БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Аз отскоро съм с Е60 и не мога да коментирам все още разходите, но идвам от E39 535i. Мога да кажа, че най-много ми липсва звукът на осмака, а и возията беше по-добра, но това може и да е заради гумите. Тежки ремонти не съм му правил, най-големите разходи ми бяха за гориво.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Aз имам Е60 520 бензин и Е46 320 дизел. Бензиновото е 170к.с, а дизела е 150к.с. Дизеловото ми е автоматик. Бензиновото ми е на ГАЗ. По каталог ги дават ускорение от 0-100км. за едно и също време - 9с. Като цяло дизеловото ми се вижда доста по пъргаво. При бензиновото за да се получава ефекта трябва да се държи се в обороти. Та дизеловото до 110-120 си е в силата но над 120 се усеща силата на бензиновото. Има го и другия момент, че в тройката се усеща повече скоростта от колкото в петицата. От гледна точка на разходите точно поради тази причина взех на скоро бензиновото. На месец минавам около 4000-4500км. В момента с бензиновото ми разхода за 100км. е 15лв., а с дизеловото 20лв. Бях решил да взимам Е60 и преди да го купя се оглеждах и за дизелови и за бензинови, но по скоро клонях към бензиново. Дизела над 200 000км. вече влиза в едни сериозни ремонти - турбина, дюзи, DPF филтър, се неща, които при бензина ги няма. При бензина също така и няма кой знае какво да се прецака - обичайните неща - свещи, бобини. Също така смея да кажа, че в БГ все още има доста повече разбиращи майстори от бензинки от колкото от дизели. Не че съм имал проблеми с дизеловото, но доста познати около мене имаха такива приключения с тези дизели, че....Та идеята ми е ако е по ново до към 2-3 г. дизел след това бензин - разходите и възможностите за ремонти са по малко.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Колеги ъпдейтнах таблицата на първата страница.
vgza: ъпдейтнах данните, но ако дадеш примерно на колко км си я купил и повече подробности няма да е зле.
Ivel: сложих ги и твоите данни макар че не са особено детайлни. на повечето ремонти съм им слагал сам стойности, обслужванията съм ги пресметнал на всеки 20 хил.км., разхода ти от 8.0 литра съм го приел така, новия ДПФ също е вътре, единствено не съм сложил торк конвертора, понеже още не е включен в таблицата като ред.
* * *
Колеги искам още веднъж да напомня, че сравняваме само разликата в разходите между бензин и дизел, т.е. гориво и поддръжка. Никакви винетки, застраховки, окачване, паркинг щети, стелки и ароматизатори - те са еднакви и за двата типа, и затова не ни интересуват. Много е просто като идея.
Спокойно можете да обсъждате всякакви въпроси в темата (както става и във всички други теми
) - поне се поддържа жива по този начин..
Въпреки всичко: Най-важна е таблицата на първа страница и информацията която ни дава. Темата я има за да расте таблицата, и всеки да си прави изводите от нея.
Затова ще помоля всеки който се колебае да си даде ремонтите, километрите и разхода тук, за да го включим в статистиката.
Още двама човека и ще добавя и конвертора на въртящия момент на автоматика.
vgza: ъпдейтнах данните, но ако дадеш примерно на колко км си я купил и повече подробности няма да е зле.
Ivel: сложих ги и твоите данни макар че не са особено детайлни. на повечето ремонти съм им слагал сам стойности, обслужванията съм ги пресметнал на всеки 20 хил.км., разхода ти от 8.0 литра съм го приел така, новия ДПФ също е вътре, единствено не съм сложил торк конвертора, понеже още не е включен в таблицата като ред.
* * *
Колеги искам още веднъж да напомня, че сравняваме само разликата в разходите между бензин и дизел, т.е. гориво и поддръжка. Никакви винетки, застраховки, окачване, паркинг щети, стелки и ароматизатори - те са еднакви и за двата типа, и затова не ни интересуват. Много е просто като идея.
Спокойно можете да обсъждате всякакви въпроси в темата (както става и във всички други теми


Въпреки всичко: Най-важна е таблицата на първа страница и информацията която ни дава. Темата я има за да расте таблицата, и всеки да си прави изводите от нея.


Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Колега, за мен може да добавиш смяна на термостат 240 лева. Скоро ще пиша и за разходите по смяна на вентилацията на двигателя и нов пробег и обслужване.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- vgza
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 405
- Регистриран на: 15.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: A7
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
da6ip, оправи на IVEL инфото, сложил си му 8л среден разход, а е с 535д, тоест трябва да е с 9.3л
Искам пак да те поздравя за труда, който си вкарал, за да направиш тази таблица
Искам пак да те поздравя за труда, който си вкарал, за да направиш тази таблица

- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Вдигам малко темата с още разходи.
Смяна на масло, маслен филтър, филтър/клапан за картерните газове, както и прилежащите тръби и маркучи за вентилацията на двигателя...... Общо труд и части 522 лв. с ДДС след отстъпки.
Също така от горния ми пост има 240 лева за смяна на термостат, които не са добавени.....
В момента пробега на колата е 185 000 км.
Смяна на масло, маслен филтър, филтър/клапан за картерните газове, както и прилежащите тръби и маркучи за вентилацията на двигателя...... Общо труд и части 522 лв. с ДДС след отстъпки.
Също така от горния ми пост има 240 лева за смяна на термостат, които не са добавени.....
В момента пробега на колата е 185 000 км.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
ъпдейтнат си
vgza - oбяснил съм на две места защо разхода на Ивел е 8 литра: това дава той като фактически разход, защото колата се кара на дълъг път. смятам че е логично да се приеме тази цифра (стига да е вярна), понеже стила на каране/употреба си е отговорност на водача и има и директна връзка и с ремонтите.

vgza - oбяснил съм на две места защо разхода на Ивел е 8 литра: това дава той като фактически разход, защото колата се кара на дълъг път. смятам че е логично да се приеме тази цифра (стига да е вярна), понеже стила на каране/употреба си е отговорност на водача и има и директна връзка и с ремонтите.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- eventualno177
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 31.10.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 525д е60 06'
- Мечтае да кара: М5 е60
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
БМВ 525д е60 177 к.с - 01.2006
Закупена на: 161 900 ... В момента 183 135
Пробег: 21 235
Гумено каре: 1 бр. - 64.80 лв.
Тампон на стабилизираща щанга - 21.50 лв.
Смяна на регулатор - 54 лв.
Профилактика на воден радиатор - 90 лв.
Реглер: 1 бр. - 231 лв.
Монтаж - Демонтаж генератор / Смяна лагер и колектор: 301 лв.
Филтри: Маслен,горивен,въздушен и филтър купе - 198.53 лв.
Масло - 9 литра x 19.72 - 177.44 лв.
+ 2 гуми 2ра ръка за 90 лв. (летни)
+ 150 лв. диск навигация (България + Европа)
За сега е това ...
1377.83 лв. за има/няма - 8 месеца.
Данъците не ги слагам!
Закупена на: 161 900 ... В момента 183 135
Пробег: 21 235
Гумено каре: 1 бр. - 64.80 лв.
Тампон на стабилизираща щанга - 21.50 лв.
Смяна на регулатор - 54 лв.
Профилактика на воден радиатор - 90 лв.
Реглер: 1 бр. - 231 лв.
Монтаж - Демонтаж генератор / Смяна лагер и колектор: 301 лв.
Филтри: Маслен,горивен,въздушен и филтър купе - 198.53 лв.
Масло - 9 литра x 19.72 - 177.44 лв.
+ 2 гуми 2ра ръка за 90 лв. (летни)
+ 150 лв. диск навигация (България + Европа)
За сега е това ...
1377.83 лв. за има/няма - 8 месеца.
Данъците не ги слагам!
- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
cocosas написа:adovet написа:cocosas написа:Като гледам тази анкета или някои хора спрестяват да кажат голяма част от ремонтите или си карат колите на доизживяване. То затова и родния пазар е пълен с боклуци, който вземе кола - кара 1-2 смени на масло, смени няколко подгревни свешти и някой тампон и хаиде пак на пазара. Като се отворят другите теми с "редовните" проблеми като торк, турбо, реики - всеки се е изказал . Кой го има проблема, кой вече си го е оправил а в тази анкета цари пълна тишина.
П.П. Следя темата откакто е публикувана, но ставате смешни с тези смени.
E ти колега какви смени си правил. Защо си мислиш, че на всяко БМВ трябва да се ремонтира рейка, турбо и т.н?
Защото турбото си го дават като консумативи си е съвсем нормално рано или късно да здаде багажа и това не се отнася само за БМВ. Не казвам че всеки трябва да ги сменя задължително, искам да кажа че нито един не е написал нищо за тези работи и че все някой е правил по нещо. И като се има напредвид нафтата по родните бензиностанции и факта че никои не е писал да е правил и ремонти по дюзите .... просто незнам какво карат тези хора или чисто нови коли от магазина или някакви кошници.
Нали не искаш да ни кажеш че в Германия или някоя друга държава, сменят всички тези части на определен пробег, просто ей така превантивно без да се налага, защото няма какво да си правят парите



Вярно че съм пропуснал да допълня последните ремонти, но просто не съм се сетил да го направя:
1.Смяна на всички вериги, гарнитури, дросел-клапа, общо с труд 1200 лева. Държа да подчертая че този ремонт не беше наложителен, аз реших да го направя поради по големия пробег на автомобила. Има колеги които са минали 400к. и още си карат със оригиналните вериги.
2.Смяна на масло и филтри - 280 лева
Ще помоля колегата da6ip, ако иска да нанесе ремонтите, но аз лично не съм убеден че веригите трябва да влязат в общата сметка.
Последна промяна bordo_77 на 31 Дек 2013, 12:46, променена общо 2 пъти
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
файла е ъпдейтнат. включих eventualno177. на Ivel включих големия ремонт за който беше писал тук, както и едно обслужване в рамките на този ремонт.
колега bordo77 - сложих и веригите вътре, понеже все пак е ремонт свързан с дизеловия двигател, макар и превантивен. смяната на водна помпа, ремъци и ролки също е превантивна - в 95% от случаите тези части не са спряли да работят към момента на смяната.
аз междувременно рециклирах турбина, смених изпускателен колектор с такъв от Е39, скъса се въздуховода от интеркулера към двигателя и взех нов (400 лв!), някакъв семеринг отпред на коляновия вал протече и бе сменен, смених масло на скоростната кутия че протече картера (включил съм този разход в сметката), и последно релето на алтернатора сдаде багажа, взех ново плюс цялостен ремонт на самия алтернатор.
наистина няма да е лошо ако всички колеги в таблицата постнат по един ъпдейт!
иначе си оставаме с малкия пробег и нереално малки суми за ремонти..
cocosas - принципно има нещо вярно в това което казваш, но не си прав да критикуваш тези, които участват в темата. проблемът е че хората с повечето ремонти не са си дали данните. или не им пука, или ги е яд, или не си правят сметката. иначе ремонта на дюзи наистина е много рядък тук във форума поне. както казах, има хора с много ремонти които не участват в темата.
колега bordo77 - сложих и веригите вътре, понеже все пак е ремонт свързан с дизеловия двигател, макар и превантивен. смяната на водна помпа, ремъци и ролки също е превантивна - в 95% от случаите тези части не са спряли да работят към момента на смяната.
аз междувременно рециклирах турбина, смених изпускателен колектор с такъв от Е39, скъса се въздуховода от интеркулера към двигателя и взех нов (400 лв!), някакъв семеринг отпред на коляновия вал протече и бе сменен, смених масло на скоростната кутия че протече картера (включил съм този разход в сметката), и последно релето на алтернатора сдаде багажа, взех ново плюс цялостен ремонт на самия алтернатор.
наистина няма да е лошо ако всички колеги в таблицата постнат по един ъпдейт!
иначе си оставаме с малкия пробег и нереално малки суми за ремонти..
cocosas - принципно има нещо вярно в това което казваш, но не си прав да критикуваш тези, които участват в темата. проблемът е че хората с повечето ремонти не са си дали данните. или не им пука, или ги е яд, или не си правят сметката. иначе ремонта на дюзи наистина е много рядък тук във форума поне. както казах, има хора с много ремонти които не участват в темата.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- hol1gans
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Собственик съм на e61 530d 218 коня от юли месец. Минал съм 20 000км и ремонтите до сега които съм извършил са.
Цялостно обслужване+махане на пеперудите+ск.кутия маслото и филтъра с майсторлука-1200лв.
Термостати-2пъти 2та и един път 3тия
към 850лв
Акломулатор-280лв
Има още хвърлени около 300лв, но те са по купето. Имам и свиреща ролка+релето за подгрев+малък теч на антифриз но вече след празниците.
Цялостно обслужване+махане на пеперудите+ск.кутия маслото и филтъра с майсторлука-1200лв.
Термостати-2пъти 2та и един път 3тия

Акломулатор-280лв
Има още хвърлени около 300лв, но те са по купето. Имам и свиреща ролка+релето за подгрев+малък теч на антифриз но вече след празниците.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
hol1gans написа:Собственик съм на e61 530d 218 коня от юли месец. Минал съм 20 000км и ремонтите до сега които съм извършил са.
Цялостно обслужване+махане на пеперудите+ск.кутия маслото и филтъра с майсторлука-1200лв.
Термостати-2пъти 2та и един път 3тиякъм 850лв
колега кой е този трети термостат и къде се намира (и колко струва, че първите два с труда я стигнат 200 лв. я не)?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Топлообменникът, намира се зад алтернатора. №1 на схемата долу.

На колегата му е стъпило толкова, защото брои двете покупки на термостати и топлообменника.

На колегата му е стъпило толкова, защото брои двете покупки на термостати и топлообменника.
- shumisho
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 27.04.2007
- Мечтае да кара: на Marina Bay Street Circuit
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Айде и аз да се включа... за 25К км парите, дадени от мен са приблизително....
1. Масла и филтри 2 пъти + масло скорости веднъж... около 1300 лв
2. Пеперуди, подгревно реле+ други неща при свалянето на колектора... правено на 2 пъти- 500лв
3. Рейка рециклиране- 330лв
4. Акумулатор- 280 лв
5. Ремонт на алтернатор- 250 лв
6. Носач + 2 тампона- 340лв
Мисля, че гуми джанти, чипове и разни други простотии по колата не се броят. Ако кажете ще напиша и тях!!!
Колата е 525dA на 230К км (УЖ
)
Ако трябва да сложа разход, той е точно 8.8 за последните 20К км
Колата се кара почти 50/50, като разхода е 10.5-11.5/6-7.5
1. Масла и филтри 2 пъти + масло скорости веднъж... около 1300 лв
2. Пеперуди, подгревно реле+ други неща при свалянето на колектора... правено на 2 пъти- 500лв
3. Рейка рециклиране- 330лв
4. Акумулатор- 280 лв
5. Ремонт на алтернатор- 250 лв
6. Носач + 2 тампона- 340лв
Мисля, че гуми джанти, чипове и разни други простотии по колата не се броят. Ако кажете ще напиша и тях!!!
Колата е 525dA на 230К км (УЖ

Ако трябва да сложа разход, той е точно 8.8 за последните 20К км
Колата се кара почти 50/50, като разхода е 10.5-11.5/6-7.5
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Здравейте и за много години!
Тъй като карам 530i Е60 декември 2007 , се чувствам поканен да отговоря.Имам колата от 3 месеца и 10000км.Не съм свикнал все още с нея и я изучавам,а и сезона непозволява побързо изучаване.След покупката закарах я в Русе кар защото е била сервизирана там.Прегледаха я и отбелязаха 1 амортисьор за смяна,т.е.двата предни.Друго нямаше ,смениха маслото на двиг. и всички филтри.Забравих да кажа,че е с ръчна ск.кутия.Друго нищо не съм докосвал,е разбирасе нови зимни гуми.Проблемът е,че старата ми кола беше 525d Е39 и там съм сменял всичко което може да се смени по колата.Остана ми навика като вляза в колата и започвам да треперя какво ще се счупи,но напоследък се ослушвам всепомалко
,успех на всички!
Тъй като карам 530i Е60 декември 2007 , се чувствам поканен да отговоря.Имам колата от 3 месеца и 10000км.Не съм свикнал все още с нея и я изучавам,а и сезона непозволява побързо изучаване.След покупката закарах я в Русе кар защото е била сервизирана там.Прегледаха я и отбелязаха 1 амортисьор за смяна,т.е.двата предни.Друго нямаше ,смениха маслото на двиг. и всички филтри.Забравих да кажа,че е с ръчна ск.кутия.Друго нищо не съм докосвал,е разбирасе нови зимни гуми.Проблемът е,че старата ми кола беше 525d Е39 и там съм сменял всичко което може да се смени по колата.Остана ми навика като вляза в колата и започвам да треперя какво ще се счупи,но напоследък се ослушвам всепомалко

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани