tips & tricks

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: tips & tricks

Мнение от bokouser » 27 Сеп 2018, 16:59

Прочетох темата, разбрах някои интересни неща, но така и не разбрах (мисля, че ще бъде полезно и на други) какъв е смисъла да коригирам топло - студено от iDriva-а? Не е ли логично да задам температурата в съответните градуси от скрол-бутона на таблото и нещата да приключат? Може би аз пропускам идеята на производителя:
IMG_9237.JPG

IMG_9238.JPG

IMG_9240.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 151
Регистриран на: 22.01.2016
Местоположение: Чехия
Кара: E61 LCI 525d
Мечтае да кара: M5 E60

Re: tips & tricks

Мнение от kopi » 27 Сеп 2018, 20:25

Моето предположение е ,че това е температурата на усещане - дали въздушния поток да се усеща по-топъл или по-хладен. А с врътката вече се избира просто реалната температура. Но, както казах това е само предположение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

Re: tips & tricks

Мнение от bokouser » 27 Сеп 2018, 21:00

Май не е точно така, защото ако е на червено и пусна климатика - студено изобщо не идва, ако пък е на синьо - топло не иска да тръгне, на колкото и градуса да го сложа.
С две думи ако искам да сменя от топло на студено или обратно трябва хем да настроя градусите от скрол-бутона, хем да влизам през iDrive-а и там да настройвам. Не виждам смисъла.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: tips & tricks

Мнение от andy » 28 Сеп 2018, 7:34

Това променя само температурата на централните духалки (вкл и тез до вратите). Ако искате да не влизате в i drive-а си го оставяте в неутрално (бяло) и тогава температурата ще е еднаква навсякъде и ще си я променяте от врътките.
Аз лично целогодишно температурата ми е на 22 градуса, като коригирам само от i drive-а

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 244
Регистриран на: 22.04.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 530d LCI

tips & tricks

Мнение от bokouser » 28 Сеп 2018, 10:26

Значи ако го оставя на бяло, в духалките може да тръгне както студено от климатика, така и топло от парното, така ли? Ако е така - супер, но пак не разбирам идеята, 22гр. са си винаги 22гр., защо е нужно да го коригираш от iDrive-а? Може би идеята е пускаш си климатик на 22гр, и слагаш на дисплея червено за да може въздухът, който духа директно в теб да не е студен?



Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: tips & tricks

Мнение от sstancho89 » 28 Сеп 2018, 10:59

Колега, идеята е като си настроиш температурата на 26 градуса зимата, температурата в купето да е 26 градуса, но духалките, които ти духат точно насреща да духат студено и да можеш да дишаш нормално. Аз лично обичам да ми е топло, но да дишам студен въздух. В краката и на прозореца температурата на въздуха е 50 градуса за да стане топло в колата, а температурата на централните духалки е 10 градуса примерно...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 4.06.2018
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е60
Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.

Re: tips & tricks

Мнение от tweety88 » 28 Сеп 2018, 12:08

Ако не греша идеята е точно както на климатика вкъщи - и при зимен и летен режим имаш температура, но въпреки всичко ти му казваш дали да е на топъл или студен режим.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: tips & tricks

Мнение от sstancho89 » 28 Сеп 2018, 12:48

tweety88 написа:Ако не греша идеята е точно както на климатика вкъщи - и при зимен и летен режим имаш температура, но въпреки всичко ти му казваш дали да е на топъл или студен режим.

Грешиш колега. Нали може и в двата случая да искаш температурата ти да е 25градуса...в единия случай е зима, всичко е ледено (прозорци, ламарини, седалки) и за да постигнеш 25 градуса постъпващите въздух в купето е от порядъка на 50-55градуса (както климатика във вас когато не си е достигнал температурата), а в другия случай всичко в купето е горещо и излъчва топлина и за да достигнеш отново температура от 25 градуса, въздуха от духалките трябва да е много много студен (от порядъка на 5-6градуса). Може и да не ти се вярва, но е толкова. Колата е достатъчно умна и сама знае кога да духа горещо, кога хладно, кога студено. Системата има достатъчно датчици...едно на ръка, че има датчици в купето и на авто режим лятото духа най студено към челното стъкло нагоре(защото студеното пада долу и краката ти ще премръзнат, това което дишаш ще е по горещо). А самата идея на това червено, бяло и синьо я написа колега по нагоре, а се опитах в предишния си пост да я дообясня, понеже колегата не е разбрал явно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: tips & tricks

Мнение от adovet » 28 Сеп 2018, 13:29

Всичко е така само дето на ауто и при неизпотено предно стъкло не духа нищо на челното стъкло

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 17.06.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 525d
Мечтае да кара: 306 MAXI / Megane KIT CAR / Xsara MAXI

Re: tips & tricks

Мнение от sstancho89 » 28 Сеп 2018, 14:40

adovet написа:Всичко е така само дето на ауто и при неизпотено предно стъкло не духа нищо на челното стъкло

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

При мен лятото ако натисна бутона ауто духа най-много на челното стъкло. Зимата също си духа там без да е изпотено но точно колко не мога да кажа...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: tips & tricks

Мнение от adovet » 28 Сеп 2018, 16:12

sstancho89 написа:
adovet написа:Всичко е така само дето на ауто и при неизпотено предно стъкло не духа нищо на челното стъкло

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

При мен лятото ако натисна бутона ауто духа най-много на челното стъкло. Зимата също си духа там без да е изпотено но точно колко не мога да кажа...
Най вероятно имаш проблем с фог сензора

Изпратено от моят SM-G955F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: tips & tricks

Мнение от nikolae » 03 Окт 2018, 10:21

andy написа:Това променя само температурата на централните духалки (вкл и тез до вратите). Ако искате да не влизате в i drive-а си го оставяте в неутрално (бяло) и тогава температурата ще е еднаква навсякъде и ще си я променяте от врътките.
Аз лично целогодишно температурата ми е на 22 градуса, като коригирам само от i drive-а


В студените дни, ако е на бяла чертичка 22-23 градуса на ауто духа хладък въздух. Ако е на червено последна степен 22-23 духа топло и горещо.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '96 BMW E39 520i

Re: tips & tricks

Мнение от Mapuo » 28 Май 2019, 2:53

Помня, че още на 39ките го имаше това, но там вместо idrive имаше просто врътка между централните духалки :) Имаме я и при е60, но само за задните седалки, предполагам идеята е същата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: tips & tricks

Мнение от brabusbg » 31 Май 2019, 12:21

И аз винаги съм се чудил защо е така с тове топло и студено. Преди карах Пасат и там климатроника сам си определяше според околната температура дали да духа студено на 24 градуса или топло.

Имам едно питане, от духалките които са срещу задните седалки духа само студено, няма значение че завъртам на топло. Защо е така, къде може да е проблема?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: tips & tricks

Мнение от Zubcho » 28 Авг 2019, 9:15

Mapuo написа:Помня, че още на 39ките го имаше това, но там вместо idrive имаше просто врътка между централните духалки :) Имаме я и при е60, но само за задните седалки, предполагам идеята е същата.


Аз помня още от е34 имаше тази врътка на средните духалки. :D

Искам да споделя също, че съм много доволен от колегата vladobate (Владимир Вандов), който направи ревизия на двете турбини на моята кола. Цена доста под официалните сервизи, а отношението беше, все едно са свалени от личният му автомобил. Да не казвам, че понеже бързах и му го споделих, вчера ми ги докара от Пловдив, за да ми спести време от транспорт по куриери, като даже дойде до адресът на който живея. Вярно, с него се познаваме отдавна, но не очаквах такъв жест от негова страна. :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:

Няма да сбъркате, ако се обърнете към него за ремонт или профилактика на турбо.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook