На колко км сменяте въздушния филтър
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- toni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 563
- Регистриран на: 20.11.2005
- Местоположение: Бургас
- Кара: E60 530D '05
На колко км сменяте въздушния филтър
Та така, изчетох тема на колко км да се сменя маслото. За него реших че ще го сменям на 15000км, имайки предвид моя годишен пробег, това ще рече на година и половина. Но това което се чудя е за въздушния филтър и на колко км да го сменям? За маслото знам, че е лонг лайф и ала бала дундурии и интервалите за смяна са удължени. Но никъде не прочетох въздушхия филтър лонг-филтъринг ли е
? Защото на Е39-ката маслото го сменях на 7-8000 км и с него въздушния филтър. Сега сменям на Е60 15000км и пак въздушен филтър. Колеги кажете какво мислите по въпроса? Аз за мен си мисля, че филтъра ще го сменям по два пъти.

- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: На колко км сменяте въздушния филтър

Колата ще ти бъде безкрайно благодарна!
Only dead fish follow the stream...
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
Засега го смемям с маслото, на около 20-22 хил.
Какви са доводите да се сменя по-начесто? Освен че ни е мръсен въздуха. Ама той и в други държави/градове е мръсен, не само в България.
Как може да се прецени един филтър дали е достигнал някакъв предел на замърсяване?
Какво става като достигне този предел:
а) пропуска по-малко въздух, задушава двигателя и оттам вдига разхода, или
б) почва да пропуска мръсотия в цилиндрите, което води до износване? (което е по-лошо)
Някой има ли реална представа?
Какви са доводите да се сменя по-начесто? Освен че ни е мръсен въздуха. Ама той и в други държави/градове е мръсен, не само в България.
Как може да се прецени един филтър дали е достигнал някакъв предел на замърсяване?
Какво става като достигне този предел:
а) пропуска по-малко въздух, задушава двигателя и оттам вдига разхода, или
б) почва да пропуска мръсотия в цилиндрите, което води до износване? (което е по-лошо)
Някой има ли реална представа?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
da6ip написа:Ама той и в други държави/градове е мръсен, не само в България.
Не мисля че има друг толкова мръсен град като София в Европа. Едно е да е замърсен въздуха с газове от коли но в София е замърсен с прах от калта, а въздушния филтър точно тези твърди частици трябва да спира. Доколкото съм чувал ако се замърси много филтъра тези частици минават през двигателя и почват да повреждат лопатките на турбото. Предполагам че замърсяват и маслото и т.н.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
Emooo написа:da6ip написа:Ама той и в други държави/градове е мръсен, не само в България.
Не мисля че има друг толкова мръсен град като София в Европа. Едно е да е замърсен въздуха с газове от коли но в София е замърсен с прах от калта, а въздушния филтър точно тези твърди частици трябва да спира. Доколкото съм чувал ако се замърси много филтъра тези частици минават през двигателя и почват да повреждат лопатките на турбото. Предполагам че замърсяват и маслото и т.н.
Aко наистина минават тези частици, въпросът е решен. Но се чудя дали това не е поредния мит роден на няколко бири или ракии? И ако минават тези частици кога минават в нашите условия - на 15 хил, на 25 хил или на 50 хил. км?
А по отношение на прах във въздуха - има много места по различните краища на Европа (да не говорим за северна Африка, Дубай, Русия или пък САЩ - Аризона, Невада и т.н.) където има много прах в определени ситуации (и пясъчни бури каквито в София няма) и където тези коли се продават и са тествани. Не мисля че София попада чак в такава крайна графа.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
Мисля че хората с пясъчните бури имат достатъчно пари и бензин за да не карат турбо дизели
Пак съм "чувал", че БМВ имат препоръки за всяка държава кога да се сменя въздушния филтър. Когато колата е гаранционна не може да си сменях филтъра, когато искаш. Някакъв пич във форума се беше заял с БМВ, че го карали да сменя филтъра на Х километри в БГ но той искал по-рано, защото според него това е твърде голям пробег за нашите мръсотии. Накрая проучил, че за България пробега от Х километра е намален заради мръсотията (не си спомням на колко). Нашите дилъри обаче не искали да чуят за това (може би спестяват пари като разреждат смените на филтъра?) Тоест с една дума БМВ има променливи данни според страната в която се кара колата на какви километри да се сменя филтъра. Всичко това което казвам е по-спомени на неща прочетени във БГ форума или някой чужд.

Пак съм "чувал", че БМВ имат препоръки за всяка държава кога да се сменя въздушния филтър. Когато колата е гаранционна не може да си сменях филтъра, когато искаш. Някакъв пич във форума се беше заял с БМВ, че го карали да сменя филтъра на Х километри в БГ но той искал по-рано, защото според него това е твърде голям пробег за нашите мръсотии. Накрая проучил, че за България пробега от Х километра е намален заради мръсотията (не си спомням на колко). Нашите дилъри обаче не искали да чуят за това (може би спестяват пари като разреждат смените на филтъра?) Тоест с една дума БМВ има променливи данни според страната в която се кара колата на какви километри да се сменя филтъра. Всичко това което казвам е по-спомени на неща прочетени във БГ форума или някой чужд.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
Това от онзи пич го четох и аз и го питах дали важи и за дизелите, и още не е отговорил.
А за пясъчните бури - прав си че там не карат дизели, но пък карат турбо-бензинови двигатели
Отделно в Европа навсякъде карат дизели и има прашни места. Отделно ако влязат тия частици в цилиндрите, няма значение дали е дизел или бензин или турбо или не - винаги са вредни.
Както и да е, въпросът беше да разберем какво става като се замърси въздушния филтър - пуска ли мръсотия или по-скоро спира въздуха?
А за пясъчните бури - прав си че там не карат дизели, но пък карат турбо-бензинови двигатели

Както и да е, въпросът беше да разберем какво става като се замърси въздушния филтър - пуска ли мръсотия или по-скоро спира въздуха?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
С едно единствено уточнение - БГ дилърите ни най-малко не отказват да ти сменят въздушния (или който и да било друг) филтър. Само те карат да си го платиш, ако е извън техните граници и норми.
В този ред на мисли едно леко отклонение - преди седмица сменях масло ( при достигнат пробег 40 000км), колата ми е гаранционна с включен BSI Ultimate - смениха ми всичко без горивен филтър, тъй като според техните норми било рано. Платих си и ми го смениха без въпроси.
П.С. Аз лично на всяка смяна на масло сменям и всички видове филтри.
В този ред на мисли едно леко отклонение - преди седмица сменях масло ( при достигнат пробег 40 000км), колата ми е гаранционна с включен BSI Ultimate - смениха ми всичко без горивен филтър, тъй като според техните норми било рано. Платих си и ми го смениха без въпроси.
П.С. Аз лично на всяка смяна на масло сменям и всички видове филтри.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- MadChicken
- Legendary
-
- Мнения: 1233
- Регистриран на: 12.09.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
За прах незнам дали минава, но със сигурност намаля заложената пропускливост за въздух и на DDE-то не му излизат сметките накрая 
В България е много мръсно, прашно и мизерно навсякъде в големите градове, а и по магистралите не е по-различно. Вижте си филтъра на 15000 км примерно като ви го сменят...
А колегата говори за година и половина пробег между смени, което си е много прах и мизерия

В България е много мръсно, прашно и мизерно навсякъде в големите градове, а и по магистралите не е по-различно. Вижте си филтъра на 15000 км примерно като ви го сменят...
А колегата говори за година и половина пробег между смени, което си е много прах и мизерия

Only dead fish follow the stream...
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
cww написа:
П.С. Аз лично на всяка смяна на масло сменям и всички видове филтри.
И аз така ...само че смяната ми е на около 10000 -12000 КМ.... преди няколко дена сложих КН филтър и просто не мога да ви опиша на какво приличаше въздушният който беше на около 7000КМ на места катран черен....

няма такав гняз просто....
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
xerial написа:И аз така ...само че смяната ми е на около 10000 -12000 КМ.... преди няколко дена сложих КН филтър и просто не мога да ви опиша на какво приличаше въздушният който беше на около 7000КМ на места катран черен....![]()
няма такав гняз просто....
В тоя ред на мисли K&N няма ли да пропуска много повече гняс? Или този филтър не е спортен, а просто произведен от К&N?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
Един мой колега с Jaguar бензин сложи K&N и тая кола си еба майката от тогава. Грешки по разни сензори почна да дава MAF сензора на всяко миене на колата трябва да чисти
, че се омазва от тоя филтър и колата умира и не върви... абе лудница. Мен вече ме е страх даже да паркирам до кола с К§Н филтър да не прихвана някаква гняс 


Tool - Fear Inoculum
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
da6ip написа:xerial написа:И аз така ...само че смяната ми е на около 10000 -12000 КМ.... преди няколко дена сложих КН филтър и просто не мога да ви опиша на какво приличаше въздушният който беше на около 7000КМ на места катран черен....![]()
няма такав гняз просто....
В тоя ред на мисли K&N няма ли да пропуска много повече гняс? Или този филтър не е спортен, а просто произведен от К&N?
Не Спортен е на КН.... а иначе за мърсотията - някой казват Да пропуска повече... други казват че има само +ве... Аз лично за съм повече от доволен колата определено диша по-добре...
Относно замърсяването на датчиците - ами явно прекаляват с препарата за филтъра и не спазват инструкциите за нанасяне



- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
На мен едно момче което работи в БМВ сервиз ми каза че въздушния се сменя с маслото, ама и по рано да го смениш няма да му е зле на мотора 


- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: На колко км сменяте въздушния филтър
колега мислех че си в час с нещата,голяма грешка правиш с тая смяна на 20-22хил км...da6ip написа:Засега го смемям с маслото, на около 20-22 хил.
Иначе филтъра според моите виждания се сменя на всяка смяна с маслото тоест на 10хил,без значение че маслото било БМВ/НАСА лонглайф алабала...
42 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани