С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, тая минералка с малко естри и добавката с мед и олово за подходящи повече за мотори които вече са пътници. Аз по-горе съм дал препоръка за идеалната комбинация(все още не съм я изпробвал, но се надявам да работи според очакванията), която да се ползва в здрави мотори в които има още живот.
Иначе Кастрола от онова време е пълна синтетика с 60-70% ПАО, гумата веднъж като се свие после мисля няма оправяне колкото и естери да и сложиш. Сега толко ПАО има само в C3 версията, но тя не знам дали се продава изобщо. В А3/B4 са намалили ПАОто на 40%, останалото от базата е хидрокрек.
В моя мотор(221к км и 15г) който е проблемен(заминали сегменти), ПАО масло с молибен + ПОЕ 7,7 до 15,3% + волфрам даде много ниско износване по желязо 8-9ppm, в последния анализ медта стана 0, в предния беше 2 ppm, алуминия е 4 ppm.
С Mobil1 FS 0W-40 който е на база GTL + 5-10%ПАО, в коeто има и 5-7%естери, молибден и бор, наблюдавах спад на износването по алуминия до 2 ppm - минмална стойност която съм постигал, желязото беше 13 ppm, медта 4 ppm.
Ето тук може да се види сравнителна таблица с всичките анализи които съм правил.
https://oil-club.de/index.php?thread/78 ... post145505
Иначе Кастрола от онова време е пълна синтетика с 60-70% ПАО, гумата веднъж като се свие после мисля няма оправяне колкото и естери да и сложиш. Сега толко ПАО има само в C3 версията, но тя не знам дали се продава изобщо. В А3/B4 са намалили ПАОто на 40%, останалото от базата е хидрокрек.
В моя мотор(221к км и 15г) който е проблемен(заминали сегменти), ПАО масло с молибен + ПОЕ 7,7 до 15,3% + волфрам даде много ниско износване по желязо 8-9ppm, в последния анализ медта стана 0, в предния беше 2 ppm, алуминия е 4 ppm.
С Mobil1 FS 0W-40 който е на база GTL + 5-10%ПАО, в коeто има и 5-7%естери, молибден и бор, наблюдавах спад на износването по алуминия до 2 ppm - минмална стойност която съм постигал, желязото беше 13 ppm, медта 4 ppm.
Ето тук може да се види сравнителна таблица с всичките анализи които съм правил.
https://oil-club.de/index.php?thread/78 ... post145505
Последна промяна zaharia на 23 Ное 2020, 23:10, променена общо 2 пъти
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Предполагам говорим за шумни дизели, дизели на над 200 - 300 хил. км. Тогава РИМЕТ ще помогне и още как. Сигурни ли сме за произхода на шума?
Иначе с такъв коктейл добавки предполагам си визирал вече мъртъв мотор, за съживяване с клизма.
Иначе с такъв коктейл добавки предполагам си визирал вече мъртъв мотор, за съживяване с клизма.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не знам дали на шумен дизел нещо е в състояние да помогне. Евентуално много естери да кажем над 10-20% и големи количества бор и/или молибден - например 2 флакона Cera Tec или друга аналогична добавка с бор.
Безопасен, но скъп вариант(17евро за кварта) е да се сложи RedLine 5W-40 който е с много естери и молибден, ако и с него няма промяна, значи по-добре да не се занимава човек с глупости. Това разбира се в мотори без ДПФ.
Например аз в момента съм с Petronas Syntium DM 0W-30, което има 40-50% ПАО и молибден. Обаче въпреки молибдена и уж по-ниския вискозитет двигателят работи с него много много шумно, на празни обороти вибрациите са доста силни, досега такова чудо не съм виждал. За сравнение Meguin super leichtlauf 5w40 който е изцяло на ПАО с молибден, с по-висок вискозитет, и с добавени в него естери и волфрам е направо тих. Той всъщност с тази комбинация наистина може да се каж, че е изкючително тих, някъде на нивото на хидрокрековите масла 5W-30, но за разлика от тях и в ниските и във високите обороти. Обаче всъщност утихна(при по-ниски температури) едва когато сложих естерите.
Безопасен, но скъп вариант(17евро за кварта) е да се сложи RedLine 5W-40 който е с много естери и молибден, ако и с него няма промяна, значи по-добре да не се занимава човек с глупости. Това разбира се в мотори без ДПФ.
Например аз в момента съм с Petronas Syntium DM 0W-30, което има 40-50% ПАО и молибден. Обаче въпреки молибдена и уж по-ниския вискозитет двигателят работи с него много много шумно, на празни обороти вибрациите са доста силни, досега такова чудо не съм виждал. За сравнение Meguin super leichtlauf 5w40 който е изцяло на ПАО с молибден, с по-висок вискозитет, и с добавени в него естери и волфрам е направо тих. Той всъщност с тази комбинация наистина може да се каж, че е изкючително тих, някъде на нивото на хидрокрековите масла 5W-30, но за разлика от тях и в ниските и във високите обороти. Обаче всъщност утихна(при по-ниски температури) едва когато сложих естерите.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
За римет - говоря от първо лице. Колата, на която го сложих беше дизел на поне 300 000 км. и на магистралата утихна до неузнаваемост. Загуби един типичен брум, който имаше и се чуваше само звук от въздуха и гумите. Ефектът си заслужава, тъй като при много-часови пътувания допринася за невероятен аудио-комфорт и съответно пътуването не те изморява до толкова.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
А ефекта запази ли се до края на експлоатацията на маслото?
Както се и опасявах - от толкова много медни, калаени и антимонови съединиения има опасност и за чистотата на двигателя, а ако се прекални да се задръстят и маслените канали както се описва тук http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=355
Така, че ако се ползва трябва да е внимателно и умерено. Гледам на сайта им препотъчват за двигатели с голям пробег да се сложат цели 3 флакона през 100км.
Аз по принцип съм скептичен към подобни ревитализанти които уж възстановяват двигателя.
При мен като сложа естерите дори и в ПАО масло с висок визкозитет, тоя комфорт за който говориш ти го имам до 11К км(до толкова карам с едно масло напоследък), а може би и повече.
Както се и опасявах - от толкова много медни, калаени и антимонови съединиения има опасност и за чистотата на двигателя, а ако се прекални да се задръстят и маслените канали както се описва тук http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=355
Така, че ако се ползва трябва да е внимателно и умерено. Гледам на сайта им препотъчват за двигатели с голям пробег да се сложат цели 3 флакона през 100км.
Аз по принцип съм скептичен към подобни ревитализанти които уж възстановяват двигателя.
При мен като сложа естерите дори и в ПАО масло с висок визкозитет, тоя комфорт за който говориш ти го имам до 11К км(до толкова карам с едно масло напоследък), а може би и повече.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да, ефект остана след смяната. Добавката е с нано-частици, реално си изглежда като черно масло и не мисля, че се отразява на филтъра
Последна промяна SpeedyMan на 24 Ное 2020, 1:22, променена общо 1 път
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:А ефекта запази ли се до края на експлоатацията на маслото?
Както се и опасявах - от толкова много медни, калаени и антимонови съединиения има опасност и за чистотата на двигателя, а ако се прекални да се задръстят и маслените канали както се описва тук http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=355
Така, че ако се ползва трябва да е внимателно и умерено. Гледам на сайта им препотъчват за двигатели с голям пробег да се сложат цели 3 флакона през 100км.
Аз по принцип съм скептичен към подобни ревитализанти които уж възстановяват двигателя.
При мен като сложа естерите дори и в ПАО масло с висок визкозитет, тоя комфорт за който говориш ти го имам до 11К км(до толкова карам с едно масло напоследък), а може би и повече.
Те т'ва вече е на умрЕл инжекция

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Всъщност идеята на RIMET е да остане по двигателя. Т.е. след смяната на маслото ще го има все още по повърхностите.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В магазина http://www.ravenol-shop.de все пак успяха да организират акция за черния петък - ще има 20% намаление този път на ВСИЧКИ масла и продукти. Тия дни ще го обявят и на сайта на магазина и във фейсбук групата им. При това ще е валидно и намалението за по-големи количества.
BLACK WEEKEND AKTION 2020:
Какво: 20% намаление на ВСИЧКО
Къде: http://www.ravenol-shop.de
Кога: 27.11.2020 - 29.11.2020
Как: с код за намаление(Gutschein-Code): BLACK-SALE-20
BLACK WEEKEND AKTION 2020:
Какво: 20% намаление на ВСИЧКО
Къде: http://www.ravenol-shop.de
Кога: 27.11.2020 - 29.11.2020
Как: с код за намаление(Gutschein-Code): BLACK-SALE-20
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Препоръчай нещо като за каране с 140++ км/ч по магистралата, всеки делничен ден по 2+ часа дневно
(M47TU2)
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
(M47TU2)
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Мисля всяко масло от премиум линиите на големите производители и на БМВ/Шел, Мобил, Кастрол, и другите ще свърши работа. Дизела работи на по-ниски температури и обороти, и не вярвам да има някакви проблеми. При мен дори с горещ бензинов двигател, като вдигна оборотите над 3200-3300 нагоре докъм 4000, компютъра включва в друг режим и започва да охлажда активно маслото, заради което му пада температурата някъде до 106-107градуса, на охладителната течност около 96 градуса. Иначе под тези обороти на равен път дори и до 33гр. на въздуха държи 109 масло, 100 охл. течност. Разбира се по нагорнище може да вдигне повече - виждал съм до 115, но не на магистрала. Мисля по-високата скорост също допринася за по-доброто охлаждане.
Общо взето на магистралата по-високи температури не съм виждал, вярно, то и с повече от 170-180кмч не съм карал продължително време.
Не знам как е с дизела, теоретически трябва да е по-добре откъм температура. Място за притеснение вероятно има при скорости 200+, в немския форум за маслата пишат за температури от 120-135градуса, разбира се с по-мощни коли.
Всъщност от това което съм чел и разбрал, опасност за двигателите заради недостатъчен вискозитети има не на високи, а на празни обороти, говорим за двигатели с голям въртящ момент, включително и дизеловите.
Общо взето на магистралата по-високи температури не съм виждал, вярно, то и с повече от 170-180кмч не съм карал продължително време.
Не знам как е с дизела, теоретически трябва да е по-добре откъм температура. Място за притеснение вероятно има при скорости 200+, в немския форум за маслата пишат за температури от 120-135градуса, разбира се с по-мощни коли.
Всъщност от това което съм чел и разбрал, опасност за двигателите заради недостатъчен вискозитети има не на високи, а на празни обороти, говорим за двигатели с голям въртящ момент, включително и дизеловите.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Дизелитр си загряват маслото на магистрала не по-малко, поради факта че имат турбо.
Забелязал съм че температурата на маслото е зависима от оборотите, не толкова от товара на мотора.
Забелязал съм че температурата на маслото е зависима от оборотите, не толкова от товара на мотора.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Цяло лято не видях повече от 105 градуса на маслото и това е пиково при 35градуса навън, пълна кола и яката газ.Hip-hopotam написа:Дизелитр си загряват маслото на магистрала не по-малко, поради факта че имат турбо.
Забелязал съм че температурата на маслото е зависима от оборотите, не толкова от товара на мотора.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk

- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Е60 има достатъчно дълги предавки че да стой в адекватни обороти при високи скорости.Не вярвам да ти се е случвало да държиш тази кола дълго време над 3000оборота на магистралата,пък и където и да е.Ако говорим за колата от подписа ти 530Д.
Какво написах аз? Че температурата зависи от оборотите.
Какво написах аз? Че температурата зависи от оборотите.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Общо взето на магистралата по-високи температури не съм виждал, вярно, то и с повече от 170-180кмч не съм карал продължително време.
Не знам как е с дизела, теоретически трябва да е по-добре откъм температура.
Мисля, че карах при тези скорости продължително време, когато RAVENOL VMP ми направи проблем с разхода на масло.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани