разход на масло

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 04 Сеп 2009, 20:50

motor написа:Искам само да кажа че дизелов мотор ако не ми смениш маслото до 15000 после тънканата ще ти излезе златна. На теб или на следващия собственик.


Еми аз, като "следващия собственик" на 118d с мотор на 192к пробег мога само да кажа, че тоя двг. е сервизиран (смяна на масло в частност) на около всеки 30к километра... и мотора е като нов... аз тука това няма да го направя, щото не мога и да издържа да чакам толкова... психически... иначе за протокола - въздушният филтър само го сменяли на 30-35к... вероятно с маслото.... и мотора не харчи масло, а турбината е оригиналната.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 04 Сеп 2009, 22:20

lusienk написа:
icog написа:Карам същото и не харчи никакво масло.

Какъв тип масло сипваш колега? Доколкото знам , ако е с по -нисък вискозитет би трябвало да харчи по-малко. И другият ми въпрос е дали караш основно градско или извънградско?


Колата е на 195К км, от частно лице от Германия. Сменяли са маслото през 30К, по книжка и всичките му етикети беше карана с 0W30 -LL01. Аз и сипах същото. По двигателя нищо не е сервизирано. Изуми ме интервала на смяна на филтъра на климатика - 100 000 км!!! Вярно, че е с активен въглен, вярно че в онзи свят е чисто ама как не го е жегнало нещо швабата баси!
Относно спора за качествените масла, БМВ препоръчва Castrol и го пише навсякъде. А че разликите между качествените масла на големите фирми са никакви също е вярно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 05 Сеп 2009, 0:45

motor написа:бях седнал да пиша статия специално за маслата, ама само я почнах. Искам само да кажа че дизелов мотор ако не ми смениш маслото до 15000 после тънканата ще ти излезе златна. На теб или на следващия собственик. същото се отнася и за бензиновите, но не в такава степен.
сменям си маслото на 8-9000 км, а въздушния филтър не можа да издържи 10000 и почна да лагва зверски колата. на дизелов мотор задължително маслото да е LL-04, бензинките могат да карат и с LL-01



Все съм си мислел, че инжинерите от БМВ са по умни от нас...
Изображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 05 Сеп 2009, 8:00

Аз също сменям маслото на 9-10,000 км. Някак си ми се вижда несериозно да се смени на 30,000км. Още повече моя крак е бая тежък и доста си я юркам.

А и честно казано една смяна на масло и филтри излиза около 300лв. ( мойта не е гаранционна и не я вода в ауторизиран серфиз).

Знам, че маслото е главен фактор за живота на турбината и ако не се сменя често то нищо чудно, че повечето печки ядат турбини като луди... А после една турбина като ти е 3,000 лв сметни и язък за икономията :)

Инжинерите на БМВ са по умни от нас, но ако Мерцедес искарат кола дето се сервизира веднъж на 30,000км а при нас е на 10,000 много хора ще се откажат и ще кажат, че Мерцедес е по здраво...и т.н. Инжинерите не винаги имат глас...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Мнение от miroalpina » 05 Сеп 2009, 8:41

колеги не знам как ги карате тия коли ама заводско на 10,000 отива 1,5-,1,8 литра масло като чета за 50 мл и имам чуство че тая кола е с ядрен реактор :mhihi: :mhihi: :mhihi: за 200,000 км само турбината сте лапа по 1,0 литър на 10,000 ,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 05 Сеп 2009, 8:46

Тя не може да го "Лапа", може да има теч. Ми на, моята например няма. Защо мислиш, че всичките текат?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 05 Сеп 2009, 9:10

Има два варианта - или карате като баби, или изобщо не си следите
маслото (има един уред вика му се щека за масло) - аз поне до момента
не съм видял дизел който да не харчи масло.
И хайде стига с тези течове ... само да кажа, че когато взех 535д-то
до като навъртя 30 - 35К колата харчеше поне по 1.5 литра на 10К,
след това разхода на масло спадна двойно (същото ми бяха казали и
в оторизирания сервиз).
Докато беше гаранционна сипваха LL-04 искам само да питам, някой
дали си е направил труда като извади щеката след като колата е
минала 20К километра и да е пипнал маслото за да провери мазителните
му качества (или ви е страх да не си нацапате ръцете с чернилката) :?:
Последна промяна rosen.kolarov на 05 Сеп 2009, 9:14, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Мнение от icog » 05 Сеп 2009, 9:12

Аз като нова не знам как е била, не съм имал удоволствието:). Казвам, че в момента ако гори е толкова, че не го забелязвам, нито аз нито датчиците.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Мнение от rosen.kolarov » 05 Сеп 2009, 9:25

icog написа: .... Казвам, че в момента ако гори е толкова, че не го забелязвам, нито аз нито датчиците.


Само да спомена, че датчика светва в жълто след като нивото е
паднало под минимума на щеката. В моя случай между минимум и
максимум е около 1.5 литра (колата събира общо около 8.5 литра)
Изображение


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Мнение от SKISA » 05 Сеп 2009, 9:32

за мене от моят опит масло ми е горяло което и да е бмв като го понастъпвам често. явно не успява хулаво да уплътни при юркане и изгаря по малко...!
по принцип вярвам на щеката и като пипна с пръсти-както каза росен. карам с оригинално бмв-масло ,но от германия не от тука -то мисля,че е кастрол и не съм имал никакви проблеми.сменям доста преди предвидените 30к. -примерно на 13 или най-много 18к! говоря за последната и предпоследната 5ца-преди тва сменях макс на 10к
имал съм само бензинови мотори. бмв-тата ми са си похарчвали -не може да се каже ,че не са пипали маслото.
най-много ми папкаше масло Е30ката ,ма и най-много вървеше и се юркаше...
Последна промяна SKISA на 05 Сеп 2009, 9:37, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 7.07.2008
Местоположение: SOFIA
Пол: Мъж
Кара: 525 D

Мнение от miroalpina » 05 Сеп 2009, 9:35

евала на колегата rosen kolarov май само тои се присъединявя в отбора :yes: на всички останали колите не им харчат ГРАМ :!:

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 05 Сеп 2009, 11:00

rosen.kolarov написа:Има два варианта - или карате като баби, или изобщо не си следите
маслото (има един уред вика му се щека за масло) - аз поне до момента
не съм видял дизел който да не харчи масло.


Дето се вика - ела да го видиш тоя дизел.... като баба не карам, но определено карам икономично, с отделни (ежедневни) "изблици" до към 3000-3500RPM... маслото го следя веднъж месечно и вече за почти 13к километра или не е мръднало нивото, или е толкова нищожно, че не мога да го забележа.

Денис-Белята!!!
Аватар
Мнения: 1634
Регистриран на: 3.11.2005

Мнение от 00Cool » 05 Сеп 2009, 11:59

:shock: баси а дъртия не сменя под 3500 ма и неговата подхарчва малко ако че е на 22хил. ,ма той е друга бира не е за наща секта
“All the power in the world won't make you fast at the Ring.“

Мародератор
Аватар
Мнения: 12340
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 05 Сеп 2009, 12:36

Е ти (образно казано) батко ако въртиш дизел на всяка скорост до 3500RPM значи имаш някъв особен проблем при шофирането или никога не си карал дизел :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 05 Сеп 2009, 13:14

Mollov написа:Е ти (образно казано) батко ако въртиш дизел на всяка скорост до 3500RPM значи имаш някъв особен проблем при шофирането или никога не си карал дизел :)


E-e-e не си съвсем прав колега. Тия последните би-турбо дизели охотно стигат и до 5,500RPM където изключват и ти напомнят, че все пак това е дизел.

Обаче много ме кефи как всички разбират повече от горките залюхани Мюнхенски инжинерчета дет харчат стотиците милиони бюджет из лаболаторийте. То май най-добре е да си сменяте маслото при всяко зареждане на резервоара. Или даже на всеки изхарчени 10л нафта - още по-добре. Щот от тоя гаден, черен и мръсен дизел, веднага става като катран да му се не види. И спира да минава тактилния тест на пръчката за маслото. Ама тия неща само тези със спектрометърното зрение и вградения вискозотомер на върха на пръстите могат да го анализират. Останалите са балъци. Тия дето не карат с Motul - също са балъци. А и в никакъв случай не си признавайте, че карате като "баби". Ще ви се смее цЕлото село, и затова 2л масло разход на 10,000 км даже е хвалба, щото доказва, че винаги сте в червената зона на оборотомера и сте най-бързите и най-големите!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook