С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 31 Май 2022, 5:59

SpeedyMan написа:
Denis1903 написа:
zaharia написа:Може да е пълно, но маслото от анализа е оригинално, което добре се вижда от съдържанието на елементите и физическите му харектеристки, освен това става въпрос за Германия.
Няма смисъл Колега ! Не можеш да го обориш . Човека казва щом маслото е евтино то си е рециклирано . Точка


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Нали не си на мнение, че SHELL демонстрират "социална дейност" с това масло? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Не съм Колега ! Отклонихме се от темата . Прав си! Кой каквото иска да налива на мотора си . Жив и здрав !

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 31 Май 2022, 23:16

Denis1903 написа:Не съм Колега ! Отклонихме се от темата . Прав си! Кой каквото иска да налива на мотора си . Жив и здрав !

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk

Абе то може амааа... не бива, има си масла и масла. :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 01 Юни 2022, 7:24

То има, но истината е, че практическото влияние върху двигателя в общи линии почти не зависи от маслото, което се използва стига да се сменя навременно и да не се издевателства над колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от host » 01 Юни 2022, 8:25

само още едно уточнение - стига да не е ментак маслото (шанса за менте при Mobil / Castrol / Shell освен ако не са от проверен източник, при случайна покупка на човек който не се интересува не е за подценяване и като стане белята се влиза по групите/форума/фейса и се почва реване)

и още едно уточнение - при неизвестен пробег и състояние на автомобила (масово положение 2ра ръка над 10-12г от "автокъща") , единственото което човек може да направи е да сменя маслото на кратки интервали, ако е смел да слага добавка за промиване от време на време и да се надява всичко да е ок

аз си карах 10г с разход на масло за 10хил км малко над 1л в m52 ... какво правих сменях на 6-7хил маслото, на всеки 2 смени слагах добавка за промиване (защото под капачката за маслото беше яко черно) ... миналата година сваляха капак клапани за гарнитура и видях че цялата глава горе до валовете е още черничка ... няма дебел слой, но не е чиста там където няма работни повърхности / ползвани са промивки на Манол , ЛикиМоли , Хадо , Бизол и е карано с 10в40, 5в40, 5в50 през годините Кастрол, Манол, Кома, Мотул, Тотал, дори с Агринол

Ако мотора работи без излишни шумове (ако си познавате колата) , на филтъра няма "частици" при смяната и разхода ви на масло ако има такъв е ок нз защо трябва да се търси вълшебното масло

Целият този маркетинг е много готин, много е забавен ... но "доказани в състезанията" като четете, трябва да знаете че там всичко си има работочасова норма и после отива за ревизия или смяна - двигател, скорости, диференциал и т.н. ... самият факт че в БГ се движат коли над 400хил км идващи масово отвън и после поне още 5-10г си се движат тук е само атестат че като цяло нивото на маслата е достатъчно високо, стига да се смеянт на нормален интервал спрямо употребата

__________________

да не си помисли някой че агитирам да не се слагат "премиум масла" , напротив при запазена хубава технически кола 100% - има в семейството такива ползва се такова масло

но при старите автомобили с неизвестна история - примерно се налива хидрокрека на манол 5w40 extreme , смяна под 10хил км градско шофиране и няма никакви драми, няколко души познавам които процедират по-същият начин на лични автомобили които не са първа младост и няма грижи (но маслото рязко деградира след 8хил км пробег някъде, но тва си го знаят)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 01 Юни 2022, 21:37

Да. добър подход.
Но миещите добавки няма да ти измият черното по капака, то вече се е карбонизирало и трябва яка химия или физически да се изчегърта., Това се получава основно заради полимерите в маслата и ненавременната смяна. поне може да поосвободят евентуално сегментите и каналите по които се движи маслото. Същото може да направи и добро масло с PAO, каквито масла предлага RAVENOL и ROWE, но може и да протече някъде от някое уплътнение.

Гледам колегата zaharia се е прехласнал по REVANOL и руснаците от oilclub-ru и тия дни погледах малко техните тестове. Според тях трябва да се внимава с RAVENOL - Oilclub-ru са ги баннали, понеже до колкото разбрах ужким според единия от тестовете маслото, което тествали не отговаряло на паспортните си данни и било некачествено според тях... дилърът нещо се бил държал уж арогантно след тия резултати и.. който му се занимава и разбира руски - да го гледа в Youtube..

Масла на MANNOL не съм използвал никога, нямам мнение, но и те се опитват нещо "социална дейност" да правят :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 02 Юни 2022, 11:41

Абе те колите от 10 години насам независимо от маслото протичат и гарнитурите са консуматив на 5-8г... та аз лично не бих се притеснявал от това. Сигурно 95% от БМВ автопарка тече или поне има омаслявания по гарнитури.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 02 Юни 2022, 13:56

Да, така е. Дори BMWтата са добре в това отношение, спрямо други марки. - лични наблюдения.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Guberkov » 09 Юни 2022, 17:04

zaharia написа:
SpeedyMan написа:Какво точно те интересува колега? Единственото достойнство на маслото BMW Twin Power Turbo 5W-30 е, че е правено от метан - GTL, ако това ти харесва. Иначе е супер постно от към присадки.

Ако искаш пак такова, но с по-добри присадки - MOBIL ESP FORMULA 5W-30, но само за коли преди 2018, когато BMW променят спецификацията за LL-04.

Ravenol - пробвай ако искаш - VST е 5W-40 и не е LL-04, a LL-01.
И VMP и VST са PAO, не е добра идея за стари коли.

Ако може да си позволиш да сменяш маслото на 4-6 хил. км, не е толкова от значение какво е базовото масло. Може да си сипваш Тотал 5W-30 MC3 INEO с LL-04, което е добро и на добра цена.

Твърдението, че ОЕМ маслата на БМВ са постни на присадки не отговаря на истината. Това са си напълно нормални масла, съдържат си точно толкова присадки колкото е необходимо за съответния клас. Да не го говорим, че те се правят от Шел, който се нарежда на първите места сред производителите на моторни масла, освен това ОЕМ маслата са правени по собствена рецептура която гарантира по-добри показатели в някои отношения например в сравнение със собствените масла в този клас на Шел. Маслата на Мобил също се правят на база GTL, които те купуват от Шел, така, че особена разлика в базите на BMW ОЕМ и премиум сериите на Мобил FS и ESP няма. Вярно Мобил добавят по 5-7% процента естери в тези серии, които си имат съответно някои предимства, но също така и недостатъци, някъде се добавя и 5-10% PAO. Така, че OEM маслата на BMW са сред най-качествените масла на пазара, конкурират се успешно с всякакви други масла включително и тези на Мобил. Това какво масло ще си избере човек е по-скоро върпос на вкус, на предпочитания или пък може да се определи в зависимост от резултатите на анализите от съответение отработени масла в неговия двигател.
Маслото на Мобил - MOBIL ESP FORMULA 5W-30 го спряха от производство още преди 4 години, много ще му е трудно на колегата да намери такова някъде залежало по складовете. Разликата със сегашната му замяна MOBIL ESP FORMULA 5W-30 е, че тя е на база GTL, докато то самото беше на хидрокрекова база. По ли са му добри присадките от тези на БМВ е много относителен въпрос, правилното твърдение в този случай, че те са по-различни от тези на Шел. Това е съвсем нормално, все пак производителите на пакетите са различни компании, поставили са си различни цели и имат различен подход. Доколко едното масло ще се представи по-добре от другото в конкретен двигател е отворен въпрос и може да се разбере само след като се направят анализи на отработение масла. Дори обаче и да имаме такива, тъй като разликите би трябвало да са пренебрежими, отново няма да можем със сигурност да кажем кое масло е по-добро. За предимствата и недостатъците на тези две масла мисля вече съм писал и няма нужда да се повтарям. Не виждам и ососбена причина след като виждам, че не се чете и се пишат неща които нямат нищо общо с реалността.
Между другото моята кола вече на 17 години я карам почти винаги с масла които съдържат поне 30-40% ПАО, до момента проблем с течове не съм имал. Досега не съм видял колега да се оплаква от теч като е минал на VST или VMP, така, че мисля този проблем - ако даже и го е имало някога в миналото - вече е успешно решен от производителите на масла. MOBIL ESP 5W-30 макар и да няма официален допуск BMW LL04, както всички други масла отговарящи на стандарта ACEA C3, без проблем може да се ползва като негова замяна. По принцип то се води едно от най-качествените масла в класа си на пазара, не знам защо при колегите с дизелови двигатели то не е толкова популярно.


Привет към колегата @zaharia , с хиляди благодарности за съветите и избора на масло преди 2 години, когато преоткрих благодарение на него марката RAVENOL , с която немерих и моето масло за моето BMW - а именно RAVENOL RAVENOL VST 5W40 LL01 - прекрасно масло , което сменям на 8 000км. при предимно извънградско шофиране 120-180км/ч , 25000-5000 об./м., без грам загуба от общото количество 4,250л. - мотора е n46b20 e90 320i 150к.с.

Моята кола с този мотор не е самолет , но всичко ми е в кондиция и смея да твърдя, че за 4 цилиндъра атмосверен бензинов мотор, с постоянно и динамично каране от моя страна с и среден разход 10/100км. автомобила има добро представяне като динамика.


Преди това имах проблеми с горене на масло , тествал съм няколко премиум масла като - BMW Twin Turbo 5w30 LL04 ,MOTUL X-CLEAN 8100 5W40 и други ,но едва ли наблюденията ми към тях могат да са обективни.

Ще бъда кратък в питането си, днес 9.06.2022г. - Въпросът ми е основно към колегата @zaharia , защото отново искам да му се доверя на 1 000% и този път при избора си на точното масло за моят автомобил.

Когато избрах горе посоченото масло с негова помощ, избора беше RAVENOL VST 5W40 LL01 , основно заради горене на масло и бях пред смяна на гумичките на клапаните, с оглед поне по-малко да го пипа до ремонта , който и без това се състоя на следващата седмица след наливането на маслото .

Сега вече като нямам никакви загуби на масло за пробек от 8к километра , дали вече не е по удачно да си мина на масло с визкозитет и допуск LL04 и всички предписания от BMW , като например за в момента съм се ориентирал към RAVENOL VMP 5W30 .

Върнах се назад да попрочета писаното от 2 години насам , установих и други колеги,които също са много-доволни и предпочитат именно него пред останалите масла.

Ако има по-добро предложение , дайте кои други масла превъзхождат моят избор до момента , както и дали BMW Twin Turbo 5w30 LL04 , Castrol EDGE Titanium 5w30, и много прехваленият Mobil 5w30 , са по-добри и превъзхождат изборът ми на RAVENOL VMP 5W30 ( още повече , че тук нямаме риск от поделки(ментета) ) .

Поздрави и хиляди благодарности предварително към колегата @zaharia , както и на всички потенциално отзовали се на питането ми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 09 Юни 2022, 23:05

Здравей колега @Guberkov. Няколко думи за маслото Ravenol VST 5w-40. Значи това е едно много добре балансирно масло, на база ПАО, има малко естери, сложени са допълнително волфрамови и молибденови съединения срещу триене и износване. За масло с допуск BMW LL01 и отговарящо на спецификацията А3, то има сравнително малко сулфатна пепел - около 1,1% и стои близко до среднопепелните масла с техните 0,8%. За сравнение повечето масла в тази категория имат между 1,2 и 1,35% което е разлика от 10-20%. По отношение на високотемпературния вискозитет при KV 100°C той също не е много висок и е около 13,5мм2/с. При маслата с вискозитет 5w-30 тази стойност е някъде около 12мм2/с. Т.е. маслото е икономично в сравнание с типичните стойности при w40. Масла с толкова много положителни качества поне половината от базата е ПАО, добавени са естери, волфрамови и молибденови съединения, ниско пепелно съдържание, не висок високотемпературен кинематичен вискозитет има много малко. Вярно, цената му е по-висока от тази на средната за останалите масла на пазара, но това е съвсем разбираемо. Ако искаш да си караш колата с идеята, че си напарвил повече от достатъчно за двигателя си, просто можеш да останеш на него.
Тък като сменяш маслото често, имаш много извънградско каране, то дори и да решиш да преминеш на среднопепелни масла каквито са онези с допуск LL04, няма да имаш никакъв проблем с тях. По принцип тези масла обикновено се препоръчват за дизеловите двигатели, които работят при по-ниска температура, което е щадящо за маслото и затова то може да издържи едно 20-30% повече часове работа, в сравнение ако се налее в бензинов двигател. При теб както вече писах, това няма как да те притеснява, защото като гледам едва ли правиш повече от 150мч на смяна. При изправен двигател LL04 масло би трябвало да издържи поне 200мч в него. В моя който има проблеми със сегментите и гори масло, то си заминава за 160-170мч.
Основните ти евентуални предимства от по-ниския вискозитет ще са в по леката работа на двигателя и намалена работна температура. Може да имаш и подобрение в разхода до 1-2% и минимално повишение на мощността. Маслата с по-нисък вискозитет циркулират и отвеждат топлината по-добре, от тези с по-висок такъв. Дали обаче ще го забележиш ако разликите са съвсем малки както е между VST и редовите 5w-30 масла е трудно да се каже. Нищо не пречи разбира се да опиташ щом имаш желание да изпроваш нещо по-различно. Ако не ти хареса винаги може да се върнеш към изпитания вариант. Иначе което и да избереш от изброените от тебе масла по-горе, няма как да сбъркаш, всичките те са достатъчно добри и ще се справят за тези 8к км които имаш между смените. Нещата опират единствено до това как маслото ще пасне на двигателя. Това няма как да го знаеш докато не пробваш. Щом си се насочил към RAVENOL VMP 5W30 може да започнеш с него. Единствения му недостатък е високата цена в сравнение с другите масла. Ако тя не те притеснява, няма какво да се чудиш. Като състав VMP си прилича много, ако изключим вискозитата с VST, единствената разлика е, че в него не са сложили волфрамова добавка. Предполагам за да не се вдига прекалено сулфатната пепел и да може да влезе в нормата за ACEA C3. Поздрави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от drago9205 » 10 Юни 2022, 8:00

Аз изкарах към 9хил. км с БМВ маслото сменено в АБ и добавка Eurol към него. Като цяло съм доста доволен бутна около 0.5-0.8л за този пробег, което си е направо никакъв разход при все, че стигма работни температури на маслото от 105-115 градуса (част от него сигурно се е изгубило и от едно сълзене при картера).

Сега сложих едно от любимите ми масла от старата кола - Ravenol VMP ще видим с него как ще е представянето, но очаквам да нямам проблеми.

П.П. И започвам дебненето на акции от равенол - следващото ще е VST или SSL стига да пуснат нещо интересно като оферта на есен - ако забележите добри намаления - свиркайте.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Guberkov » 10 Юни 2022, 13:53

zaharia написа:Здравей колега @Guberkov. Няколко думи за маслото Ravenol VST 5w-40. Значи това е едно много добре балансирно масло, на база ПАО, има малко естери, сложени са допълнително волфрамови и молибденови съединения срещу триене и износване. За масло с допуск BMW LL01 и отговарящо на спецификацията А3, то има сравнително малко сулфатна пепел - около 1,1% и стои близко до среднопепелните масла с техните 0,8%. За сравнение повечето масла в тази категория имат между 1,2 и 1,35% което е разлика от 10-20%. По отношение на високотемпературния вискозитет при KV 100°C той също не е много висок и е около 13,5мм2/с. При маслата с вискозитет 5w-30 тази стойност е някъде около 12мм2/с. Т.е. маслото е икономично в сравнание с типичните стойности при w40. Масла с толкова много положителни качества поне половината от базата е ПАО, добавени са естери, волфрамови и молибденови съединения, ниско пепелно съдържание, не висок високотемпературен кинематичен вискозитет има много малко. Вярно, цената му е по-висока от тази на средната за останалите масла на пазара, но това е съвсем разбираемо. Ако искаш да си караш колата с идеята, че си напарвил повече от достатъчно за двигателя си, просто можеш да останеш на него.
Тък като сменяш маслото често, имаш много извънградско каране, то дори и да решиш да преминеш на среднопепелни масла каквито са онези с допуск LL04, няма да имаш никакъв проблем с тях. По принцип тези масла обикновено се препоръчват за дизеловите двигатели, които работят при по-ниска температура, което е щадящо за маслото и затова то може да издържи едно 20-30% повече часове работа, в сравнение ако се налее в бензинов двигател. При теб както вече писах, това няма как да те притеснява, защото като гледам едва ли правиш повече от 150мч на смяна. При изправен двигател LL04 масло би трябвало да издържи поне 200мч в него. В моя който има проблеми със сегментите и гори масло, то си заминава за 160-170мч.
Основните ти евентуални предимства от по-ниския вискозитет ще са в по леката работа на двигателя и намалена работна температура. Може да имаш и подобрение в разхода до 1-2% и минимално повишение на мощността. Маслата с по-нисък вискозитет циркулират и отвеждат топлината по-добре, от тези с по-висок такъв. Дали обаче ще го забележиш ако разликите са съвсем малки както е между VST и редовите 5w-30 масла е трудно да се каже. Нищо не пречи разбира се да опиташ щом имаш желание да изпроваш нещо по-различно. Ако не ти хареса винаги може да се върнеш към изпитания вариант. Иначе което и да избереш от изброените от тебе масла по-горе, няма как да сбъркаш, всичките те са достатъчно добри и ще се справят за тези 8к км които имаш между смените. Нещата опират единствено до това как маслото ще пасне на двигателя. Това няма как да го знаеш докато не пробваш. Щом си се насочил към RAVENOL VMP 5W30 може да започнеш с него. Единствения му недостатък е високата цена в сравнение с другите масла. Ако тя не те притеснява, няма какво да се чудиш. Като състав VMP си прилича много, ако изключим вискозитата с VST, единствената разлика е, че в него не са сложили волфрамова добавка. Предполагам за да не се вдига прекалено сулфатната пепел и да може да влезе в нормата за ACEA C3. Поздрави.



Колегата @zaharia - Както винаги изчерпателен,актуален,отзивчив и полезен (обаче , само за хората,които са си направили труда да вникнат поне-малко в материята с моторните масла ) , за което отново Хиляди-Благодарности и Адмирации .

Последно питане по темата - интересуват ме само още 2-3 щтрихи от пъзела , за да избера окончателно с кое масло да пробвам от изброените.

Приоритет са ми следните неща, ако има таква възможна комбинация в някое от маслата ( но, предполагам какъв ще е отговора от сега - че всички позитиви на едно място , няма как да стане :) )
Масло,което ще държи двигателя максимално и до колкото е възможно хладен,като самото да е адекватно във високите температурни граници и да си държи пакета от добавки за тия 8к до смяна , да не е склонно към загуби от общото количество(естественно,когато всичко по двигателят е окей , без течове и горене на масло) , двигателя да е по-тих и да се развърта с лекота, но в същото време да е добре предпазен от абразиви,надирания или каквото и да било фрапантно износване по всички смазваши се детайли.

Не на последно място искам да кажа и мисля че също е много-важно за маслото което трябва да избера - Стилът ми на каране е по-агресивен и динамичен винаги, с по-високи скорости 120-180 предимно във високите обороти 3000-4500-5000 об./мин.

Поздрави.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 10 Юни 2022, 15:01

Колега, както вече писах VMP един много добър кандидат който мисля отговаря на изискванията ти. Как ще се държи обаче в двигателя няма как да знам, това ще разберем като изкараш една смяна с него. При мен например скъпото RedLine 0W-40 с много естери 20-30% и молибdен 550ппм се представи посредствено, да не казвам зле в сравнение с други много по-евтини и не толкова известни масла. Според резултатите от анализа износването по отношение на желязото беше второ по-големна сред всичките масла които съм анализирал, горенето му в двигателя беше най-голямото каквото съм виждал до момента, въпреки,че бе маслото с най-висок кинетически вискозитет при 100°C и би трябвало да гори най-малко. Така, че нещата са много относителни, колкото и да е "напудрено" едно масло, как в крайна сметка то ще работи в конкретен двигател е загадка и това може да се установи само чрез експеримент.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 10 Юни 2022, 21:21

zaharia написа:Колега, както вече писах VMP един много добър кандидат който мисля отговаря на изискванията ти. Как ще се държи обаче в двигателя няма как да знам, това ще разберем като изкараш една смяна с него. При мен например скъпото RedLine 0W-40 с много естери 20-30% и молибdен 550ппм се представи посредствено, да не казвам зле в сравнение с други много по-евтини и не толкова известни масла. Според резултатите от анализа износването по отношение на желязото беше второ по-големна сред всичките масла които съм анализирал, горенето му в двигателя беше най-голямото каквото съм виждал до момента, въпреки,че бе маслото с най-висок кинетически вискозитет при 100°C и би трябвало да гори най-малко. Така, че нещата са много относителни, колкото и да е "напудрено" едно масло, как в крайна сметка то ще работи в конкретен двигател е загадка и това може да се установи само чрез експеримент.

Т.е. много вероятно да е бил менте този RedLine или просто не е влизало в оптималния си температурен диапазон при твоя двигател, за да работят присадките както трябва, ако говорим за атмосферен стоков двигател.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 10 Юни 2022, 23:47

Колега, маслото съм го купил от www.atomic-shop.de, които са официални дистрибутори на RedLine в Германия и Европа - https://www.redlineoil.com/where-to-buy ... ernational , ясно е, че точно те няма как да ми продадат менте. Освен това анализът на отработеното масло потвърди на 100% че става въпрос за оригинално масло. Аз до него се съмнявах да не е станала някаква производствена грешка и в тубата да са наляли такова с по-нисък вискозитет. Обаче полската лаборатория отчете KV 100°C 15 mm2/s , т.е. това е най-високия вискозитет който съм ползвал някога. В същото време го гореше най-много при аналогични на всички други масла условия на експлоатация. Така, че как и дали едно масло ще пасне на конкретен двигател, може да се види само след като се провери това на практика. Особено при по-стари двигатели, които с времето са натрупали най-различни проблеми какъвто е и моят двигател.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 8.07.2016
Местоположение: Велико търново
Пол: Мъж
Кара: N46b20
Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Guberkov » 11 Юни 2022, 8:39

zaharia написа:Колега, маслото съм го купил от http://www.atomic-shop.de, които са официални дистрибутори на RedLine в Германия и Европа - https://www.redlineoil.com/where-to-buy ... ernational , ясно е, че точно те няма как да ми продадат менте. Освен това анализът на отработеното масло потвърди на 100% че става въпрос за оригинално масло. Аз до него се съмнявах да не е станала някаква производствена грешка и в тубата да са наляли такова с по-нисък вискозитет. Обаче полската лаборатория отчете KV 100°C 15 mm2/s , т.е. това е най-високия вискозитет който съм ползвал някога. В същото време го гореше най-много при аналогични на всички други масла условия на експлоатация. Така, че как и дали едно масло ще пасне на конкретен двигател, може да се види само след като се провери това на практика. Особено при по-стари двигатели, които с времето са натрупали най-различни проблеми какъвто е и моят двигател.


А сега в момента с какво масло си на твоята кола и какви са впечатленията от него до момента, както и кое масло от всички,които си тествал по твоите критерии най-пасва на твоят мотор като поведение на маслото съответно и на мотора.

Между другото , че се сетих, а е важно и има връзка с темата - мотора ти какви градуси държи ?

Поздрави.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook