BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- scarface123
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: Пловдив/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60\X1
- Мечтае да кара: M5 E60 \ G55 AMG
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Колеги , предстои ми посещение в овърдрайв за инспекция на турбото и евентуалния му ремонт , понеже издава свистящ звук , провериха го в М Кар(от които съм доста доволен , колкото и странно да звучи ) казаха , че има малък луфт в две оси чиито имена забравих , но като цяло не бил сериозен проблем и за напред момчето ми препоръча да се обърна към сервиз , който извършва ремонт на турбо . Ще правя ремап и реших , че ще е най-удачно да се провери/ремонтира и турбото . Като цяло съм доста доволен от колата Е60 525д 2006г на 93000км , сменил съм всмукателен колектор , 6 подгревни свещи и само консумативи като накладки масла и филтри . Обслужвам я само в М Кар , както и още един гаранционен автомобил и нямам никакви оплаквания .
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
aero написа:Колега ти не можеш ли да забършеш нашите три мнения
Аз мога
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Малко да съживя темата. Моята кола наближава 200к и реших да и направя малка профилактика която се състои от следното: Сваляне на турбо, сваляне на дюзите, сваляне на капака на клапаните, смяна на големия термостат, смяна на водната помпа, смяна на антифриз, смяна на филтри и масло, премахване на катализатор.
1.Като свалих турбото видях, че е омаслено леко около него и че перката на студения контур има леки нащърбвания на 2 от лопатките. Явно е глътнало нещо което в последствие предположихме какво е. Имаше лек аксиален луфт според мен и според сервиза в който го закарах за ремонт. Занесох го в Турбо Хют и го рециклираха срещу 380лв. (това което е глътнало най-вероятно е малка щипка от филтъра на подкартерните газове с големина 2мм на 3мм)
2. Изпускателния колектор беше сменян явно преди да взема колата и имаше само една пукнатина около 1.5см и която ми я завариха с аргон. Подсилиха целия колектор със заварки на местата на които се очаква да се пропука отново. Видимо иначе изглеждаше нов. 20лв.
3.Дюзите даваха малки отклонения и затова реших да ги разглобя и да ги почистя на ултразвук (така и така го имам в работата). От 2.5 отклонение на 2 от дюзите преди ремонта и почистването, сега всички са по 0,1-0,5 максимално отклонение. С 2 думи станаха перфектни. Намерих документ на БОШ с упътване как се разглобяват и как се сглобяват след това, ако някой се интересува. 0лв. а в сервизите искат по 35лв. на дюза за тази манипулация.
4.Оригинален термостат на БМВ 80лв.
5.Смених и водната помпа с такава на Гейтс със метална перка, тъй като старата оригинална беше на БМВ и с пластмасова такава. 92лв.
6.Антифриз ХЕПУ 5литра. Лошото е, че изсипах тубата като очаквах да събере поне още толкова и вода, но уви събра още 2.5 литра вода. Сега е малко по силничък отколкото трябва. 33лв.
7.Масло на Кастрол ЕДЖ 5в-40 ФСТ за турбо дизели и филтри 180лв.
8.Изрязването на катализатора и заварката ми струваха 25лв. (продадох го за 180лв. и се прецаках...)
9. Смених всички възможни гарнитури по колектора и турбото, както и гарнитурата на капака на клапаните 60лв.
10. Почистване на всички части наред с дебитомера (който не се оправи, тъй като колата продължава да придърпва) и радиаторите.
Колата е готова за сезона
1.Като свалих турбото видях, че е омаслено леко около него и че перката на студения контур има леки нащърбвания на 2 от лопатките. Явно е глътнало нещо което в последствие предположихме какво е. Имаше лек аксиален луфт според мен и според сервиза в който го закарах за ремонт. Занесох го в Турбо Хют и го рециклираха срещу 380лв. (това което е глътнало най-вероятно е малка щипка от филтъра на подкартерните газове с големина 2мм на 3мм)
2. Изпускателния колектор беше сменян явно преди да взема колата и имаше само една пукнатина около 1.5см и която ми я завариха с аргон. Подсилиха целия колектор със заварки на местата на които се очаква да се пропука отново. Видимо иначе изглеждаше нов. 20лв.
3.Дюзите даваха малки отклонения и затова реших да ги разглобя и да ги почистя на ултразвук (така и така го имам в работата). От 2.5 отклонение на 2 от дюзите преди ремонта и почистването, сега всички са по 0,1-0,5 максимално отклонение. С 2 думи станаха перфектни. Намерих документ на БОШ с упътване как се разглобяват и как се сглобяват след това, ако някой се интересува. 0лв. а в сервизите искат по 35лв. на дюза за тази манипулация.
4.Оригинален термостат на БМВ 80лв.
5.Смених и водната помпа с такава на Гейтс със метална перка, тъй като старата оригинална беше на БМВ и с пластмасова такава. 92лв.
6.Антифриз ХЕПУ 5литра. Лошото е, че изсипах тубата като очаквах да събере поне още толкова и вода, но уви събра още 2.5 литра вода. Сега е малко по силничък отколкото трябва. 33лв.
7.Масло на Кастрол ЕДЖ 5в-40 ФСТ за турбо дизели и филтри 180лв.
8.Изрязването на катализатора и заварката ми струваха 25лв. (продадох го за 180лв. и се прецаках...)
9. Смених всички възможни гарнитури по колектора и турбото, както и гарнитурата на капака на клапаните 60лв.
10. Почистване на всички части наред с дебитомера (който не се оправи, тъй като колата продължава да придърпва) и радиаторите.
Колата е готова за сезона
- kasiel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 24.09.2005
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: Е60 525д
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Здравейте,
Собственик съм на Е 60 от 2006 година- Първи. Колата е на 60000км.
днес при смяна на маслото в сервиза на BMW ме изненадаха неприятно.
Излиза че не съм карал баварец, а трошлив трабант, баси.
Смяна на смукателен колектор щото течало масло- видях го, наистина е омаслено- 1000 лева.
Комплект картер с гарнитура за автоматична скоростна кутия, втулка и масло - 1000лева.
Картера на скоростната кутия бил пластмасов и от работата се бил деформирал- Това ми обясниха от сервиза.
Направо съм отчаян.
Дайте някакви съвети и идеи.
За какви 200000 пишете пробег,
Собственик съм на Е 60 от 2006 година- Първи. Колата е на 60000км.
днес при смяна на маслото в сервиза на BMW ме изненадаха неприятно.
Излиза че не съм карал баварец, а трошлив трабант, баси.
Смяна на смукателен колектор щото течало масло- видях го, наистина е омаслено- 1000 лева.
Комплект картер с гарнитура за автоматична скоростна кутия, втулка и масло - 1000лева.
Картера на скоростната кутия бил пластмасов и от работата се бил деформирал- Това ми обясниха от сервиза.
Направо съм отчаян.
Дайте някакви съвети и идеи.
За какви 200000 пишете пробег,
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Значи колега няма да коментирам че кола 2006-та на 60к км трудно да е дори да е от България, цените са доста завишени спрямо неоторизираните сервизите, а проблема с колекторите е писан писан писан сменяш с този от 231 коня и заспиваш. Смяна на масла + картер филтър на скорости на мен ми излезе 490 лв. общо с оригинални масла ZF Lifeguard 6.
Отделно, че ако са 60 000 км карани градско с типични български маниер на каране на БМВтата можеш да строшиш и танк.
Отделно, че ако са 60 000 км карани градско с типични български маниер на каране на БМВтата можеш да строшиш и танк.
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Като първи собственик от 2006-та незнам как си я карал тази кола да направиш 60к км, но за останалото колегата Taruno е прав.
Ориентировъчно цени в неоторизиран севриз с оригинални части:
9л ZF Lifeguard 6 ~330лв
картер и втулка ~ 180-190лв
Колектор - задължително втора ръка от модел който не е ламаринен а чугунен, центата по-договаряне е около 300лв.
С цена за труд трябва да сме ти спестили около 1000лв от форума. :-)
Успех!
Ориентировъчно цени в неоторизиран севриз с оригинални части:
9л ZF Lifeguard 6 ~330лв
картер и втулка ~ 180-190лв
Колектор - задължително втора ръка от модел който не е ламаринен а чугунен, центата по-договаряне е около 300лв.
С цена за труд трябва да сме ти спестили около 1000лв от форума. :-)
Успех!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).
@Турано, може ли да споделиш някоя тема, където е писано за тези колектори, че ми стана любопитно с какво този от 231 коня е по-добър?
Колега @Савион, предполагам, че за всички ще е интересно да споделиш документа на Бош за дюзите.
@Турано, може ли да споделиш някоя тема, където е писано за тези колектори, че ми стана любопитно с какво този от 231 коня е по-добър?
Колега @Савион, предполагам, че за всички ще е интересно да споделиш документа на Бош за дюзите.
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
iceblast написа:Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).
@Турано, може ли да споделиш някоя тема, където е писано за тези колектори, че ми стана любопитно с какво този от 231 коня е по-добър?
Колега @Савион, предполагам, че за всички ще е интересно да споделиш документа на Бош за дюзите.
Всмукателния колектор на 231 к.с., тече по същия начин като всички останали. Сиреч след 100-150к, като пробита лейка . За спасението е писано много, тапи и това е. 1000 лева за нов са си хвърлени пари на вятъра. Колегата е има предвид изпускателния, защото при 231к.с., вече е чугунен и няма мърдане.
- Trixster
- ентусиаст
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
iceblast написа:Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).
Оп, моя грешка.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- kasiel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 24.09.2005
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: Е60 525д
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
За смукателните колектори става въпрос . Колата се използва само за семейна, с децата на почивка. и мога да твърдя че не е настъпвана. Колеги ако има някаква алтернатива за смукателните колектори моля споделете!!
Четох някъде че в някакви "пеперудки" бил проблема !?!!?!?!?!?!
Четох някъде че в някакви "пеперудки" бил проблема !?!!?!?!?!?!
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Какви тапи и от къде точно тече, защото при мен на 4 коли с такива колектори никога не съм имал течове.
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
kasiel написа:За смукателните колектори става въпрос . Колата се използва само за семейна, с децата на почивка. и мога да твърдя че не е настъпвана. Колеги ако има някаква алтернатива за смукателните колектори моля споделете!!
Четох някъде че в някакви "пеперудки" бил проблема !?!!?!?!?!?!
Въпросните пеперуди се вадят и гнездата им се запушват с тапи. Това решава проблема с теча, но пък има теории че липсата на пеперуди докарват повече сажди в ДПФ-а и оттам на него му се разказва играта.
В последно време се разпространява "модата" да се вадят пеперудите с техните корпуси, и корпусите отстрани да се изолират с Black Seal - някаква силиконоподобна паста-уплътнение. После се слагат обратно въпросните пеперуди. Това разбира се ако човек е решил да кара с пеперуди.
Аз съм още с оригиналния колектор, засега тече малко. Ако се засили, сигурно това ще помоля в сервиза да опитат.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
- kasiel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 24.09.2005
- Местоположение: ВАРНА
- Кара: Е60 525д
Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км
Значи няма на къде ще се сменя колектора.
А това за пластмасовия капак на скоростната кутия, да се деформира от топлината на маслото и да протече не е ли доста преувеличено!?!?
Автомат е кутията.
А това за пластмасовия капак на скоростната кутия, да се деформира от топлината на маслото и да протече не е ли доста преувеличено!?!?
Автомат е кутията.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани