Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Хидротрансформатор (торк)
B.Stoimenov написа:Добре колеги,
аз явно трябва бързо да се задействам и да свалям Торка. След изкачването на една планина ( доста стръмни и остри завои) с 5 човека в колата - сите "балерини" , явно видях сметката на моя торк. сега почнаха да играят оборотите около 1500 обороа (без значение на коя скорост е) а при ускорение , сякаш забиват оборотите на 2100 за някакво време ( през което колата ускорява) и след това почват от 2500 и си се пълнят адекватно.
В скоростите няма записана грешка
Скоростите бяха обслужени с масло и филтър преди няколко месеца - и до миналата седмица бяха прекрасни !
забелязах още че в колата се получава резонанс от скоростите, като от Д, ако премина на ДС затихват.
Та, вероятно ще свалям тези дни някъде скоростите (надявам се следващата седмица в Пловдив или в София) и след това вероятно ще изпратя торка към Рекро. Ако има други желаещи като цяло - казвайте, ще можем да договорим евентуално и отстъпка от цената, а в същото време , транспротните разходи ще са ни пренебрежимо малки ( бях писал и преди - работя в спедиция и ще мога да имзисля нещо максимално "тънко")
Писал съм вече на РЕКРО, чакам отговор от тяхна страна с оферта. (Ще потърся и евентуално фирма, която да плати, за да минем без ДДС - но не обещавам)
EDIT: Писал съм и на ZF Service в България, да видим и те какво ще кажат.
Та, ако има желаещи - пишете за да видим дали може да се организираме заедно или ще се спасяваме по единично![]()
Попринцип ми се искаше да псоетя сервиза на колегата Ацалов, но малко ме е страх дори да тръгна към Пловдив с този Торк ... дано не стане сакътлък. а иначе ...Atsalov - очаквай обаждане
Няма нищо общо с хората които си возил.Сигурно си сменял маслото на скоростите.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
shkata написа:B.Stoimenov написа:Добре колеги,
аз явно трябва бързо да се задействам и да свалям Торка. След изкачването на една планина ( доста стръмни и остри завои) с 5 човека в колата - сите "балерини" , явно видях сметката на моя торк. сега почнаха да играят оборотите около 1500 обороа (без значение на коя скорост е) а при ускорение , сякаш забиват оборотите на 2100 за някакво време ( през което колата ускорява) и след това почват от 2500 и си се пълнят адекватно.
В скоростите няма записана грешка
Скоростите бяха обслужени с масло и филтър преди няколко месеца - и до миналата седмица бяха прекрасни !
забелязах още че в колата се получава резонанс от скоростите, като от Д, ако премина на ДС затихват.
Та, вероятно ще свалям тези дни някъде скоростите (надявам се следващата седмица в Пловдив или в София) и след това вероятно ще изпратя торка към Рекро. Ако има други желаещи като цяло - казвайте, ще можем да договорим евентуално и отстъпка от цената, а в същото време , транспротните разходи ще са ни пренебрежимо малки ( бях писал и преди - работя в спедиция и ще мога да имзисля нещо максимално "тънко")
Писал съм вече на РЕКРО, чакам отговор от тяхна страна с оферта. (Ще потърся и евентуално фирма, която да плати, за да минем без ДДС - но не обещавам)
EDIT: Писал съм и на ZF Service в България, да видим и те какво ще кажат.
Та, ако има желаещи - пишете за да видим дали може да се организираме заедно или ще се спасяваме по единично![]()
Попринцип ми се искаше да псоетя сервиза на колегата Ацалов, но малко ме е страх дори да тръгна към Пловдив с този Торк ... дано не стане сакътлък. а иначе ...Atsalov - очаквай обаждане
Няма нищо общо с хората които си возил.Сигурно си сменял маслото на скоростите.
ОТНОВО:
САМАТА СМЯНА НЯМА НИЩО общо просто показва належащия проблем, а не го СЪЗДАВА!
На х3ката на 220к сменихме маслото и няма драма с торка
На е90тката смяна на смасло и филтър на 130к и дори колегата Atsalov ще потвърди колко мазно сменя.
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Хидротрансформатор (торк)
Нека колегата каже дали е сменял маслото ....
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Хидротрансформатор (торк)
Смених го преди около 2 месеца, но след това колата сменяше почти неусетно, изчезна почукването при спиране - абе като цяло кутията се държеше прекрасно според мен.
Реално проблемите започнаха след като се върнах от Кръстова Гора (който е ходил знае какъв е пътя и завоите) и според мен това, че колата беше силно натоварена и на качване и на слизане - си оказа влияние. Ама може да грешка - просто чисто фактологично - нещата следват този ред.
Реално проблемите започнаха след като се върнах от Кръстова Гора (който е ходил знае какъв е пътя и завоите) и според мен това, че колата беше силно натоварена и на качване и на слизане - си оказа влияние. Ама може да грешка - просто чисто фактологично - нещата следват този ред.
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Хидротрансформатор (торк)
Много ме озадачава версията, че след като смениш маслото се появяват проблемите. Няма вариант да не е имало проблем и преди смяната, просто не е бил толкова явен. Лично аз не вярвам, че подмяна на консуматив може да доведе до даден проблем. Все пак колите са ни на по 3-4-500 к км. нормално е едно по едно да се предават възли и агрегати. Проччетох цялата тема и вече е ясно, като се разбие- рециклираме и пак газ
Поздрави!

Re: Хидротрансформатор (торк)
Имам един въпрос. При вас смяната на скорости усеща ли се (особено при 1-2-3) нямам никакъв шум но когато ускорявам плавно смяната на скорости се усеща предполагам е нормално, но да питам все пак 

Re: Хидротрансформатор (торк)
След като правих запитване до ZF, относно цена за рециклиране на Torque Converter, като им предоставих данните от щампата на самата скоростна кутия, те ми върнаха цена, като бяха упоменали сериен номер на торк-а.
Къде бих могъл да проверя, дали това е коректният сериен номер?
Имам снимка на данните от кутията, мога да я постна тук, ако някой може да ми съдейства.
Къде бих могъл да проверя, дали това е коректният сериен номер?
Имам снимка на данните от кутията, мога да я постна тук, ако някой може да ми съдейства.
- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Хидротрансформатор (торк)
Simeon24 написа:Имам един въпрос. При вас смяната на скорости усеща ли се (особено при 1-2-3) нямам никакъв шум но когато ускорявам плавно смяната на скорости се усеща предполагам е нормално, но да питам все пак
И при мен се усеща /аз съм с X5/
Наистина съвсем леко , но все пак се усеща. Даже при 2-3 има леко забиване- съвсем леко.Говоря за съвсем плавно подаване на газ до 1500-1800об/м При съвсем малко по-бързо подаване вече не се усеща.
И колегата дето пита за вибрациите.Да, и при мен ги има, като резонанс. При студена кола и ниски обороти.
Гледах я отдолу. Тампона за раздатката е тръгнал леко. Тези на двигателя ми се виждат наперени. Тях не можах да преценя , но дори и на вид да са добре, възможно е самата гума да се е втвърдила с времето.
Ако някой е сменил и трите тампона нека сподели резултата.
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Хидротрансформатор (торк)
klintan66 написа:Simeon24 написа:Имам един въпрос. При вас смяната на скорости усеща ли се (особено при 1-2-3) нямам никакъв шум но когато ускорявам плавно смяната на скорости се усеща предполагам е нормално, но да питам все пак
И при мен се усеща /аз съм с X5/
Наистина съвсем леко , но все пак се усеща. Даже при 2-3 има леко забиване- съвсем леко.Говоря за съвсем плавно подаване на газ до 1500-1800об/м При съвсем малко по-бързо подаване вече не се усеща.
И колегата дето пита за вибрациите.Да, и при мен ги има, като резонанс. При студена кола и ниски обороти.
Гледах я отдолу. Тампона за раздатката е тръгнал леко. Тези на двигателя ми се виждат наперени. Тях не можах да преценя , но дори и на вид да са добре, възможно е самата гума да се е втвърдила с времето.
Ако някой е сменил и трите тампона нека сподели резултата.
Аз мисля да ги сменя, този на раздатката съм почти сигурен че е за кофата, остават освен на двигателя и на скоростната кутия. Ще пиша като ги сменя, но предполагам това е проблема.
До "Simeon24"- нормално е да се усеща, не се усеща при cvt кутиите, но там принципа е съвсем различен от този на обикновения хидротрансформатор какъвто се монтира на нашите коли.
- astrapower
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Хидротрансформатор (торк)
astrapower написа:klintan66 написа:Simeon24 написа:Имам един въпрос. При вас смяната на скорости усеща ли се (особено при 1-2-3) нямам никакъв шум но когато ускорявам плавно смяната на скорости се усеща предполагам е нормално, но да питам все пак
И при мен се усеща /аз съм с X5/
Наистина съвсем леко , но все пак се усеща. Даже при 2-3 има леко забиване- съвсем леко.Говоря за съвсем плавно подаване на газ до 1500-1800об/м При съвсем малко по-бързо подаване вече не се усеща.
И колегата дето пита за вибрациите.Да, и при мен ги има, като резонанс. При студена кола и ниски обороти.
Гледах я отдолу. Тампона за раздатката е тръгнал леко. Тези на двигателя ми се виждат наперени. Тях не можах да преценя , но дори и на вид да са добре, възможно е самата гума да се е втвърдила с времето.
Ако някой е сменил и трите тампона нека сподели резултата.
Аз мисля да ги сменя, този на раздатката съм почти сигурен че е за кофата, остават освен на двигателя и на скоростната кутия. Ще пиша като ги сменя, но предполагам това е проблема.
До "Simeon24"- нормално е да се усеща, не се усеща при cvt кутиите, но там принципа е съвсем различен от този на обикновения хидротрансформатор какъвто се монтира на нашите коли.
Тампона на раздатката беше доста зле, смених го преди седмица, но вибрациите на студени скорости си останаха. Получава се сутрин при превключване от Р на D или R. За тест като изключа на положение N- вибрацията изчезва. След изминати 100-200 метра вече не се усеща. Тази седмица отивам да сменя масло и филтър и да видим ще има ли разлика. Поздрави !
- bmw0706
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25.04.2016
- Местоположение: shumen
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 530 d
- Мечтае да кара: bmw X6
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте, скоро имах проблем с торга на моята е60-ца 2005 218 коня. Пратих го за рециклиране в RECRO в Латвия. Пристигна след около 25 дена. Когато го закачихме проблема с играещите обороти беше изчезнал. Досега съм изминал около 3000 километра е проблема го няма. Но преди няколко дена ми направи впечатление нещо, което е странно за мен. Когато се движа на втора и е време вече авт. да превключи на трета при подаване на газ оборотите не се вдигат,а напротив почват да падат от 2000 на около 1600, след което отново тръгват нагоре и превключването към трета предавка става на около 2200 оборота. Това падане на оборотите става само преди превключване на трета. Някои може ли да ми помогне? 

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
bmw0706 написа:Здравейте, скоро имах проблем с торга на моята е60-ца 2005 218 коня. Пратих го за рециклиране в RECRO в Латвия. Пристигна след около 25 дена. Когато го закачихме проблема с играещите обороти беше изчезнал. Досега съм изминал около 3000 километра е проблема го няма. Но преди няколко дена ми направи впечатление нещо, което е странно за мен. Когато се движа на втора и е време вече авт. да превключи на трета при подаване на газ оборотите не се вдигат,а напротив почват да падат от 2000 на около 1600, след което отново тръгват нагоре и превключването към трета предавка става на около 2200 оборота. Това падане на оборотите става само преди превключване на трета. Някои може ли да ми помогне?
Смени ли маслото, прегледали мекатрониката за 1 месец докато се чака е хубаво да се погледнат тези неща - но същите симптоми се появяват и при други неща съвсем несвързани със скоростите
- bmw0706
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 25.04.2016
- Местоположение: shumen
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 530 d
- Мечтае да кара: bmw X6
Re: Хидротрансформатор (торк)
Taruno написа:bmw0706 написа:Здравейте, скоро имах проблем с торга на моята е60-ца 2005 218 коня. Пратих го за рециклиране в RECRO в Латвия. Пристигна след около 25 дена. Когато го закачихме проблема с играещите обороти беше изчезнал. Досега съм изминал около 3000 километра е проблема го няма. Но преди няколко дена ми направи впечатление нещо, което е странно за мен. Когато се движа на втора и е време вече авт. да превключи на трета при подаване на газ оборотите не се вдигат,а напротив почват да падат от 2000 на около 1600, след което отново тръгват нагоре и превключването към трета предавка става на около 2200 оборота. Това падане на оборотите става само преди превключване на трета. Някои може ли да ми помогне?
Смени ли маслото, прегледали мекатрониката за 1 месец докато се чака е хубаво да се погледнат тези неща - но същите симптоми се появяват и при други неща съвсем несвързани със скоростите
Смених маслото и филтъра, колега. От какво друго може да е? Какво имаш превид? Прави го само преди трета предавка

- ReLeFNIQ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 69
- Регистриран на: 1.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 535d torque monster
- Мечтае да кара: 550i supercharged
- Детайли за колата: Actual: 535d e61 pre-LCI 370 hp 750 nm
Previous: 540i e39 Black 5 speed manual, 335i N54 e91 Black 07' pre-face 306 hp
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте,
Колеги,
И аз го имам проблема с хидротрансформатора(535D e61 2005 на реални 200 хл.) - играят оборотите при константна газ и когато са под 2000(с +/- 100-150).
Освен това като трябва да връща от по-висока към по-ниска предавка едно че се бави друго че се усеща не както трябва.
Тя дори и на място на D режим леко ги клати. Торка е за ремонт ясно, само че при мен при по продължително натоварване(извънградско) ми изкача и грешка - Transmission fault и влиза в авариен режим докато не загася и не запаля отново. На диагностика излиза и буксуване на съединителя на някой предавки -4,5-та, т.е най-вероятно и дискове имам за смяна.
В М и Д Варна обявиха, че пълния ремонт на тази кутия струва от 2200 до 2700 лв. с ново масло и филтър.
Само че от последния път като ми излезе грешката вече нямам P - паркинг режим, а за да включа на R, трябва да поставя лоста на P. Отделно, че и D и N влизат като на "късмет". Това последното имате ли идея от какво може да е?
Просто лоста минава свободно през R позиция се едно не е закачен, а като стигна P трябва да натисна още малко напред за да се закачи R режима за задната.
Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля за идеи
Колеги,
И аз го имам проблема с хидротрансформатора(535D e61 2005 на реални 200 хл.) - играят оборотите при константна газ и когато са под 2000(с +/- 100-150).
Освен това като трябва да връща от по-висока към по-ниска предавка едно че се бави друго че се усеща не както трябва.
Тя дори и на място на D режим леко ги клати. Торка е за ремонт ясно, само че при мен при по продължително натоварване(извънградско) ми изкача и грешка - Transmission fault и влиза в авариен режим докато не загася и не запаля отново. На диагностика излиза и буксуване на съединителя на някой предавки -4,5-та, т.е най-вероятно и дискове имам за смяна.
В М и Д Варна обявиха, че пълния ремонт на тази кутия струва от 2200 до 2700 лв. с ново масло и филтър.
Само че от последния път като ми излезе грешката вече нямам P - паркинг режим, а за да включа на R, трябва да поставя лоста на P. Отделно, че и D и N влизат като на "късмет". Това последното имате ли идея от какво може да е?
Просто лоста минава свободно през R позиция се едно не е закачен, а като стигна P трябва да натисна още малко напред за да се закачи R режима за задната.
Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем моля за идеи
BMW 

Re: Хидротрансформатор (торк)
От няколко дни забелязвам, че скоростната кутия се държи по странно, не мога и аз да обясня точно как, но ми се струва, че задържа на една скорост по дълго време преди да смени. На 2 пъти също на около 1600-1700 оборота със съвсем леко подадена газ, взе да придърпва (да лашка напред назад, все едно не и достига гориво примерно, не знам как да го обясня
) След това пробвах пак с леко подадена газ да видя дали ще направи така, но си смени както трябва. Дали си заминава торка според вас?
ПС: Не трака, удари от кутията не се усещат, оборотите на ход мисля, че не играят (поне не забелязвам), в баир на D си стои на място (стига да не е мнооого стръмен тогава тръгва леко назад).

ПС: Не трака, удари от кутията не се усещат, оборотите на ход мисля, че не играят (поне не забелязвам), в баир на D си стои на място (стига да не е мнооого стръмен тогава тръгва леко назад).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани