С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Май 2022, 14:36

Exclusive89 написа:Някаква нова информация за BMW 5w30 LL-04? Преди няколко години, колегата @zaharia беше постнал някакви резултати и всико беше ОК. Сипвам само такова масло и съм доволен, дали е добра идея да пробвам VMP/VST Ravenol или да си карам с ОЕ маслото :dunno: Колата е 30d без DPF фабрично, маслото се сменя всяка година или на около 4-6к км :)

При маслото на БМВ няма какво да се е променило, освен цената, но то поскъпването от последно време засяга общо взето всички производители. В това да се пробват различни масла няма нищо лошо, аз например до момента в моя двигател съм изпробвал 11 различни масла, но аз го правя по други причини. И VMP и VST са достатътно качествени масла, така, че няма да сбъркаш ако ги ползваш, ако ти допаднат можеш спокойно да преминеш на тях.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Май 2022, 14:44

ivoaudi написа:Не е точно така, за да не кажа, че изобщо не е така. Отворената, с известно количесво използвано масло туба съдържа вече достатъчно количество "внесен" кислород, готов да оксидира останалото. Лесно се коригира това като се стисне тубата и се "изгони докрай" негативното влияние на остатъчния кислород. Все едно, че искаш да позапазиш вино от вкисване :D

Кислородът от въздуха не може да оксидира парафините от маслото при нормали условия. Подобно нещо се случва при специални условия - много висока температура(до 120°C в картера и до 350°С по буталата) и взаимодействие с остатъците от горивото. В една затворена туба подобни условия няма, така, че дори и да става някаква реакция, то тя няма да е с базата на маслото, а с добавките в маслото, които са в минимални количества. Ако би трябвало да има някакъв проблем със стареенето на маслото, то е редно той да е именно с тях. Вкисването на виното няма нищо общо с разлгеждания случай. Опасност от окисление и взаимодействие с влагата от въздуха имаме само за чистите естери като тези в полиолестерните хладилни масла, които са изключително хигроскопични и може да не са особено стабилни в някои случаи. Доколкото знам с такива естери в този форум се занимавам само аз, така, че колегите предполагам няма защо да се страхуват от подобни проблеми.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 29 Май 2022, 14:55

zaharia написа:Твърдението, че ОЕМ маслата на БМВ са постни на присадки не отговаря на истината. Това са си напълно нормални масла, съдържат си точно толкова присадки колкото е необходимо за съответния клас. Да не го говорим, че те се правят от Шел, който се нарежда на първите места сред производителите на моторни масла, освен това ОЕМ маслата са правени по собствена рецептура която гарантира по-добри показатели в някои отношения например в сравнение със собствените масла в този клас на Шел.

Присадките при Mobil 1 са по-добри и са няколко вида против износване, може да се просветиш защо е така. Присадките при Shell/BMW с точно колкото трябва за да покрият стандарт, не толкова да го надвишават.
Лично аз не одобрявам кола, която е чипосана, тунингована и т.н. да се кара с OEM-ско масло, защото то работи добре само когато моторът е сток. Ако пипнеш мощността, трябва да помислиш и за маслото.



zaharia написа:Маслата на Мобил също се правят на база GTL, които те купуват от Шел, така, че особена разлика в базите на BMW ОЕМ и премиум сериите на Мобил FS и ESP няма. Вярно Мобил добавят по 5-7% процента естери в тези серии, които си имат съответно някои предимства, но също така и недостатъци, някъде се добавя и 5-10% PAO. Така, че OEM маслата на BMW са сред най-качествените масла на пазара, конкурират се успешно с всякакви други масла включително и тези на Мобил. Това какво масло ще си избере човек е по-скоро върпос на вкус, на предпочитания или пък може да се определи в зависимост от резултатите на анализите от съответение отработени масла в неговия двигател.
Маслото на Мобил - MOBIL ESP FORMULA 5W-30 го спряха от производство още преди 4 години, много ще му е трудно на колегата да намери такова някъде залежало по складовете. Разликата със сегашната му замяна MOBIL ESP FORMULA 5W-30 е, че тя е на база GTL, докато то самото беше на хидрокрекова база. По ли са му добри присадките от тези на БМВ е много относителен въпрос, правилното твърдение в този случай, че те са по-различни от тези на Шел. Това е съвсем нормално, все пак производителите на пакетите са различни компании, поставили са си различни цели и имат различен подход. Доколко едното масло ще се представи по-добре от другото в конкретен двигател е отворен въпрос и може да се разбере само след като се направят анализи на отработение масла. Дори обаче и да имаме такива, тъй като разликите би трябвало да са пренебрежими, отново няма да можем със сигурност да кажем кое масло е по-добро. За предимствата и недостатъците на тези две масла мисля вече съм писал и няма нужда да се повтарям. Не виждам и ососбена причина след като виждам, че не се чете и се пишат неща които нямат нищо общо с реалността.

GTL си е добро базово масло. Просто Mobil 1 си е по-добро от Shell/BMW. Това е.

zaharia написа:Между другото моята кола вече на 17 години я карам почти винаги с масла които съдържат поне 30-40% ПАО, до момента проблем с течове не съм имал. Досега не съм видял колега да се оплаква от теч като е минал на VST или VMP, така, че мисля този проблем - ако даже и го е имало някога в миналото - вече е успешно решен от производителите на масла. MOBIL ESP 5W-30 макар и да няма официален допуск BMW LL04, както всички други масла отговарящи на стандарта ACEA C3, без проблем може да се ползва като негова замяна. По принцип то се води едно от най-качествените масла в класа си на пазара, не знам защо при колегите с дизелови двигатели то не е толкова популярно.

Не виждам защо изтъкваш своя опит с една кола, която не минаваш повече от 10 000 км. на година. Има хора, които карат постоянно на магистрала с повечко скорост и там се разбира какво може маслото. С VMP моторът ми работеше доста шумно зимата, не знам каква беше причината, при положение, че замръзва при под -50 градуса и т.н., но е факт че с CASTROL EDGE и особено с MOTUL X-clean работи безшумно. След 5000 км. VMP започна да ми дава разход на масло, което е странно за уж PAO.

Имай предвид, че масло сменям на всеки 2-3 месеца, а понякога и всеки месец.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 24.02.2015
Местоположение: Brussels/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
Мечтае да кара: F82 ///M4

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Exclusive89 » 29 Май 2022, 16:35

@zaharia, благодаря и на теб, колега :yes:
Продължавам да следя темата :)
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 29 Май 2022, 20:32

От няколко години карам с VMP, пробвал съм и VST, както и в бмв съм сменял маслото няколко пъти, Еми VMP е най готино, като си сменя маслото с него имам най малко разход, и най бавно става черно. Моторите и на двете ми коли работят перфектно и с трите вида масла няма никаква разлика нито в шума нито в нищо.

П.С. моите коли са доста напомпани и двете, щото нали така стана дума че за тунингованите не ставали :kuku:
Абе честно аз друг да се оплаква от VMP не съм срещал само спидимен.
Единствения косур на това масло е че много му вдигнаха цената :ranting:

Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Май 2022, 20:37

SpeedyMan написа:Присадките при Mobil 1 са по-добри и са няколко вида против износване, може да се просветиш защо е така. Присадките при Shell/BMW с точно колкото трябва за да покрият стандарт, не толкова да го надвишават.
Лично аз не одобрявам кола, която е чипосана, тунингована и т.н. да се кара с OEM-ско масло, защото то работи добре само когато моторът е сток. Ако пипнеш мощността, трябва да помислиш и за маслото.

Аз съм се просветил, опитал съм се през годините да просветявам и таква като тебе, но ти явно си тежък случай и предпочиташ да ни занимаваш с фантазии и липсата ти на информираност по темите с маслата, вместо да се образоваш по нея. До момента ти си пърия, който повдига тема за масла в тунинговани коли, ако това те вълнува пиши някъде отделно, а не го намесвай в разглежаните въпроси, защото просто никой не говори за това.

SpeedyMan написа:GTL си е добро базово масло. Просто Mobil 1 си е по-добро от Shell/BMW. Това е.

Забравил си да добавиш - вярвайте ми. Вместо със заклинания е редно да се борави с конкретни факти, както аз правя в моите постинги. Иначе това кой в какво вярва, какви масла му харесват е съвсем отделен въпрос. Колегата в случая не е питал какви са твоите лични предпочитания, а доколко е качествено ОЕМ маслото на БМВ и дали, кога и защо си струва човек да го използва или пък да премине на друго място.

SpeedyMan написа:Не виждам защо изтъкваш своя опит с една кола, която не минаваш повече от 10 000 км. на година. Има хора, които карат постоянно на магистрала с повечко скорост и там се разбира какво може маслото. С VMP моторът ми работеше доста шумно зимата, не знам каква беше причината, при положение, че замръзва при под -50 градуса и т.н., но е факт че с CASTROL EDGE и особено с MOTUL X-clean работи безшумно. След 5000 км. VMP започна да ми дава разход на масло, което е странно за уж PAO.

Имай предвид, че масло сменям на всеки 2-3 месеца, а понякога и всеки месец.

Колко минавам на година с кола мога да кажа аз, а не ти. В случая опитът ти да гадаеш е неуспешен и грешката ти е от порядъка на над 100%. Аз може да се каже карам постоянно на магистралата, всяко трето или четвърто пътуване с 170km/h на 4000оборота и в продължение на 75-150км в една посока. Така, че в моя двигател маслото също не му е леко и това се вижда в анализите. Не знам само какво общо има това кой как карал, ние разглеждаме общият случай на нормална експоатация на колата. Едва ли колегите тук са състезатели и ходят по пистите, за да трябва да им препоръчваме за всекидневна употреба полуспортни масла. До момента никой не е имал подобни претенции, затова не разбирам, защо намесваш експлоатация при тежки условия в темата. Защо VMP e шумно в сравнение с хидрокрека през зимата съм писал сигурно десетки пъти вече, жалко няма кой да чете и да разбира. Затова ще се опитам за пореден път да обясня - понеже VMP е на база ПАО което има по-лоши смазваши свойства от хидрокрека е напълно естествено при по-ниски температури когато вискозитетът е по-висок то да е и по-шумно в двигателя в сравнение с CASTROL EDGE и MOTUL X-clean които са хидрокрекови.
Само по температура на застиване не може да се каже колко течливо ще бъде едно масло при ниски теператури, а именно това е важно в случая. По принцип каквато и да е тази температура, масла с вискозитет 5w30 могат да се ползват максимум до около -32/-34°C, онези с 0w30 до около -35/-38° и то тук пак много зависи какво е точно маслото защото разликите могат да са сериозни. Ако опиташ да запалиш двигателя при по ниски от тези температури обикновно той се повержда или веднага или след няколко такива старта. За това колко течливо е маслото се гледат други негови параметри, и именно по тях може да се определи приблизително какви ще бъдат пределните температури при които е безопасно да се запали двигателя през зимата:
1) максимален нискотемпературен вискозитет, обезпечаващ пуск при студен двигател(maximumlow-temperature cranking viscosity), определя се с помощта на имитатор за студен старт на двигателя CCS (ColdCranking Simulator) (ASTM D 5293);
2) максимален нискотемпературен вискозитет, обезпечаващ изпомване на маслото в двигателе (maximumlow-temperature pumping), определяется с помощта на мини-ротационен вискозиметър MRV (Mini-RotaryViscometer) по метода ASTM D 4684

Ето тук има обяснено разбираемо какво представляват тези параметри и каква връзка имат с работата на маслото при ниски температури
http://old.himmotolog.ru/%D0%B4%D0%B8%D ... %82%D1%8C/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 29 Май 2022, 20:43

Само нe ми e ясно как колeгата стига до извода , чe Мобил e по-доброто масло в сравнeниe с ОEМ БМВ ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vld » 29 Май 2022, 20:50

zaharia написа:.....

Колега незнам как намираш сили да му обясняваш на този дървен философ, мотула бил по хубав :mhihi: :mhihi: :mhihi: , може ама Льо ман, другите не струват ;)
Не е като да не съм ги пробвал всичкте, на 5000км. живота им свършва мотора става шумен и почва да харчи.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 29 Май 2022, 21:40

За Motul изобщо не говоря.

Т.е. това, че в MOBIL1 краварите са сложили бор и молибден, а в маслото на BMW/Shell ги няма, е все тази ли, така ли било? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Айде сега научете си домашното ЗАЩО са сложени и каква е идеята?


Колкото до VMP - това нещо звучи доста тегаво зимата на магистралата, когато би трябвало да е вече позагряло. Нямам проблеми да го сипя пак, но за лятото. Но по-скоро ще е някой вариант 5W-40 ако имат Равенол
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 29 Май 2022, 23:42

Хайде да ни обясниш защо идеята на Мобил не работи според твоите очаквания в двигател N57D30 и маслото им се е представило по-слабо при едни и същи условия от Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, което по рецептура е почти същото като BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30.
https://www.oil-club.ru/forum/topic/386 ... %BA%D0%BC/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 30 Май 2022, 6:07

В Русия е пълно с ментета на ментетата колега

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 30 Май 2022, 8:01

Може да е пълно, но маслото от анализа е оригинално, което добре се вижда от съдържанието на елементите и физическите му харектеристки, освен това става въпрос за Германия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 26.01.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Denis1903 » 30 Май 2022, 14:07

zaharia написа:Може да е пълно, но маслото от анализа е оригинално, което добре се вижда от съдържанието на елементите и физическите му харектеристки, освен това става въпрос за Германия.
Няма смисъл Колега ! Не можеш да го обориш . Човека казва щом маслото е евтино то си е рециклирано . Точка


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 30 Май 2022, 16:29

Ами дайте да направим анализ ние. Аз на частен случай не вярвам.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 30 Май 2022, 20:00

Denis1903 написа:
zaharia написа:Може да е пълно, но маслото от анализа е оригинално, което добре се вижда от съдържанието на елементите и физическите му харектеристки, освен това става въпрос за Германия.
Няма смисъл Колега ! Не можеш да го обориш . Човека казва щом маслото е евтино то си е рециклирано . Точка


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Нали не си на мнение, че SHELL демонстрират "социална дейност" с това масло? :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook