С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 813
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Филтъра го гледах много обстойно и под супер силна лампа, почти нищо не се виждаше да има като метални частици, със сигурност нищо по-едро от това на снимката. Анализ не съм правил
Иначе мотора си мърка, буквално като пеперуда в чаша е (разбирай никакъв шум и вибрации при работа): 0 разход на масло от както е в мен. Сега малко уточнение: с последното масло колата малко я карах като крадена, много високи скорости на магистрала за продължителен период от време, юркане по планините ама яко юркане за около 5-6к км общо. Точно преди да отида за смяна като се рових в idrive показа 1/2 деление да е спаднало нивото на маслото. Нищо повече!

Иначе мотора си мърка, буквално като пеперуда в чаша е (разбирай никакъв шум и вибрации при работа): 0 разход на масло от както е в мен. Сега малко уточнение: с последното масло колата малко я карах като крадена, много високи скорости на магистрала за продължителен период от време, юркане по планините ама яко юркане за около 5-6к км общо. Точно преди да отида за смяна като се рових в idrive показа 1/2 деление да е спаднало нивото на маслото. Нищо повече!

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Без да съм специалист допускам, че частиците в маслото са от юркането - товарене по баирите или резки ускорения. Чак да си я докарал така до ремонт, ми е трудно да повярвам. Обаче как да каже човек какво е реалното положение. Според мен разпитай тук събери повече информация преди да действаш. Щото да хвърлиш няколко хиляди на вятъра не е работа. Иначе съм срещал изказвания, че колкото и да ти е здрав мотора, ако почнеш да го юркаш постоянно, най-късно след 50-60к км ще замине.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Какво значи да го юркаш постоянно ?zaharia написа:Без да съм специалист допускам, че частиците в маслото са от юркането - товарене по баирите или резки ускорения. Чак да си я докарал така до ремонт, ми е трудно да повярвам. Обаче как да каже човек какво е реалното положение. Според мен разпитай тук събери повече информация преди да действаш. Щото да хвърлиш няколко хиляди на вятъра не е работа. Иначе съм срещал изказвания, че колкото и да ти е здрав мотора, ако почнеш да го юркаш постоянно, най-късно след 50-60к км ще замине.
Сериозно питам понеже за едни юркане е постоянно кикдауни , при други просто като изпреварваш да си я изчеждаш до 5-6 к оборота.
Адаш , на твоя място бих си карал и си свиркал без да ремонтирам нищо докато не видиш реален проблем и го казват като човек метнал 5 цифрени суми за превантивна смяна на вериги лагери и каквото се сетиш …. На няколко автомобила ….
Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
@ivanski_2 Всяко голямо натоварване, при което двигателе отива до границите на възможностите си, се отразява малко или много на неговото състояние. Колкото си по-близо до тях, и колкото по-дълго продължава, това, толкова по-висока е и цената. При мен съм забелязал, че докъм 4000-4500 оборота което ще да е докъм 200кмч и даже още отгоре, двигателя не се мъчи. Обаче ако трябва при някое изпреварване да ускориш рязко до макс, е съвсем друга работа. И горе със преждевременното скапеане на двигателя се имаше точно това предвид -съзтезателите дето се надпреварват от място по светофарите и други подобни.Един и същ ограничен ресурс човек може да го изразходи и за 50к или за 500к, в завсисимост от това как товари колата.
Последна промяна zaharia на 02 Сеп 2025, 20:21, променена общо 1 път
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1676
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Възможно ли е преди да се свали и отвори мотора, да се свали само картера и да се погледнат само лагерите - биелен, основен... Да се види в картера маслото има ли 'стружки' и т.н. Ако има, работата е ясно... Ако няма, ще се спести едно излишно правене, което си е цифра, а и нерви! Иначе, аз също съм с глас за по-обикновено, но хубаво масло! За този пробег ще се правят чудесно!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 436
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колите не се плашат от юркане, а от лоша поддръжка особено онези от епохата когато се правеха качествено. Проблема с long life интервалите на обслужване е огромен, тези коли в САЩ се обслужват на 4-5 хил мили, а тук в Европа на 20 хил км и контрата винаги остава във вторичния пазар, купуваш "котка в чувал".
Докато не се отвори двигателят никой не може да каже каква точно е диагнозта и цената за ремонт. Няма смисъл да се оглага щото щетите само се прогресират, в момента може да е само за за едни основни и биелни лагери, вятър на главата , една нова верига. След 1-2 години може да е мотора за кофата, а тези коли тепърва ще им се качват цените.
Докато не се отвори двигателят никой не може да каже каква точно е диагнозта и цената за ремонт. Няма смисъл да се оглага щото щетите само се прогресират, в момента може да е само за за едни основни и биелни лагери, вятър на главата , една нова верига. След 1-2 години може да е мотора за кофата, а тези коли тепърва ще им се качват цените.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1333
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Без да съм специалист допускам, че частиците в маслото са от юркането - товарене по баирите или резки ускорения. Чак да си я докарал така до ремонт, ми е трудно да повярвам. Обаче как да каже човек какво е реалното положение. Според мен разпитай тук събери повече информация преди да действаш. Щото да хвърлиш няколко хиляди на вятъра не е работа. Иначе съм срещал изказвания, че колкото и да ти е здрав мотора, ако почнеш да го юркаш постоянно, най-късно след 50-60к км ще замине.

Колега, има двигатели, които такова юркане са виждали през живота си без да им е станало абсолютно нищо, че няма да ти се повярва. Разбира се с правилна поддръжка, която мисля, че Диего прави от това, което съм чел. Според мен този двигател си е бил тръгнал още при предишния собственик и то най-вече заради дългите сервизни интервали, а това което сега се е случило е било просто неизбежно и въпрос на време. Нищо ново при почти всеки БМВ двигател след 2005 година.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 813
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно това е диагнозата дето даде моя майстор - големите сервизни интервали са си казали своето в дългосрочен план и сега се забелязва износване на лагерите. Толкова много и фини стружки могло да са само от това по неговите думи.
Според него поне още 20к км няма да има други проблеми с двигателя, но сякаш не ми се чака толкова
Имах предложения от приятели да сипя добавка и да я продам бързо, но не можах да се прежаля да я пусна дори на силно завишена цена.
Според него поне още 20к км няма да има други проблеми с двигателя, но сякаш не ми се чака толкова

Имах предложения от приятели да сипя добавка и да я продам бързо, но не можах да се прежаля да я пусна дори на силно завишена цена.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, тоя майстор мисля те е наплашил сериозно. Вие първо не знаете от какво са стружките - железни ли са, медни ли са, алуминиеви ли са, какви са, нито каква е степента на износването. После във филтъра няма нищо. В руския форум за маслата хората си слагат магнити на капачката да гледат дали се събират железни стружки. И общо взето много често имат такива, но никой не е хукнал да отваря заради това двигателя. Ако нямаш други симптоми за проблеми, карай по-умерено и на края на интервала направи един анализ, да видиш дали има някакви повишени стойности. Анализа струва към 25евро + изпращането на пробата в полска лаборатория. Ако имаш интерес, ще ти обясня как става. Това всичко ако разбира се не се появят някакви по-сериозни действителни проблеми. За сведение моят н52б25 е на 347к, взел съм го на 130к. Предните собственици са сменяли на интервали между 20 и 35к, и като го купих вече имах разход 1л на 3000км. Обаче въпреки това, съм му навъртял вече 217к км, и не искам още да го отварям, тъй като си работи нормално. От дългите сервизни интервали могат да ти се запушат сегментите, като на мен, да има износване по буталата и цилиндрите, но на лагерите няма какво да им стане. Лагерите заминават от натоварвания или разрушаване на маслената пелена, ако вискозитета е паднал критично в определен момент.
Последна промяна zaharia на 02 Сеп 2025, 21:56, променена общо 1 път
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:@ivanski_2 Всяко голямо натоварване, при което двигателе отива до границите на възможностите си, се отразява малко или много на неговото състояние. Колкото си по-близо до тях, и колкото по-дълго продължава, това, толкова по-висока е и цената. При мен съм забелязал, че докъм 4000-4500 оборота което ще да е докъм 200кмч и даже още отгоре, двигателя не се мъчи. Обаче ако трябва при някое изпреварване да ускориш рязко до макс, е съвсем друга работа. И горе със преждевременното скапеане на двигателя се имаше точно това предвид -съзтезателите дето се надпреварват от място по светофарите и други подобни.Един и същ ограничен ресурс човек може да го изразходи и за 50к или за 500к, в завсисимост от това как товари колата.
Разбирам, и аз имам същите наблюдения, но нещото което ме кара да се замисля че високите обороти за кратко време не са проблемни е именно че при мен зф-а при всяко изпреварване връща 2 предавки и държи високи обороти, та предполагам са го поизмислили да изкара доста време в този режим

Иначе конкретно при моето експлатиране(понякога Серес (тая кола не е за там) , драгове + доста динамично каране) съм наясно че има шанс да се случи но дори при дребни наченки на проблем с мотора минавам на хелкат

Но се надявам честно казано следващите 1-2 години да не се налага понеже имам други приоритери.
"Анализа струва към 25евро " - това звучи много ок аз бих си пращал всяко масло след сменя от чусто любопитство, но предполагам и тук като при доста неща ще трябва да се пратят няколко и да се гледа разликата .... може би си стурва за 2-рия ми додж който е 2023 и е last call - последните слезнали от поточната линия V8 .... макар и скоро да отива при бизнес партньора ми ще е на практика мой от към поддържане ...
Та в тази връзка кое масло бихте избраи ако не ви интересува цената, сменяте на всеки 8к или 140мото часа и карате малко по динамично?
Също какво мислите да си вкарва човек масло от ХАмерика, и вярно ли е че тук ги заадължават 30% от маслото да е от отработено такова?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 436
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Това с отработеното масло са градски легенди, да използва се пречистена база но за индустриални масла, трансформаторни, тежка строителна техника .Няма такава европейска директива за влагане на пречистени бази в масла за леки и лекотоварни мпс-та. Има смисъл да вкараш масло от САЩ само ако е Red Line , останалото си го има в Европа.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 813
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
@zaharia, не съм наплашен ни най-малко от майстора, дори напротив той ми казва да си я карам и да си свиркам докато нещо тотално сдаде багажа и тогава да правим всичко. Защото знае, че сега извадя ли мотора ще сменя всичко от-до + верига
Просто съм си такъв, педантичен бих казал и искам любимата играчка да е напълно готова за ползване. Колата се кара само лятото, основно през уикендите и правя road trips по няколко хиляди километра из Европа и това е една от причините да я искам в топ кондиция

Просто съм си такъв, педантичен бих казал и искам любимата играчка да е напълно готова за ползване. Колата се кара само лятото, основно през уикендите и правя road trips по няколко хиляди километра из Европа и това е една от причините да я искам в топ кондиция

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
@Don_Diego, разбирам те колега и си си напълно прав. Никой тук не може да ти гарантира, че утре няма да стане нещо и да замине двигателя. Ама общо взето това е Божа работа и всеки трябва сам да решава как да постъпва в подобни случаи.
- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1333
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:От дългите сервизни интервали могат да ти се запушат сегментите, като на мен, да има износване по буталата и цилиндрите, но на лагерите няма какво да им стане. Лагерите заминават от натоварвания или разрушаване на маслената пелена, ако вискозитета е паднал критично в определен момент.
Маслото като е изгубило всякакви смазочни свойства за тоя пробег как няма какво да им стане


Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Пробшемът с превишените интервали е, че в маслото се натрупват различни отпадъци от горивото, а също и деградацията на самото масло. И всичките тези боклуци образуват отлягания и нагари в различни части на двигателя. При това се повишава и вискозитета на маслото. По принцип тези замърсявания в бензиновите двигатели нямат пряконотношение към износването. В дизеловите обаче, многото сажда действа абразивно и там се засягат главно цилиндрите, буталата и други. Това се итразява в анализите на маслото. В двигатели с неудачно конструирани маслоуловителни сегменти, като моя, отворите им се запушват от мръсотиите и маслото започва да се разходва. Така, че нещата са относителни - зависи от това колко време ще се кара на удължени интервали, също колоко е самото удължаване. Според мен в такива случаи до износване може да се стигне само в някои крайни случаи , основният проблем е натрупването на мръсотиите вътре по частите на двигателя.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани