Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- FERINOS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: 10.04.2007
- Местоположение: СОФИЯ
- Кара: BMW 5
Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Колеги, може би глупав въпрос
, но от скоро съм с Е 60-ка и трябва да сменям гумите .
От магазина ми казаха следното : " Всички автмомбили БМВ серия 5, Е60 , са без резервна гума ( и аз също нямам ) , за това гумите за BMW E 60 са само рън флет !?
Така ли е по-принцип , не мога ли да сложа обикновенна гума ?! Ако сложа обикновенна ще работят ли датчиците за налягането,които са оригиналните джанти ??
благодаря за коментарите

пс . какви гуми за зимата са подходящи , от магазин Маргел ми казаха че за БМВ 5 продават само Good Year runflat естествено - цена на гума 500 лева ! ( за 17 ' говоря )

От магазина ми казаха следното : " Всички автмомбили БМВ серия 5, Е60 , са без резервна гума ( и аз също нямам ) , за това гумите за BMW E 60 са само рън флет !?
Така ли е по-принцип , не мога ли да сложа обикновенна гума ?! Ако сложа обикновенна ще работят ли датчиците за налягането,които са оригиналните джанти ??
благодаря за коментарите



пс . какви гуми за зимата са подходящи , от магазин Маргел ми казаха че за БМВ 5 продават само Good Year runflat естествено - цена на гума 500 лева ! ( за 17 ' говоря )
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Естествено че можеш да си сложиш обикновена гума. Това че нямаш резервна гума не означава че не можеш да си купиш такава. Аз имам неква патеричка в багажника, но не съм и гледал размера.
В момента съм с нормални гуми (не рънфлет) и зимните ми също няма да са рънфлет.
Датчиците ще ти работят и с обикновените гуми.
Ако ще караш с нормални гуми обаче, е желателно да имаш резервна, както и да провериш дали имаш крик+инструменти в багажника. Освен ако не си фен да плащаш за репатрак разбира се
В момента съм с нормални гуми (не рънфлет) и зимните ми също няма да са рънфлет.
Датчиците ще ти работят и с обикновените гуми.
Ако ще караш с нормални гуми обаче, е желателно да имаш резервна, както и да провериш дали имаш крик+инструменти в багажника. Освен ако не си фен да плащаш за репатрак разбира се


- aigner
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Колега ако искаш да имаш лоша возия,всякакви шумове,разбита предница и други екстри карай рънфлетки ако искаш да разбереш какво представлява твоята кола сложи си нормални гуми !
Пламен
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
aigner написа:Колега ако искаш да имаш лоша возия,всякакви шумове,разбита предница и други екстри карай рънфлетки ако искаш да разбереш какво представлява твоята кола сложи си нормални гуми !
това са минусите, които са малко пресилени. интересно кои са "другите екстри", за които не се сещам?
а ето и някои плюсове:
- твърди и сигурни бордове (виждал съм счупена радиално джанта и гумата я държи и колата се движи)
- много добра устойчивост (гумата не се огъва странично при завой)
- няма го дискомфорта от смяната (не се знае кога и как ще спукаш гума и ще имаш ли възможност да я смениш, да не говорим ако спукаш две наведнъж

комфорта и усещането, че през каквото и да минеш, ще стигнеш е най-голямата екстра (според мен)

лошата возия, е не чак толкова лоша, а разбитата предница е факт и при нерънфлат гумите, просто се разбива една идея по-бавно (най-вече тампоните, които най-много поемат твърдостта на рънфлат гумите).
- E70 3.0SD
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 30.01.2010
- Местоположение: Sofia, Bourgas
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E70 35d, S8;
- Мечтае да кара: X5M
- Детайли за колата: super reza4ka!
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Съжалявам предварително, но ще ти кажа че цена от 500 лв. не трябва да те притеснява при положение, че караш БМВ Е60. Предимствата на рънфлет са много повече отколкото на обикновените гуми, но явно някои във форума не отчитат че живота им на тях и близките им е по важен от финикийските знаци. Датчици в джантите няма, просто като някоя гума спадне и въртенето и се промени спрямо другите гуми ти сигнализира на таблото за спукана гума.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Да се включа и аз във вечата дискусия за кокошката и яйцето. Която между другото се води по целия свят, и в държави където 300 Евро за гума не са изобщо от значение, и се сравняват просто характеристиките на типовете гуми.
"- много добра устойчивост (гумата не се огъва странично при завой)"
=> Достатъчно е да се каже, че М-ките и Алпините нямат РФТ гуми, а нормални. Това е с цел по-добър комфорт и пърформънс. Комфорта се досещаме откъде идва, а пърформанса е че сцеплението с по-мекия борд на нормалната гума е по-добро.
"Сигурност при пукане на гума?"
=> аз лично съм пукал задна гума именно защото беше РФТ. И това малко след като бях карал по магистралата със 160-180 няколко часа. И двете ми задни гуми се бяха изтрили до тел на вътрешния борд, и едната се спука. И преди някой да спомене думата реглаж, всичко беше перфектно регулирано. Просто това е често срещан дефект при като цяло недоузрелите РФТ гуми. Има много хора изпадали в крайно рискована ситуация заради това. Пирели го решават в последствие с един допълнителен слой твърда гума в грайфера.
"някои във форума не отчитат че живота им на тях и близките им е по важен от финикийските знаци"
=> както казах тази дискусия се води масово и в страни където цената на гумите не е от значение, така че нека оставим цената настрана за момент.
"Комфорт"
За мен точно в БГ с нашите изпитателни отсечки вместо пътища е по-важен комфорта на не-РФТ. Ако влезеш със 100 в огромна дупка поемаш риск, но аз мисля че е нормално човек да избягва такив ситуации просто от здрав разум. Щото джантата може да издържи ако е с РФТ, но какво да кажем за окачването?
Изводът е че ако някой държи 100% на надеждност в екстремна ситуация на пукане, има пълното право да кара с РФТ, но само с добре подбран, надежден и изпитан модел гуми. За всички останали, за които комбинацията от качества на гумите е важна, не-РФТ са по-доброто решение към момента.
Трябва да се каже че РФТ не е лоша идея, но просто към момента още не е разработена като хората. Примерно вече има ново поколение РФТ на Ф10 което много хора казват че е в пъти по-добро от старите, като комфорт и т.н. Като узрее технологията, нямам нищо против. Дотогава, не-РФТ.
"- много добра устойчивост (гумата не се огъва странично при завой)"
=> Достатъчно е да се каже, че М-ките и Алпините нямат РФТ гуми, а нормални. Това е с цел по-добър комфорт и пърформънс. Комфорта се досещаме откъде идва, а пърформанса е че сцеплението с по-мекия борд на нормалната гума е по-добро.
"Сигурност при пукане на гума?"
=> аз лично съм пукал задна гума именно защото беше РФТ. И това малко след като бях карал по магистралата със 160-180 няколко часа. И двете ми задни гуми се бяха изтрили до тел на вътрешния борд, и едната се спука. И преди някой да спомене думата реглаж, всичко беше перфектно регулирано. Просто това е често срещан дефект при като цяло недоузрелите РФТ гуми. Има много хора изпадали в крайно рискована ситуация заради това. Пирели го решават в последствие с един допълнителен слой твърда гума в грайфера.
"някои във форума не отчитат че живота им на тях и близките им е по важен от финикийските знаци"
=> както казах тази дискусия се води масово и в страни където цената на гумите не е от значение, така че нека оставим цената настрана за момент.
"Комфорт"
За мен точно в БГ с нашите изпитателни отсечки вместо пътища е по-важен комфорта на не-РФТ. Ако влезеш със 100 в огромна дупка поемаш риск, но аз мисля че е нормално човек да избягва такив ситуации просто от здрав разум. Щото джантата може да издържи ако е с РФТ, но какво да кажем за окачването?
Изводът е че ако някой държи 100% на надеждност в екстремна ситуация на пукане, има пълното право да кара с РФТ, но само с добре подбран, надежден и изпитан модел гуми. За всички останали, за които комбинацията от качества на гумите е важна, не-РФТ са по-доброто решение към момента.
Трябва да се каже че РФТ не е лоша идея, но просто към момента още не е разработена като хората. Примерно вече има ново поколение РФТ на Ф10 което много хора казват че е в пъти по-добро от старите, като комфорт и т.н. Като узрее технологията, нямам нищо против. Дотогава, не-РФТ.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Здравейте,
След дълго въздържане, реших и аз да драсна няколко реда по въпроса.
Като човек преминал от РФТ на обикновени гуми мога да споделя, че комфортът наистина се подобрява, но не това е най-важното.
Без да отричам фактора сигурност, който е категорично в полза на РФТ, следва да отбележа нещо друго....
На колко от Вас се е налагало да сменят своите РФТ с нови?
По мои наблюдения и по мнения на колеги, често се налага предварителна поръчка и изчакване на доставка, включително и в големите центрове за гуми у нас (в БГ). Причината е, че РФТ не са масови и не се поддържат количества от всички размери на склад (не разглеждам наличността и цените на РФТ в официалните дилъри на БМВ – умопомрачителни са, освен ако не ги вземете по време на кампания в комплект с джанти). Тук някой веднага ще ме опонира, че при него смяната е станала веднага (въпрос на шанс) или пък, че следва да си следя състоянието на гумите и да си планирам смяната във времето. Това е така, но при непредвидени ситуации, като сцепване на гума в някой кратер по родните пътища.... тогава к’во правим?!?! Отиваме си в къщи и чакаме доставката или пък обикаляме с друго МПС, за да си търсим РФТ от съответните марка, модел и размер.
Дори и в тези случаи често се оказва, че поръчаните/доставените гуми са малко „поостарели” (ДОТ от преди 1 - 3 години), на което дилърите с усмивка ще Ви отговорят, че е нормално, и то само в случай, че им обърнете внимание на този факт (за мен обаче той е от съществено значение).
И въпреки това, бих искал да акцентирам върху нещо още по-съществено – техническата възможност за обслужване на автомобили с РФТ. Имам предвид „митичната” машина за демонтаж на въпросните гуми. Липсата на тази машина или на спомагателните й рамена за демонтаж на нископрофилни гуми и РФТ води до интересни приключения... Най-често надъхани младежи ще Ви кажат: „Дай тука! Сичко опрааме!” и тогава започва една борба.... Висят като маймуни по 20-30 минути на щангите и се чешат по врата пак като маймуни и възклицават „Баа мааа му!” Ако тогава се разминете без щети по джантите е добре. И тук отново ще се намерят компетентни люде, които ще кажат да ходим само при гумаджии, които могат да работят с РТФ.
То добре, ами такива като мен, които са от по-малък град.... няма нито голям център за гуми, нито по-съвременна „машина” – Да, мой си е проблемът. Като го сцепя този РФТ и трябва да се тътря с 80 км/ч до по-големия град, където ако имам късмет, може и да си тръгна с нова гума.
Май се поувлякох, но такава е родната действителност. Според мен липсва пазарната конюнктура за масово използване на РФТ. При това положение ще продължавам да се впечатлявам от РФТ, но май ще си карам с обикновени.
Забележка: Ускореното износване на вътрешния протектор беше факт и при мен – Дали аз лошо карам
или пък на този РФТ нещо му става...
не знам, но стендът си казва, че всичко е ОК.
Поздрави!
След дълго въздържане, реших и аз да драсна няколко реда по въпроса.
Като човек преминал от РФТ на обикновени гуми мога да споделя, че комфортът наистина се подобрява, но не това е най-важното.
Без да отричам фактора сигурност, който е категорично в полза на РФТ, следва да отбележа нещо друго....
На колко от Вас се е налагало да сменят своите РФТ с нови?
По мои наблюдения и по мнения на колеги, често се налага предварителна поръчка и изчакване на доставка, включително и в големите центрове за гуми у нас (в БГ). Причината е, че РФТ не са масови и не се поддържат количества от всички размери на склад (не разглеждам наличността и цените на РФТ в официалните дилъри на БМВ – умопомрачителни са, освен ако не ги вземете по време на кампания в комплект с джанти). Тук някой веднага ще ме опонира, че при него смяната е станала веднага (въпрос на шанс) или пък, че следва да си следя състоянието на гумите и да си планирам смяната във времето. Това е така, но при непредвидени ситуации, като сцепване на гума в някой кратер по родните пътища.... тогава к’во правим?!?! Отиваме си в къщи и чакаме доставката или пък обикаляме с друго МПС, за да си търсим РФТ от съответните марка, модел и размер.
Дори и в тези случаи често се оказва, че поръчаните/доставените гуми са малко „поостарели” (ДОТ от преди 1 - 3 години), на което дилърите с усмивка ще Ви отговорят, че е нормално, и то само в случай, че им обърнете внимание на този факт (за мен обаче той е от съществено значение).
И въпреки това, бих искал да акцентирам върху нещо още по-съществено – техническата възможност за обслужване на автомобили с РФТ. Имам предвид „митичната” машина за демонтаж на въпросните гуми. Липсата на тази машина или на спомагателните й рамена за демонтаж на нископрофилни гуми и РФТ води до интересни приключения... Най-често надъхани младежи ще Ви кажат: „Дай тука! Сичко опрааме!” и тогава започва една борба.... Висят като маймуни по 20-30 минути на щангите и се чешат по врата пак като маймуни и възклицават „Баа мааа му!” Ако тогава се разминете без щети по джантите е добре. И тук отново ще се намерят компетентни люде, които ще кажат да ходим само при гумаджии, които могат да работят с РТФ.
То добре, ами такива като мен, които са от по-малък град.... няма нито голям център за гуми, нито по-съвременна „машина” – Да, мой си е проблемът. Като го сцепя този РФТ и трябва да се тътря с 80 км/ч до по-големия град, където ако имам късмет, може и да си тръгна с нова гума.
Май се поувлякох, но такава е родната действителност. Според мен липсва пазарната конюнктура за масово използване на РФТ. При това положение ще продължавам да се впечатлявам от РФТ, но май ще си карам с обикновени.
da6ip написа:И двете ми задни гуми се бяха изтрили до тел на вътрешния борд, и едната се спука.
Забележка: Ускореното износване на вътрешния протектор беше факт и при мен – Дали аз лошо карам


Поздрави!
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Roman 1 написа:...........da6ip написа:И двете ми задни гуми се бяха изтрили до тел на вътрешния борд, и едната се спука.
Забележка: Ускореното износване на вътрешния протектор беше факт и при мен – Дали аз лошо карамили пък на този РФТ нещо му става...
не знам, но стендът си казва, че всичко е ОК.
Поздрави!
При мен е същото, от вътрешната страна е напълно износено и се вижда по-долен слой гума с друг цвят, вероятно точно преди конците, а от външната страна има 3-4мм грайфер. Гумите са 275/35/18, ако това има значение, но по пътя на логиката следва, като са по-широки да се износват по-равномерно, защото по-трудно ще се усукват, незнам...... на пролет ще реша какви да взема.
Поздрави!
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
За хората които нямат резервна гума (и място за такава), разбирам да карат с РФТ, ама като си имам патеричка в багажника и инструменти с които да си сменя гумата, наистина не виждам защо да карам с РФТ. Режа гума - слагам си патеричката и пак карам с 80. Междувременно се радвам на комфортна возия, дори със супер ниски гуми. Имам колега с 330xd, който кара с 225/45/17 и неговата кола вози по-твърдо от моята, а аз съм с височина 30 отзад (ок де, отношение 30 към широчината, ако някой държи да издребнява
, ниски са).
А това че РФТ гумата се огъвала по-малко в завой.. нормалната с височина 35/30 че дори и 40.. колко да се огъне

А това че РФТ гумата се огъвала по-малко в завой.. нормалната с височина 35/30 че дори и 40.. колко да се огъне


- peterivanov
- Потребител
-
- Мнения: 31
- Регистриран на: 26.02.2009
- Кара: '07 E60 530d
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
А това че РФТ гумата се огъвала по-малко в завой.. нормалната с височина 35/30 че дори и 40.. колко да се огъне

Така е аз с 255/40 не съм имал никакви проблеми, тя като е толкова ниска колко да се огъне

Иначе РФТ има отвартителна возия, изхвърлих ги веднага и сега са карам с обикновени
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
много привърженици на НЕ-РФТ... къде сте РФТ фенове? помогнете малко
имате право за много от нещата, но пак ви казвам - предпочитам да карам танк с вериги, отколкото да ми е комфортна возията. сигурността преди всичко
колега, съгласен съм с много от нещата, които си написал, но:
1. наистина вносът на РФТ гумите е доста планиран, но не е чак толкова трагично намирането на РФТ гуми. по-трудно се намират от обикновените, но не е голям проблем. гумите, които съм купувал гуми са били винаги ново производство. един път ми се е налагало ми се е да сменя една гума и са ми я доставяли за няколко дни (същата марка, много близка дата на производство). и не мога да кажа, че съм плащал по-висока цена, отколкото са обикновените гуми. не става дума за официалните дилъри.
2. Няма такъв филм. Сцепването невъзможно. Страничните бордове са меко казано твърди. Успявал съм да направя цицина от зверски ръб със скорост около 90, но това е всичко
3. абсолютно си прав, но такива машини има вече на много места.
4. според мен, ако държиш на факторът сигурност, ще се нагодиш перфектно към пазарната конюнктура и ще разбереш, че не е толкова зле положението
5. според мен по време на движение геометрията се поразкрачва, вследствие на тежестта. гумите са много твърди (не се огъват) и особено, когато са по-голям цолаж (съответно с по-нисък профил) и по-широки, тежестта пада върху вътрешния ръб.

имате право за много от нещата, но пак ви казвам - предпочитам да карам танк с вериги, отколкото да ми е комфортна возията. сигурността преди всичко

Roman 1 написа:...На колко от Вас се е налагало да сменят своите РФТ с нови?...
колега, съгласен съм с много от нещата, които си написал, но:
1. наистина вносът на РФТ гумите е доста планиран, но не е чак толкова трагично намирането на РФТ гуми. по-трудно се намират от обикновените, но не е голям проблем. гумите, които съм купувал гуми са били винаги ново производство. един път ми се е налагало ми се е да сменя една гума и са ми я доставяли за няколко дни (същата марка, много близка дата на производство). и не мога да кажа, че съм плащал по-висока цена, отколкото са обикновените гуми. не става дума за официалните дилъри.
Roman 1 написа:...Тук някой веднага ще ме опонира, че при него смяната е станала веднага (въпрос на шанс) или пък, че следва да си следя състоянието на гумите и да си планирам смяната във времето. Това е така, но при непредвидени ситуации, като сцепване на гума в някой кратер по родните пътища...
2. Няма такъв филм. Сцепването невъзможно. Страничните бордове са меко казано твърди. Успявал съм да направя цицина от зверски ръб със скорост около 90, но това е всичко

Roman 1 написа:...нещо още по-съществено – техническата възможност за обслужване на автомобили с РФТ. Имам предвид „митичната” машина за демонтаж на въпросните гуми. Липсата на тази машина или на спомагателните й рамена за демонтаж на нископрофилни гуми и РФТ води до интересни приключения...
3. абсолютно си прав, но такива машини има вече на много места.
Roman 1 написа:...Според мен липсва пазарната конюнктура за масово използване на РФТ. При това положение ще продължавам да се впечатлявам от РФТ, но май ще си карам с обикновени...
4. според мен, ако държиш на факторът сигурност, ще се нагодиш перфектно към пазарната конюнктура и ще разбереш, че не е толкова зле положението

da6ip написа:И двете ми задни гуми се бяха изтрили до тел на вътрешния борд, и едната се спука.
Roman 1 написа:Ускореното износване на вътрешния протектор беше факт и при мен – Дали аз лошо карамили пък на този РФТ нещо му става...
не знам, но стендът си казва, че всичко е ОК.
5. според мен по време на движение геометрията се поразкрачва, вследствие на тежестта. гумите са много твърди (не се огъват) и особено, когато са по-голям цолаж (съответно с по-нисък профил) и по-широки, тежестта пада върху вътрешния ръб.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
Аз ли не те разбрах или казваш, че РФТ гумата няма сцепване?

Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
@ndro написа:2. Няма такъв филм. Сцепването невъзможно.
Ето нещо в тази връзка:
viewtopic.php?f=40&t=143865
Имаше и други, но на първо четене намерих това.
@ndro написа:3. абсолютно си прав, но такива машини има вече на много места.
Аз също считах, че вече на много места има такива машини, но опитът сочи, че май само си мислят, че имат такива машини или направо откровенно лъжат, за да хванат поредния клиент, пък после все ще измислят нещо....
Съжалявам, но в момента не разполагам със снимките на сцепната РФТ на една единичка Е81, а също и на седмица F01 (част от работата ми е да се занимавам с подобни щети).
При по-сериозен интерес от страна на невярващи, мога да положа усилия и да ги приложа, но се надявам, че не е необходимо - грозна гледка.
Поздрави!
Re: Всички гуми за BMW Е 60 ли са рънфлет ?!
мдааа... явно се цепят (в българия има дупки рънфлет-килъри
), но поне не спадат като другите и можеш да стигнеш накъдето си тръгнал... 
а за машината, сигурен съм, че има и такива "професионалисти". да не попада човек на тях, че я гума ще прецакат, я джанта.
аз ходя предимно в маргел и съм сравнително доволен (труд, цени, наличности).


а за машината, сигурен съм, че има и такива "професионалисти". да не попада човек на тях, че я гума ще прецакат, я джанта.
аз ходя предимно в маргел и съм сравнително доволен (труд, цени, наличности).
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани