БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
А защо смятаме дизела само като икономия? Мен лично ме кефи да карам голям дизел, особено градско. Реално 530DА в града харчи малко по-малко от 530i. В дизела има какво да се чупи, но ако се чупи ще бъде само веднъж докато го притежаваш, а може и въобще да не се счупи.
Говоря за турбо, 2 000лв., колегата горе го избива за по-малко от 1 година. Дюзите не са калпави и си носят на експлоатация, но дори да се наложи тях да смениш те са 3 000лв. всичките, а шансът да се наложи да ги смениш всичките е много малък. Другото, което се впряга тук е торк кънвъртъра на автоматика, но същото го има и при бензина, вярно че там шанса да замине е по-малък, но го има - това нещо пак според мен ще се наложи най-много веднъж да го смениш.
Т.е. тотала на големите мизерии при дизела възлиза на 7500-8000лв. Неприятно ще е ако се наложи всичко да смениш, но в такъв случай най-вероятно колата, която си купил е била доста изтормозена.
Аз да чукна на дърво от 5г. само дизели карам и никакви проблеми не съм имал. Гледам внимателно при покупка и след това си пазя колата и я поддържам максимално добре, като гледам всичко по нея да правя сам.
Говоря за турбо, 2 000лв., колегата горе го избива за по-малко от 1 година. Дюзите не са калпави и си носят на експлоатация, но дори да се наложи тях да смениш те са 3 000лв. всичките, а шансът да се наложи да ги смениш всичките е много малък. Другото, което се впряга тук е торк кънвъртъра на автоматика, но същото го има и при бензина, вярно че там шанса да замине е по-малък, но го има - това нещо пак според мен ще се наложи най-много веднъж да го смениш.
Т.е. тотала на големите мизерии при дизела възлиза на 7500-8000лв. Неприятно ще е ако се наложи всичко да смениш, но в такъв случай най-вероятно колата, която си купил е била доста изтормозена.
Аз да чукна на дърво от 5г. само дизели карам и никакви проблеми не съм имал. Гледам внимателно при покупка и след това си пазя колата и я поддържам максимално добре, като гледам всичко по нея да правя сам.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Дизела страда от колектори също , демферна шайба , повече скапва тампони мотор , реле на свещите ел.клапани на турбо и др. и др. За турбото , дюзи и др. се каза.
Не говориме за скорости и периферия и окачване които са идентични . Колегата по-горе го е казал точно .
Много минати км. годишно = дизел
По-малко минати км. годишно = бензин

Не говориме за скорости и периферия и окачване които са идентични . Колегата по-горе го е казал точно .
Много минати км. годишно = дизел
По-малко минати км. годишно = бензин

AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
laviatan написа:По-малко минати км. годишно = бензин
Това не го разбирам... защо? Ако минавам малко километри защо да е неизгоден дизела? Да не би като не го карам да се чупи в гаража и да трябва да сменям турбо, свещи, дюзи, колектор и т.н. на време престой в гаража?
Tool - Fear Inoculum
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
освен това бензина с директно впръскване не е като да е безпроблемен .. обича и той да хвърля дюзи ,бобини ,специално шестака обича и повдигачи да хвърля .. и там цифрите не са малки ..
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Emooo написа:laviatan написа:По-малко минати км. годишно = бензин
Това не го разбирам... защо? Ако минавам малко километри защо да е неизгоден дизела? Да не би като не го карам да се чупи в гаража и да трябва да сменям турбо, свещи, дюзи, колектор и т.н. на време престой в гаража?
Подкрепям колегата, като караш по-малко съответно и вероятността да се развали нещо е по-малка, а отделно от това си пестиш и от гориво!!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Тъжно ми е като чета.... Всички сте си взели сравнително скъпи и луксозни автомобили, а само за разходи и кое е по-евтино говорите....... С това поведение по-добре да бяхте купили Пежо 307 SW комби. Къде остана удоволствието!?
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Темата е за разходите какво очакваш да пишем тук?
Tool - Fear Inoculum
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Да де, ама трябваше всеки да си напише колко и за какво е дал, типа на колата и толкова. А не, по-добре да дам 2000 лева за турбина вместо за бензин и някакви такива подобни...
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- Convertible
- ентусиаст
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 13.01.2004
- Местоположение: Бургас и София
- Пол: Мъж
- Кара: head turner и екзотики
- Детайли за колата: .... `90 E30`08 E61 `08 Z4
ex `00 E39
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
като цяло темата беше интересна и информативна, но в последните 3 страници стана точно като всички други драсканици.
@sandini повечето хора за 10лв/100км се лишават от това което е бмв.
интересно е защо е60 примерно, ми не а6,е клас или пасат
другото да знаете, че и каското е по - ефтинко
@sandini повечето хора за 10лв/100км се лишават от това което е бмв.
интересно е защо е60 примерно, ми не а6,е клас или пасат

другото да знаете, че и каското е по - ефтинко


"Всеки истински BMW ентусиаст рано или късно си купува Е30"
и печели награди с него
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1892
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Alexi написа:само че неговата сметка е за чисто нова кола .. първите 200к ( примерно ) не е пипал нищо .. ако тогава я беше продал ( както прави германеца и италианеца ) и да си вземе нова щеше да икономиса пари от колкото да я кара 450к като я смени половината .. аз карам дизел между другото и макар че го взех 4 годишен все пак си има разходи .. за сега карам по икономично от бензин ( водя си таблица ) но това ще е докато изтропат дюзи турбина или маховик
Е хубаво де, то тази логика върви и за другото. Дай да видим бензинка на 400 000 къде ще е целия двигател спрямо дизела а?

Ако искаш слагай разходите на колегата с 535-то след 200 до 400, сложи горивото и ако направиш сметката, пак ще те заболи главата. Това ако гледаш и те интересуват много тези разходи. Ти всъщност сам си отбелязал след това, че и бензина не е като да е безпроблемен. Той също има дюзи(макар и не такива), но има и едни такива свещи и бубини, които се сменят рано или късно. Докато турбо може и изобщо да не смениш. Ако пък търсиш икономията с бензина и го направиш на газ, тогава ще сменяш свещите по-често, а самите бубини ако не сменяш свещите по-често, ще заминават доста по-бързо.
sandini написа:Да де, ама трябваше всеки да си напише колко и за какво е дал, типа на колата и толкова. А не, по-добре да дам 2000 лева за турбина вместо за бензин и някакви такива подобни...
Напротив, темата е И за това. Едното върви с другото.
Питаш по-назад къде е удоволствието? Ами ние не говорим за дизел на Пежо 307 комби. Тук става дума за дизели от минимум 218 коня, повечето от тях чипосани или поне значителна част. Да не говорим, че има достатъчно и 535д-та. Та за някои хора удоволствието от въртящия момент е по-голямо от това на конските сили. Ако търсиш пък усещания, едни 250-300 дизелови коня се усещат значително повече от същите бензинови коне. Даже тези в дизела ще ти се сторят все едно си в самолет сравнимо с бензина. Да, по принцип бензина върви повече, но това ако гледаш хронометъра. Иначе в усещането дизела е напред. Става дума тук само за Е60 мисля и се сравняват само атмосферни бензини с турбинирани дизели, това не бива да се забравя.
Аз лично съм направил избора си като той беше атмосферна бензинка, но това в никакъв случай не ми дава право да кажа, че дизела е по-лошо избор защото всичко е субективно и всеки решава сам за себе си. Даже ако се замисля във всяко едно отношение логичния избор е дизела. Но аз поставих кефа над всичко останало и така. А и ще карам от 10 максимум до 15-20 на година тази кола и реших, че мога да пренебрегна разликата. Но не знам как ще вървят нещата след 2-3 години да кажем, може да скоча в дизел, кой знае.
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Както и да е. Истината е, че мненията от последните 2 страници от темата са излишни (включително и моите) и ги има във всяка тема в която става дума за гориво. По-добре всеки, който има пряк опит да го сподели, чрез числа и факти и да стане една обективна тема. Не е нужно и тук да спорим кое е по-добро и кое по-евтино, а просто да се визуализира без субективизъм (за който и аз допринесох).
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
sandini написа:Тъжно ми е като чета.... Всички сте си взели сравнително скъпи и луксозни автомобили, а само за разходи и кое е по-евтино говорите....... С това поведение по-добре да бяхте купили Пежо 307 SW комби. Къде остана удоволствието!?
Че кога 5 серия БМВ е била колата на богаташите???Нищо повече от автомобил малко над средния клас не е.Нито е слабост на милионери,нито е нещо кой знае какво.
Разходите са важни и колкото повече пари има човек,толкова е по важно къде точно отиват.само беден човек може да мисли че разходите не бива да притесняват по-заможните.
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Те разходите са важни, но аз гледам от камбанарията на автомобилен ентусиаст. За мен колата не е инструмент за придвижване, а източник на удоволствие. Относно 5-ата серия за кого е... никой милионер не би се впечатлил от нещо което е част от серия. Да не си говорим глупости. Е60, както и всички автомобили на БМВ са премиум ниво в класа си. Не са за всеки, а за хора които искат такива автомобили. Мерниците са за хора на възраст. Кръговете са за хора, които не искат БМВ или Бенц и не знаят какво искат. Ягуарите са за англичани и американски зъболекари. Японките не ме интересуват. Всичката останала шлака е пълнеж за хора, които не могат да си позволят предните 4 марки и някои японки. Разбира се има и объркани хора, които си купуват грешните за тях автомобили, ама те после само "мрънкят" по форумите!
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Колега, недей да слагаш всичко в стереотипи. Хората са различни във всяко едно отношение и е абсурдно да ги квалифицираш така. За теб автомобила е средство за удоволствие, а не за придвижване, за мен пък сексът с жени е удоволствие, а с колата се придвижвам с/до тях
Всяко нещо си има фенове и хейтъри.

- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Он топик: Скоро ми предстоят малко профилактични интервенции по двигателя, за които ще пиша като приключат. Така собствениците на дизелови автомобили ще са още по-доволни от избора си

Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани