С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ако търсиш масла с подобрена вискозитетна стабилност , такива са маслата със спецификация Porsche A40.
Едно от малкото такива масла със спецификация Porsche A40, което има и BMW LL-04 е TOTAL QUARTZ INEO MC3 5w-40
https://www.motornomaslo.bg/maslo-total ... o-mc3-5w40
Едно от малкото такива масла със спецификация Porsche A40, което има и BMW LL-04 е TOTAL QUARTZ INEO MC3 5w-40
https://www.motornomaslo.bg/maslo-total ... o-mc3-5w40
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В моя мотор засега проблеми с падане на вискозитета нямам, добре работи и с по-високи и с по-ниски вискозитети. Горното ми съобщение съм го писал за колегите които търсят специално стабилни масла с вискозитет 5W-40, тъй като става въпрос за съвсем ново масло с много добри на пръв поглед характеристики. Допускът Porsche A40 e вече на години, в постинга ми съм споменал новото масло Motul 8100 X-clean gen2 5W-40, което освен другото има и допуските C40 и VW 511 00. Тези два допуска които мисля са еквивалентни, поне според информацията която има до момента, са и сравнително нови - появиха се едва миналата година и до скоро имаше само 2-3 масла с тях. През последните месеци обаче, започнаха да излизат все повече и повече масла с тях, една част обаче още не са пуснати на пазара, а други въпреки, че ги имат, още не са включени в публикувания списък, защото той не е обновяван от март.
Ето тук Мобил са сравнили A40 и C40 и се вижда, че почти във всяко отношение C40 превъзхожда A40, макар и да се отнася за среднопепелни масла, а А40 да включва високопепелните. Единствената област в която А40 стои по-добре е в миещите способности, тъй като високопепелните масла винаги съдържат почти двойно по-голямо количество калциеви съединения осигуряващи неутрализирането на киселините и по-голям резерв при падането на алкалното число.
https://corporate.exxonmobil.de/-/media ... orsche.pdf
Иначе това са маслата които към 30.03.2020 имат допуска VW 51100(C40). От тях само Mobil 1 ESP X3 SAE 0W-40 е на база GTL, останалите са на база хидрокрек.
Audi Original Teile Special Performance Motorenöl SAE 0W-40
BP Visco 7000 C SAE 5W-40
Castrol EDGE M SAE 5W-40
CHAMPION OEM SPECIFIC C3 SAE 5W-40
Mobil Mobil 1 ESP X3 SAE 0W-40
ROWE HIGHTEC SYNT RS DLS SAE 5W-40
TOTAL QUARTZ INEO FGO SAE 5W-40
WOLF OFFICIALTECH C3 SAE 5W-40
Ето тук Мобил са сравнили A40 и C40 и се вижда, че почти във всяко отношение C40 превъзхожда A40, макар и да се отнася за среднопепелни масла, а А40 да включва високопепелните. Единствената област в която А40 стои по-добре е в миещите способности, тъй като високопепелните масла винаги съдържат почти двойно по-голямо количество калциеви съединения осигуряващи неутрализирането на киселините и по-голям резерв при падането на алкалното число.
https://corporate.exxonmobil.de/-/media ... orsche.pdf
Иначе това са маслата които към 30.03.2020 имат допуска VW 51100(C40). От тях само Mobil 1 ESP X3 SAE 0W-40 е на база GTL, останалите са на база хидрокрек.
Audi Original Teile Special Performance Motorenöl SAE 0W-40
BP Visco 7000 C SAE 5W-40
Castrol EDGE M SAE 5W-40
CHAMPION OEM SPECIFIC C3 SAE 5W-40
Mobil Mobil 1 ESP X3 SAE 0W-40
ROWE HIGHTEC SYNT RS DLS SAE 5W-40
TOTAL QUARTZ INEO FGO SAE 5W-40
WOLF OFFICIALTECH C3 SAE 5W-40
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, не мисля, че C40 заменя A40 на Порше. A40 е за моделите на въздушно охлждане
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Колега, не мисля, че C40 заменя A40 на Порше. A40 е за моделите на въздушно охлждане
Заменя го но, само при среднопепелните масла, защото се отнася за тях. Преди него А40 го ползваха и при високопелелните и при среднопепелните с вискозитет xW-40.
Тук може да се сравнят двата допуска. Освен това се вижда, че Porsche C40 съвпада напълно с VW 511 00, явно от VAG са ги уеднаквили.
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
Последна промяна zaharia на 23 Юни 2020, 20:58, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ама за въздухар не съм сигурен дали го дават да се кара с нископепелно масло
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма никакъв проблем да се кара, само трябва да се внимава да е качествено горивото, да не спадне много алкалното число и да се сменя маслото по-начесто отколкото ако беше високопепелно. При нормално каране също няма нужда от чак толкова цинк и фосфор които също допринасят за сулфатната пепел. В модерните високопепелни масла като Castrol Edge Supercar 0W-40 A3/B4 което го дават за най-мощните стокови автомобили цинка е 1150 части на милион, фосфора е 900 части на милион, в C40 има само ограничение на фосфора до 900 части на милион, цинка не е засегнат, така, че трябва да се намалява само калция който отговаря за миенето и неутрализирането на киселините.
Въздушните двигатели без турбо, без пряко впръскване, без тристепенни катализатори нямат нужда от ограничаване на сулфатната пепел, за да могат да живеят по-дълго. Иначе няма никакъв проблем в тях да се ползват среднопепелни масла, нищо не може да им стане. Новите бензинови двигатели с ОПФ и пряко впръскване вече работят само със среднопепелни масла.
Въздушните двигатели без турбо, без пряко впръскване, без тристепенни катализатори нямат нужда от ограничаване на сулфатната пепел, за да могат да живеят по-дълго. Иначе няма никакъв проблем в тях да се ползват среднопепелни масла, нищо не може да им стане. Новите бензинови двигатели с ОПФ и пряко впръскване вече работят само със среднопепелни масла.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Е то така, ама си е компромис - най-добре си е A40 за въздухар, включително и турбиниран.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Тия дни излезе анализ на маслото Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, което е напълностинтетично, база ПАО, с допълнителн модификатор срещу триене и износване органичен молибден.
Както се и очакваше анализът подтвърди, че т е същото по състав като Meguin megol Motoröl Super Leichtlauf 5W-40. В конкрентата партида леко е намалено съдържаението на калций и оттам е паднала и сулфатната пепел. В базата вероятно са добавили малко по-гъсти масла, заради което е спаднала и пламната температура. Основната разлика тук е в цената - минималната цена на това масло в немските магазини е около 40€ за 5л, докато другото на Мегуин се намира за 25€. Разликата както виждаме е доста сериозна, явно с нея Ликуи Моли си покриват маркетинговите разходи които явно не са малки, а също и заработва за сметка на утвърдената през годините марка.
Сравнителна таблица на параметрите на двете масла според резултатите от анализите.
Оказва се, че това масло е доста стабилно откъм спад на вискозитета(според повечето от анализите на oil-club.de), предполагам защото са използвани гъсти базови масла и в него има намалено количество вискозитетен подобрител и може директно да се сравнява с ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 5W-40, което обаче е доста по-скъпо(нормалната му цена е 48€ за 5л, на carondo.de струва 35€).
Както се и очакваше анализът подтвърди, че т е същото по състав като Meguin megol Motoröl Super Leichtlauf 5W-40. В конкрентата партида леко е намалено съдържаението на калций и оттам е паднала и сулфатната пепел. В базата вероятно са добавили малко по-гъсти масла, заради което е спаднала и пламната температура. Основната разлика тук е в цената - минималната цена на това масло в немските магазини е около 40€ за 5л, докато другото на Мегуин се намира за 25€. Разликата както виждаме е доста сериозна, явно с нея Ликуи Моли си покриват маркетинговите разходи които явно не са малки, а също и заработва за сметка на утвърдената през годините марка.
Сравнителна таблица на параметрите на двете масла според резултатите от анализите.
Оказва се, че това масло е доста стабилно откъм спад на вискозитета(според повечето от анализите на oil-club.de), предполагам защото са използвани гъсти базови масла и в него има намалено количество вискозитетен подобрител и може директно да се сравнява с ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 5W-40, което обаче е доста по-скъпо(нормалната му цена е 48€ за 5л, на carondo.de струва 35€).
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз си карам колата в Дару Кар за смяна на масло и мисля, че сипват BMW 5W-30, сменям го на 18-20000км и не доливам, може би намалява малко, но никога не ми е изписвало съобщения.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз имам следното чудене: маслото по сервизна книжка и по борд е сменяно Юли 2018, но е минало няма и 5 хил.км. Знам от кого е колата и съм сигурен, че е така. На щека не е мръднало, малко под макс е. Тъкмо светна на борда "Service" явно защото стават 2 години. Дали да му изкарам докъм 10 хил. км. и тогава да го сменям, или още сега?
Все пак е сложено оригинално масло и филтри, обслужването е в БМВ дилър в Белгия. А тук почваме с ментетата... ако има още малко хляб в хубавите консумативи, да взема да ги изполвам поне до наесен?
Все пак е сложено оригинално масло и филтри, обслужването е в БМВ дилър в Белгия. А тук почваме с ментетата... ако има още малко хляб в хубавите консумативи, да взема да ги изполвам поне до наесен?
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
При положение, че BMW допускат смяна на 30000км (според мен е лудост това), мисля, че на 10000 си е ок, до есента няма да имаш проблем.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kamendc написа:Аз имам следното чудене: маслото по сервизна книжка и по борд е сменяно Юли 2018, но е минало няма и 5 хил.км. Знам от кого е колата и съм сигурен, че е така. На щека не е мръднало, малко под макс е. Тъкмо светна на борда "Service" явно защото стават 2 години. Дали да му изкарам докъм 10 хил. км. и тогава да го сменям, или още сега?
Все пак е сложено оригинално масло и филтри, обслужването е в БМВ дилър в Белгия. А тук почваме с ментетата... ако има още малко хляб в хубавите консумативи, да взема да ги изполвам поне до наесен?
Ясно е, че ако го оставиш мотора няма да се повреди. Обаче според препоръките на повечето автомобилни производители, маслото не трябва да стои в двигателя повече от една година. Това, че не е карано много не е от голямо значение, маслото само от това, че престоява си се окислява, в него текат процеси на деградация. Така, че за двигателя ще по-добре с ново масло, дори и да е по-евтино като да речем някой TOTAL QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30 или TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 за 53лв туба 5л от maxcar.bg, който няма да е менте.
- Комбина
- Потребител
- Мнения: 39
- Регистриран на: 16.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: W164/453
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Тия дни излезе анализ на маслото Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, което е напълностинтетично, база ПАО, с допълнителн модификатор срещу триене и износване органичен молибден.
Както се и очакваше анализът подтвърди, че т е същото по състав като Meguin megol Motoröl Super Leichtlauf 5W-40. В конкрентата партида леко е намалено съдържаението на калций и оттам е паднала и сулфатната пепел. В базата вероятно са добавили малко по-гъсти масла, заради което е спаднала и пламната температура. Основната разлика тук е в цената - минималната цена на това масло в немските магазини е около 40€ за 5л, докато другото на Мегуин се намира за 25€. Разликата както виждаме е доста сериозна, явно с нея Ликуи Моли си покриват маркетинговите разходи които явно не са малки, а също и заработва за сметка на утвърдената през годините марка.
Сравнителна таблица на параметрите на двете масла според резултатите от анализите.
Оказва се, че това масло е доста стабилно откъм спад на вискозитета(според повечето от анализите на oil-club.de), предполагам защото са използвани гъсти базови масла и в него има намалено количество вискозитетен подобрител и може директно да се сравнява с ROWE HIGHTEC SYNTH RS SAE 5W-40, което обаче е доста по-скъпо(нормалната му цена е 48€ за 5л, на carondo.de струва 35€).
Трета смяна карам с Meguin Super Leichtlauf 5W-40 и съм много доволен от маслото. Поръчвам си го от Германия, странно защо българския представител който има и сайт, не предлага точно този вид на нашия пазар.
Знам, че са идентични с Liqui Moly Synthoil High Tech, но разликата в цената е неоправдана.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги, наскоро смених маслото с Shell, не бях разглеждал тубата до вчера, и за мое учудване гледам - произведено в Турция?? Не съм се интересувал досега къде се произвежда, само знаех, че за руския пазар си имат завод там. Купено е от голям физически и онлайн магазин. Някой сипвал Шел наскоро би ли споделил къде е произведено?
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Че какво странно има? Сигурно 50% от маслата на пазара са правени в Турция. То не само масла де.
Не знам някой минавал ли е с кола през Истанбул, да е прекосил до азиатската част и да тръгне нататък. Има поне 100 км. фабрики една до друга около магистралата на всякакви глобални корпорации като Panasonic, Toyota, Honda, и какво ли още не. Около Бурса, Маниса и Измир се прави повечето аутомотив там при това има предимно Tier1 и Tier2, както и много OEM на големите автомобилни корпорации (т.е. цели коли).
Не знам някой минавал ли е с кола през Истанбул, да е прекосил до азиатската част и да тръгне нататък. Има поне 100 км. фабрики една до друга около магистралата на всякакви глобални корпорации като Panasonic, Toyota, Honda, и какво ли още не. Около Бурса, Маниса и Измир се прави повечето аутомотив там при това има предимно Tier1 и Tier2, както и много OEM на големите автомобилни корпорации (т.е. цели коли).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Recr3w96