Хидротрансформатор (торк)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Хидротрансформатор (торк)
CrazyElement написа:Аз малко да използвам темата да попитам за едно нещо което ми прави впечатление от известно време и не знам така ли трябва да е. Торка ми е рециклиран във Варненската фирма ( колата вече не клати обороти при леко подаване на газ , както преди ). Обаче забелязвам , че когато колата е на Директна(на 2ра предавка) или ако я пуснат направо на М2 и като тръгна от 0 с леко подаване на газ смисал нз и аз реално колко процента но леко газ , колата дига веднага на около 1600 оборота +- и държи така и ускорява при което изведнъж оборотите падат с 100-200 не мога да преценя и почва да набира вече нагоре като повече това не се случва? И се чудя така ли работят автоматиците , че много много не разбирам работата на тези кутии с този торк. Иначе при рециклажа , съм сменил маслото и филтъра и буксата.
Колега не мен това ми звучи все едно превключва на по горна предавка...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Хидротрансформатор (торк)
netmurder написа:CrazyElement написа:Аз малко да използвам темата да попитам за едно нещо което ми прави впечатление от известно време и не знам така ли трябва да е. Торка ми е рециклиран във Варненската фирма ( колата вече не клати обороти при леко подаване на газ , както преди ). Обаче забелязвам , че когато колата е на Директна(на 2ра предавка) или ако я пуснат направо на М2 и като тръгна от 0 с леко подаване на газ смисал нз и аз реално колко процента но леко газ , колата дига веднага на около 1600 оборота +- и държи така и ускорява при което изведнъж оборотите падат с 100-200 не мога да преценя и почва да набира вече нагоре като повече това не се случва? И се чудя така ли работят автоматиците , че много много не разбирам работата на тези кутии с този торк. Иначе при рециклажа , съм сменил маслото и филтъра и буксата.
Колега не мен това ми звучи все едно превключва на по горна предавка...
Реално така излиза , ама съм на М2 и колата си стои на м2 докато не бутна м3. Даже ей сега ще отида и ще направя един клип да покажа точно какво става.
EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=zm4mtAwBezU ето и клипа , газта е една и съща терена е равен , вижда се как съвсем леко пропадат оборотите , интерсно е , че го прави само като подаването на газ е много леко ако дам малко повече го няма това пропадане , ами директно излита.. Торка съм го тествал няма проблеми , карам с ниски обороти на 5та примерно давам леко газ и не клати обороти.
- stocky
- ентусиаст
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Хидротрансформатор (торк)
Според мен е нормално това. Пропадането на оборотите не е ли заради "заключването" на торка? Един вид като потегляш в началото приплъзва, защото потегляш на 2-ра (нещо като полусъединител) и в даден момент заключва (пускаш педала на съединителя). Според мен при по-агресивно потегляне не го усещаш, защото торкът заключва по-рано.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
Ако има пропадане в оборотите при постоянна газ то имаш проблем, това по време на ускорение може да е от много други неща освен торка, пробвай да държиш 90-100 и виж дали играят оборотите
Re: Хидротрансформатор (торк)
Здравейте колеги, ето го и моят случай:
Реших да сменя превантивно маслото на кутията, за да си спестя проблеми. Напавих го при Коко Автоматика в Малинова долина. Струваше ми 550 лева. 2000 км след това симптомите се появиха. Колата започна да придърпва, при изкачване на наклон и оборотите да ми играят. Наскоро се появи и удар в момента в който спирам. При спряла кола, се връщат две предавки надолу с удар.
Посетих сервиза в гр. София на Ботевградско шосе в Маргел и оттам ми обявиха 1200 лева за нов Торк, защото според тях рециклиран щял да кара около година и ми показаха как изглежда чисто нов и как рециклирания се е прецакал на някаква кола, която правеха в момента. Майстора ме посъветва да забравя варианта за Джемини защото били много зле.
Мислите ли, че е възможно нов торк да е 1200 лева? Според тях бил от ЗФ и искат да разглобят цялата кутия и да разгледат за какво става дума вътре. Да разгледат пакетите и тн.
Като тотал казаха, да се готвя за сума от 2000 и нещо до 3000 лева.
Ако се спра на варианта за рециклиране на торк в Латвия, някой може ли да ме насочи към майстор, който да го свали и качи и да прегледа самата кутия. Също така си нямам на идея колко ще струват тези пакети, ако трябва да се подменят, както и другите частици в кутията, които всички майстори твърдят, че трябва да прегледат част по част. Това с пакетите и другите части в кутията не е коментирана в тази тема и смятам, че ще бъде полезно да се знае.
Реших да сменя превантивно маслото на кутията, за да си спестя проблеми. Напавих го при Коко Автоматика в Малинова долина. Струваше ми 550 лева. 2000 км след това симптомите се появиха. Колата започна да придърпва, при изкачване на наклон и оборотите да ми играят. Наскоро се появи и удар в момента в който спирам. При спряла кола, се връщат две предавки надолу с удар.
Посетих сервиза в гр. София на Ботевградско шосе в Маргел и оттам ми обявиха 1200 лева за нов Торк, защото според тях рециклиран щял да кара около година и ми показаха как изглежда чисто нов и как рециклирания се е прецакал на някаква кола, която правеха в момента. Майстора ме посъветва да забравя варианта за Джемини защото били много зле.
Мислите ли, че е възможно нов торк да е 1200 лева? Според тях бил от ЗФ и искат да разглобят цялата кутия и да разгледат за какво става дума вътре. Да разгледат пакетите и тн.
Като тотал казаха, да се готвя за сума от 2000 и нещо до 3000 лева.
Ако се спра на варианта за рециклиране на торк в Латвия, някой може ли да ме насочи към майстор, който да го свали и качи и да прегледа самата кутия. Също така си нямам на идея колко ще струват тези пакети, ако трябва да се подменят, както и другите частици в кутията, които всички майстори твърдят, че трябва да прегледат част по част. Това с пакетите и другите части в кутията не е коментирана в тази тема и смятам, че ще бъде полезно да се знае.
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Хидротрансформатор (торк)
Jmey4o написа:Здравейте колеги, ето го и моят случай:
Реших да сменя превантивно маслото на кутията, за да си спестя проблеми. Напавих го при Коко Автоматика в Малинова долина. Струваше ми 550 лева. 2000 км след това симптомите се появиха. Колата започна да придърпва, при изкачване на наклон и оборотите да ми играят. Наскоро се появи и удар в момента в който спирам. При спряла кола, се връщат две предавки надолу с удар.
Посетих сервиза в гр. София на Ботевградско шосе в Маргел и оттам ми обявиха 1200 лева за нов Торк, защото според тях рециклиран щял да кара около година и ми показаха как изглежда чисто нов и как рециклирания се е прецакал на някаква кола, която правеха в момента. Майстора ме посъветва да забравя варианта за Джемини защото били много зле.
Мислите ли, че е възможно нов торк да е 1200 лева? Според тях бил от ЗФ и искат да разглобят цялата кутия и да разгледат за какво става дума вътре. Да разгледат пакетите и тн.
Като тотал казаха, да се готвя за сума от 2000 и нещо до 3000 лева.
Ако се спра на варианта за рециклиране на торк в Латвия, някой може ли да ме насочи към майстор, който да го свали и качи и да прегледа самата кутия. Също така си нямам на идея колко ще струват тези пакети, ако трябва да се подменят, както и другите частици в кутията, които всички майстори твърдят, че трябва да прегледат част по част. Това с пакетите и другите части в кутията не е коментирана в тази тема и смятам, че ще бъде полезно да се знае.
Преди да се дават големите пари, колега, предлагам да я закачиш за диагностика, с цел да се установи дали е записала грешки. Ако има записани такива, то това ще ти даде ясна насока дали има нещо за смяна. Маслото, което ти слагаха какво беше? Възможно е да не е коректното за кутията. Това го казвам във връзка с твърдението ти, че само 2000 км след смяната са се появили симптомите. Преди смяната придърпваше ли?
- pepsin
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 464
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
Re: Хидротрансформатор (торк)
Аз за сега проблема съм си го решил с кутията
Купих си кутия втора употреба за 1000лв.и,вече 20,000км.нямам никакви проблеми.

- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Хидротрансформатор (торк)
така, явно годината ми тръгна криво ... яд ме е че късно реших да прочета цялата тема. Преди 3 седмици облсужих скоростите, с масло, филтри и прочие. Ей така - превантивно. Старото масло беше по-тъмно, но все пак бистро, нямаше миризма на изгоряло, а по магнитите на картера имаше малко прах и това е. Мнението на майстора - кутията е бетон - браво ! Такааа , заведоха ме вчера в сладкарница Романс (колегите от София ще да я знаят;) ) обръщам аз колата, тя улицата, че е стръмна, стръмна е, та обръщам аз, при което гледам към стръмното, вкарвам задна и какво да усетя, колата си тръгна бавно напред ... нищо, викам си то си е доста стръмничко, сигурно затова. Днес прибирайки се от офиса, пуснах автопилота на 90 км, по околовръстното и какво да видя, оборотите някъде около 1400 ама се менят +- 30 ...то верно и пътя е на бабуни ама ...явно няма какво повече да се направи та ще съм за торк.
След обслужването на кутията, не мисля че е ресетвана, няма придърпване, няма чаткане, удряне. единствено на P и R се появява резонанс в колата. та как мислите ? твръдо торк ? ако ще е така, мислите ли, че мога да предприема плануваното пътуване следващия месец - около 3500 км ? надявам се няма да остана по пътищата ?
След обслужването на кутията, не мисля че е ресетвана, няма придърпване, няма чаткане, удряне. единствено на P и R се появява резонанс в колата. та как мислите ? твръдо торк ? ако ще е така, мислите ли, че мога да предприема плануваното пътуване следващия месец - около 3500 км ? надявам се няма да остана по пътищата ?
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Хидротрансформатор (торк)
B.Stoimenov написа:така, явно годината ми тръгна криво ... яд ме е че късно реших да прочета цялата тема. Преди 3 седмици облсужих скоростите, с масло, филтри и прочие. Ей така - превантивно. Старото масло беше по-тъмно, но все пак бистро, нямаше миризма на изгоряло, а по магнитите на картера имаше малко прах и това е. Мнението на майстора - кутията е бетон - браво ! Такааа , заведоха ме вчера в сладкарница Романс (колегите от София ще да я знаят;) ) обръщам аз колата, тя улицата, че е стръмна, стръмна е, та обръщам аз, при което гледам към стръмното, вкарвам задна и какво да усетя, колата си тръгна бавно напред ... нищо, викам си то си е доста стръмничко, сигурно затова. Днес прибирайки се от офиса, пуснах автопилота на 90 км, по околовръстното и какво да видя, оборотите някъде около 1400 ама се менят +- 30 ...то верно и пътя е на бабуни ама ...явно няма какво повече да се направи та ще съм за торк.
След обслужването на кутията, не мисля че е ресетвана, няма придърпване, няма чаткане, удряне. единствено на P и R се появява резонанс в колата. та как мислите ? твръдо торк ? ако ще е така, мислите ли, че мога да предприема плануваното пътуване следващия месец - около 3500 км ? надявам се няма да остана по пътищата ?
Карай си колата колега, така може да изкара и 20к да не кажа и повече...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Хидротрансформатор (торк)
netmurder написа:B.Stoimenov написа:така, явно годината ми тръгна криво ... яд ме е че късно реших да прочета цялата тема. Преди 3 седмици облсужих скоростите, с масло, филтри и прочие. Ей така - превантивно. Старото масло беше по-тъмно, но все пак бистро, нямаше миризма на изгоряло, а по магнитите на картера имаше малко прах и това е. Мнението на майстора - кутията е бетон - браво ! Такааа , заведоха ме вчера в сладкарница Романс (колегите от София ще да я знаят;) ) обръщам аз колата, тя улицата, че е стръмна, стръмна е, та обръщам аз, при което гледам към стръмното, вкарвам задна и какво да усетя, колата си тръгна бавно напред ... нищо, викам си то си е доста стръмничко, сигурно затова. Днес прибирайки се от офиса, пуснах автопилота на 90 км, по околовръстното и какво да видя, оборотите някъде около 1400 ама се менят +- 30 ...то верно и пътя е на бабуни ама ...явно няма какво повече да се направи та ще съм за торк.
След обслужването на кутията, не мисля че е ресетвана, няма придърпване, няма чаткане, удряне. единствено на P и R се появява резонанс в колата. та как мислите ? твръдо торк ? ако ще е така, мислите ли, че мога да предприема плануваното пътуване следващия месец - около 3500 км ? надявам се няма да остана по пътищата ?
Карай си колата колега, така може да изкара и 20к да не кажа и повече...
Благодаря ти за успокоението колега ! камък ми падна направо от сърцето.
Между другото, за информация на всички колеги, така или иначе ако изкара дотогава, лятото вероятно ще премахна този проблем, обичам всичко да ми е ОК по колата. Работя в сферата на международния транспорт и ще мога да издействам транспортът да е нещо от порядъка на 50-100 лева или ако сме повечко хора общо до към 200 лева (за всички общо). Ще ви кажа като наближи време, та да дам и аз от моя принос към всички вас и ако мога реално да помогна

- Brat mu
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 331
- Регистриран на: 10.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2006 330xd, 2008 A8 4.2tdi
- Мечтае да кара: WBS
Re: Хидротрансформатор (торк)
При смяна на масло, букса и картер задължително се ресетват адаптациите.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Хидротрансформатор (торк)
Taruno написа:Ако има пропадане в оборотите при постоянна газ то имаш проблем, това по време на ускорение може да е от много други неща освен торка, пробвай да държиш 90-100 и виж дали играят оборотите
Не няма никакви играене даже качвам нанагорнище на 5та с 70 км/ч 1200 оборота стръмно давам леко газ няма клатене , а преди направо се побъркваше това е , така изглежда като настъпя колата повече не го прави това. МИсля ,че колегата горе най-добре го обясни и предполагам е точно това , че просто държи на полусъединител един вид докато стигне по-високи обороти и тогава го пуска. И какво друго може да е тогава ?! Защото наистина така става то се вижда и на клипа колата доста бързо стига едни обороти които реално не съответстват на скоростта, предполагам за да има тяга полусъединител и като достигне вече обороти където може да бяга на 2ра просто си зацепва предавката и си почва да набира. Някой път се чудя дали да пиша вече по тези форуми , че в повечето случай май ме обърквате(панирате) повече отколкото съм бил.
EDIT:Източник е bimmerfest форума.
There's no harm in the extra slippage starting out in 2nd gear. The torque converter buffers that and it does not lock up until approx 30km/h.
he torque converter "slipping" is in no way equivalent to a clutch slipping. It does not harm the transmission since it's just tranny fluid spinning the torque converter until it locks up completely. There is no actual friction burning up the clutch disc as on a manual transmission.
Реално няма проблем с това преплъзване и заключва около 30 км/ч и точно на тези км става това леко пропадане в оборотите.
- kirodinchev
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: е65 735
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Хидротрансформатор (торк)
Дай диагностика за това, което свети, че така може да е от торк ама може и от проблема с check engine
- kirodinchev
- Потребител
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: 2.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: е65 735
Re: Хидротрансформатор (торк)
Taruno написа:Дай диагностика за това, което свети, че така може да е от торк ама може и от проблема с check engine
На диагностиката (спец на БМВ) не показва грешки в автомата,показва проблем в Valvtronic bank 2. Като е студена не го прави това с оборотите,загрее ли веднага се появява,иначе на място оборотите не мърдат.предавките ги сменя меко, но като спирам от 3-2 и 2-1 малко удря. На 10-тина минути време влиза в тоя режим Engine fault Reduced power -гася я-паля я и го няма. Дайте ъкъли моля ???
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани