Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 9:58

Турингът Е61 е един уникален автомобил, съчетаващ много роли в един универсален пакет - освен високоскоростен магистрален крайцер, Е61 е и динамичен спортист по планинските завои, и удобен градски трудовак, и просторен семеен автомобил, и "баничарка" с която ще превозите пералнята ако се наложи, както и успешен имитатор на кабриото, когато през слънчевите дни карате с отворен панорамен таван. В много отношения по мое мнение дори превъзхожда седана – като пример ще дам именно панорамния шибидах който дава светлина и простор в интериора, както и отварящото се стъкло на задния капак, невероятно практично за ежедневна употреба.

За съжаление, инженерите които са развивали специфичните за Туринга системи (шибидах, заден капак, окачване), най-вероятно не са били истински баварци, защото буквално са си оставили ръцете. Резултатът е редица абсолютно неиздържани инженерни решения конкретно при Е61, които първо ни шокират със сериозното естество на проблемите които създават, а след това могат да ни принудят да оставим още веднъж цената на колата за ремонти в сервиза... където естествено почти винаги нямат и понятие къде е проблема и как да се реши, но за сметка на това са винаги готови да сменят компоненти за хиляди евро просто за да видят какво ще стане. Особено в България, където Турингът засега е относително рядко срещан.

За да помогна на всички собственици на Е61 най-малкото да диагностицират проблема си, а и след това да намерят изгоден начин за решаването му (било то собственоръчно или чрез даване на нареждания на майстора във фирмения сервиз какво точно да прави), съм съставил тази тема с често срещани проблеми, техните симптоми и решения. В този първи пост давам списък с проблемите, обозначени ориентировъчно на долната снимка. В следващите 11 поста ще дам подробности към всеки един проблем, заедно с линкове и DIY документи където ги има. По-нататък вече темата ще остане отворена за мнения от всички останали по конкретен проблем. Ще ви помоля само да се придържате към техническия характер на темата, да давате смислена и проверена информация, и да не го обръщаме на чат.

E61 main problems.JPG


1. Задно въздушно окачване
- Компресор – това е основният проблем. На колите преди фейслифта с огромна вероятност дава фира за 3-4 години. Повече подробности и как да пазим възглавниците – виж долу.
- Въздухопроводи, клапи, възглавници, сензори – виж долу...

2. Панорамен шибидах
- Течове – може да тече самия шибидах, или да са запушени отточните тръби, предни или задни. Във всички случаи трябва да се оправи. Подробности долу.
- Шум от вятър при по-висока скорост – нормално до определена степен, но е възможно погрешно поставено предно уплътнение или погрешно настроен шибидах да причиняват прекален шум.
- Функция – понякога шибидаха спира да се отваря, или много по-често функцията „комфорт”, или вдигането на панелите в задния край, не работи. За евентуален ремонт, трик на затваряне и инициализация – виж долу.

3. Антенен модул (Diversity module) и неговото наводняване - този електронен модул се намира под задния спойлер (с третата стоп-светлина), понякога се наводнява и изгаря. Понеже модулът приема сигнал от дистанционното за отключване, резултата е че не можете да си отключите колата. За профилактично обезопасяване, диагностика и ремонт – виж долу.

4. Кабелен сноп към задния капак и неговото късане - при дългогодишно отваряне на багажника се късат кабелите точно преди пантите на капака, под покрива на колата. Симптоми много (маса неща спират да работят), ремонтът е много тегав. Виж долу.

5. Стъклото на задния капак - копчето за отваряне на задния капак понякога се разваля. Лесното решение е ако стъклото все още може да се отвори - тогава всичко се разглабя, и се инсталира нов бутон. Проблемът възниква когато копчето е окончателно развалено и стъклото не може да се отвори, тъй като тогава разглобяването е невъзможно. За отваряне в такъв случай, както и за ремонт на копчето, виж долу.

6. Електроника в багажника (наводняване) – голяма част от електрониката на колата се намира в багажника, под резервната гума. При влизане на вода в багажника (през шибидаха, или при разливане на туби), тя се събира на дъното на този „леген” и електрониката след малко плуване се сбогува. Сметката е дебела. Същото важи и за акумулаторното отделение. Вижте долу как се предотвратява.

7. Корозия по задния капак - под двата края на отварящия се стъклен прозорец, под пластмасовите облицовки се образува корозия. Случва се дори при коли на 2-3 години, подробности долу.

8. Задна чистачка – моторчето може да изгори/клеяса, а механизмът може да се запече от липса на смазване. После идва по-големия проблем че самото рамо на чистачката с годините се запича с втулката и чистачката не може да се демонтира за ремонт. Относно демонтажа, виж долу. За смяна на моторчето нямам инфо.

9. Задна пръскалка – понякога при заледена пръскалка маркучето вътре във спойлера се вади, и водата започва да тече едва-едва изпод спойлера. Оправя се много лесно – виж долу.

10. „Аварийно” отваряне на багажника при липса на ток - най-вече при паднал акукмулатор, багажника не може да се отвори отвън. Процедура по отваряне виж долу.

11. Паразитни шумове от задната част на туринга - несравнимо повече и по дразнещи отколкото при седана. Виновниците са руло, таван, панорамен шибидах, долна бленда на отвора за капака, други.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна da6ip на 02 Мар 2011, 22:18, променена общо 4 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:01

1. Задно въздушно окачване

Компресор на задното окачване - основният проблем е при колите преди фейслифта. Маркучът през който компресорът засмуква въздух е от една калпава гума, с времето се напуква и през пукнатините влизат песъчинки (които по принцип се спират от филтъра на входа на маркуча), които разказват играта на вътрешността на компресора. Резултатът е че налягането пада все повече (от заводските 15 атмосфери) и в един момент компресорът не може да вдигне колата. Грешките на таблото „self levelling suspension problem” зачестяват и в един момент колата остава клекнала. При напълно клекнала кола не трябва да я карате, защото при неравности ударите се поемат от спадналите възглавници, от което те се нараняват и пукат. Така че в такъв случай слагайте нов компресор (около 1300 лв, монтаж 30 минути в Дару), или втора ръка НО от фейслифтова кола. Ще го разпознаете по подсиления маркуч за въздух, който вече не е чиста гума, а прилича на горивен маркуч. Затова фейслифтовите коли по-рядко имат проблем с компресора. Самият компресор също в един момент мисля става по-надежден, може би 2008-ма г.

Ето първо схема на частите задното окачване. С червено са оградени компресора и неговото реле: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... scheme.jpg

DIY за инсталация на компресора: http://forums.5series.net/topic/73459-f ... or-myself/
И съответния SIB (вътрешен сервизен бюлетин от BMW) за смяна на компресора: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... ressor.pdf

Въздухопроводи – две гумени тръби, синя и червена, за двете задни възглавници. Срещат се случаи на издишащи тръби, макар и рядко, и тогава трябва да се сменят. Определено са евтини маркучите, смяната не съм сигурен колко труд е.

Клапи - има и случаи клапите на края на маркучите да дефектират, като крайния ефект е пак издишане, и тогава трябва да се сменят.

Въздушни възглавници – като цяло са здрави, освен ако не са малтретирани поради каране на ограничители след издъхнал компресор, както споменах по-горе. Като остаряват колите ще видим дали ще дават повече фира. Ако купувате възглавници от други коли, имайте предвид че има два типа – а) серийни и б) спортно/м-спорт окачване. Някои маниаци при смяна на гумите почистват възглавниците за да не се напукват от мръсотията, и ги мажат с препарат за поддържане на гума.

Сензори – височината на задното окачване се определя от сензорите на задното окачване. Ако някой от тях се прецака (или буксата му), колата кляка малко на една страна. Не са скъпи и лесно се сменят. Ето тема по въпроса: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=202951
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:27, променена общо 4 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:13

2. Панорамен шибидах

Общи течове – може да тече самия шибидах, или да са запушени отточните тръби, предни или задни. Във всички случаи трябва да се оправи, понеже има голяма опасност от наводняване на електрониката в багажника. Ако тече самия шибидах отнякъде, трябва да се вкара колата в сервиз за настройка, или в по-лошия случай за смяна на касетата. И двете са супер пипкава и скъпа работа. Или:

Конкретно при теч в предната част на шибидаха, може да влезе вода в бутона за SOS и да го активира, както и да достигне до друга електроника там. Явно за да се избегне това, от БМВ препоръчват инсталирането на изолация от един вид дунапрен там – вижте в този документ какво и как се инсталира (важи и за Е53 и Е83):
http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... r_leak.pdf

Задни отточни тръби - в повечето случаи наводняването на багажника е резултат от задръстване на задните отточни тръби на шибидаха. Има 4 отточни тръби – две в А-колоните, и две в Д-колоните. Накрая на тези в Д-колоните има едни гумени клапи, които с времето отвътре се задръстват с дребни боклуци влезли през отточните канали на шибидаха. Като се задръстят наполовина, при пороен дъжд или обилна автомивка водата не може да се оттича през тях, прелива от касетата на шибидаха вътре в колата и по самите тръби потича към багажника, и по-точно към дъното му където е цялата електроника. Иронията е че това няма да го забележите освен ако не отворите страничните отделения на багажника и не видите влагата. Или освен ако не е късно и някой модул не е изгорял. Виж проблем 6. Решението на цялата история е да се изрежат клапите накрая на гумените тръби. Намират се точно зад задната броня, между стопа и задния калник. Най-добре е да се свали бронята, но могат да се достигнат и отвътре през багажника.

Ето DIY тема как се премахват: http://forums.5series.net/topic/81070-w ... rama-roof/
И DIY инструкции (немски, ползвайте гуугъл преводача ако не знаете езика): http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... laeufe.pdf

Предни отточни тръби - не се задръстват толкова често, защото такива клапи накрая няма. Но и те също могат да се задръстят от листа и други по-едри боклуци. Тези тръби се спускат по А-колоните и се оттичат в кухината между предната врата и предния калник. Като отворите предната врата трябва да видите на дъното на процепа отвора за оттичане. С отвертка или дълга пинцета може да измъкнете по-едри боклуци, ако има такива.

Шум от вятър при по-висока скорост – нормално е да се генерира повече шум от стандартния покрив, и да чувате още повече шум когато „сенника” под шибидаха е отворен. Но е възможно погрешно поставено предно уплътнение или погрешно настроен шибидах да причиняват прекален шум. За настройка в домашни условия ето един DIY документ на немски: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... tellen.pdf

НОВО!: От Декември 2008-ма БМВ вгражда ново, подобрено уплътнение около целия панорамен шибидах на редица модели - Е61, Е91, Е70, Е71 и др. Уплътнението е с различен профил, много по-добре уплътнява и почти напълно елиминира шума от вятър. В Дарукар струва около 45 лв. и се сменя DIY за няколко часа. Най-трудната част е изчистването на лепилото от старото уплътнение. Аз го смених и съм страшно доволен от резултата. Сега шумът от страничните огледала е много по-силен от шума от панорамния шибидах. Ето тук цяла тема със всички подробности, номер на уплътнението, снимки и опита на няколко човека при слагането:
http://forums.5series.net/topic/115159- ... ise-fixed/

Функционални проблеми – понякога шибидаха спира да се отваря. Това е лошо. Много по-често функцията „комфорт”, или вдигането на панелите в задния край, не работи.

Понякога проблем с отварянето от всякакво естество се решава с проста ре-инициализация на шибидаха, при която сензорите "възприемат" параметрите на шибидаха наново. Виж този документ за инициализация: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... zation.pdf

Но ако „комфортната функция” на шибидаха не работи, можете да направите следното:
(Първо отварям скоба, как да затворите шибидаха ако е вдигнат нагоре погрешка и не иска да се затвори. С многократно натискане на копчето в посока челното стъкло ще придвижвате шибидаха надолу с по 1-2 мм. Като останат 5 мм до затварянето, често пъти сензора се заблуждава и механизмът се затваря докрай от само себе си. Ако не стане от първия път, пробвайте пак.)

Сега за цялостно решение на проблема, за да имате работеща и надеждна функция. В повечето случаи един елемент от механизма на затварянето не работи както трябва. Този елемент засяга само задната малка част на шибидаха, и ако се изреже едното ъгълче на елемента, предния шибидах се повдига без проблеми, а задния просто си стои на мястото без да създава проблеми. Виж следния DIY документ как се провежда тази операция: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... abling.pdf

Разбира се, дефектния елемент може и да се смени изцяло, за тази операция виж следния DIY документ на немски (още не е качен):
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:36, променена общо 13 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:14

3. Антенен модул (Diversity module): наводняване

Този електронен модул, който се намира под задният спойлер (с третата стоп-светлина), понякога просто се наводнява и изгаря. Понеже модулът приема сигнал от дистанционното за отключване, резултата е че не можете да си отключите колата. За информация, вижте тези теми:
http://forums.5series.net/topic/104438- ... ity-module
http://forums.5series.net/topic/93054-k ... ng-anymore

Профилактика/предотвратяване: Състои се в отваряне на спойлера и монтиране на елементи от дунапрен, които да притискат капака на кутията на модула, за да не влиза вода в нея. Вижте следния DIY документ за тази цел: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... roblem.pdf

Диагностика и ремонт: Ако вече не можете да отключите колата с дистанционното, много вероятно е модулът да се е удавил и дефектирал от водата. За да разберете това, демонтирайте спойлера, отворете кутията на модула и го демонтирайте. Тогава ще можете да го отворите и ако вътре платката е позеленяла и има видими щети, ще трябва нов, който мисля че трябва и да се програмира в оторизиран сервиз. Понякога само с изсушаване тръгва пак.
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:36, променена общо 3 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:15

4. Кабелен сноп към задния капак: късане на кабелите

При отваряне на багажника с годините се късат кабелите точно преди пантите на капака, под покрива на колата. Симптомите са спорадично или постоянно неработещи: задна чистачка, радио, трета стоп светлина, отваряне на багажника или на стъклената част на капака. Също така губене на обхват на радиото или отваряне на стъкления капак в движение могат да са симптоми за скъсани кабели.

Ремонтът е ужасно тегав, защото трябва да се разглоби тапицерията на тавана и на капака, да се изкара кабелния сноп и да се снаждат кабелите един по един. Ето тема за повече информация и DIY инструкции как се прави: http://forums.5series.net/topic/72751-t ... placement/

Ето и истински DIY документ: http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... arness.pdf

Между другото, наскоро BMW пусна ремонтен комплект за тези кабели като резервна част, т.е. докато трудът остава същия, поне можете да си спестите направата на собствени снадки, и да ги купите готови. Ето тук в първия пост са номерата на комплектите: http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... bb1296b1f7
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:37, променена общо 3 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:16

5. Отваряне на стъклото на задния капак.

Копчето за отваряне на задния капак понякога се разваля. Може и да се развали контакта докато се поправя задната чистачка. Смяната е лесна, но само ако стъклото все още може да се отвори - тогава всичко се разглабя, и се инсталира нов бутон. Проблемът възниква когато копчето е окончателно развалено и стъклото не може да се отвори, тъй като тогава разглобяването е невъзможно.

В такъв случай има начин за механично отваряне на ключалката, за което трябва да се разглоби облицовката на капака отвътре. Прочетете следната тема, и особено пост #22 за снимки и инструкции: http://forums.5series.net/topic/98217-h ... __tailgate

А ето и две DIY упътвания как се сменя самото копче (на английски и немски):
http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... rocess.pdf
http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... ennyBr.pdf
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:38, променена общо 5 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:16

6. Електроника в багажника (наводняване)

Голяма част от електрониката на колата се намира в багажника, под резервната гума. При влизане на вода в багажника (чрез теч на шибидаха, или при разливане на туби), тя се събира на дъното на този „леген” и електрониката след малко плуване се сбогува. Сметката е дебела. Същото важи и за акумулаторното отделение, където акумулаторът плува във вода и се изтощава през нощта (понеже електрониката не може да заспи).
Ето опитът на колега от нашия форум: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 6&t=158982

Този проблем се предотвратява като: се елиминират течове от шибидаха, се инсталира клапа за оттичане на водата (под резервната гума, има я на фейслифт моделите), или се преместят електрониките отстрани на багажника, където не могат да се удавят, вижте следната тема за това преместване:
http://forums.5series.net/topic/106567- ... the-spare/

А ето и DIY инструкции как се прави това преместване (за седан е, но ще свърши работа): http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... ronics.pdf
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:38, променена общо 3 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:17

7. Корозия по задния капак

Под двата края на отварящия се стъклен прозорец, под пластмасовите облицовки на металния капак се образува корозия. Случва се и при коли на 2-3 години, причината е че пластмасовите облицовки протриват боята и метала корозира. По принцип в белите държави това се покрива от гаранцията против корозия (мисля 6 години поне) и BMW го оправя безплатно. За нашата мила родина не знам как стои въпроса, но ремонтът е лесен и евтин, освен ако не се налага да се пребоядисва капака. Важно е ако се елиминира корозията да се изрежат острите ръбове на пластмасовите облицовки и да се сложи някаква мека изолация между тях и метала (за да не причинят отново същия проблем).

Вижте в темата долу къде точно възниква корозията (снимката в средата, вижда се и изолацията под пластмасата) и други полезни информации:
http://www.e60-forum.de/thread.php?thre ... 032&page=2
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:18

8. Задна чистачка

Моторчето може да изгори/клеяса, а механизмът може да се запече от липса на смазване. После идва по-големия проблем че самото рамо на чистачката с годините се запича с втулката и чистачката не може да се демонтира за ремонт. Ето инструкции за демонтаж на чистачката за смяна на копчето за стъкления прозорец (нямам DIY за смяната на самия мотор): http://bibilicious.com/bmwpower/E61%20- ... rocess.pdf

Внимавайте при ремонт на чистачката да не прецакате копчето за стъклото, че се е случвало вече.
Последна промяна da6ip на 15 Яну 2012, 14:38, променена общо 3 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:19

9. Задна пръскалка

Понякога при заледена пръскалка маркучето вътре във спойлера се вади, и водата започва да тече едва-едва изпод спойлера. Оправя се много лесно – използвайте DIY инструкциите за сваляне на задния спойлер от точка "3. Антенен Модул", и вътре веднага ще видите излязлото маркуче.

Вкарайте маркучето обратно. Внимавайте при монтажа на спойлера да оставите достатъчно луфт между него и покрива на колата. Ако не оставите луфт, при затваряне на капака спойлерът ще съдере боята от ръба на тавана, което не е готино. Така че първо оставете луфт, а после при затворен капак вижте дали трябва да се намали този луфт за да функционира гуменото уплътнение между спойлера и тавана.
Последна промяна da6ip на 02 Май 2011, 21:03, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:20

10. „Аварийно” (или ръчно при липса на ток) отваряне на багажника

Най-вече при паднал акумулатор, багажникът не може да се отвори отвън. Процедурата по отваряне е следната: влизате през шофьорската врата с ключа, катерите се между предните седалки на задните, отваряте лявата (зад пътника) половина и се навирате в багажника с главата напред, отваряте голямата пластмасова бленда отвътре на капака (има две въртящи се джаджи) , и там вътре има едно пластмасово жило, което се дърпа и се отваря ключалката. Това го има и в упътването на колата със илюстрация. Проверете там как изглежда всичко за да се ориентирате.

Внимание: При хидравличен багажник трябва да се процедира бавно и внимателно с ръчното отваряне/затваряне, защото иначе може да се повреди хидравличната система и става скъпо.
Последна промяна da6ip на 20 Фев 2011, 11:26, променена общо 2 пъти
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от da6ip » 20 Фев 2011, 10:25

11. Паразитни шумове от задната част на Туринга и как се елиминират:

Освен типичните за Е60 паразитни шумове (скърцащи уплътнения на вратите, тракаща предна разпънка, тракащ километраж, тракащи бутони на волана и на ръчката за бордовия компютър, изпукваща предна А-колона, скърцаща закопчалка на колана, както и някои своенравни прояви на кожата, особено след чистене), Е61 си има още редица ексклузивни лоши навици:

Руло – слагат се лепенки с филц (продават се в Практикер и Бриколаж) от двете страни на рулото, където са механизмите за закрепване.
Таван – таванът в най-задната си част виси на две скоби. При ремонти и съответно разглабяне на тавана тези скоби често се чупят (а металните им основи се отлепят) и таванът почва да вибрира при дупки, а парчета от скобите или самите основи се удрят в други чаркове и дрънчат. Купувате си нови скоби, лепите основите им и таванът ще стои мирен.
Панорамен шибидах – между предното и задното стъкло на шибидаха, отвътре на колата има една отточна пластмаса, която при неравности се удря в шибидаха и трака по крайно досаден начин. Слагат се филцови лепенки отвътре така че да не трака.
Бленда на дъното на отвора за капака – като отворите капака, долу около ключалката има една пластмаса която разделя бронята и багажника. Тази пластмаса скърца при усукване на купето. Демонтира се, и отдолу където се закрепя с винтове се слагат филцови лепенки и спира да скърца.
Ново: Брава на задния капак - първо, металния штифт (за който се закача петлето) се облепя с изолирбанд, което елиминира тракане на ключалката при усукване на купето и вибрации в задния капак. Второ, от двете страни на корпуса на петлето (един черен пластмасов трапец, като отворите капака ще видите много лесно за какво говоря), се залепят две филцови лепенки, което има ефекта че капака се затваря с много плътен и солиден звук, а не с изтракване/изхлопване както преди.
Други - задният подлакътник, вградената сглобяема „щайга” в дъното на багажника, крик и разни инструменти могат да причиняват паразитни шумове по родните „пътища”. Обезшумяване по собствено усмотрение.
Последна промяна da6ip на 05 Мар 2011, 9:34, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 228
Регистриран на: 1.05.2010
Пол: Мъж
Кара: е70’40d; е60’530d

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от sparky01 » 20 Фев 2011, 11:26

Евала за труда, колега :clap: :clap: :clap:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от michev » 20 Фев 2011, 12:28

Явно нивото на качество, проектиране и изпълнение дори и при БМВ драстично пада. Човек като чете, ще си помисли че става въпрос за китайска кола, а не за премиум производител :banghead: . Не мога да се сетя, какво БМВ ще си купя, като дойде ред да сменям 36-цата. Навремето започнах с Е12, после Е21 и Е28, паралелно с 36-цата имах и Е30 - все коли, с които не съм имал никакви сериозни проблеми. Имам приятели с Е46 и точно в този модел се появяват нещата, които откровенно дразнят и пораждат неддоумение с изпълнението си. Имам чувството за всички нови коли, че са все по-пластмасови, уж високотехнологични, но отчайващо ненадежни и скъпи за поддръжка. Но то си важи с пълна сила и за всички други производители.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: Е61 Touring - Често срещани проблеми и техните решения

Мнение от bossorange » 20 Фев 2011, 23:16

Добра тема, браво.

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook