Смяна вериги Е60 2006г M57N2-231кс

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 21.11.2011
Кара: BMW 535D

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Ivel » 24 Мар 2013, 23:51

аз се чудя дали да не сменя моята ,че и без това ще правя основен ремонт по двигателя. за 535д 2005 колко пари е г/д ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 25 Мар 2013, 8:42

Ivel написа:аз се чудя дали да не сменя моята ,че и без това ще правя основен ремонт по двигателя. за 535д 2005 колко пари е г/д ?

Би трябвало да е отпред, т.е. 900 лв. с труда както беше казал един колега.
Т.е. при теб от порядъка на 600-700 лв. върху това което плащаш така или иначе.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Strabex » 19 Авг 2013, 15:46

Сега да пиша и аз по темата. Преди година видях темата и се притесних че засяга точно моя двигател 231к.с. но нямах никакви шумове и си казах че всичко е 6 и няма да ги пипам. Така допреди месец видях 2 бмв-та в сервиза на мой приятел едното 231к.с , а другото 235коня на реални 180 000км с скъсани вериги и освен кривите клапани тези мотори кривят и разпределителни валове. Тогава леко се притесних и след като майстора ги направи реших да вкараме моята и да сменя ангренажа. Когато отворихме и видях състоянието на веригите, зъбните колела и обтегачите леко казано останах шашнат. Хидравличния обтегач беше до крайно положение изскочил, веригите много разтеглени а зъбите на зъбните колела с 1/3та по малки от тия на новите. Центровката на двигателя е бягала поне с 2 зъба точно от това. Аз смених 3те вериги с всички зъбни колела, обтегачи, болтове всичко по ангренажа. След цялата гимнастика разликата с работата на мотора е огромна- на празен ход имаше леко претрепване което изчезна, двигателя много по тихо работи от преди. Съветвам тези които са с такива двигатели и не знаят състоянието на ангренажа да отворят профилактично да ги сменят, защото после става голяма цифромания.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 19 Авг 2013, 16:12

Strabex написа:Сега да пиша и аз по темата. Преди година видях темата и се притесних че засяга точно моя двигател 231к.с. но нямах никакви шумове и си казах че всичко е 6 и няма да ги пипам. Така допреди месец видях 2 бмв-та в сервиза на мой приятел едното 231к.с , а другото 235коня на реални 180 000км с скъсани вериги и освен кривите клапани тези мотори кривят и разпределителни валове. Тогава леко се притесних и след като майстора ги направи реших да вкараме моята и да сменя ангренажа. Когато отворихме и видях състоянието на веригите, зъбните колела и обтегачите леко казано останах шашнат. Хидравличния обтегач беше до крайно положение изскочил, веригите много разтеглени а зъбите на зъбните колела с 1/3та по малки от тия на новите. Центровката на двигателя е бягала поне с 2 зъба точно от това. Аз смених 3те вериги с всички зъбни колела, обтегачи, болтове всичко по ангренажа. След цялата гимнастика разликата с работата на мотора е огромна- на празен ход имаше леко претрепване което изчезна, двигателя много по тихо работи от преди. Съветвам тези които са с такива двигатели и не знаят състоянието на ангренажа да отворят профилактично да ги сменят, защото после става голяма цифромания.

Колега благодаря за полезната информация. Моля ако можеш да отговориш на няколко въпроса:
- кога точно е произведен двигателя/автомобила, и колко км е пробега?
- веригата предполагам все още е отпред на двигателя?
- притрепването при палене/гасене ли се чуваше, или просто като си работи на празен ход, така да се каже "равномерно-трепване-равномерно-трепване" и т.н.?
- тази по-тиха работа само дизеловото тракане ли засяга или всички шумове от мотора?
- колко ти излезе процедурата, и вписва ли се в онези 900 лв които се цитират тук?
Поздрави
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от MadChicken » 19 Авг 2013, 18:31

След 2 дни и аз се впускам в приключението :) Ще пиша подробности за резултата...
Only dead fish follow the stream...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от daskaloff » 19 Авг 2013, 19:17

драми ли имаш или профилактично? а трудно ли е отварянето и проверката или трябва да се разхвърли половината мотор да се огледа как е положението ?

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от MadChicken » 19 Авг 2013, 19:31

В моя случай е профилактично, породено и при мен като колегата Strabex от зачестили случаи на скъсани вериги, на които ставам свидетел.
Иначе като видя резултата ще пиша какво се е променило откъм шум, вибрации и т.н
Only dead fish follow the stream...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Strabex » 19 Авг 2013, 19:46

da6ip написа:Колега благодаря за полезната информация. Моля ако можеш да отговориш на няколко въпроса:
- кога точно е произведен двигателя/автомобила, и колко км е пробега?
- веригата предполагам все още е отпред на двигателя?
- притрепването при палене/гасене ли се чуваше, или просто като си работи на празен ход, така да се каже "равномерно-трепване-равномерно-трепване" и т.н.?
- тази по-тиха работа само дизеловото тракане ли засяга или всички шумове от мотора?
- колко ти излезе процедурата, и вписва ли се в онези 900 лв които се цитират тук?
Поздрави


БМВ Е61 530д 2006г. двигателя е M57N2 231к.с. на 280 000км, като я разглобихме видях че всички гарнитури, демфера и т.н бяха с ДОТ 06 от което съдя че преди мен никой не е пипал. Притрепването за което говоря се усещаше на празен ход, за момент като че ли прекъсваше двигателя, но беше едва доловимо и се чудих от какво е защото дюзи дебитомер бяха отлични.
Като цяло двигателя много отихна, но най-вече се усеща в диапазона до 2000 оборота- например потеглям леко и съм с отворени прозорци и от 1200 до 1800 оборота звука на двигателя беше един, а сега след ремонта разбрах че тогава се е чувал един паразитен шум който допреди това смятах че просто така си е двигателя. Преди да почнем, много рових в немските и английски форуми и там информацията по смяна на ангренажа е оскъдна, но в темите които има по въпроса споменават точно че даже и на място да задържиш на 1500 оборота и тогава се чува тракането на разтеглена верига.

Относно веригите- за смяна на целия комплект ангренаж се сваля и картера (заради зъбното колело на кол. вал, веригата и зъбчатката на маслената помпа), някой не ги сменят за да си спестят свалянето на картера, но моя съвет е всичко да се смени защото абсолютно всичко беше равномерно износено и не си струва риска да се спестява.
Цялата работа е доста отнема минимум 2 дни. Ако някой колега иска да прави този ремонт а не е решил къде, мога на лично да дам кординати на майстора при който правихме моята, правил е доста такива и без притеснения му я доверих :D
Цената за ремонта при положение че се сменя абсолютно всичко (тогава се сваля и картера) е 350лв.

eто списъка който аз поръчвах:

11 14 7 795 784 гарнитура капак вериги
11 14 2 249 534 семеринг кол. Вал
11 12 7 796 378 гарнитура капак двигател
11 21 7 809 751 зъбно колело кол. Вал
13 52 7 787 299 маслен обтегач
07 11 9 904 589 3бр болтове обтегач
13 52 2 249 623 обтегач
13 52 8 506 969 верига
13 52 7 787 279 зъбно колело ГНП
13 52 2 247 623 болт зъбно колело
13 52 2 249 624 успокоител
11 11 2 247 197 болтове обтегач
11 31 7 790 599 зъбно колело разпр. Вал
11 31 7 791 821 3бр болтове зъбно колело
11 31 2 249 627 успокоител
11 11 7 787 559 3бр болтове обтегач
11 31 2 249 626 обтегач верига
11 31 8 506 869 верига
11 31 7 806 351 болт
11 41 2 249 745 верига маслена помпа
11 41 2 247 304 зъбно колело маслена помпа
11 41 2 248 162 болт зъбно колело
13 53 2 247 156 6бр дифтунги дюзи
11 66 7 794 767 о-пръстен вакум помпа
11 13 7 798 122 гарнитура картер
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 19 Авг 2013, 21:15

[quote="Strabex"][/quote]
Супер. Това на снимката като гледам са новите зъбни колела?

Освен да ни предупредиш като идваш към София и да уговорим едно дизелово прослушване на няколко коли на някоя бензиностанция.. :mhihi:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 5.07.2005
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: '09 E60 535d

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от Strabex » 19 Авг 2013, 21:57

da6ip написа:
Strabex написа:

Супер. Това на снимката като гледам са новите зъбни колела?

Освен да ни предупредиш като идваш към София и да уговорим едно дизелово прослушване на няколко коли на някоя бензиностанция.. :mhihi:


На снимката все още е с старата верига на маслената помпа и зъбните колела, яд ме е че не бях там да снимам новите и старите зъбни колела на земята едно до друго да се види разликата. А като идвам към София задължително ще предупредя да се видим и полафим :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: A7

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от vgza » 20 Авг 2013, 21:32

При 535д преди фейса има ли нужда да се сменя веригата? По ВИН ми вади M57X

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от _Maranello_ » 27 Авг 2013, 23:29

http://www.bmwarchiv.de Предполагам си проверил оттук. Моята я дава NJ91 и пише, че са M57N двигатели, които нямали този проблем. http://www.bmwarchiv.de/code/nj91.html
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от MadChicken » 02 Сеп 2013, 17:56

И така след като и аз минах по този път, да споделя впечатления:
2007 Е60 530D 231кс M57N2 на 200к и малко абсолютно реални километра
Преди смяната колата звучеше на моменти странно, имаше по-ясно изразено дизелово тракане, като цяло звучеше като по-шумен дизел, не така както звучеше преди. Реших да я правя, за да си спестя главоболията в последствие за мноого повече пари.
При мен картинката беше следната: обтегача беше изкочил до край, ангренажната верига беше разтегната, съотвено центровката на мотора беше избягала. Бананите бяха износени (което е нормално), за разлика от колегата Strabex при мен зъбните колела бяха като нови. Аз направих цялостна профилактика, тоест смених 3-те вериги с всички зъбни колела, обтегачи и успокоители - пълна ревизия. Смяната беше точно навреме. Работата по колата беше 2 дни.
Резултата: изключително спокойна работа на двигателя, коренно различен звук във всички диапазони на работа на мотора - при ускорение и при подаване на газ в движение тъй като си познавам колата, в момента звукът е коренно различен и много по-тих. След процедурата + смяна сравнително скоро на демферна шайба, на място не мога да разбера, че колата е запалена.
Препоръчвам на всички процедурата докато е време и най-вече на тези, които си мислят, че те нямат проблем с веригите и че няма как да скъсат :)
Като цяло необходимите неща са тези, които колегата е изброил в по-горния пост, като единствено не съм сменял болтовете, тъй като всички го намериха за излишно.
Частите на мен ми излязаха 560лв, като съм сигурен, че някой ще има по-големи отсъпки от моите :) Трудът вече е въпрос на договорка.

Благодарности на колегата Илко Иванов и момчетата в сервиза му за професионално свършената работа и коректно отношение :yes: :bchug:
Only dead fish follow the stream...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от da6ip » 02 Сеп 2013, 18:06

Сега остава някой да сподели дали е правил тази процедура на М57N с 218 кс? И какви са впечатленията?

Малко ми трябва за да я вкарам в бокса, но засега се твърди че на този двигател не се износват така веригите, а и няма никакви паразитни шумове/симптоми... :?:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Legendary
Аватар
Мнения: 1233
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: G30 530iX LCI, F25 30iX

Re: смяна на вериги на е 60 2006г мотор M57N2- 231кс

Мнение от MadChicken » 02 Сеп 2013, 18:14

Преди 1-2 седмици в BMW в Бургас видях една като твоята с 218кс, на която двигателя беше разпилян по пода :mrgreen:
Съответно не беше профилактично...
Only dead fish follow the stream...

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook