С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 17 Ное 2020, 4:28

Тази година намаления 8л или 4+1л от производителя Ravenol няма да има. Евентуално от магазина ravenol-shop.de ще се опитат да организират някаква акция за Black Weekend (27-29.11), но засега не се знае дали ще успеят и дали ще е достъпна за всички потребители.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от nikola59 » 18 Ное 2020, 2:04

zaharia написа:Тази година намаления 8л или 4+1л от производителя Ravenol няма да има. Евентуално от магазина ravenol-shop.de ще се опитат да организират някаква акция за Black Weekend (27-29.11), но засега не се знае дали ще успеят и дали ще е достъпна за всички потребители.

Дамм.., тази година пестеливи станаха. Дори мисля, че както миналата година това с 8-те литра едва ли ще се и повтори повече...може да има нещо за 4+1, но това с 8-те поне на мен не ми се вярва да го направят пак.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Ное 2020, 22:16

А има ли някой в този форум, който да предпочита MOBIL1, BP, CASTROL, TOTAL?
Все пак това са топ-продукти, с който другите марки се сравняват.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от vvasilev1 » 19 Ное 2020, 22:33

SpeedyMan написа:А има ли някой в този форум, който да предпочита MOBIL1, BP, CASTROL, TOTAL?
Все пак това са топ-продукти, с който другите марки се сравняват.
Само риванол, колега. Това е религия в смазочните продукти.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 19 Ное 2020, 22:49

Дай малко факти колега. Какво му е толкова култово?
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1376
Регистриран на: 14.04.2008

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от slatanic » 19 Ное 2020, 23:02

Че го харчеха 2 коли дето имах.Колко па да е култово.Едната беше на 160к реални,другата на 180.Сега на третата щото е на 150к я карам с уж оригинал на мерцедес и не го харчи пък да видим до кога.И да километрите не са от Горубляне и маслата не са от кауфлана. :mhihi: ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1371
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Kurtov » 19 Ное 2020, 23:06

vvasilev1 написа:
SpeedyMan написа:А има ли някой в този форум, който да предпочита MOBIL1, BP, CASTROL, TOTAL?
Все пак това са топ-продукти, с който другите марки се сравняват.
Само риванол, колега. Това е религия в смазочните продукти.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk


Аз в момента съм с Total Quartz 5w40 на м57 и съм доволен.
Преди Ravenol ми харесваха, защото бяха на добри цени, сега не виждам особен смисъл от тази марка с някои изключения.
Castrol също е надценена марка за мен и затова не съм наливал никога.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 20 Ное 2020, 15:11

SpeedyMan написа:А има ли някой в този форум, който да предпочита MOBIL1, BP, CASTROL, TOTAL?
Все пак това са топ-продукти, с който другите марки се сравняват.

Тук ще перефразирам изказването на специалист по реологията на маслата, за който съм споменавал и по-рано. То се отнася за това кои от големите компании са водещи в научните и развойни дейности при разработките на моторни масла.

Ако се изключат главните производители на пакети с добавки - Lubrizol и Infineum:

Първо ниво:
XOM(ExxonMobil), Shell, можем също да поставим само Fuchs* (с някои забележки както и при Total).

Второ ниво:
Всички останали, условно, стоят стоят малко по-ниско в R&D имено на готовото масла, но кои се открояват:

BP (Castrol)
Petronas
Jxtg, Idemitsu
Total* и неговите приятели(прекалено много диващина, по мое мнение, високо ниво)

От онези, които стоят "във външна среда", но които също тясно се занимават с R&D в тази област -

Toyota :) да-да масла
AC2T

и още няколко имена.

Трето ниво:
Много сериозни компании, но със "сложен" подход към R&D.

Phillips 66
Valvoline и други


Пълното му изказване може да се види тук:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/397 ... nt-1815867

Сега доколко му е вярна преценката няма как директно да проверим, но все пак човека се занимава с научна работа и знае за какво говори. На практика това са компаниите които са водещи в областта на разработката на масла. Ако обаче видим и какви са им оборотите - многомилиадни, е ясно, защо точно те могат да си позволят да отделят средства за научна дейност. Останалите които на практика само варят масла - при производството на им, общо взето се ограничават до купуване на рецептури и пакети с добавки, вискозитетни подобрители от Lubrizol, Infineum, Oronite, Afton и др., купуване на базови масла и смесването им в собствени им или в чужди мощности. Ако някои от тях има някаква научна дейност, то тя е много ограничена. Например Ravenol като много по-малка компания, влиза разбира се в тоя списък. Общо взето това с което те изпъкнаха сред другите, беше, че започнаха да правят граждански масла с ПАО, което е рядко явление за пазара. При това обаче не ми е ясно как са успели да получат допуски за тях, тъй като в стандарните рецептури съдържанието на ПАО обикновено е ограничено. И като един възможен отговор ми идва мисълта, че най-вероятно са си поръчали разработката на такива при някои от големите 4.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW е61 530d lci
Мечтае да кара: BMW Z8

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от M.MARKOV » 20 Ное 2020, 19:49

Здравейте , тъй като никой не се изказвал за маслата на Eneos, навярно защото не сме във форум за японски автомобили , би ли се изказал за тях ако ги е използвал или има информация за тях.
Моят автомобил в момента е с premium ultra 5w30 от 1000 km, e61 530d lci
Изображение
Изображение


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 20 Ное 2020, 22:07

M.MARKOV написа:Здравейте , тъй като никой не се изказвал за маслата на Eneos, навярно защото не сме във форум за японски автомобили , би ли се изказал за тях ако ги е използвал или има информация за тях.

Колега, тези масла са много тачени от руснаците по-специално серията Sustina която е с понижен вискозитет подходяща за японски автомобили, при това японците са много напред в разаботката на масла, така, че няма какво да се притесняваш, маслото трябва да е много добро. Произвеждат се от най-голямата японска нефтопреработвателна компания Нипон-Мицубиши.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW е61 530d lci
Мечтае да кара: BMW Z8

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от M.MARKOV » 20 Ное 2020, 22:19

zaharia написа:
M.MARKOV написа:Здравейте , тъй като никой не се изказвал за маслата на Eneos, навярно защото не сме във форум за японски автомобили , би ли се изказал за тях ако ги е използвал или има информация за тях.

Колега, тези масла са много тачени от руснаците по-специално серията Sustina която е с понижен вискозитет подходяща за японски автомобили, при това японците са много напред в разаботката на масла, така, че няма какво да се притесняваш, маслото трябва да е много добро. Произвеждат се от най-голямата японска нефтопреработвателна компания Нипон-Мицубиши.
Преди да избера premium ultra , се бях спрял на sustina , но никъде не открих допуска на BMW, което ме спря.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 20 Ное 2020, 22:40

С ENEOS трябва да се внимава. Имаше едно време 0W-50, което след няколко хиляди км. ставаше нестабилно. Не знам дали го предлагат още.

Нещата с японците са така: Япония не е богата на ресурси и ползват рециклиране. Съответно всички знаем, че колите им са от много тънко тенеке, като от вестник и всичко се прави с някаква си тяхна визия. Все пак са надеждни първите години.

Но стане ли въпрос за масла, гуми и подобни неща, за които се изисква големи природни ресурси в това число и нефт, не бих си взел.

zaharia написа:Тук ще перефразирам изказването на специалист по реологията на маслата, за който съм споменавал и по-рано. То се отнася за това кои от големите компании са водещи в научните и развойни дейности при разработките на моторни масла.

Ако се изключат главните производители на пакети с добавки - Lubrizol и Infineum:

Първо ниво:
XOM(ExxonMobil), Shell, можем също да поставим само Fuchs* (с някои забележки както и при Total). Mobil i Shell използват най-новата технология GTL. Може би за това са тук. FUCHS нямам идея защо са тук. TOTAL е ясно - доста рафинерии и са от ранга на MOBIL и SHELL.

Второ ниво:
Всички останали, условно, стоят стоят малко по-ниско в R&D имено на готовото масла, но кои се открояват:

BP (Castrol) - Не мога да се съглася, тия си имат много голям инженеринг при маслата
Petronas
Jxtg, Idemitsu
Total* и неговите приятели(прекалено много диващина, по мое мнение, високо ниво)

От онези, които стоят "във външна среда", но които също тясно се занимават с R&D в тази област -

Toyota :) да-да масла
AC2T

и още няколко имена.

Трето ниво:
Много сериозни компании, но със "сложен" подход към R&D.

Phillips 66
Valvoline и други -- Хаха, VALVOLINE са някви нещастници явно, съвсем не е така
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от FaceOff » 21 Ное 2020, 0:38

Колега, а ти сипа ли вече Shell-а, който мислеше?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 21 Ное 2020, 1:10

Колега, преди да пишеш нелепости, си направи труда поне да прочетеш с какво се занимават тия компании и да видиш какъв е годишният им оборот, делът им на пазарите в САЩ за Valvoline и на Fuchs по света, че иначе става малко смешно.
Пак ще посоча - почти всички компании в горния списък - изключвам австрийската която се занимава чисто с научна дейност и Тойота чието главно производство са автомобилите, са в топ 10 на световните производители на моторни масла и смазки. Оборотите им - при най-малките като Fuchs и Valvoline които нямат добив и преработка на петрол - са съответно 2,6 млрд евро и 2,4 млрд долара за 2019г.. На останалите са за десетки милиарди.

Команиите са в списъка защото са най-големите в света с дейност в областта на маслата и смазките, богати са, което им позволява да използват една част от печалбата си за научна дейност. Именно това например позволи на Шел да построи завод за GTL в Катар, инвестиция която му костваше няколко милиарда долара. Колко компнии могат да си позволят това, при условие, че тук нещата не опират само да се построи нещо, а и да се разработят преди това технологиите и оборудването за подобно производсто.
Последна промяна zaharia на 21 Ное 2020, 1:20, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 21 Ное 2020, 1:19

FaceOff написа:Колега, а ти сипа ли вече Shell-а, който мислеше?

Бях започнал да обмислям да слагам масло, което не е LL-04, но още не съм се решил..
Относно следващите варианти:

1. Не се намира SHELL с 5W-40 и LL-04 в BG, а и имам още пробег до следващата смяна.
2. Гледам че на пазара са пуснали BMW 0W-40 (Кастролското), може да си взема от него.
3. Може нещо на MOBIL1, особено ако е с GTL.

zaharia написа:Колега, преди да пишеш нелепости, си направи труда поне да прочетеш с какво се занимават тия компании и да видиш какъв е годишният им оборот, делът им на пазарите в САЩ за Valvoline и на Fuchs по света, че иначе става малко смешно.
Пак ще посоча - почти всички компании в горния списък - изключвам австрийската която се занимава чисто с научна дейност и Тойота чието главно производство са автомобилите, са в топ 10 на световните производители на моторни масла и смазки. Оборотите им - при най-малките като Fuchs и Valvoline които нямат добив и преработка на петрол - са съответно 2,6 млрд евро и 2,4 млрд долара за 2019г.. На останалите са за десетки милиарди.

Не ми е никак интересно какъв им е оборота колега, честно. Те и BMW не са най-продаваните коли в света, но на мен ми харесват.

Т.е. това, което ме интересува са добре направени продукти, от хора, които ги правят със страст и познания. Такива са маслата на CASTROL, а и VALVOLINE, макар и в по-малка степен. За това няма как да приема 100% на сериозно онзи пост, който си цитирал..
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook