С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ок. Ама ти ако го сменяш на 5000км, на AGN мотор и слагаш PAO, става още по-подсъдимо...
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Иначе ПАОто не е по-рядко срещано, ...
Сега може и да не е. Но когато преди много години MOBIL 1 минаха от PAO на SHC, беше сензация. И тогава една от причините, които изтъкнаха в презентацията си, беше че PAO е ограничен на пазара. В момента не се използва толкова много PAO както преди, затова е налично и се намира на пазара.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте и аз да се включа, бмв 335 ф30 2012 маслото гледам да го сменям макс до 10к. км. Не повече. Преди няколко дена го смених в бмв беше на около 8700км. 1 година. В бмв ми сложиха наливно, някой да има опит с тия наливните какво се слага и налива. Казват че си е на бмв масло но е от варели и за това излиза по евтино. Така ли е според вас. И другото мерих маслото и излиза че е малко по ниско не е на макс, това не е нормално, предполагам ако отида и им кажа ще ми долеят да е фул?
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма нужда да е да е на максимум до горе ,и да нормално е по сервизите да ползват масла от варели защото при тях се харчат бързо и е много по-изгодно за тях да купуват по 200 литра варел.Въпроса е да не ти го продават като 1 литър в тубичка .Лично аз не съм виждал 4-5 литрови туби OEM BMW масло .........само по 1 литър и в България и Европа .Съмнявам се да правят някви схеми с калпаво масло продавано като ОЕМ .
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
От както използват масла Шел май започнаха да изпозлват варели в официалните сервизи
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Варелът е просто по-голяма разфасовка. Обикновено натоварените сервизи използват варели, когато могат да продадат бързо толкова много масло. Това, че е във варел не е проблем, важното е маслото да съответства на това, което пише на варела .
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Какво ви е мнението за Ravenol REP или RSP за 535д (с катализатор, но без дпф) чисто като надграждане над ОЕМ маслото на BMW 5W30 LL04?
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Дару Кар поне до 2000г бяха само с наливни масла от варели. Разликата в цената е огромна и профита идва приблизително 50%. Продал съм достатъчно масла на варели, за да го казвам със сигурност. Разлика няма никаква в качеството.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Rep е страхотен продукт. Много ми допадна. В момента карaм втора смяна на FES 0-30. Имам чувството че с първото е по-тиха една идея и много добре му понася магистралното. Но ФЕС наистина ми дава чудесен разход на нафта, до 6-7 хил нямам разход на масло. Температурата на дълго е сходна с REP. Купил съм и туби за смяна пак със същото. Сменям на 10к. И двете ги карам основно магистрално около и над 2500 оборота, дпф прави регенерации на 600км средноSDSDJ написа:Какво ви е мнението за Ravenol REP или RSP за 535д (с катализатор, но без дпф) чисто като надграждане над ОЕМ маслото на BMW 5W30 LL04?
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ravenol REP -C3 mid saps масло с допуск BMW LL-04 ,Ravenol RSP full saps BMW LL-01 ...масла ориентирани към ръчкане и газ до ламарината .Ако смяташ да държиш колата в средни и високи обороти ОК ,за ежедневно ползване Raenol VMP е достатъчно добро.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Ravenol REP -C3 mid saps масло с допуск BMW LL-04 ,Ravenol RSP full saps BMW LL-01 ...масла ориентирани към ръчкане и газ до ламарината .Ако смяташ да държиш колата в средни и високи обороти ОК ,за ежедневно ползване Raenol VMP е достатъчно добро.
Съгласен съм, но идеята ми е наистина малко по-висок клас от VMP с волфрама като противоизносна добавка и цялостно по-големия процент естери. Идеята не е да се кара с газ до ламарината и високи обороти (естествено това понякога се слува макар и рядко...) чисто като нещо, което да защитава максимално дори и да се кара до 1500-2000 оборота.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Лично аз не виждам смисъл....ама щом си мераклия взимай,повече естери за евридейка не е много ок ,хигроскопични са и попиват влага ,маслото се окислява по-бързо.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ивайло Димов написа:Лично аз не виждам смисъл....ама щом си мераклия взимай,повече естери за евридейка не е много ок ,хигроскопични са и попиват влага ,маслото се окислява по-бързо.
Маслото се окислява по-бързо когато в него има естери не заради тяхната хигроскопичност, а защото самите те представляват киселини и при работата на двигателя поради характера си по-бързо окисляват маслото заедно с всичките му добавки и понижават алкалното му число. Хигроскопичността е проблем, когато естерите още не са смесени с маслото и имат контакт с въздух, който евентуално съдържа влага.
- Ивайло Димов
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 236
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега взимам си бележка .Прав си .Въпроса е че като кажеш "киселини"са и хората се шашкат....и се почват обясненията.TAN на такива свежи масла обикновено е по -висок
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Всъщност аз не съм бил прав - естерите са продукт на киселини влезли в реакция с алкохоли или феноли. При определени условия така получените съединения се разпадат отново до киселини и други вещества от където нараства и киселинността на маслото.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани