Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
75 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- emoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
моя беше 90амперчаса преди няколко месеца сложих 110амперчаса трябвали нещо да правя 

Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
viewtopic.php?f=116&t=274405
Прочетете това защо го писах по дяволите.
Ако сложиш по-вече амперчаси отколкото ти е програмирана колата акумулатора няма да се зарежда до край. Ако сложиш по-малко има вероятност да се презареди и да изкипи. Най-добре е да се сложи същите амперчаси и направо същия модел акумулатор ако незнаеш какво правиш. Ако сложиш AGM акумулатор при положение че колата е програмирана за течен акумулатор... един господ знае.
Прочетете това защо го писах по дяволите.
Ако сложиш по-вече амперчаси отколкото ти е програмирана колата акумулатора няма да се зарежда до край. Ако сложиш по-малко има вероятност да се презареди и да изкипи. Най-добре е да се сложи същите амперчаси и направо същия модел акумулатор ако незнаеш какво правиш. Ако сложиш AGM акумулатор при положение че колата е програмирана за течен акумулатор... един господ знае.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Емо имам въпрос към теб. Моят акумулатор е малко по-мощен от предишния (5-10 амперчаса) и доколкото знам е регистриран само като "нов", т.е. колата не го зарежда докрай.
Аз обаче (поради дълги периоди градско с малък пробег и често палене) го зареждам често със зарядно. Зарядното е тип "интелигентно", има си една стрелка на една скала отпред, и като го включа вкарва по около 3 ампера или каквото е там, с времето вкарва все по-малко и след около 2-3 часа стрелката пада до нулата. Тогава го изключвам.
Мога ли да считам че по този начин го зареждам докрай, или IBS-a и в този случай му пречи като му спира притока така да се каже?
Аз обаче (поради дълги периоди градско с малък пробег и често палене) го зареждам често със зарядно. Зарядното е тип "интелигентно", има си една стрелка на една скала отпред, и като го включа вкарва по около 3 ампера или каквото е там, с времето вкарва все по-малко и след около 2-3 часа стрелката пада до нулата. Тогава го изключвам.
Мога ли да считам че по този начин го зареждам докрай, или IBS-a и в този случай му пречи като му спира притока така да се каже?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
da6ip написа:а имаше поне 4 случая когато се наложи палене с кабели.
Хм, малко off-topic, но дайте да обсъдим това. Преди време мой познат много ме беше наплашил за тези неща. Според него това е крайно непрепоръчително и изключително опасно (да се взима ток посредством кабели от друг автомобил) за автомобили от този клас. Винаги съм се притеснявал от подобни ситуации и сега като прочетох някак си ми олекна.
Дали тази иначе рутинна процедура е безобидна за нашите автомобили или все пак крие някакъв риск - и ако отговорът е да, то каква е потенциалната опасност (бяха ме наплашили, че може да ми замине "цялата електроника").
Поздрави!
F07 535d
F07 530d
E60 530d
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
da6ip написа:Емо имам въпрос към теб. Моят акумулатор е малко по-мощен от предишния (5-10 амперчаса) и доколкото знам е регистриран само като "нов", т.е. колата не го зарежда докрай.
Аз обаче (поради дълги периоди градско с малък пробег и често палене) го зареждам често със зарядно. Зарядното е тип "интелигентно", има си една стрелка на една скала отпред, и като го включа вкарва по около 3 ампера или каквото е там, с времето вкарва все по-малко и след около 2-3 часа стрелката пада до нулата. Тогава го изключвам.
Мога ли да считам че по този начин го зареждам докрай, или IBS-a и в този случай му пречи като му спира притока така да се каже?
Аз съм със 100Аh но колата ми е програмирана за 90.Така че съм в същата ситуация. Със сигурност е добре за акумулатора да се зарежда до край със зарядното, защото му свършва живота по-бързо ако недостига максимален заряд. Не мога да кажа обаче какво прави IBS при така зареден акумулатор. Трябва да се разбере точно какво прави IBS за да може да се разбере какво ще стане.
Последна промяна Emooo на 20 Яну 2012, 21:50, променена общо 1 път
Tool - Fear Inoculum
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
dpetrov написа:da6ip написа:а имаше поне 4 случая когато се наложи палене с кабели.
Хм, малко off-topic, но дайте да обсъдим това. Преди време мой познат много ме беше наплашил за тези неща. Според него това е крайно непрепоръчително и изключително опасно (да се взима ток посредством кабели от друг автомобил) за автомобили от този клас. Винаги съм се притеснявал от подобни ситуации и сега като прочетох някак си ми олекна.
Дали тази иначе рутинна процедура е безобидна за нашите автомобили или все пак крие някакъв риск - и ако отговорът е да, то каква е потенциалната опасност (бяха ме наплашили, че може да ми замине "цялата електроника").
Поздрави!
Аз също се плаших в началото но видях, че в книжката е описано как се прави, така че не би трябвало да е проблем. Може би за всеки случай трябва да мернеш напрежението на другата кола, защото ако нещо е прецакан генератора и подава много по-високо напрежение може да си изгориш електрониката.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
dpetrov написа:da6ip написа:а имаше поне 4 случая когато се наложи палене с кабели.
Хм, малко off-topic, но дайте да обсъдим това. Преди време мой познат много ме беше наплашил за тези неща. Според него това е крайно непрепоръчително и изключително опасно (да се взима ток посредством кабели от друг автомобил) за автомобили от този клас. Винаги съм се притеснявал от подобни ситуации и сега като прочетох някак си ми олекна.
Дали тази иначе рутинна процедура е безобидна за нашите автомобили или все пак крие някакъв риск - и ако отговорът е да, то каква е потенциалната опасност (бяха ме наплашили, че може да ми замине "цялата електроника").
Тъпото знаеш ли какво е - че като ми се случи за пръв път бях на една бензиностанция в Норвегия, никаква помощ наоколо, и първите 3-ма човека които помолих да ми дадат ток реагираха точно така: "Аааа не, може нещо да ми стане на колата". Бяха много жалка гледка. Накрая едни момчета с един оръфан фолксваген Т5 ми дадоха ток. Смешното е че им беше за пръв път и гледаха с голям интерес

Та както каза Емо: 1. в книжката го пише пределно ясно 2. извадени са отпред специални изводи - т.е. предвидени са предполагам защитни системи в колата. 3. важно е какви кабели използваш - аз си купих от по-скъпите, мисля че имат някаква защита вградена.
При тези условия не съм имал никакъв проблем с палене с кабели (пали на секундата), и никакви грешки на таблото. Грешки на таблото съм имал само като я паля едва-едва със слаб акумулатор. Доста гадно усещане, надявам се да не ми се налага пак.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- silver_Angel
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 31.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: e60 525 2005г.
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Сори за глупавия въпрос, но за да съм сигурен просто:
Има ли проблем да извадя акумулатора и да го заредя за ден два и след това да го поставя обратно в колата?
При тази манипулация има ли нужда от ъпдайтване на софтуера на колата или не - просто го свалям, зареждам и поставям отново.
Има ли проблем да извадя акумулатора и да го заредя за ден два и след това да го поставя обратно в колата?
При тази манипулация има ли нужда от ъпдайтване на софтуера на колата или не - просто го свалям, зареждам и поставям отново.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Да използвам темата и аз. При Е39 има ли го това прекодиране или сменяш стария акумулатор с нов и с това приключваш?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
silver_Angel написа:Сори за глупавия въпрос, но за да съм сигурен просто:
Има ли проблем да извадя акумулатора и да го заредя за ден два и след това да го поставя обратно в колата?
При тази манипулация има ли нужда от ъпдайтване на софтуера на колата или не - просто го свалям, зареждам и поставям отново.
няма ъпдейт. сваляш-зареждаш-слагаш. само часовника и датата ще се нулират.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Peteff
- Потребител
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 17.07.2014
- Местоположение: Salzburg, Austria
- Пол: Мъж
- Кара: bmw e61 535d
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Днес сменях на е61 535д . Закача се друг акумулатор с кабели отпред и през това време се сменя стария . Ако се не се закачи друг акумулатор набива много грешки и има вариянт колата да не запали изобщо (така се случило с един клиент с е61 на който не му били закачили друг акумулатор докато го сменяли).
Акумулатора е сух и затова е скъп - взех го 350 лева с отстъпка , нормално струваше 500 лева.
Акумулатора е сух и затова е скъп - взех го 350 лева с отстъпка , нормално струваше 500 лева.
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Peteff написа:Днес сменях на е61 535д . Закача се друг акумулатор с кабели отпред и през това време се сменя стария . Ако се не се закачи друг акумулатор набива много грешки и има вариянт колата да не запали изобщо (така се случило с един клиент с е61 на който не му били закачили друг акумулатор докато го сменяли).
Акумулатора е сух и затова е скъп - взех го 350 лева с отстъпка , нормално струваше 500 лева.
Чудесно 2-ро мнение във форума.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Колеги
относно акумулатора - аз сложих Бош , малко повече Ah .Моят механик препрограмира нещо и така .....
Същото се прави и в Дилърството .
Акумулатора струва 350 лв без отстъпките ( аз го взех малко под 300 по спомен )
относно акумулатора - аз сложих Бош , малко повече Ah .Моят механик препрограмира нещо и така .....
Същото се прави и в Дилърството .
Акумулатора струва 350 лв без отстъпките ( аз го взех малко под 300 по спомен )
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Прочетох цялата тема, но не разбрах едно:
Как така на E60 трябва да и се каже колко Ah е акумулатора, за да знае колко да го зарежда, а всяка друга кола на този свят си зарежда акумулатора колкото трябва без да знае какъв е?
Как така на E60 трябва да и се каже колко Ah е акумулатора, за да знае колко да го зарежда, а всяка друга кола на този свят си зарежда акумулатора колкото трябва без да знае какъв е?
- Atsalov
- Ацалов
-
- Мнения: 3416
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Смяна на акумулатор - без да посещаваме дилъра
Начина на зареждане е оптимизирам максимално при бмв. Запитал ли си се как един оригинален акумулатор може да изкара 8-10години . Управлението на генератора при нашите коли е направен да е по lin-bus.
75 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани