Автоматик vs. ръчни скорости
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Valve-tronic написа:Още едно категорично положително мнение в полза на автоматика. То е базирано не само на личните ми предпочитания и очевидни предимства на автоматичните кутии, но и на преки наблюдения върху коли, достатъчно близки до мен – и мои, и на мои близки.
Вярно е, че е редно да се сравняват кутии с еднакъв брой предавки, за да бъде сравнението обективно – и откъм разходи за поддръжка, и откъм вървене и разход на гориво, и откъм пътно поведение. Съгласен съм, че за сега 8 и 9 степенните автоматици са по-скъпи за експлоатация, но с течение на времето цените им разбира се ще паднат. Възможно е да бъда опониран, че когато техните цени паднат и като покупни и като за ремонти, вече сигурно ще има „15-степенни” автомати, които пак ще са скъпи, но едва ли някога ще видим ръчна кутия с повече от 6 предавки. С други думи автоматикът е бъдещето и поради тази причина и цените ще се нормализират. Всички помним в зората на DVD колко струваше един плейър и колко струва сега дори blueray.
От личните си наблюдения съм си направил няколко извода.
Цени:
Един колега тук беше писал, че на BMW X5 E53 рециклиране на торк в Германия му е излязло 1200 лева, а в представителството на ZF тук са му искали 1700 лева за чисто нов. За сравнение тъстът ми имаше 1999 VW Bora 4x4 с 6-степенна ръчна скоростна кутия, чийто съединител като изпляска му излезе 2500 лева да го смени с чисто нов. Според мен тези две коли са несравними в полза на Х5.
Питал съм на жена ми Golf 4, ако хвърли 4-степенния автомат какво ме очаква и преди 2 години ми казаха, че цялостната смяна с чисто нов щяла да струва между 2000 и 2500 лева. Едни познати имаха 1995 Seat Ibiza 1.4i, което според мен е Лада с по-модерни ламарини и нищо повече, чиято ръчна кутия като излезе от строя и им се наложи да я сменят с втора употреба от морга със съмнително качество, дадоха 800 лева.
Само маховик на дизелова 2008 Mazda 6 струва точно 1800 лева, а на дизелова 2009 Toyota Avensis – 2000 лева. Вярно е, че бензиновите им аналози са в пъти по-евтини, но говорим само за маховик без останалите части по съединителя.
Е, кое тогава му е по-евтиното на ръчната кутия? И двете излизат еднакво скъпо да ги купиш или ремонтираш. Просто не трябва да се случва авария и при двата варианта.
Може би единственото нещо, което прави автоматика по-скъп за експлоатация е необходимостта от смяна на маслото, което при повечето ръчни кутии никога не се сменя. Друг съществен минус е, че началната покупна цена и като нова, и като втора употреба, е по-висока на автоматите в сравнение с колите с ръчни кутии, но това се компенсира от факта, че колите с автоматици като цяло са по-високо ниво на оборудване.
Разход на гориво и вървене:
Прави ми впечатление, че коли с 6-степенни и нагоре автоматици след 2006 година харчат по-малко и вървят повече от техните пълни аналози с ръчни кутии. За съжаление това при BMW се наблюдава в последните няколко години, но при други марки някои модели отдавна са така. За пример давам VW Golf 5 GTI, който с 6-степенен автомат ускорява с 0,3 сек по бързо от този с 6-степенна ръчна кутия, и едновременно с това харчи с около 0,5 литра по-малко на 100 км. Друг красноречив факт в полза на автоматика, който възпрепятства по-подробно даване на примери за това ми твърдение е, че „яките топалки” излизат серийно с автомати и за тях дори изобщо не се предлага ръчна кутия. И ако в този дух сравним BMW X6 3.0d 306HP с 8-степенен автомат и старото ми BMW 318i Е36 1.8i 115HP, разходът на Е36 е малко по-голям, а мощността, ускорението и вървежа са несравними в полза на Х6.
Удобство:
Автоматикът е несравнимо по-удобен и лесен за шофиране особено в задръстване, при паркиране на тесни места, при потегляне и особено правене на френски гараж на наклон. Лично според мен с новите многостепенни автомати е по-удобно и дългото шофиране. На тези кутии kick down сваля по 3 предавки и няма никакво забавяне, така че изпреварването не е никакъв проблем при високите скорости. Даже мисля, че по път със много завои и при слизане автоматикът отново е по-удобен. Когато има много завои играеш само с газта и спирачката и не мислиш на коя предавка трябва да отидеш и на коя си сега, и така цялата ти концентрация е върху пътя и сечащите завои селяни. А когато слизаш по наклон сваляш лоста на някоя от цифрите и кутията не отива на по-висока от съответната предавка, нито колата развива висока скорост.
Общо взето, както се казва, автомата можеш и с една счупена ръка и с един счупен крак да го караш. Не случайно в САЩ хората с увреждания на долните крайници си шофират без проблем.
Безопасност:
Добрият шофьор си е добър шофьор и на каквото и да го качиш, ще го кара прецизно. Да, обаче отдавна се навъдиха какви ли не екземпляри – каки, лели, пикльовци, баби и дядовци, които по принцип не знаят какво вършат и всяко допълнително нещо, отнемащо концентрацията им представлява предпоставка за потенциална беля. На тези само автомати трябва да им се разрешава да управляват, които поне според мен по-успешно се синхронизират с десетките системи за активна и пасивна безопасност в модерните коли, като например автопилоти, контрол на дистанцията, автоматично спиране, тракшъни и какво ли не.
Може би един съществен недостатък на автоматика е спирането през зимата, който донякъде се компенсира от ръчния режим. Проблем си е като го няма. Има и кутии без ръчен режим, които имат зимен такъв, ама.... Плюс обаче е серийната ASR система против буксуване на почти всички автомати.
Съхраненост:
Иска ми се да вярвам, че когато една кола е с автоматична кутия много по-трудно можеш да я закараш в червената зона на оборотите или пък да пържиш гуми. Това като цяло прави коли на едни километри и години с автоматични кутии по-съхранени технически от тези с ръчни скорости. Това разбира се е при нормална експлоатация, а не ръчно сменяне на автоматични предавки, без наличие на ръчен режим – тогава не ми се мисли, защото и такова съм виждал по светофарите.
И все пак въпреки, че съм такъв фен на автоматичните кутии, не бих казал, че без да мисля, бих взел всеки автомат. Според мен 6-степенна ръчна кутия на Mercedes-Benz е в пъти по-добре от CVT безстепенен вариатор на която и да е марка. За мен няма по-калпава технология от тази за автоматична кутия.
Колега, разгледал си всички аспекти.

Само да добавя, че вече има 7 степенна ръчна кутия.

- Valve-tronic
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 29.11.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 2013 Mercedes-Benz GLK 250 Bluetech
- Мечтае да кара: Porsche Panamera Turbo S
- Детайли за колата: Track Package
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Признавам си, че наистина не знаех. На кой производител и на кои модели се слага?
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Valve-tronic написа:Признавам си, че наистина не знаех. На кой производител и на кои модели се слага?
На Шевролет Корвет. Колата е пълен боклук, както с 6 така и с 7 скорости.

- E34
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 27.10.2002
- Местоположение: Lonsdale Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Ееее шейсе
- Мечтае да кара: кънки
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Леле как ще ревете от тези автоматици
Ама още малко време ще мине докато се осъзнаете. 


" Акулата е най-добрия учител по плуване " - Тихоокеанска мъдрост
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Valve-tronic написа:Признавам си, че наистина не знаех. На кой производител и на кои модели се слага?
Порше Карера 911 от есента на 2011год(модел 2012) е с 7 степенна ръчна кутия.
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
bmw545i написа:ТУРБО написа:Ако си човек който "Кара" а не само да се вози ръчката си липсва,единственото нещо което автомата е с предимство е задръстването.
Иначе за 7-ма серия или джип автомата е задължителен,просто там си е 100% возене.
Колега, повечето автомобили за "каране" са автоматик. Мощните двигатели, в повечето случаи дори нямат опция за ръчни кутии.
Ами едната кола ми е автомат(е38)другата ми е тази от аватара,и да ти кажа че с автомата пързалянето е доста по-скучно и малко непредвидимо,да не говорим че като удари прекъсвач и сменя и всичко свършва,това е най-гадното.Иначе пък в града си е екстра.
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Само да вметна, че Голфа от примера на колегата е с DSG кутия, а там хавата е друга 

- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
stankata777 написа:Valve-tronic написа:Признавам си, че наистина не знаех. На кой производител и на кои модели се слага?
Порше Карера 911 от есента на 2011год(модел 2012) е с 7 степенна ръчна кутия.
И тази е пълен боклук, 6 или 7 няма значение


- ТУРБО
- луд с палатка
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: 17.03.2007
- Местоположение: Sofia
- Кара: Хората да залягат
- Детайли за колата: кихащо кабрио
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Общо взето няма едно мнение всичко е до стил на шофиране,за това и има различни менения,аз си се кефя и на двете,но ако трябваше да имам само 1 кола щеше да е ръчка.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
stankata777 написа:Valve-tronic написа:Признавам си, че наистина не знаех. На кой производител и на кои модели се слага?
Порше Карера 911 от есента на 2011год(модел 2012) е с 7 степенна ръчна кутия.
Te всъщност са първите, в световен мащаб, които слагат 7 степенна кутия - естествено на ЗФ.

- IVAKDIVAK
- Потребител
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: Варна,Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530i 2006 N52B30
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
ТУРБО написа:Общо взето няма едно мнение всичко е до стил на шофиране,за това и има различни менения,аз си се кефя и на двете,но ако трябваше да имам само 1 кола щеше да е ръчка.




- neonman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Ако се касае за Е60 ( в който раздел е темата ) - автомат е верния вариант , според мен !
Що се отнася до моя избор на Е90 обаче :
Имах Е90 автомат 3.0д за около година !!! - еми сори , ама аз не се спогодих с автомата
- т'ва е лагаво колко си иска - мисли по 2 секунди кво да прави като му нададеш газта
- шанс за импулсивно пързаляне на широк завой - нулев !
- дразнеше ме ужасно като подам газ (слабо) и почне да сменя нагоре и надолу и сътветно да се форсира мотора , без да го искам
- да държа спирачка постоянно в колона(на място) и ...... а се разсея и отпусна леко - оная тръгнала да бута ! - УЖАС
- да си запалиш гумите на 2-ра в движение - непонятно за нея !!!
- по-икономична от ръчния си аналог ( както спомена леко заблуден колега ) - някой друг път ! От личен опит по едни и същи трасета : 2л/градско и ~ 1л.извън гр. е по икономична ръчката !
- контрол при умишлен дриф и пълен контрол над машината - няма такъв филм !
- чувството да те блъснат директно 600Нм при 1800об при пълна газ , без дизела да ти надуе главата с 4000об/м - безценно ! - НО НЕ на тая кола !
- ОПРЕДЕЛЕНО явтомата яде от мощността на мотора и споменатото по-горе ''по-бърз автомат от ръчката'' - абсолютен смях в залата !
( поне що се касае за класически автомат с хидротрансформатор! За дсг, свт ,смг и т.н е друга хавата! )
И преди да сте си помислили , че нямам база за обективно сравнение ......
..... продадох автомата и си купих същата , само че ръчка
Е НЯМА ТАКЪВ КЕФ !!!! - всички изброени забележки по-горе изчезнаха яко дим!
Колата след софтуерен ремап върти гуми на 3-та в движение със 120 .... стана малко страшна за каране , но адреналина и емоциите които поражда в мен , не може да се сравняват с НИКОЙ автомат ( карах няколко пъти и 2бр 335д - те са само автомати! ) ......
Уточнявам : говоря за автомати до 6 ск ...... 8 ск автомат в Ф10 НЕ съм карал - така , че за него не говоря !
Та за всеки влак си има пътници викам аз , а и не само аз като гледам (ама като виждам кои сме - явно от по-старата генерация , с по-различни разбирания за автомобилите и КАРАНЕТО )
п.п : И за да не заблудя някой обаче - един ден като сменя Е90 с Ф10 - там определено ще се насоча към 8ск автомат ( на тази кола просто и подхожда автомата , а и 8ск кутия била класи на 6ск на Е60 )
Поздрави и на двата лагера
Що се отнася до моя избор на Е90 обаче :
Имах Е90 автомат 3.0д за около година !!! - еми сори , ама аз не се спогодих с автомата

- т'ва е лагаво колко си иска - мисли по 2 секунди кво да прави като му нададеш газта

- шанс за импулсивно пързаляне на широк завой - нулев !
- дразнеше ме ужасно като подам газ (слабо) и почне да сменя нагоре и надолу и сътветно да се форсира мотора , без да го искам

- да държа спирачка постоянно в колона(на място) и ...... а се разсея и отпусна леко - оная тръгнала да бута ! - УЖАС

- да си запалиш гумите на 2-ра в движение - непонятно за нея !!!

- по-икономична от ръчния си аналог ( както спомена леко заблуден колега ) - някой друг път ! От личен опит по едни и същи трасета : 2л/градско и ~ 1л.извън гр. е по икономична ръчката !
- контрол при умишлен дриф и пълен контрол над машината - няма такъв филм !
- чувството да те блъснат директно 600Нм при 1800об при пълна газ , без дизела да ти надуе главата с 4000об/м - безценно ! - НО НЕ на тая кола !
- ОПРЕДЕЛЕНО явтомата яде от мощността на мотора и споменатото по-горе ''по-бърз автомат от ръчката'' - абсолютен смях в залата !

И преди да сте си помислили , че нямам база за обективно сравнение ......


Е НЯМА ТАКЪВ КЕФ !!!! - всички изброени забележки по-горе изчезнаха яко дим!

Колата след софтуерен ремап върти гуми на 3-та в движение със 120 .... стана малко страшна за каране , но адреналина и емоциите които поражда в мен , не може да се сравняват с НИКОЙ автомат ( карах няколко пъти и 2бр 335д - те са само автомати! ) ......
Уточнявам : говоря за автомати до 6 ск ...... 8 ск автомат в Ф10 НЕ съм карал - така , че за него не говоря !
Та за всеки влак си има пътници викам аз , а и не само аз като гледам (ама като виждам кои сме - явно от по-старата генерация , с по-различни разбирания за автомобилите и КАРАНЕТО )

п.п : И за да не заблудя някой обаче - един ден като сменя Е90 с Ф10 - там определено ще се насоча към 8ск автомат ( на тази кола просто и подхожда автомата , а и 8ск кутия била класи на 6ск на Е60 )
Поздрави и на двата лагера

if your car isn't scary - it's just not fast enough!
- kokok0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Човек ти имаш някакъв супер кар щом "Колата след софтуерен ремап върти гуми на 3-та в движение със 120" 
Различни изисквания = различни предпочитания!
Сега се сетих: мн интересно с тоя отворен диф какъв контролиран дрифт очакваш ?!?

Различни изисквания = различни предпочитания!
Сега се сетих: мн интересно с тоя отворен диф какъв контролиран дрифт очакваш ?!?
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Автоматик vs. ръчни скорости
neonman написа:Ако се касае за Е60 ( в който раздел е темата ) - автомат е верния вариант , според мен !
Що се отнася до моя избор на Е90 обаче :
Имах Е90 автомат 3.0д за около година !!! - еми сори , ама аз не се спогодих с автомата![]()
- т'ва е лагаво колко си иска - мисли по 2 секунди кво да прави като му нададеш газта![]()
- шанс за импулсивно пързаляне на широк завой - нулев !
- дразнеше ме ужасно като подам газ (слабо) и почне да сменя нагоре и надолу и сътветно да се форсира мотора , без да го искам![]()
- да държа спирачка постоянно в колона(на място) и ...... а се разсея и отпусна леко - оная тръгнала да бута ! - УЖАС![]()
- да си запалиш гумите на 2-ра в движение - непонятно за нея !!!
- по-икономична от ръчния си аналог ( както спомена леко заблуден колега ) - някой друг път ! От личен опит по едни и същи трасета : 2л/градско и ~ 1л.извън гр. е по икономична ръчката !
- контрол при умишлен дриф и пълен контрол над машината - няма такъв филм !
- чувството да те блъснат директно 600Нм при 1800об при пълна газ , без дизела да ти надуе главата с 4000об/м - безценно ! - НО НЕ на тая кола !
- ОПРЕДЕЛЕНО явтомата яде от мощността на мотора и споменатото по-горе ''по-бърз автомат от ръчката'' - абсолютен смях в залата !( поне що се касае за класически автомат с хидротрансформатор! За дсг, свт ,смг и т.н е друга хавата! )
И преди да сте си помислили , че нямам база за обективно сравнение ........... продадох автомата и си купих същата , само че ръчка
![]()
Е НЯМА ТАКЪВ КЕФ !!!! - всички изброени забележки по-горе изчезнаха яко дим!![]()
Колата след софтуерен ремап върти гуми на 3-та в движение със 120 .... стана малко страшна за каране , но адреналина и емоциите които поражда в мен , не може да се сравняват с НИКОЙ автомат ( карах няколко пъти и 2бр 335д - те са само автомати! ) ......
Уточнявам : говоря за автомати до 6 ск ...... 8 ск автомат в Ф10 НЕ съм карал - така , че за него не говоря !
Та за всеки влак си има пътници викам аз , а и не само аз като гледам (ама като виждам кои сме - явно от по-старата генерация , с по-различни разбирания за автомобилите и КАРАНЕТО )
п.п : И за да не заблудя някой обаче - един ден като сменя Е90 с Ф10 - там определено ще се насоча към 8ск автомат ( на тази кола просто и подхожда автомата , а и 8ск кутия била класи на 6ск на Е60 )
Поздрави и на двата лагера
Колега, като вземеш актуален модел автомобил и се запознаеш с съвременните данни ще говорим. Сега информационно си изостанал доста и се губи смисъла.

Re: Автоматик vs. ръчни скорости
Колега, то и твоя модел не е последен писък на техниката, че даже Е90ката на колегада е била с по-новия ZF, така че е била по-модерна от твоята кутия.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани