Оригинално масло на БМВ?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Оригинално масло на БМВ?
Колеги дали мога да долея литър масло Кастрол Едж при положение,че др. в мотора е от бмв купено,но не съм много сигурен дали е същото?Колата е 535д
Никога,никога не се предавай!!!
Re: Оригинално масло на БМВ?
Купи си БМВ масло, по 15лв може да го намериш литъра. И олио да налееш в двигателя той няма да се взриви но на дали би го направил. Незнам защо за няколко лева ще правиш експерименти.
Tool - Fear Inoculum
- emoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Оригинално масло на БМВ?
няма значение каква е марката само числата да са еднакви ако е 5w40 пак такова трябва да сложиш иначе може да се пресече 

- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: Оригинално масло на БМВ?
e36Bulgaria написа:zdravko_boqdjieff написа:Колеги дали мога да долея литър масло Кастрол Едж при положение,че др. в мотора е от бмв купено,но не съм много сигурен дали е същото?Колата е 535д
Добре де може ли да караш е60 и да се праиш на скромен ?? слагаи хубаво масло че с евтиното се минава най-скъпо !!!
Че колега то това идва малко по-скъпо от оригиналното на БМВ

Никога,никога не се предавай!!!
- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: Оригинално масло на БМВ?
ако маслото 5в30 си сложи такова дали бмв или кастрол няма разлика то е едно и също 
а ина4е тази кола е за 0в40 до кам 100 000 км и после само 5в30
5в40 не става за нея защото то е лонг лайв 98
а 5в30 е лонг лайв 04 и има голяма разлика в маслото
5в30 с 2-3 класа над 5в40
)

а ина4е тази кола е за 0в40 до кам 100 000 км и после само 5в30
5в40 не става за нея защото то е лонг лайв 98

а 5в30 е лонг лайв 04 и има голяма разлика в маслото
5в30 с 2-3 класа над 5в40

Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Оригинално масло на БМВ?
Тъй като само преди броени километри съм сменил двигателното масло,мога да направя забележка към горното мнение.Кастрол Едж-а 5В40 също е в лонглайф 04 категорията на БМВ,моля чукнете на Specs and Approvals в приложения линк,че ме мързи да снимам задния етикет на тубите:
http://www.opieoils.co.uk/p-60457-castrol-edge-5w-40-a3b4-advanced-synthetic-engine-oil.aspx
Главни разлики в спецификацията на двата вида вискозитет са дали ще се ползва за двигател и с катализатор и с твърд филтър или само за по-старите версии само с катализатор.Има достатъчно писано за това в чуждите форуми.
http://www.opieoils.co.uk/p-60457-castrol-edge-5w-40-a3b4-advanced-synthetic-engine-oil.aspx
Главни разлики в спецификацията на двата вида вискозитет са дали ще се ползва за двигател и с катализатор и с твърд филтър или само за по-старите версии само с катализатор.Има достатъчно писано за това в чуждите форуми.
Re: Оригинално масло на БМВ?
chocaseto85 написа:а ина4е тази кола е за 0в40 до кам 100 000 км и после само 5в30
6то тай?

малко да ни разясниш, ако изобщо си наясно с маслата, защо след 100 хиляди не става 0w40?
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: Оригинално масло на БМВ?
Да,и на мен ми е интересна логиката за увеличаване стойностите на единия и намаляне на другия вискозитетен клас.При условие че те показват сезонния режим на употреба.При климатичните особености на нашата страна далеч по-подходящо е за употреба масло със 40 клас летен вискозитет,отколкото 30.Само и единствено наличието на филтър твърди частици предопределя избора,тъй като пак според прословутите БМВ препоръки има уж какво да се спазва и там.
Да не говорим че е напълно погрешно схващането че разбираш ли като навърти еди-колко си километра двигателя и давай да променяме вискозитета му с по-плътен такъв,за да не го гори.Аз поне досега не съм видял таблица с километри пробег и срещу всеки пробег БМВ да препоръчва различно масло.Маслото за даден двигател е само един тип,ако ще и на 1М километра да стане.При евентуалното му ''горене'' трябва да се търсят причините и да се отремонтират а не да пълним двигателя с боклуци.Маслото при турбодизела е важно и за турбината и за ЕГР-а и за катализатора и твърдия филтър,та експерименти кому са нужни???
Ето все пак и снимки,ясно се вижда какъв лайф си е и 5В40.
Нета е пълен с инфо,ако не от личен опит и с четене става.



Да не говорим че е напълно погрешно схващането че разбираш ли като навърти еди-колко си километра двигателя и давай да променяме вискозитета му с по-плътен такъв,за да не го гори.Аз поне досега не съм видял таблица с километри пробег и срещу всеки пробег БМВ да препоръчва различно масло.Маслото за даден двигател е само един тип,ако ще и на 1М километра да стане.При евентуалното му ''горене'' трябва да се търсят причините и да се отремонтират а не да пълним двигателя с боклуци.Маслото при турбодизела е важно и за турбината и за ЕГР-а и за катализатора и твърдия филтър,та експерименти кому са нужни???
Ето все пак и снимки,ясно се вижда какъв лайф си е и 5В40.
Нета е пълен с инфо,ако не от личен опит и с четене става.



- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: Оригинално масло на БМВ?
значи има като не писани правила за маслата
ако искаш колега ела да ти покажа дипловата си каква клафикация имам и с какво се занимавам от 10 години
а доколкото 5в40 ЕДГЕ кастрол аз не казвам че е лошо или че няма лонг лайв 04
казвам за бмв маслото 5в40 няма лонг лайв 04 а е само 98 !
не се заяждам но кола коя която е 535 д с две турбини и е над 270 коня е хуваво маслото да е доста висок клас и пак казвам не че кастрол е нисък (просто охлаждането на турбината става с това масло колкото е по гъсто толкова става по бавно и не качествено това е мое мнение )ти ако желаеш може да сложиш и 10в40 и ти дажам гаранция че ще изкара някаде 1000 -2000 км и турбината е чао .(това съм го видял с очите си )


а доколкото 5в40 ЕДГЕ кастрол аз не казвам че е лошо или че няма лонг лайв 04
казвам за бмв маслото 5в40 няма лонг лайв 04 а е само 98 !
не се заяждам но кола коя която е 535 д с две турбини и е над 270 коня е хуваво маслото да е доста висок клас и пак казвам не че кастрол е нисък (просто охлаждането на турбината става с това масло колкото е по гъсто толкова става по бавно и не качествено това е мое мнение )ти ако желаеш може да сложиш и 10в40 и ти дажам гаранция че ще изкара някаде 1000 -2000 км и турбината е чао .(това съм го видял с очите си )
Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: Оригинално масло на БМВ?
Колеги благодаря ви много за изчерпателната информация!Моля ви да не спорите за неща които не са от толкова голямо значение
И двамата сте прави за някои работи....аз просто исках да знам дали маслото което е в опаковката на БМВ е с марка Кастрол
а не какъв вискозитет и дали лонг лайф да си сложа!Просто се намирам на приказка,а иначе карам бавареца си 5w30 и съм много доволен от поведението и шума на двигателя!Досега карах е90 320д със 0w40 и ми изгори 3 литра за 25000к и беше доста по шумна,но тази разлика може и да е защото тази е 6 цилиндъра а старата беше 4!


Никога,никога не се предавай!!!
Re: Оригинално масло на БМВ?
chocaseto85 написа:значи има като не писани правила за маслатаако искаш колега ела да ти покажа дипловата си каква клафикация имам и с какво се занимавам от 10 години
![]()
...
не се заяждам но кола коя която е 535 д с две турбини и е над 270 коня е хуваво маслото да е доста висок клас и пак казвам не че кастрол е нисък (просто охлаждането на турбината става с това масло колкото е по гъсто толкова става по бавно и не качествено това е мое мнение )ти ако желаеш може да сложиш и 10в40 и ти дажам гаранция че ще изкара някаде 1000 -2000 км и турбината е чао .(това съм го видял с очите си )
точно тия "неписани правила" ме интересуват и ще се радвам човек като тебе с голям опит и "диплова каква клафикация" да ги обясни простичко и разбираемо на колеги като мен, дето не разбират от масла.
аз например карам само с 0W40 и бих искал да разбера защо 5w30 е по-добре за моя двигател, който е на 213 хиляди в момента.
каква е разликата между 5w30 и 0w40?
какво означават двата индекса?
кое масло е по-гъсто и при какви температури?
кое охлажда по-добре турбината и защо?
какво се променя в двигателя след определен пробег (100 хиляди), че трябва да се сипва 5w30?
ще съм благодарен, ако може да ми отговориш с по няколко думи на всеки отделен въпрос, а не с един обобщаващ отговор в едно изречение

- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: Оригинално масло на БМВ?
здр колега и наистина не искам да се заяждам нито да обидя някой и не казвам че съм най компетентен 
първо искам да кажа че аз предпочитам даже колкото се може по дълго да се кара с 0в40 толкова по добре !
с прости думи ще ги напиша и ще прикача един док. за маслата .
разликата между 5в30 и 0в40 :
моторните масла се разделят на 10 вискозитетни класа: 6 зимни, означени с буквата W и цифрите 0, 5, 10, 20, 25 (0W, 5W, 10W, 25W) и 4 летни, означени с цифрите 20, 30, 40 и 50.
имам една таблица която е написана в общи линии:
маслото 0в40 и 5в30 диапазона на работа му е от под -30 и над 30 градуса
маслото 5в40 и 5в50 -диапазон -30 до30 градуса
10в40 и 10в50 -диапазон --20 на 30 градуса
това е за дизелови двигатели
другото което искам да кажа че по рядкото масло в твоя случай 0в40 :
-подпомага по добро охлаждане (поради малките турбо пътища)самото 5в30 е съвсем малко по гасто и по бавно ще охлаждат
-подпомага за по добро мазане на вериги и маслени оптегачи
-по добро пълнене на хидр.оптегачи
(това е мое мнение и мое виждане):)
а до колкото на 100 000 км просто хлабините се увеличават ,има луфтове и т.н.
което не заради друго това казвам след 100 000 да се смени на 5в30
но аз лично между 5в30 и 0в40 зависи от ситуацията ще избирам и съветвам за 0в40
аз предпочитам малко да долея масло от колкото да не доливам и маслото да е точно
в някой случаи когато го харчи е хубаво :
маслото маже
маслото мие нагари
спомага за по добро охлаждане
и все пак казвам че не споря не се карам и че не съм най знаещия: просто чета учил съм това и продавам доста масла гледам да са бмв (които слагам на други марки автомобили) както имам доста таблици и т.н
другото което почти всяко масло свойсвата му се изчерпват след 8000-9000 -10000 км и то тогава започва например да харчи масло ако се сменя на -12 0000-15 0000 по километраж не по борд ,защото засичах една е60 525 д на километраж беше минала 13 000 км а на борд -25 и нещо !
и не казвам че бмв маслото е най добрто
има и доста други марки които и свалям шапка които съм ги тествал
и на писта и в градски условия
имам приятел с е46 320 д 150 коня -която я казачихме и показа 240 коня на гуми
маслото се сменя на 10 000 км -маслен въздушен и горивен - маслото преди да се смени от почти макс е на средата дефакто -300 -400 грама което е нищо
по каталог на бмв на 1000 км го дават 100 грама но нов автомобил
после и за другите казват че пак го има това харчене по малко (което според мен е нормално )

първо искам да кажа че аз предпочитам даже колкото се може по дълго да се кара с 0в40 толкова по добре !
с прости думи ще ги напиша и ще прикача един док. за маслата .
разликата между 5в30 и 0в40 :
моторните масла се разделят на 10 вискозитетни класа: 6 зимни, означени с буквата W и цифрите 0, 5, 10, 20, 25 (0W, 5W, 10W, 25W) и 4 летни, означени с цифрите 20, 30, 40 и 50.
имам една таблица която е написана в общи линии:
маслото 0в40 и 5в30 диапазона на работа му е от под -30 и над 30 градуса
маслото 5в40 и 5в50 -диапазон -30 до30 градуса
10в40 и 10в50 -диапазон --20 на 30 градуса
това е за дизелови двигатели
другото което искам да кажа че по рядкото масло в твоя случай 0в40 :
-подпомага по добро охлаждане (поради малките турбо пътища)самото 5в30 е съвсем малко по гасто и по бавно ще охлаждат
-подпомага за по добро мазане на вериги и маслени оптегачи
-по добро пълнене на хидр.оптегачи
(това е мое мнение и мое виждане):)
а до колкото на 100 000 км просто хлабините се увеличават ,има луфтове и т.н.
което не заради друго това казвам след 100 000 да се смени на 5в30
но аз лично между 5в30 и 0в40 зависи от ситуацията ще избирам и съветвам за 0в40

аз предпочитам малко да долея масло от колкото да не доливам и маслото да е точно
в някой случаи когато го харчи е хубаво :
маслото маже
маслото мие нагари
спомага за по добро охлаждане
и все пак казвам че не споря не се карам и че не съм най знаещия: просто чета учил съм това и продавам доста масла гледам да са бмв (които слагам на други марки автомобили) както имам доста таблици и т.н
другото което почти всяко масло свойсвата му се изчерпват след 8000-9000 -10000 км и то тогава започва например да харчи масло ако се сменя на -12 0000-15 0000 по километраж не по борд ,защото засичах една е60 525 д на километраж беше минала 13 000 км а на борд -25 и нещо !
и не казвам че бмв маслото е най добрто

и на писта и в градски условия

имам приятел с е46 320 д 150 коня -която я казачихме и показа 240 коня на гуми
маслото се сменя на 10 000 км -маслен въздушен и горивен - маслото преди да се смени от почти макс е на средата дефакто -300 -400 грама което е нищо
по каталог на бмв на 1000 км го дават 100 грама но нов автомобил
после и за другите казват че пак го има това харчене по малко (което според мен е нормално )
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
Re: Оригинално масло на БМВ?
благодаря за изчерпателния отговор
това, което най-много ме интересуваше са по-добрите смазочни качества на 0w40, с което винаги съм карал

това, което най-много ме интересуваше са по-добрите смазочни качества на 0w40, с което винаги съм карал

- chocaseto85
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: квото му падне :)
Re: Оригинално масло на БМВ?
не мога да си изкривя душата ама това масло е най висок клас
и все пак на кастрола на 0в40 пише спорт
)


Оригинални масла,консумативи и авточасти:)ПРОМО МАСЛА И ФИЛТРИ-
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 3&t=172196
- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани