Дискове за Е60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Дискове за Е60
CrazyElement написа:Е благодарско колега за инфото . Ами значи сега като оставям колата да се сменят дисковете + накладките , ще взема този ремонтен комплект да ги рециклирам освен за по-сигурно , но това е , че ако някой може да каже как се познава дали имат проблем реално апаратите ..
Ако едната накладка е по-износена от другата или са износени на криво, значи най-вероятно има проблем с апарата.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Дискове за Е60
(h)aman написа:CrazyElement написа:Е благодарско колега за инфото . Ами значи сега като оставям колата да се сменят дисковете + накладките , ще взема този ремонтен комплект да ги рециклирам освен за по-сигурно , но това е , че ако някой може да каже как се познава дали имат проблем реално апаратите ..
Ако едната накладка е по-износена от другата или са износени на криво, значи най-вероятно има проблем с апарата.
А това по себе си води до свирещи накладки тъй като не стъпват с цялата си площ на диска? При мене беше така , но Майстор Х ми каза , че Майстор У като ми е сменял накладките не ми е бил затегнал спирачния апарт и от там се е получавало мърдане на апарата и износване на накладките неправилно ? Или да приемам , че и двамата не знаят нищо и просто да си ги рециклирам . То е решено въпроса е от къде мога да поръчам рециклиращия комплект?
Re: Дискове за Е60
Не е нещо скъпо, а и е хубаво да се направи, така че не виждам какво го мислиш изобщо. Иначе това със свиренето не е обвързано с неравномерното износване. Просто накладката от едната страна бута повече от другата. Това може да доведе до изкривяване на диска, тъй като от едната страна приложената сила е по-голяма, отколкото от другата и диска се изкривява. Оригиналния диск не се изкривява, тъй като е по-здрав, но това не означава, че проблемът го няма. Говорим хипотетично нали, не казвам, че на всички с изкривени дискове не са им наред спирачките, но не е невъзможно и е добре да се проверят и обслужат.
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Дискове за Е60
CrazyElement написа:
А това по себе си води до свирещи накладки тъй като не стъпват с цялата си площ на диска? При мене беше така , но Майстор Х ми каза , че Майстор У като ми е сменял накладките не ми е бил затегнал спирачния апарт и от там се е получавало мърдане на апарата и износване на накладките неправилно ? Или да приемам , че и двамата не знаят нищо и просто да си ги рециклирам . То е решено въпроса е от къде мога да поръчам рециклиращия комплект?
В масовия случай проблема на апаратите не е в натиска а в задържането- от там вече сериозно триене , прегряване, изкривяване и т.н. Но ти си познаваш колата и щеше да усетиш ако има такова нещо.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Дискове за Е60
shkata написа:CrazyElement написа:
А това по себе си води до свирещи накладки тъй като не стъпват с цялата си площ на диска? При мене беше така , но Майстор Х ми каза , че Майстор У като ми е сменял накладките не ми е бил затегнал спирачния апарт и от там се е получавало мърдане на апарата и износване на накладките неправилно ? Или да приемам , че и двамата не знаят нищо и просто да си ги рециклирам . То е решено въпроса е от къде мога да поръчам рециклиращия комплект?
В масовия случай проблема на апаратите не е в натиска а в задържането- от там вече сериозно триене , прегряване, изкривяване и т.н. Но ти си познаваш колата и щеше да усетиш ако има такова нещо.
Не мисля , че задържат бих усетил ако нещо я спъва .. но ще ги проверя като сменям дисковете..
EDIT: Малко четиво за спирачната течност и защо е хубаво да се сменя на максимум 2 години.
http://www.aa1car.com/library/bfluid.htm
Като обобщение , спирачната система абсорбира влагата и за 1 год имаш 2% вода в спирачната течност и така ти пада температурата на охлаждане , която прави течността. Както е в моя случай течност на 5 год , като преди 3 год източена само от казанчето ( защото майстора е мързел!!) Чисто си имам едно около 8% вода. И следователно температурата на кипене ми е паднала от 200 градуса на 130 някъде ... + агресивното каране и ето отивам да мятам 2 диска бмв ... на скромната сума нови от 1100 лева ( за двата) , защото някой си майстор ми обяснява , че нямало смисъл да се сменя и само източи казанчето и наля ...
Сменяйте си спирачната течност колеги ... Не се оставяйте да ви залъгват.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Дискове за Е60
Сложих зимерманките , смених задни маркучи и спирачната течност . Първи впечатления въпреки , че повечето казваха , че с АТЕ керамични накладки трудно се спирало, не намирам нищо трудно дори за чисто нови дискове + накладки колата си спира перфектно , както и бях чел из разни форуми това са далеч от истинска керамика , просто нова технология на изработка. Засега няма свирене ама да видим занапред как ще е . Иначе старите дискове преден десен беше супер много изкривен , левият почти не се забелязваше да има изкривяване.
Иначе на външен вид го докарват доста добре.
http://imgur.com/a/cCEeP
Иначе на външен вид го докарват доста добре.
http://imgur.com/a/cCEeP
- kopi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: Дискове за Е60
И отпред и отзад съм с дискове и накладки ATE. Който е пипал там знае какво пише на спирачните апарати - ATE!
1. ПЕРФЕКТНО! почистване на главината до метал със синтетична шайба (rust and paint stripper на английски (незнам точно как се нарича на български), в пъти по-добре почиства отколкото телените) и накрая със спрей за почистване на спирачки (аз използвам Liqui moly 3318);
2. Почистване на водещите канали за накладките със същата шайба и спрей;
3. Почистване на водещите болтове (пинове) от старата гума по тях със спрея за спирачки;
4. Почистване на дисковете със спрея за спирачки от мазнината по тях (ако са поцинковани пропускаме тази стъпка);
5. Намазване на главината с медна паста преди да сложим новия диск (аз използвам Liqui moly 3080);
6. Намазване на водещите канали за накладките с грес за спирачки (аз използвам ATE plastilub);
7. Със същата смазка намазвам и гърба на накладките, там където са в контакт с буталата на спирачните апарати;
8. Намазване на водещите болтове със силиконова паста (аз използвам Liqui moly 3312);
9. На болтовете на скобата за спирачния апарат слагам течност за блокиране (threadlocker, аз използвам Liqui moly 3801);
10. Подмяна на датчика за износване и осигурителната пружина с нови
11. Всички болтове затягама с динамометричен ключ - болтовете за скобата 110Nm, пиновете на 30Nm.
Както казват хората - "Кой каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи" - ако следвате тези няколко съвете ще получите перфектен резултат, дори и в "ауторизиран" сервиз няма да се справят така добре.

1. ПЕРФЕКТНО! почистване на главината до метал със синтетична шайба (rust and paint stripper на английски (незнам точно как се нарича на български), в пъти по-добре почиства отколкото телените) и накрая със спрей за почистване на спирачки (аз използвам Liqui moly 3318);
2. Почистване на водещите канали за накладките със същата шайба и спрей;
3. Почистване на водещите болтове (пинове) от старата гума по тях със спрея за спирачки;
4. Почистване на дисковете със спрея за спирачки от мазнината по тях (ако са поцинковани пропускаме тази стъпка);
5. Намазване на главината с медна паста преди да сложим новия диск (аз използвам Liqui moly 3080);
6. Намазване на водещите канали за накладките с грес за спирачки (аз използвам ATE plastilub);
7. Със същата смазка намазвам и гърба на накладките, там където са в контакт с буталата на спирачните апарати;
8. Намазване на водещите болтове със силиконова паста (аз използвам Liqui moly 3312);
9. На болтовете на скобата за спирачния апарат слагам течност за блокиране (threadlocker, аз използвам Liqui moly 3801);
10. Подмяна на датчика за износване и осигурителната пружина с нови
11. Всички болтове затягама с динамометричен ключ - болтовете за скобата 110Nm, пиновете на 30Nm.
Както казват хората - "Кой каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи" - ако следвате тези няколко съвете ще получите перфектен резултат, дори и в "ауторизиран" сервиз няма да се справят така добре.

Последна промяна kopi на 23 Апр 2017, 17:20, променена общо 1 път
- don't be
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Дискове за Е60
kopi написа:И отпред и отзад съм с дискове и накладки ATE. Който е пипал там знае какво пише на спирачните апарати - ATE!![]()
1. ПЕРФЕКТНО! почистване на главината до метал със синтетична шайба (rust and paint stripper на английски (незнам точно как се нарича на български), в пъти по-добре почиства отколкото телените) и накрая със спрей за почистване на спирачки (аз използвам Liqui moly 3318);
2. Почистване на водещите канали за накладките със същата шайба и спрей;
3. Почистване на водещите болтове (пинове) от старата гума по тях със спрея за спирачки;
4. Почистване на дисковете със спрея за спирачки от мазнината по тях (ако са поцинковани пропускаме тази стъпка);
5. Намазване на главината с медна паста преди да сложим новия диск (аз използвам Liqui moly 3080);
6. Намазване на водещите канали за накладките с грес за спирачки (аз използвам ATE plastilub);
7. Със същата смазка намазвам и гърба на накладките, там където са в контакт с буталата на спирачните апарати;
8. Намазване на водещите болтове със силиконова паста (аз използвам Liqui moly 3312);
9. На болтовете на скобата за спирачния апарат слагам течност за блокиране (threadlocker, аз използвам Liqui moly 3801);
10. Подмяна на датчки за износване и осигурителната пружина с нови
11. Всички болтове затягама с динамометричен ключ - болтовете за скобата 110Nm, пиновете на 30Nm.
Както казват хората - "Кой каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи" - ако следвате тези няколко съвете ще получите
перфектен резултат, дори и в "ауторизиран" сервиз няма да се справят така добре.
EEE похвално, добра работа.

За милиони-няма закони.
- Neckros
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 21.10.2013
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: син кораб с нафтова печка
- Мечтае да кара: E61 M5
Re: Дискове за Е60
kopi написа:И отпред и отзад съм с дискове и накладки ATE. Който е пипал там знае какво пише на спирачните апарати - ATE!![]()
1. ПЕРФЕКТНО! почистване на главината до метал със синтетична шайба (rust and paint stripper на английски (незнам точно как се нарича на български), в пъти по-добре почиства отколкото телените) и накрая със спрей за почистване на спирачки (аз използвам Liqui moly 3318);
2. Почистване на водещите канали за накладките със същата шайба и спрей;
3. Почистване на водещите болтове (пинове) от старата гума по тях със спрея за спирачки;
4. Почистване на дисковете със спрея за спирачки от мазнината по тях (ако са поцинковани пропускаме тази стъпка);
5. Намазване на главината с медна паста преди да сложим новия диск (аз използвам Liqui moly 3080);
6. Намазване на водещите канали за накладките с грес за спирачки (аз използвам ATE plastilub);
7. Със същата смазка намазвам и гърба на накладките, там където са в контакт с буталата на спирачните апарати;
8. Намазване на водещите болтове със силиконова паста (аз използвам Liqui moly 3312);
9. На болтовете на скобата за спирачния апарат слагам течност за блокиране (threadlocker, аз използвам Liqui moly 3801);
10. Подмяна на датчика за износване и осигурителната пружина с нови
11. Всички болтове затягама с динамометричен ключ - болтовете за скобата 110Nm, пиновете на 30Nm.
Както казват хората - "Кой каквото сам си направи, никой друг не може да му го направи" - ако следвате тези няколко съвете ще получите перфектен резултат, дори и в "ауторизиран" сервиз няма да се справят така добре.
Брях, брях .... Колега, може ли да дойда и моите да направиш така?

P.S. - "болтовете за скобата 110Nm"


- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дискове за Е60
В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв. 


- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Дискове за Е60
vld написа:В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв.
Колко хубаво щеше да е ако и моята багия беше със същите спирачки , аз дадох 900 лева за афтърмаркетски

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Дискове за Е60
CrazyElement написа:vld написа:В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв.
Колко хубаво щеше да е ако и моята багия беше със същите спирачки , аз дадох 900 лева за афтърмаркетски.
Ужас

Между другото има доста пакетни цени за различните възли, някои неща са доста на оферта.

- kopi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: Дискове за Е60
vld написа:В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв.
Промоция? Ако това е промоция, неискам да знам колко е пълната цена

Луди ли сте да ходите на ауторизиран сервиз да им пълните гушите на тия



- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Дискове за Е60
kopi написа:vld написа:В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв.
Промоция? Ако това е промоция, неискам да знам колко е пълната цена800лв ми е струвало всичко АТЕ (в Чехия) - предни и задни дискове, накладки, датчици, пружини и останалите консумативи.
Луди ли сте да ходите на ауторизиран сервиз да им пълните гушите на тия![]()
Ако имате инструменти и поне малко техническа грамотност се оправяте сами
Тука в случая цената на труда мисля че е най малкото нещо.
- shkata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 184
- Регистриран на: 17.07.2014
- Кара: E60 530d
- Детайли за колата: все още е с оригиналната нафта от завода
Re: Дискове за Е60
kopi написа:vld написа:В момента има промоция в Дарукар, предни дискове с накладки със смяна са 885лв. задни с накладки 685лв.
Промоция? Ако това е промоция, неискам да знам колко е пълната цена800лв ми е струвало всичко АТЕ (в Чехия) - предни и задни дискове, накладки, датчици, пружини и останалите консумативи.
Луди ли сте да ходите на ауторизиран сервиз да им пълните гушите на тия![]()
Ако имате инструменти и поне малко техническа грамотност се оправяте сами
Тези сервизи са за хората с възможности. Лудостта е за бедните, богатите са ексцентрични.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани