Е60 как се справя в зимни условия?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- j_
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f10 535xd
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
nikolayp написа:залюляването става газ с десния, спирачка с левия - леко напред, спирачка, задна, спирачка... малко по трудно е от ръчни, но не е невъзможно
не е лошо понякога да си тренираш левия на спирачката за да придобиеш някакво усещане и да не захапеш волана
Това добре ... но не натоварва ли много автоматика? забелязах, че при деактиваран DSC (т.е. при еднократно натискане на DTC бутона) само с газ-сприрачка .... горе долу успявам да я залюлея... но това дали не натоварва скоростната кутия? Като цяло имам чувството, че не знам много за триковете с автоматик през зимата



Мързелът е основен двигател на прогреса 

- marinovl
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 15.10.2012
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525d xDrive
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Колеги, за първа зима карам кола със задно и честно казано имах сериозни притеснения... е оказаха се неоснователни до момента. Смея да твърдя, че е60-ката ми 3,0 дизел автомат се справя повече от чудесно до момента. Карам с Нокиани А3 225/50/17 и нямам никави грижи. Относно колегите с твърде високи очаквания, замислете се на сухо как се държи автомобилът ви, после си представете заледен път и помислете пак...
- j_
- Потребител
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: 15.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f10 535xd
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
[quote="marinovl" Относно колегите с твърде високи очаквания, замислете се на сухо как се държи автомобилът ви, после си представете заледен път и помислете пак...[/quote]
На мен ми се вижда нормално хората да имат високи очаквания ...
нали затова дискутираме как и защо се дъжи автомобила ...аз лично също съм доволен, но имам едно наум след като в предишния автомобил не са ме бутали (е39 520i - ръчни скорости) 3 сезона ...а сега за 2 сезона - 2 пъти съм бил безпомощен ... и то единия съвсем не може да се отнесе към тежките условия 
На мен ми се вижда нормално хората да имат високи очаквания ...


Мързелът е основен двигател на прогреса 

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
j_ написа:nikolayp написа:залюляването става газ с десния, спирачка с левия - леко напред, спирачка, задна, спирачка... малко по трудно е от ръчни, но не е невъзможно
Като цяло имам чувството, че не знам много за триковете с автоматик през зиматаако има някой, който има интересни наблюдения - мисля, че ще е интересно на всички...
Лично аз мисля че не натоварва автоматика особено. Един драг-старт от светофара според мен повече го натоварва.
Няма кой-знае какви трикове - колегата nikolayp каквото е написал, това е.
Другият голям фокус е шпера, който се решава с едни 3000 лв., и променя много нещата - но как беше в социализма, всекиму според потребностите..

j_ написа::OT: само да кажа, че изчкавам да се натрупат достоверни данни да постна и в няколко други теми ... разход 9.3 твърдо комбиниран за 14к км ... и разходи (водя т.нат TCO - Total Cost of Ownership ...т.е. записавам едва ли не всичко! по колата ...- имам разбивки на ремонти, гориво, гуми, застраховки ... само това ще пиша сега: 0.84 лв/км
Чудесно, щом си готов да споделиш разходите, моля те го направи в темата "Бензин срещу Дизел", и аз ще актуализирам таблицата с твоите данни.
Тази кола има 3 проблема зимата:
1. Разпределението на тежестта - прекалено малко тегло отзад. Комбитата тук са с предимство. Е39-ката сигурно е била лека отпред заради 20i двигателя, поради което процента тежест върху задната ос е бил по-висок.
2. Ниския под като цяло (без xd eстествено), така че понякога ляга върху преспа и вече няма значение дали е 2х4 или 8х8. Е39-ката може да е била по-висока ако е била със серийно окачване.
3. Липсата на механичен блокаж отзад - решава се както поясних по-горе

4. Стегнати стабилизатори заради спортния характер на автомобила - водят до много по-лесно възникване на голяма разлика във сцеплението на двете задни гуми, примерно ако влезете в дупка с едната гума на силно заснежен паркинг, или ако колата е косо на наклон. (Колкото по-проходим или не-спортен трябва да е един автомобил, толкова по-слаби трябва да са му стабилизаторите (ако са механични). Отново, ако Е39-ката е била със серийно окачване, стабилизаторите са били най-слабите.) Комбинираме тази разлика във сцеплението и точка 3 и стигаме до едната безполезно въртяща се гума и подхилващите се водачи зад нас, които сме помолили да ни бутнат малко

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Slay
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 11.12.2007
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 525Д'09
- Мечтае да кара: по хубави пътища
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
С досегашният ми автомобил на предно вече 6 години се справям доста добре при зимни условия.Живея в Добрич, а там не е като да няма сняг.Не казвам че несъм го отравял като е опирал отдолу или не са ме бутали, но сега като чета за Е60 малко се плаша и в същото време се учудвам как от БМВ ще допуснат колата им да се представя зле при по-тежки.Вярно е че има Хdrive , но това вече е друга бира.Въпреки това не се отказвам и продължавам да съм убеден че искам следващата ми кола да е Е60. 

- MARCKAS
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 25.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F01
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Здравейте колеги.
Да споделя и Аз като собственик на е60 xd (първото ми БМВ ) купено наскоро.
Очаквах снега с нетърпение да се пробвам.Досега само коли с предно съм карал и не съм срещал сериозни пречки.И така падна първият Варненски сняг доволно обилен (малко над бронята) , вземам една лопатка за сняг за всеки случай и . . . ползвах лопатката само да си вляза в колата.Доста доволен от поведението на колата е меко казано, като все пак съм я обул с чисто нови зимни гуми.Даже си е удоволствие да караш тази машина зимата.Имах едно закеркенечване ама то задкурмилното виновно - в обледенен коловоз спирам и решавам с пълен ляв да паркирам назад : ами не стана , пилих гуми.Та установих до къде се простират възможностите на автомобила ми най-общо.Асистента за спускане също бе тестван на входа на ГРАНД МОЛ - добро спускане направи , колата не мръдна.Голям минус ми е бавното стопляне на мотора - тръгвам аз и тъкмо да пристигна и парното почва да духа топло и Аз вече пък пристигнах.
Да споделя и Аз като собственик на е60 xd (първото ми БМВ ) купено наскоро.
Очаквах снега с нетърпение да се пробвам.Досега само коли с предно съм карал и не съм срещал сериозни пречки.И така падна първият Варненски сняг доволно обилен (малко над бронята) , вземам една лопатка за сняг за всеки случай и . . . ползвах лопатката само да си вляза в колата.Доста доволен от поведението на колата е меко казано, като все пак съм я обул с чисто нови зимни гуми.Даже си е удоволствие да караш тази машина зимата.Имах едно закеркенечване ама то задкурмилното виновно - в обледенен коловоз спирам и решавам с пълен ляв да паркирам назад : ами не стана , пилих гуми.Та установих до къде се простират възможностите на автомобила ми най-общо.Асистента за спускане също бе тестван на входа на ГРАНД МОЛ - добро спускане направи , колата не мръдна.Голям минус ми е бавното стопляне на мотора - тръгвам аз и тъкмо да пристигна и парното почва да духа топло и Аз вече пък пристигнах.
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Провери си /сменил ли си / термостатите колега?
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Нещо не е наред по системата,ако не затопля добре!Представяш ли си машини по 40-70к евро проектирани в Дойчланд,където е и по-студено,да не затоплят достатъчно за по 10-15мин?
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- MARCKAS
- Потребител
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 25.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F01
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Благодаря за отзивите.
Ами след цяла вечер на студа първото ми каране е 10-тина минути и не стопля.Докато през деня дори и след 2-3 часа престой ,след това на 2-рата минута имам топло.Но да не изкривявам темата.
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ !
Ами след цяла вечер на студа първото ми каране е 10-тина минути и не стопля.Докато през деня дори и след 2-3 часа престой ,след това на 2-рата минута имам топло.Но да не изкривявам темата.
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ !
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
И аз съм доста доволен от мойта 530-ка. ДТС върши доста добра работа
. Гумите естесвено са от значение.
Засега не съм закъсвал. Само няколко пъти съм завъртал задница леко и то поради стабилния лед на пътя в завой, но доста бързо си се оправям. Много се зарадвах когато една вечер се прибирах към 3 през ноща и валеше леко дъжд и навсякъде беше поледица в София. Нямах проблеми с предвижването, даже там на НБУ има една уличка със стабилено изкачване, беше цялата лед и понеже трябваше да изчакам една кола да мине преди да звия по въпросната уличка спрях на място. След това един вид си тръгнах от място да катеря наклон около 30градуса и колата побоксува, но леко полека си се позасили и го изкачи
бях доста доволен
особенно при положение, че като свалих единия пътник там като стъпи на леда(пътя) щеше да се пребие
.

Засега не съм закъсвал. Само няколко пъти съм завъртал задница леко и то поради стабилния лед на пътя в завой, но доста бързо си се оправям. Много се зарадвах когато една вечер се прибирах към 3 през ноща и валеше леко дъжд и навсякъде беше поледица в София. Нямах проблеми с предвижването, даже там на НБУ има една уличка със стабилено изкачване, беше цялата лед и понеже трябваше да изчакам една кола да мине преди да звия по въпросната уличка спрях на място. След това един вид си тръгнах от място да катеря наклон около 30градуса и колата побоксува, но леко полека си се позасили и го изкачи



Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!

Части за Е34 - тел.0899 828 626


Части за Е34 - тел.0899 828 626
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
DEO написа:И аз съм доста доволен от мойта 530-ка. ДТС върши доста добра работа. Гумите естесвено са от значение.
Засега не съм закъсвал. Само няколко пъти съм завъртал задница леко и то поради стабилния лед на пътя в завой, но доста бързо си се оправям. Много се зарадвах когато една вечер се прибирах към 3 през ноща и валеше леко дъжд и навсякъде беше поледица в София. Нямах проблеми с предвижването, даже там на НБУ има една уличка със стабилено изкачване, беше цялата лед и понеже трябваше да изчакам една кола да мине преди да звия по въпросната уличка спрях на място. След това един вид си тръгнах от място да катеря наклон около 30градуса и колата побоксува, но леко полека си се позасили и го изкачибях доста доволен
особенно при положение, че като свалих единия пътник там като стъпи на леда(пътя) щеше да се пребие
.
Не се оправяш ти, а DSC те оправя.
Казвам го не за да се заяждам, а най-приятелски, защото и аз така се заблуждавах до един момент. Истината е че без DSC нямаме никакъв шанс на завой със "стабилен лед". Ако започнем да си вярваме че "сами се оправяме", става лошо..
Иначе наклона сигурно е бил най-много 30%, което е различно от градусите (16.7 градуса), и пак е доста.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
И аз останах сравнително доволен от поведението на колата в снеговете преди 2 седмици. Казвам сравнително защото на един не особено голям наклон видях доста зор. Бях спрял до аптеката и после като тръгнах викам си ще направя един обратен на широкото (пътя е доста широк - Никола Габровски) и изтеглям нагоре. Нямаше коли насреща, включих DTC-то (викам си да не се изложа без него и да не мога да тръгна после) и газ. Ефекта беше уаууу. За голям майтап щях да се завъртя почти на 360 и то с много малко газ. Само обратния волан и още газ ме спаси от яка излагация. Но потеглянето нагоре се оказа истинско изпитание. Очаквах DTC - то да освобождава повече задните колела. Пътя беше покрит с нов утъпкан сняг и наистина беше огледало. Не можех да стоя. Колата е автоматик и нямам много усет върху сцеплението. Даваш по малко газ и чуваш как накладките от зад си отиват
. После цяла вечер си карах с включено DTC и имаше много фън. Заключението ми е, че проходимостта е както на всички останали автомобили с предно и задно предване ( не коментирам преспи защото М пакета ще е като снегорин) на заснежен път. Всяка друга разлика идва само от задкормилното устройство и гумите (и акъла
). Имам си едно свое мнение, че колите със задно са по - проходими зимата от тези с предно, но да не спамя темата.


- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
колега DTC си е включен винаги нали знаеш,а когато свети на таблото е изключен....та да не си го изключил
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
DSC-то е винаги включено, не DTC-то. Правилно се е изразил колегата 


- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Е60 как се справя в зимни условия?
Да де правилно....
объркал съм двата щата....но по-добре да си караш dsc според мен..с DTC ти е доста по-освободена задницата....

Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани