Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
75 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Майтап няма ! Наистина изкарват по 8 години !Моята кола още не е на 8 , смених оригиналния за да не ме изненада някъде !
- bijuto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Atsalov написа:Начина на зареждане е оптимизирам максимално при бмв. Запитал ли си се как един оригинален акумулатор може да изкара 8-10години . Управлението на генератора при нашите коли е направен да е по lin-bus.
Работата е малко на кантар, защото за тези 8-10 години със сигурност ще смениш и IBS-а който се грижи за живота на акумулатора, а той струва 390лв. с монтажа (точно колкото един нов AGM акумулатор).
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
А някой може ли да обясни какви са тези AGM и защо за двойно по-скъпи?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
totopz написа:А някой може ли да обясни какви са тези AGM и защо за двойно по-скъпи?
има един колега, казва се Гугъл, той обикновено отговаря на такива въпроси, сигурно всеки момент ще се включи..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
totopz написа:А някой може ли да обясни какви са тези AGM и защо за двойно по-скъпи?
Заповядай,образовай се : http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
За да не пускам нова тема ще питам тук...
Поради здравословни причини не мога да си карам колата вече втора седмица и искам да й заредя профилактично акумулатора, но не ми се ще да го откачам. По-напред в темата четох, че ако закача друг акумулатор отпред, компютрите няма да си изгубят "ума" - това вярно ли е, защото при старото ми Е39 не действаше? Ще има ли проблем да пусна зарядното да зарежда акумулатора без да му откачам клемите?
Поради здравословни причини не мога да си карам колата вече втора седмица и искам да й заредя профилактично акумулатора, но не ми се ще да го откачам. По-напред в темата четох, че ако закача друг акумулатор отпред, компютрите няма да си изгубят "ума" - това вярно ли е, защото при старото ми Е39 не действаше? Ще има ли проблем да пусна зарядното да зарежда акумулатора без да му откачам клемите?
Последна промяна E30_DK на 31 Окт 2014, 10:58, променена общо 1 път
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Вдигаш предния капак и закачаш зарядното на местата където се подава ток.Акумулатора въобще не го пипаш.Аз съм го правил преди да сменя първия акумулатор.
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
axel.folu написа:netmurder написа:axel.folu написа:Колеги сега какво купувам нова батерия и не мога да я сложа без да бъде конфигуриран софта на колата
Колега моля те, върни се в началото на темата и я изчети цялата... тогава ако нещо не ти е ясно питай !!!
Изчетох я колега че не зарежда батерията както трябва ако не се настрой колата а освен дилърите друг може ли да го направи това
Sent from my iPhone using Tapatalk
Колега за пореден път не ти вярвам че си я изчел, на 2 страница е описано подробно как се прави цялата процедура!!!
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- stefan3232
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 23.04.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530XD
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
totopz написа:А някой може ли да обясни какви са тези AGM и защо за двойно по-скъпи?
Колеги акумолаторите S6 на бош са ( хайтек )
Те са със усилен старт и са разработени да издържат на постоянно черпане за коли със много екстри
За повечето нови коли е задължително поставянето на S6 хайтек иначе последиците са светване на грешки разни поразии и такива подобни най добре да погледнем какво имаме в багажника и да поставим точно такъв клас и старт
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Абе ,май е по-добре да погледнем спецификациите на автомобила. Защото ако гледаме багажника ,аз бях със 55ah колкото да я продадът ,а даже на корсата ми е малък такъв.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Колеги,
вчера колата ме предаде... предполагам, че акумулатора си заминава, но искам и вашето мнение.
Малко предистория... както по-напред в темата писах, извесно време не можех да си карам колата и тя седя в гаража 10 дена без да се пали. Накарах братми да я запали и да я остави да работи 30мин за да позареди акумолатора, след още няколко дена й закачих зарядното отпред на клемите за подаване на ток - седя 7-8 часа на 3 ампера.
Започнах да я карам по малко... 15-20-40км на ден, без никакви проблеми. Преди 3 дена направих един трип 500км. с паления, гасения, фарове, парно, музика, чистачки... за толкова км. разнообразно натоварване. На следващия ден 15-20км, отново без проблем. Вчера трябваше отново да правя същия трип 500км... тръгнах и след около 25км. бях на магистралата. Обикновенно карам с дневни светлини - само дългите на 26%. По магистралата заваля и трябваше да пусна фаровете... щом ги пуснах и таблото светна като коледна елха
ABS, DTC, (сензора за ъгала на волана - едно воланче), дисплея на навигацията изгасна, музика спря. След около 1км. имаше бензиностанция и спрях, угасих колата и на борда се показа жълто акумулаторче - предполагам, че това означава изтощен акумулатор. Дисплея на борда светеше слабо, зеления индикатор за пуснат сензор за дъжд също едвам светеше. Върнах копчето за фаровете и дисплея се "освести"... индикатора за сензора също. И тъй като бяхме тръгнали да купуваме едно БМВ за братчеда, компа и кабела бяха в мен... закачих я веднага: в ECU-то на мотора имаше грешка за IBS-a, в CAS модула имаше грешка за ниско напрежение, по другите модули имаше какви ли не грешки. За съжаление бързахме и изтрих грешките без да се задълбочавам в тях
Опитах няколко пъти да запаля, но изобщо не искаше да завърти. От бензиностанцията ми дадоха ток, запалих, грешките на таблото ги нямаше, прибрах колата без да пукам никакви консуматори, взех друга кола и свършихме работа. Като се върнах вечерта премерих акумулатора - беше 12,45... опитах да запаля - запали два пъти без проблем... пусках фарове, парно, музика - няма проблем!!!
Тази сутрин, преди да запаля го мерих - беше ~12,2... след това запали както винаги е пелела, покарах я 15км. отново с фарове, парно и т.н. - няма проблем. Единствено ми направи впечатление, че дисплея на борда ту плавно примижава, ту плавно светва нормално - за това нямам никакво обяснение.
Пуснах скритото меню 9 - като завъртях да запаля, напрежението падна до 9,6, на място със запален мотор показва 14,1 - 14,6, в движение 14,3 - 15.0 . Замерих с мултицет какво е положението на клемата на алтернатора - 14,45 - 14,48 .
Четох за този IBS сензор - повечето проблемите с него са свързани с изтощаване на акумулатора, когато колата е в покой, като при палене дава грешка "High rate of battery discharge". При мен никога не е имало такава грешка и колата "пали на цък", но пък вчера имаше записана грешка, свързана с IBS-a, в ECU-то на мотора. Възможно ли е този сензор вече да не работи както трябва и един вид да е прекъснал подаването на напрежение към модулите... въпреки, че ми звучи невъзможно? Има ли смисъл да правя теста дали дърпа ток след като колата заспи?
И както казах вече, основните ми съмнения са в акумулатора - ОЕМ-ски е, но не мога да разбера от коя година е. Кодиран си е за 90aH, какъвто е. Оченцето му не показва нищо - ако той е здал багажа, как днес работи без проблем?
п.п. в крайна сметка докато съм се опитвал да запаля колата, преди подаването на ток, пак е записана грешка за IBS-а:
Сега като я изтрих, не се появвява вече.
вчера колата ме предаде... предполагам, че акумулатора си заминава, но искам и вашето мнение.
Малко предистория... както по-напред в темата писах, извесно време не можех да си карам колата и тя седя в гаража 10 дена без да се пали. Накарах братми да я запали и да я остави да работи 30мин за да позареди акумолатора, след още няколко дена й закачих зарядното отпред на клемите за подаване на ток - седя 7-8 часа на 3 ампера.
Започнах да я карам по малко... 15-20-40км на ден, без никакви проблеми. Преди 3 дена направих един трип 500км. с паления, гасения, фарове, парно, музика, чистачки... за толкова км. разнообразно натоварване. На следващия ден 15-20км, отново без проблем. Вчера трябваше отново да правя същия трип 500км... тръгнах и след около 25км. бях на магистралата. Обикновенно карам с дневни светлини - само дългите на 26%. По магистралата заваля и трябваше да пусна фаровете... щом ги пуснах и таблото светна като коледна елха



Пуснах скритото меню 9 - като завъртях да запаля, напрежението падна до 9,6, на място със запален мотор показва 14,1 - 14,6, в движение 14,3 - 15.0 . Замерих с мултицет какво е положението на клемата на алтернатора - 14,45 - 14,48 .
Четох за този IBS сензор - повечето проблемите с него са свързани с изтощаване на акумулатора, когато колата е в покой, като при палене дава грешка "High rate of battery discharge". При мен никога не е имало такава грешка и колата "пали на цък", но пък вчера имаше записана грешка, свързана с IBS-a, в ECU-то на мотора. Възможно ли е този сензор вече да не работи както трябва и един вид да е прекъснал подаването на напрежение към модулите... въпреки, че ми звучи невъзможно? Има ли смисъл да правя теста дали дърпа ток след като колата заспи?
И както казах вече, основните ми съмнения са в акумулатора - ОЕМ-ски е, но не мога да разбера от коя година е. Кодиран си е за 90aH, какъвто е. Оченцето му не показва нищо - ако той е здал багажа, как днес работи без проблем?
п.п. в крайна сметка докато съм се опитвал да запаля колата, преди подаването на ток, пак е записана грешка за IBS-а:
Сега като я изтрих, не се появвява вече.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
на мен това ми прилича на реле алтернатор.Доста теми има за този проблем
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
miroleskov написа:на мен това ми прилича на реле алтернатор.Доста теми има за този проблем
Ако е това реле, може ли да се тества някъде - бих го занесъл свалено да го тестват.
Проблема се скри и нищо не подсказва защо се появи онзи ден. Колата пали без проблем, возя се безцелно по 30-40км. с надеждата де се появи отново, за да замеря на място с мултицета клемата на алтернатора. Карам нон-стоп с пуснато меню 9, но нищо - напрежението си е около 14,5 дори на празен ход с пуснати консуматори. Възможно ли е да е забило това реле при "стресовото" пускане на фаровете и от там нещата да се омазали?
Акумулатора сутрин като я отключа е на 11,9-12V и след 2-3мин като спрат да жужат някакви неща под капака се качва на 12,2-12,3V. Светих с фенерче в оченцето му и ми зеленее вътре - започвам да си мисля, че не е акумолатора.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Колеги,
размислите за моя проблем сега се пренесоха в друга посока. Вчера паля, тръгвам(с пунато меню 9) и гледам, че напрежението се върти 15,3-15,5 после спадна малко до към 14,8-15,1 . Днес ходих до един електричар и той това замери - каза, че алтернатора зарежда малко повече и ако се вдигне над 16V компютрите ще се изключат, като защитна мярка. Дали точно това не се е случило миналата седмица... аз нали зареждах профилактично акумулатора, но IBS-а си знае, че акумулатора е стар и изхабен и затова командва алтернатора да зарежда повеча, а той е зареден на макс, тогава дали е възможно алтернатора да е дал прекалено високо напрежение и заради това да е станала белята? Ако регистрирам акумулатора като нов(заради зареждането със зарядното), ще спадне ли зареждащото напрежение или просто е по-вероятно плочката на алтернатора да не е наред вече?
размислите за моя проблем сега се пренесоха в друга посока. Вчера паля, тръгвам(с пунато меню 9) и гледам, че напрежението се върти 15,3-15,5 после спадна малко до към 14,8-15,1 . Днес ходих до един електричар и той това замери - каза, че алтернатора зарежда малко повече и ако се вдигне над 16V компютрите ще се изключат, като защитна мярка. Дали точно това не се е случило миналата седмица... аз нали зареждах профилактично акумулатора, но IBS-а си знае, че акумулатора е стар и изхабен и затова командва алтернатора да зарежда повеча, а той е зареден на макс, тогава дали е възможно алтернатора да е дал прекалено високо напрежение и заради това да е станала белята? Ако регистрирам акумулатора като нов(заради зареждането със зарядното), ще спадне ли зареждащото напрежение или просто е по-вероятно плочката на алтернатора да не е наред вече?
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
E30_DK написа:miroleskov написа:на мен това ми прилича на реле алтернатор.Доста теми има за този проблем
Ако е това реле, може ли да се тества някъде - бих го занесъл свалено да го тестват.
Няма какво да тестваш. Релето е захванато за алтернатора и се сваля бвз да е нужно да махаш целия алтернатор. Вече, като е свалено релето ще видиш четките в него. 100% са изхабени и от тях идва проблема. Новото реле може да вземеш и от колега от форума на добра цена. Аз лично така направих и съм много доволен.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
75 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани