тествах същата процедура и на загасрн мотор, само на контакт, сякаш нищо не се случва.

Не знам релевантен ли е тестът който правя, но мисля, че релето вярно не работи, чудно защо не ми дава грешка.


Тези подгревни релета могат да имат различни дефекти. Най-масовия е късането на алуминиевите проводници към буксата( пълно е с клипове в ютюб), тогава в зависимост от конкретните прекъснати връзки може да дава грешка за една или няколко свещи или за релето като цяло, но съм срещал и дефекти при които връзките са здрави, няма грешки и в същото време не се подава ток на някои от свещите…. Така че за мен :най- сигурния начин е да се проверява тока на всяка свещ по отделно или тест с гарантирано работещо реле.
Май оспамихме темата за дюзите…. :confused:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от swetlioo » 01 Яну 2022, 13:11

Да съжалявам за което, спирам коментарите и въпросите.
Все пак една зависимост, към лоши стойности на дюзите намерихме.
Благодаря на всички отзовали се.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 04 Яну 2022, 21:53

swetlioo написа:Да съжалявам за което, спирам коментарите и въпросите.
Все пак една зависимост, към лоши стойности на дюзите намерихме.
Благодаря на всички отзовали се.
Имаш ли разход на масло ?

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от swetlioo » 04 Яну 2022, 22:33

На 10 000 км е около 500-700 грама
Питането в каква връзка е?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 04 Яну 2022, 22:40

swetlioo написа:На 10 000 км е около 500-700 грама
Питането в каква връзка е?
Ако не е добра компресията на проблемния цилиндър се наблюдава точно това поведение на дюзата, ама разхода е повече.

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от aktros » 05 Яну 2022, 21:40

Колеги имам и аз една 3.0д 218к 2007г имам едно пропушване на обороти леко синкав дим и страшно много люти на очите ми като застана зад аспуха. Закачал съм я и ми дава на 4-ти цилиндър 1.7 и малко. Един майстор ми каза, че не била проблемна дюзата. Имам разход на масло на 10.000км 3л. но имам един теч от картера мисля и се надявам да изтича повечето, че ако го гори предполагам е голям проблем. Тези дни ще ходя на майстор да оправим този теч и дали да не пробвам с една добавка за дюзи според вас

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2022, 0:04

aktros написа:Колеги имам и аз една 3.0д 218к 2007г имам едно пропушване на обороти леко синкав дим и страшно много люти на очите ми като застана зад аспуха. Закачал съм я и ми дава на 4-ти цилиндър 1.7 и малко. Един майстор ми каза, че не била проблемна дюзата. Имам разход на масло на 10.000км 3л. но имам един теч от картера мисля и се надявам да изтича повечето, че ако го гори предполагам е голям проблем. Тези дни ще ходя на майстор да оправим този теч и дали да не пробвам с една добавка за дюзи според вас

Ако корекцията е +1.7, този цилиндър работи на бедна смес и при товар нещата ще са още по-лоши. Пробвай с добавка, но ако не се подобри, сваляй и на стенд всички дюзи, за да се види какво е реалното положение... Как се движи корекцията от студен старт към загрял мотор - влошава ли се или се подобрява?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12763
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от vld » 06 Яну 2022, 22:06

aktros написа:Колеги имам и аз една 3.0д 218к 2007г имам едно пропушване на обороти леко синкав дим и страшно много люти на очите ми като застана зад аспуха. Закачал съм я и ми дава на 4-ти цилиндър 1.7 и малко. Един майстор ми каза, че не била проблемна дюзата. Имам разход на масло на 10.000км 3л. но имам един теч от картера мисля и се надявам да изтича повечето, че ако го гори предполагам е голям проблем. Тези дни ще ходя на майстор да оправим този теч и дали да не пробвам с една добавка за дюзи според вас

За да ти губи 3л от теч трябва да прави всеки ден локва с диаметър половин метър.
Мери компресия и ако не е еднаква ще стане ясно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от Z3Ro* » 06 Яну 2022, 22:19

Моята от теч загуби половин литър за няма и 2к км. Локвата, която прави, е с диаметър не повече от 6-8 сантиметра, а течът е от студената част на турбото, след намесата на известни турбо техници...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 224
Регистриран на: 29.10.2015
Пол: Мъж

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от aktros » 06 Яну 2022, 23:32

Благодаря ви за съветите колеги!! Тези дни ще оправя теча и мисля май да направя едно замерване на компресия та. Ще пиша кво се случва но се надявам до голяма степен разхода да идва от картера, че неми се влиза в филм

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 1.06.2016

Re: Стойности на дюзи при 60

Мнение от swetlioo » 10 Яну 2022, 14:19

"Откраднато" от форумът на VW:

Re: и пак за дюзите-какво означават показанията
МнениеНед 16 сеп 2012 8:53


ECU-то , няма как да разбере какво е реалното количество впръскано гориво и какво всъщност е състоянието на дюзите. Това, което виждаш на 13-ти канал всъщност е корекцията на гориво, която ЕЦУ-то прави за да запази плавното въртене на коляновият вал . Обяснявам :
По датчика на коляновият вал, ЕЦУ-то "вижда" ъгловата скорост на въртене за всеки такт. Ако по някаква причина при някой от тактовете, вала избързва или изостава се прави корекция на впръскването. Целта е коляновият вал да се върти максимално равномерно. Именно големината на тази корекция за всеки цилиндър виждате на 13-ти канал :) .
Да, причината може да е проблем във впръскването на самата дюза, но със същата тежест, проблема може да е от проблем в компресията на цилиндъра(клапан, сегмент) , разбит (дебалансиран) маховик , и всичко , което би довело да дебаланс на мотора.
Така, че Когато се гледат тези стойности, не трябва веднага да се заключава-"Дюза" !
Примерно , ако видиш, че на 1-ви и 4-ти цилиндър са в + а на 3-ти и 2-ри за в - (или обратно), това по скоро навежда на проблем с маховика . А за да се установи със сигурност проблема дали е дюза или друг проблем с мотора, просто се разменят местата на дюзите и киризиш, дали корекциите се местят с тях, или си остават на същите цилиндри, както са били .

Някой има ли мнение по написаното?
Аз конкретно си питам по моя проблем, описан в предните постове.
Какво би повлияло при мен? Свещи и реле работят.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook