Махане пеперудки 535д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от m30b35 » 26 Мар 2014, 14:46

от скоро съм с 535д и се начетох за всички болести на е61 . Прибрах се в Германия и ми даде разход около 9,5 на 100км , което е 3 литра на 100км над нормалното за около 2000 км пробег . Имах 730д до скоро и падаше за същия маршрут на 6,2-6,4 , същия моторен блок N57 но с една турбина . И на двете им дават разход 6,5 извънградско по книга . Моля за идеи , освен смяна на въздушен филтър поради който не може да ми гори 3 литра повече . Може ли да имам заяла пеперуда и да не позволя достатъчно приток на въздух или лостчето им да не отваря някоя . Мотора работни перфектно няма никакви признаци и на загуба на мощност или поне неосезаема от мен . Когато се движа в града с 50-60 км/ч ми дава временен разход около 6 литра на 4 предавка . Когато мотора не е в обороти гори нормално , това ще рече на 6 скорост с 80 км/ч пак гори около 6-7 което изглежда пак нормално . Всичко над 90-100 км/ч , започва да харчи 8-9-10 макар и да е на 6 предавка , като с около 140 км/ч ми харчи над 10 литра . Дайте идеи , откъде да я почвам ???

колкото до пеперудките погледнах тук в ибей , има комплект за 26 евро алуминиеви тапи, но не мисля че това е толкова добро като решение .
Ако бъдат напълно премахнати и няма какво да затваря точно преди клапаните , мисля че вакумът от мотора ще става по голям в колекторите на върната газ където мотора засмуква въздух а дросела е затворен , така и най малко неуплътнените места във връзките на колекторите ще са под постоянен напън а колкото до мотора ще спира по бавно колата на върна газ тъй като само дросела му ограниачва въздуха . Друг е въпроса че тези пластмасови решения на бмв не са най-вечния вариант за колектори но за това трябва да сме готови да си взимаме нови :) Колкото до колегите , които писаха по-горе че в ниските нямали такава тяга на моторите като се премахнат пеперудките може да пробват да ги ремапнат при някой кадърен ЧИПър , в ниските обороти дюзите да им пускат малко повече гориво .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 6.06.2012
Местоположение: Houston, TX
Кара: F10 535i Msport - Jb4 tunne

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от nik0las » 27 Мар 2014, 12:25

Не си мисли ,че пеперудките са се затварят толко вързо колко дросела особено на кола на години където са клеасали дори да работят.
Просто механично неможе да cа побързи от дросела заради ел. моторчето и вакум помпата кoято ги упрвлява.

Аз мойте ги махнах и сложих тапи и съм много доволен, няма разлика във вървежа но мотора стана малко по-шумен ако го слушаш от вън!
Другия + е че не ги мислиш изобщо!

Проблема с разхода може да ти е от термостати ако колата незагрява като хората.
Последна промяна nik0las на 27 Мар 2014, 14:46, променена общо 1 път
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от m30b35 » 27 Мар 2014, 13:07

мерси за отговора , не се бях сетил че е италианка а там им разпробиват термостатите . Аз няма как да видя температура при мен , на 7цата събирах последните 6 цифри или там как беше , не помня и влизах в меню и я отключвах където са ми стойности на сензорите . Мисля обаче че пак е висок разхода дори и да е разпробит термостата . Имам и печка която се включва и работи до към 60-70 градуса а не съм я чувал освен сутринта преди да тръгна а температурата навън беше над 20 градуса . Колкото да пеперудките и аз ще ги махна само да стигна до там че тук няма как да свалям колектор на улицата :)

Други мнения колеги ??? освен термостат , филтър и пеперудки ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535D

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от Alexander44 » 27 Мар 2014, 16:56

m30b35 написа:мерси за отговора , не се бях сетил че е италианка а там им разпробиват термостатите . Аз няма как да видя температура при мен , на 7цата събирах последните 6 цифри или там как беше , не помня и влизах в меню и я отключвах където са ми стойности на сензорите . Мисля обаче че пак е висок разхода дори и да е разпробит термостата . Имам и печка която се включва и работи до към 60-70 градуса а не съм я чувал освен сутринта преди да тръгна а температурата навън беше над 20 градуса . Колкото да пеперудките и аз ще ги махна само да стигна до там че тук няма как да свалям колектор на улицата :)

Други мнения колеги ??? освен термостат , филтър и пеперудки ?


Защо да няма как, колега? Влизането в менюта става по същия начин, ако не поне погледни чертичките отстрани на оборотомера при загрял мотор ако са повече от 4, значи наистина имаш термостат за смяна. При мен след смяна дори само на малкия термостат, разхода ми падна с 2л .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от batzlati » 27 Мар 2014, 18:44

Alexander44 написа:
m30b35 написа:мерси за отговора , не се бях сетил че е италианка а там им разпробиват термостатите . Аз няма как да видя температура при мен , на 7цата събирах последните 6 цифри или там как беше , не помня и влизах в меню и я отключвах където са ми стойности на сензорите . Мисля обаче че пак е висок разхода дори и да е разпробит термостата . Имам и печка която се включва и работи до към 60-70 градуса а не съм я чувал освен сутринта преди да тръгна а температурата навън беше над 20 градуса . Колкото да пеперудките и аз ще ги махна само да стигна до там че тук няма как да свалям колектор на улицата :)

Други мнения колеги ??? освен термостат , филтър и пеперудки ?


Защо да няма как, колега? Влизането в менюта става по същия начин, ако не поне погледни чертичките отстрани на оборотомера при загрял мотор ако са повече от 4, значи наистина имаш термостат за смяна. При мен след смяна дори само на малкия термостат, разхода ми падна с 2л .

+1 за термостатите ( макар че това с италианците и разпробиването ... :mhihi: - доста пресилено)
Възможна причина за повишен разход също е позадръстен DPF.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от m30b35 » 27 Мар 2014, 21:18

Партикел филтъра го оставям за след 3 месеца като си дойда в БГ . Сега почвам от входа с възд. филт. после са ми всмукателните , пеперудки и т. н. Ще отворя и отпуша всичко квото има да се отваря . Има масълце край тези кралклапи по мотора , за това се вкарвам във филми , да не би някоя пеперудка да е заяла да ми прави проблем . проверих я в бмв тук , с история от италия на реални 190 000 км и ми звучи много логично да е партикел филтъра . 200 000 му давали живот . Ще го продухам в бг с тези препарати дето само на немци и австрийци им трябват , нека да си мирише на пролет отзад. иначе няма никакъв пушек отзад дори на максимален товар на подаване на газ , даже и на дизел не миреше .
благодаря за мнението колега :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от miroleskov » 28 Мар 2014, 2:56

Дросела не се движи като на бензинките.Тук функцията му е друга.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от m30b35 » 30 Мар 2014, 22:08

Alexander44 написа:
m30b35 написа:мерси за отговора , не се бях сетил че е италианка а там им разпробиват термостатите . Аз няма как да видя температура при мен , на 7цата събирах последните 6 цифри или там как беше , не помня и влизах в меню и я отключвах където са ми стойности на сензорите . Мисля обаче че пак е висок разхода дори и да е разпробит термостата . Имам и печка която се включва и работи до към 60-70 градуса а не съм я чувал освен сутринта преди да тръгна а температурата навън беше над 20 градуса . Колкото да пеперудките и аз ще ги махна само да стигна до там че тук няма как да свалям колектор на улицата :)

Други мнения колеги ??? освен термостат , филтър и пеперудки ?


Защо да няма как, колега? Влизането в менюта става по същия начин, ако не поне погледни чертичките отстрани на оборотомера при загрял мотор ако са повече от 4, значи наистина имаш термостат за смяна. При мен след смяна дори само на малкия термостат, разхода ми падна с 2л .



чертичките ми са 4 като загрее , за егр-термостата ли ми говориш , този който е горе отпред ? каква му е ролята че да ти свали 2 литра ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535D

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от Alexander44 » 01 Апр 2014, 21:50

m30b35 написа:
Alexander44 написа:
m30b35 написа:мерси за отговора , не се бях сетил че е италианка а там им разпробиват термостатите . Аз няма как да видя температура при мен , на 7цата събирах последните 6 цифри или там как беше , не помня и влизах в меню и я отключвах където са ми стойности на сензорите . Мисля обаче че пак е висок разхода дори и да е разпробит термостата . Имам и печка която се включва и работи до към 60-70 градуса а не съм я чувал освен сутринта преди да тръгна а температурата навън беше над 20 градуса . Колкото да пеперудките и аз ще ги махна само да стигна до там че тук няма как да свалям колектор на улицата :)

Други мнения колеги ??? освен термостат , филтър и пеперудки ?


Защо да няма как, колега? Влизането в менюта става по същия начин, ако не поне погледни чертичките отстрани на оборотомера при загрял мотор ако са повече от 4, значи наистина имаш термостат за смяна. При мен след смяна дори само на малкия термостат, разхода ми падна с 2л .



чертичките ми са 4 като загрее , за егр-термостата ли ми говориш , този който е горе отпред ? каква му е ролята че да ти свали 2 литра ?


До колкото знам целта му е на затваря и от там да се повишава температурата. При мен поддържаше 60 градуса при загрял мотор и при нанадолно започваше да пада и да се губи парното, след смяната му всичко се нормализира и парното си е перфектно. При теб явно не е там проблема, щом като и чертичките са ти 4 ;)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от ICE » 02 Апр 2014, 1:33

Когато EGR термостата не работи коректно, колата не достига работна температура и/или "изстива" бързо. В резултат на това, двигателя не работи при оптимална работна температура...все едно караш на студен (буквално) мотор. Е сам се сети колега, когато караш със студен мотор (най-често се случва на кратки дистанции) какъв ти е разхода. От тук следва да заключиш, че +2литра разход не е далеч от голата истина! :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 18.12.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535D

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от Alexander44 » 02 Апр 2014, 10:21

ICE написа:Когато EGR термостата не работи коректно, колата не достига работна температура и/или "изстива" бързо. В резултат на това, двигателя не работи при оптимална работна температура...все едно караш на студен (буквално) мотор. Е сам се сети колега, когато караш със студен мотор (най-често се случва на кратки дистанции) какъв ти е разхода. От тук следва да заключиш, че +2литра разход не е далеч от голата истина! :mhihi:


:yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от batzlati » 02 Апр 2014, 22:14

ICE написа:Когато EGR термостата не работи коректно, колата не достига работна температура и/или "изстива" бързо. В резултат на това, двигателя не работи при оптимална работна температура...все едно караш на студен (буквално) мотор. Е сам се сети колега, когато караш със студен мотор (най-често се случва на кратки дистанции) какъв ти е разхода. От тук следва да заключиш, че +2литра разход не е далеч от голата истина! :mhihi:

:yes:
И като допълнение - двигателя изкарва малко повече сажди от нормалното , DPF-a се започва да се забива по-бързо , а и когато температурата не е работна , самия филтър не се регенерира сам. Нещата са навързани.
Това е просто възможен вариант за висок разход. При колегата може да е нещо друго.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Русе / Stuttgart
Пол: Мъж
Кара: Е61 535D
Мечтае да кара: 80 метрова яхта

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от m30b35 » 03 Апр 2014, 1:04

batzlati написа:
ICE написа:Когато EGR термостата не работи коректно, колата не достига работна температура и/или "изстива" бързо. В резултат на това, двигателя не работи при оптимална работна температура...все едно караш на студен (буквално) мотор. Е сам се сети колега, когато караш със студен мотор (най-често се случва на кратки дистанции) какъв ти е разхода. От тук следва да заключиш, че +2литра разход не е далеч от голата истина! :mhihi:

:yes:
И като допълнение - двигателя изкарва малко повече сажди от нормалното , DPF-a се започва да се забива по-бързо , а и когато температурата не е работна , самия филтър не се регенерира сам. Нещата са навързани.
Това е просто възможен вариант за висок разход. При колегата може да е нещо друго.


Ами потествах я и попрочетох малко за егр термостата в нета. Ще ги купя и двата, ама основния на 88 гр. не ми е толкова лесен за смяна на улицата и ще трябва да се крия из промишлени зони или да я закарам в сервиз заради антифриза. ЕГР термостата е на 70 градуса или поне така ми го дава и не мисля че проблема е в него а в основния на мотора . Тествах я 50 км ,отначало едвам стигна 88 градуса след 5 км разтояние при външна температура 21 градуса . След още 5 км в града загря добре след малко тормоз от моя страна стигна 93 гр. В момента в който стъпих на аутобана ми върна при 120км/ч на 80 градуса и ги държеше така , като я настъпах с 140км/ч падна на 78 гр. и като върнах газта по нанадолнище около 1 км ми падна на 72 гр. После пак 5 км в града ми държеше 94-97 гр . Вероятно основния ми термостат е за смяна и ще е супер ако е само това :) В града ми държеше 96 градуса но при 20-60 км/ч и то като загря хубаво и радиатори и всичко останало :) ТА КОЛЕГИ, НА КОЛКО ГРАДУСА ТРЯБВА ДА РАБОТИ МОТОРА ??? И 88 градусов термостат отваря на 88 или е докрай отворен на 88 ? ДПФ не мога да го проверя с моята инпа какви градуси и налягане ми държи , не знам защо но не ми чете освен да ми дава грешки, но някакви отстрани записани явно , защото с никой от уредите не се връзва . Дано да няма разменени кабели в буксата заради кражби още от Италия, че кой ще ми ги оправя не знам . Та , колата върви добре без никакви забележки но гори извънградско 9-10 :( , а в града 10-11-12 което е ок . Предполагам че наистина проблема е в термостатите :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1553
Регистриран на: 7.09.2008
Местоположение: около Пловдив
Кара: BMW 330cd

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от unikalen88 » 07 Апр 2014, 17:35

94-97 градуса са си бая за мотор които трябва да работи 88-91 градуса
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Махане пеперудки 535д

Мнение от ICE » 12 Апр 2014, 19:29

Щом пада температурата с повече от 3'С сменяй термостата... Освен това 70'С не е работната Т-ра на мотора! ;)

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook