БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
da6ip написа:Емо колко коня ти е колата?
177
Tool - Fear Inoculum
		- ///M_Martin
 - Любимец на Кралицата
 - 
				
			 - Мнения: 4206
 - Регистриран на: 6.04.2008
 - Местоположение: Плевен
 - Пол: Мъж
 - Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
 - Мечтае да кара: M3 CSL
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Това е една от най-смислените теми в този форум защо нон стоп трябва да се "цапа" без причина.
Някой модератор да вземе на "поизчисти" темата и да си останат само смислените неща и информация.
Всяка кола си е индивидуална сама за себе си и зависи как в поддържана от предишният собственик(освен ако не е купувана чисто нова)няма два еднакви екземпляра че всичко да се поставя под общ знаменател
			
		Някой модератор да вземе на "поизчисти" темата и да си останат само смислените неща и информация.
Всяка кола си е индивидуална сама за себе си и зависи как в поддържана от предишният собственик(освен ако не е купувана чисто нова)няма два еднакви екземпляра че всичко да се поставя под общ знаменател
- sandini
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 258
 - Регистриран на: 31.03.2011
 - Местоположение: Бургас
 - Пол: Мъж
 - Кара: 2004 530i, 6MT
 - Мечтае да кара: all M cars
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Хайде и аз да се включа...
2004 530i, ръчка:
Пробег: 165000 - 179000 за 8 месеца (разхода ми на гориво съвпада със средните стойности на сайта за разход)
Масло: - 1 смяна, 6,5 литра = 140,53 лв. без ДДС
- маслен филтър = 19,34 лв. без ДДС
- труд - 14,27 лв. без ДДС
Сменено водно съединение на охладителната система(маркуч) - 44,48 лв. без ДДС
Сменен температурен датчик - 26,30 лв. без ДДС
Труд - 110 лева без ДДС
Смяна на 4 ролки, 2 ремъка, водна помпа и антифриз - 802,54 лв. без ДДС
Труд - 184,80 лв. без ДДС
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ОПИСАНИТЕ РЕМОНТИ : 1610,71 лева С ВКЛЮЧЕН ДДС
Държа да подчертая, че всички ремонти са правени в официалния сервиз на БМВ в Бургас единствено с оригинални части и обявените цени са след направени отстъпки. Според мен е важно да споменавате и произхода на частите и труда, които ползвате, защото и това има значение за крайната цена (а всички знаем, че много от собствениците на дизели обичате да си търсите най-евтинкото, без да се обиждате).
Също така, хората, които си избират коли и се колебаят между дизел и бензин да имат предвид и броя на посещенията в сервиз, не само крайната стойност. Всички знаем, че времето е пари и всяко посещение в сервиза си коства време, нерви, гориво, разкарване, неудобство, оставане без кола за известно време и т.н.
			2004 530i, ръчка:
Пробег: 165000 - 179000 за 8 месеца (разхода ми на гориво съвпада със средните стойности на сайта за разход)
Масло: - 1 смяна, 6,5 литра = 140,53 лв. без ДДС
- маслен филтър = 19,34 лв. без ДДС
- труд - 14,27 лв. без ДДС
Сменено водно съединение на охладителната система(маркуч) - 44,48 лв. без ДДС
Сменен температурен датчик - 26,30 лв. без ДДС
Труд - 110 лева без ДДС
Смяна на 4 ролки, 2 ремъка, водна помпа и антифриз - 802,54 лв. без ДДС
Труд - 184,80 лв. без ДДС
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ОПИСАНИТЕ РЕМОНТИ : 1610,71 лева С ВКЛЮЧЕН ДДС
Държа да подчертая, че всички ремонти са правени в официалния сервиз на БМВ в Бургас единствено с оригинални части и обявените цени са след направени отстъпки. Според мен е важно да споменавате и произхода на частите и труда, които ползвате, защото и това има значение за крайната цена (а всички знаем, че много от собствениците на дизели обичате да си търсите най-евтинкото, без да се обиждате).
Също така, хората, които си избират коли и се колебаят между дизел и бензин да имат предвид и броя на посещенията в сервиз, не само крайната стойност. Всички знаем, че времето е пари и всяко посещение в сервиза си коства време, нерви, гориво, разкарване, неудобство, оставане без кола за известно време и т.н.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
		18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Колеги, купих си днеска новия AutoBild и там в раздела покупка на употребяване автомобили има статия за е60. Засегната е и темата бензин и дизел.
			Tool - Fear Inoculum
		- spower
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 1504
 - Регистриран на: 28.09.2005
 - Кара: любимата ни марка да е първа ;)
 - Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Сега го взех, честно казано нищо ново не научих, пише за пепрудките преди фейса моделите, луфта в рейката, "напречни носачи издържали само 120 000км  и смяната на единия била 700лв" 
 това ако е проблем здраве му кажи, падането на акумулатора и кабела останалото са само плюсове, макар че сред минусите пак има плюсове 
 хвалят Н 53 мотора 2,5 това общо взето. 
Опитах се да сканирам и да сложа скана, но не успях нещо
			Опитах се да сканирам и да сложа скана, но не успях нещо

Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:  
  https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt
		
  https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt- vgza
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 405
 - Регистриран на: 15.06.2010
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Детайли за колата: A7
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Хайде и аз 
50 000 км
филтър картерни - 80лв
Дпф премахване - 100лв за тръба и 300 лв за програматор
По ходовата част - 600лв, но не се сещам точно за какво бяха, някакъв лагер сменях и още нещо
Махане пеперуди, чистене на всмукателен колектор и ЕГР - 20лв за уплътнения, работата 0лв сам го правих
 
Друго няма което да влиза в таблицата
Накладки - 200лв
3 смени на масло с филтри - по 200лв = 600лв
горивен филтър - 60лв
Някой колега може ли да ми пусне линк за чистене на дебиметъра?
  
			
		50 000 км
филтър картерни - 80лв
Дпф премахване - 100лв за тръба и 300 лв за програматор
По ходовата част - 600лв, но не се сещам точно за какво бяха, някакъв лагер сменях и още нещо
Махане пеперуди, чистене на всмукателен колектор и ЕГР - 20лв за уплътнения, работата 0лв сам го правих
Друго няма което да влиза в таблицата
Накладки - 200лв
3 смени на масло с филтри - по 200лв = 600лв
горивен филтър - 60лв
Някой колега може ли да ми пусне линк за чистене на дебиметъра?

- Ilko Ivanov
 - некъв ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 3688
 - Регистриран на: 29.03.2009
 - Местоположение: Добрич
 - Пол: Мъж
 - Кара: F02 750iL
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Поразчистих малко спама (до колкото можах),и ще Ви помоля от тук нататък,който няма какво да каже по темата да ползва този подфорум - viewforum.php?f=4
			
		- sandini
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 258
 - Регистриран на: 31.03.2011
 - Местоположение: Бургас
 - Пол: Мъж
 - Кара: 2004 530i, 6MT
 - Мечтае да кара: all M cars
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Видях, че са добавени и конски слили. При мен са 231 к.с.
Иначе относно скоростните кутии. Според мен няма да е грешка, ако се включат в сметките. Все пак са си пряко свързани с мотора и малко или много зависят от неговата работа. Така ще може да се добие представа дали има разлика в поведението на скоростните кутии в различните конфигурации. Но основната разлика ще дойде по-скоро между автоматични и ръчни предавки, отколкото в зависимост дизел или бензин.
			Иначе относно скоростните кутии. Според мен няма да е грешка, ако се включат в сметките. Все пак са си пряко свързани с мотора и малко или много зависят от неговата работа. Така ще може да се добие представа дали има разлика в поведението на скоростните кутии в различните конфигурации. Но основната разлика ще дойде по-скоро между автоматични и ръчни предавки, отколкото в зависимост дизел или бензин.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
		18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- da6ip
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2085
 - Регистриран на: 4.09.2009
 - Местоположение: Kurvenland
 - Кара: баничарка с компресор
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Всичко дотук е отразено.
Вкаран е нов ред за това къде се извършват ремонтите.
Чакаме дизелите с голям пробег и тежки ремонти, а също и бензините с голям пробег...
Още един глас "за" и вкарвам и автоматика в сметката.
			Вкаран е нов ред за това къде се извършват ремонтите.
Чакаме дизелите с голям пробег и тежки ремонти, а също и бензините с голям пробег...
Още един глас "за" и вкарвам и автоматика в сметката.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
		- VGZ
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 50
 - Регистриран на: 20.09.2012
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: Lend Cruiser 3.0 D4D
 - Мечтае да кара: 300 hp+
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Имаме ли колега с 530и 272 коня,да сподели?
Предстои ми покупка на такова и пред мен все още стой въпроса за 535д или 535и (след фейса и двата).
			
		Предстои ми покупка на такова и пред мен все още стой въпроса за 535д или 535и (след фейса и двата).
- fefe
 - кандидат ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 182
 - Регистриран на: 16.12.2009
 - Местоположение: София
 - Пол: Мъж
 - Кара: LCI 530xd
 - Мечтае да кара: Alpina B7
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Добър вечер.
da6ip не си нормален
  Ето и моя принос към темата:
Последните 6 месеца

Откакто я имам (включва дори нафтата от Мюнхен до София)

Общо разходи до момента (от 02.08.2010 насам), включват всичко освен нафтата: 9850лв (каско, гражданска, данък, ремонти, обслужване).
Поздрави
			
		da6ip не си нормален
Последните 6 месеца

Откакто я имам (включва дори нафтата от Мюнхен до София)

Общо разходи до момента (от 02.08.2010 насам), включват всичко освен нафтата: 9850лв (каско, гражданска, данък, ремонти, обслужване).
Поздрави
- IVAKDIVAK
 - Потребител
 - 
				
			 - Мнения: 47
 - Регистриран на: 1.05.2011
 - Местоположение: Варна,Бургас
 - Пол: Мъж
 - Кара: E60 530i 2006 N52B30
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Е60  2006г.  530i   N52B30 258 кс. - автомат :
Пробег: 94000 - 108000 за 1г. и 8 месеца.
Масло: - 1 смяна, 6,5 литра = 140 лв.
- маслен филтър = 20 лв.
- труд – 0 лв. – смених си го сам .
Сменени филтър подкартерни газове - (oil separator ) някаде около 190- 200 лв. Не помня точно. Заедно с него смених и няколко о-пръстена по смукателните колектори и о пръстените на vanos соленоидите – не бяха скъпи по спомен около 30-40 лв всичките о-пръстени .
И една пластмасова тръбичка която се закача към ойл сепаратора – 105 лв. беше се спекла от високата температура и се счупи като сламка като я чистих.
Труд – 0 лв. – смених си ги сам.
Двата vanos соленоида – 2 x 172 лв. = 344 лв. – Даваше ми : 2A82, 2A87 - грешки че са механично заяли . Четох по чужди форуми и пробвах да ги раздвижа –( накиснах ги във коресилин и бинзин ) единият се оправи за около половин година и после ми даде пак грешка и ги смених и двата .
Труд – 0 лв. – смених си ги сам.
Накладки задни с датчик - 140лв
Труд – 0 лв. – смених си ги сам
Смяна на паразитна и обтягяща ролки и пистов ремък – около 300лв.
Труд – о лв. смених си го сам .
Ламбда сонда: 1-3 цилиндър - 380 лв.
Труд – о лв. смених я сам.
Масло на хидравликата на кормлната рейка – 1л. CHF11S – Pentosin – 30 лв.
Труд – о лв. смених я сам.
Спирачна течност 1л.Dot 4 - Ate Type 200 – 20 лв
Труд – 25 лв.
Сменени запалитилни свещи от предният собственик на около 90 000 км . Дадеми и касов бон . – мися че беше някяде около 240 лв – не мога да го намеря сега.
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ОПИСАНИТЕ РЕМОНТИ : 1944 лв.
Не включвам към разходите - застрахова Г.О. , каско , винетки и данъци които грубо за година са : 2500 лв.
А също така и не включвам разходити за бензин : - 14 000 км x 9,5 среден разход 2.60 лв слагам ср. Цена на бензина = 3458 лв.
Имам и друга кола която е на газ и я карам най вече градско така , че и средният разход които сам го дал реално можеби е и по малък.
( Имам предвид че BMW -то я карам повече на изванградско а другата кола ми е за града .)
Колата е копувана чисто нова от Варна Карс със сервизна книжка и на реални киломитри . Мисля че гореописанити неща които съм сменил са съвсем нормални консумативи които трябва да се сменят с оглед на километрите – (108 000 км.) Предстои ми и скоро смяня на масло и филтри, а също и смятям дя сменям и маслото на втомотика , но се чудя още дали да не изчакам и да го сменя на пролет.
 
Това е от мене.
			
				Пробег: 94000 - 108000 за 1г. и 8 месеца.
Масло: - 1 смяна, 6,5 литра = 140 лв.
- маслен филтър = 20 лв.
- труд – 0 лв. – смених си го сам .
Сменени филтър подкартерни газове - (oil separator ) някаде около 190- 200 лв. Не помня точно. Заедно с него смених и няколко о-пръстена по смукателните колектори и о пръстените на vanos соленоидите – не бяха скъпи по спомен около 30-40 лв всичките о-пръстени .
И една пластмасова тръбичка която се закача към ойл сепаратора – 105 лв. беше се спекла от високата температура и се счупи като сламка като я чистих.
Труд – 0 лв. – смених си ги сам.
Двата vanos соленоида – 2 x 172 лв. = 344 лв. – Даваше ми : 2A82, 2A87 - грешки че са механично заяли . Четох по чужди форуми и пробвах да ги раздвижа –( накиснах ги във коресилин и бинзин ) единият се оправи за около половин година и после ми даде пак грешка и ги смених и двата .
Труд – 0 лв. – смених си ги сам.
Накладки задни с датчик - 140лв
Труд – 0 лв. – смених си ги сам
Смяна на паразитна и обтягяща ролки и пистов ремък – около 300лв.
Труд – о лв. смених си го сам .
Ламбда сонда: 1-3 цилиндър - 380 лв.
Труд – о лв. смених я сам.
Масло на хидравликата на кормлната рейка – 1л. CHF11S – Pentosin – 30 лв.
Труд – о лв. смених я сам.
Спирачна течност 1л.Dot 4 - Ate Type 200 – 20 лв
Труд – 25 лв.
Сменени запалитилни свещи от предният собственик на около 90 000 км . Дадеми и касов бон . – мися че беше някяде около 240 лв – не мога да го намеря сега.
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ОПИСАНИТЕ РЕМОНТИ : 1944 лв.
Не включвам към разходите - застрахова Г.О. , каско , винетки и данъци които грубо за година са : 2500 лв.
А също така и не включвам разходити за бензин : - 14 000 км x 9,5 среден разход 2.60 лв слагам ср. Цена на бензина = 3458 лв.
Имам и друга кола която е на газ и я карам най вече градско така , че и средният разход които сам го дал реално можеби е и по малък.
( Имам предвид че BMW -то я карам повече на изванградско а другата кола ми е за града .)
Колата е копувана чисто нова от Варна Карс със сервизна книжка и на реални киломитри . Мисля че гореописанити неща които съм сменил са съвсем нормални консумативи които трябва да се сменят с оглед на километрите – (108 000 км.) Предстои ми и скоро смяня на масло и филтри, а също и смятям дя сменям и маслото на втомотика , но се чудя още дали да не изчакам и да го сменя на пролет.
Това е от мене.
Последна промяна IVAKDIVAK на 21 Окт 2012, 22:35, променена общо 1 път
					
				
			
		- da6ip
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2085
 - Регистриран на: 4.09.2009
 - Местоположение: Kurvenland
 - Кара: баничарка с компресор
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Kолега благодаря за подробната информация.
Включвам само разходите по двигателя, без свещите, понеже винаги има неща правени от предишния собственик...
Само не разбрах това с разхода какво е:
- Първо каза че разхода ти се препокрива със сайта, т.е. 11.4 литра
- После пишеш че средния ти разход е 9.5 литра (това май не е измерено?).
Какво да вкарам в крайна сметка?
			Включвам само разходите по двигателя, без свещите, понеже винаги има неща правени от предишния собственик...
Само не разбрах това с разхода какво е:
- Първо каза че разхода ти се препокрива със сайта, т.е. 11.4 литра
- После пишеш че средния ти разход е 9.5 литра (това май не е измерено?).
Какво да вкарам в крайна сметка?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
		- da6ip
 - старши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 2085
 - Регистриран на: 4.09.2009
 - Местоположение: Kurvenland
 - Кара: баничарка с компресор
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
И двамата сте вътре.
Фефе писал съм те че си сменил ремъци, ролки, водна помпа и 2х обслужване, и евентуално подгревни свещи, общо за 1,250 лв.
Към момента усреднено дизелите (Е60-61) струват 28 ст. на километър, а бензините 36 ст. на километър.
Това са разходи за гориво и ремонти по двигателя.
В този смисъл бензинът е по-скъп с 27% от дизела, или 760 лв. на всеки 10,000 км.
При цялостните разходи по автомобила (със застраховки, данъци, винетки, гуми, спирачки, ремонти по ходова част) процентът с който бензинът излиза по-скъп ще е доста по-малък, може би 10-15%, но стойността на разликата ще остане същата (760 лв. на 10 хил.км.).
Ако някой намери подробни данни от Шваке за спада в стойността на колите за определени години и километри, ще може и това да се включи в цифрата.
			Фефе писал съм те че си сменил ремъци, ролки, водна помпа и 2х обслужване, и евентуално подгревни свещи, общо за 1,250 лв.
Към момента усреднено дизелите (Е60-61) струват 28 ст. на километър, а бензините 36 ст. на километър.
Това са разходи за гориво и ремонти по двигателя.
В този смисъл бензинът е по-скъп с 27% от дизела, или 760 лв. на всеки 10,000 км.
При цялостните разходи по автомобила (със застраховки, данъци, винетки, гуми, спирачки, ремонти по ходова част) процентът с който бензинът излиза по-скъп ще е доста по-малък, може би 10-15%, но стойността на разликата ще остане същата (760 лв. на 10 хил.км.).
Ако някой намери подробни данни от Шваке за спада в стойността на колите за определени години и километри, ще може и това да се включи в цифрата.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
		- sandini
 - младши ентусиаст
 - 
				
			 - Мнения: 258
 - Регистриран на: 31.03.2011
 - Местоположение: Бургас
 - Пол: Мъж
 - Кара: 2004 530i, 6MT
 - Мечтае да кара: all M cars
 
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Само искам да отбележа, че бензиновите сме със сравнително нисък пробег. От статистиките на колегата Е34 се вижда, че дългосрочно, бензина не е много далече от дизела откъм цена на километър. Разбира се това е единичен пример и не е задължително при всички бензинови да е така, но съм сигурен, че това е масовия случай.
			Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
		18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
	
 