Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
memorex написа:garbac написа:Както бях писал и аз съм с такъв проблем!
Да споделя и ако има мнения ще съм благодарен.
При външна темп.1-2 гр. колата поддържа между 55-72 гр. в зависимост от карането.
Започнах от смяна на малък термостат- никакъв резултат.
Смених и големия/ да уточня само оригинални термостати/-никакъв резултат.
В сервиза изказаха съмнение 1-към хиляда за нередовни термостати и сложихме нови-никакъв резултат.
Сменихме и капачката на разшерителния съд-никакъв резултат.
От там отидох в Бовакар-
Обясниха ми,че не са сигурни дали съм сложил оригинални термостати и за да я оправят трябва те да ми доставят и поставят термостатите!!!
Доставиха ги и ги поставиха-никакъв резултат!!!!
Започнаха с тестове- на место при 30 мин.форсиране достигнаха темп.90 гр. След като колата тръгне да се движи темп. почва да пада до 65 гр.
Пречупиха маркуча,който колегата по горе обяснява,че е за топлообменника на ск.кутия.На практика го елиминираха-никакъв резултат
Казаха,че такъв случай не са имали-![]()
След празниците ще правят запитване до bmw-Германия да им помагат от там
Само ,че на мен ми омръзна да плащам и резултат никакъв
Проба-грешка
Моля ви за мнения
Имаш ли кори под мотора или пък жалузи пред радиатора?
Сензора за температурата дали показва правилно през цялото време.Пробвахте ли и втори начин за мерене на температурата?Например с инфраред термометър.Би трябвало да имат в сервиза .Също и на пипане се усеща.
Водна помпа предполагам върти нормално?Успех
Имам кори и жилузите са затворени! Температурата я мереха с техен термометър! Вентилатора започва леко да духа при 94-5 гр.
И както казах елиминираха чрез пречупване маркуча за третия термостат.

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Вентилатора рано почва да върти ,значи сензора му е капут.За друго то не знам .Провери пак кое как е .Нещо не е наред .
- mili4uk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
garbac написа:
Имам кори и жилузите са затворени! Температурата я мереха с техен термометър! Вентилатора започва леко да духа при 94-5 гр.
И както казах елиминираха чрез пречупване маркуча за третия термостат.
Колега, кой маркуч сте пречупили ? този които е от радиатора към 3-тия охладител ли ? Имаше снимка по-горе на него с двете зелени точки ?
Ако е така не сте направили много

според мен е хубаво да смениш 3-тия също. Сменил си по няколко пъти другите два без резултат, пък го мислиш за 3-тия които почти сигурно ще ти реши проблема

Другото което се сещам е проверил ли си дали има налягане в системата ? Мисля че при загряла кола >90 трябва да е ~.9 bara. Или 1.2

Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
mili4uk написа:А този третия термостат е само черната част от целия охладител ... нали така ?
Че за него ми искат около 200лв а за цялата част към 500 лв някъде.
Аз също съм с 2 нови термостата и ефект никакъв... ще го сменя и ако не се оправи... да му мислят застрахователите. Ще плащат тоталка
както всички колеги по-горе... непостоянна температура... зор до 90 градуса... и пусна ли парното и карам по-леко... до 70 пада.
Значи може да се сменя само 3ия термостат, а не целия охладител?
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Аз когато си търсих 3тия термостат, намерих навсякъде само цялото тяло, при условие, че топлообменика ми беше напълно здрав. Смених цялото и ми излезна около 500лв с всичко.
- mak1n7osh
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 24.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E92 335i
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
garbac написа:bijuto написа:mak1n7osh написа:Колеги, на мен ми изби антифриз от оградената част на картинката (ако някой може да каже за какво е предназначена). Прилича ми на някакъв предпазен клапан. Онзи ден светна лампата на антифриза, и видях че капе от тази пластмасова част. Капе само при работещ двигател.
Това е ЕГР термостата или така наречения малък термостат. Струва около 70 лв. оригинален в БМВ, сменя се за 10 мин.
Точно така! Малкия термостат! Успех и весели празници
Благодаря колеги. Днес го сменяме.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте колеги,и аз се включвам с температурен проблем но съм с ръчна кутия 530д .и аз ли имам трети термостат като автоматиците. Ще съм ви благодарен ако ми покажете схема къде ми е третия термостат или топлообменник, по снимките по горе се ориентирах за малкия но другите два..?благодаря предварително :smile:
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Не колегa ти си сaмо с двa
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и
90 гр.
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!

След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и


Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.

Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!



Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Браво колега.Сега вече маслото от СК няма да охлажда двигателя като преди е било.Но за всеки случай провери дали ще се охлажда въобще че когато те са втора употреба не е сигурно дали ще отворят
- timur_lenk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
garbac написа:Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и90 гр.
![]()
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!![]()
![]()
Те в повечето сервизи за какво ли са чували!!!
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
timur_lenk написа:garbac написа:Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и90 гр.
![]()
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!![]()
![]()
Те в повечето сервизи за какво ли са чували!!!

- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
garbac написа:Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и90 гр.
![]()
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!![]()
![]()
Колега радвам се, че си решил проблема, дано 2ра употреба термостат да те изкара бая време, че свалянето и качването е малко шантаво.
Колеги, всичко по охладителната с-ма ми е сменен с нови оригинални части, колата вдига много добре градусите до 87 и там застават. Извънградско ми се движи м/у 86-88, само по големи баири до 90 и понадолнище до 83-4 пада. Уш всичко ми е сменен, а защо градусите ми са с 3-4 градуса по-малко? При вас как е?
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Според мен нямаш никакъв повод за притеснение.Антифриза в какво съотношение го Разредите?
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Едно към готере
измерихме aнтифризa и беше -37 някъде. Според мен зa Бг е достaтъчно.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани