С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- paco_sf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Drujba City
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IA Cabrio
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kraska написа:Благодаря за бързия и изчерпателен отговор zaharia. Засега мисля да се ориентирам или към ravenol als 0w-30 преди зимата или към mobil1 0w40 x3 ESP .
Между другото е излязла информация за BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 при руснаците. Ще чакам коментара ти за него.
А какво е инфото за него?
- nikola59
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
paco_sf написа: А какво е инфото за него?
Инфото е отлично в сравнение с другите "бълвочи" в този клас. Това е темата с анализа:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/411 ... -04-5w-30-свежее/#comments
Три смени съм с него и пак бих останал, но октомврийската 8-литрова промоция на ravenol на VMP ми промени плановете

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
nikola59 написа:paco_sf написа: А какво е инфото за него?
Инфото е отлично в сравнение с другите "бълвочи" в този клас. Това е темата с анализа:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/411 ... -04-5w-30-свежее/#comments
Три смени съм с него и пак бих останал, но октомврийската 8-литрова промоция на ravenol на VMP ми промени плановете
Определено за парите си е супер 14лв /литър ... ко му плащаш... Сега намерих mobil1 0w40 x3 esp на 16лв / литър ама с доставката ще дойде на 22, ще търся още варианти. Но някой който кара доста и сменя често маслото този вариант на бмв е супер.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
kraska написа:Благодаря за бързия и изчерпателен отговор zaharia. Засега мисля да се ориентирам или към ravenol als 0w-30 преди зимата или към mobil1 0w40 x3 ESP .
Между другото е излязла информация за BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 при руснаците. Ще чакам коментара ти за него.
Наистина, вчера и онзи ден излязоха резултатите от анализите на две интересни масла, за кото може да кажем, че се са сред фаворити на нашия форум, а именно оригиналното BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 и новата версия на Castrol Edge 5W-30 М която има допуск BMW LL-04.
За BMW TwinPower Turbo ще преведа описанието което са дали на oil-club.ru
към анализа: [url]http://www.oil-club.ru/forum/topic/41112-bmw-twinpower-turbo-ll-04-5w-30-свежее[/url]
Масло e заявлено като: API SN; ACEA C3; BMW LL-04.
(описание от Dimmy)
1) Масло удовлетворява изискванията на стандарта SAE и может да се нарече 5W-30
2) Вискозитет при 100С = 12.07 сСт - типичен показател за маслата С3, обезпечаващ HTHS>3.5 мПас
3) Алкално число = 7.32 - нормално за продукти С3, което говори за достатъчен запас на миещо-неутрализиращите свойства
4) Киселинно число = 1.76 - невисока стойност, има запас за нарастване
5) Сулфатна пепел = 0.84% - неголямо првишение на нормата (0.8%), но това не означава нещо и напълно се вписва във възможната погрешност на измерването
6) Температура на застиване = -53С - за масло 5W е отлична
7) Пламна температура в отворен тигел = 237С - говори за добра термостабилност на маслото и намеква за достоен НОАК, благодарение на базовите масла GTL
8_) Съдържание на сяра = 0.180 - много ниско съдържание на сяра, което свидетелства за чиста база и съвременен пакет добавки с калциеви салицилати
9) Противоизносни присадки ZDDP са представени от обичайната двойка съединения на цинка и фосфора. Миещо-неутрализиращите добавки в вид на калциеви салицилати и боров сукцинимид.
Изводи: перед нас е отличен среднопепелен продукт от един от водещите световни производители (Shell) на пакета добавки Infineum P6003 във фирмена опаковка BMW с допуска LL-04. Плюсове: база GTL, балансиран пакет добавки, ниско съдържание на сяра, висока термостабилнос. Минуси не са забелязани.
Инфрачервения спектър на Фурие има същия пик като при GTL. (окончателно се убеждаваме, че базовите масла са GTL според анализа).
Общо взето колегите от руския форум оценяват положително това масло. За мен лично беше интересно да се установи доколко то се различава от 2 други масла на Шел - Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 и Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 които са малко по-евтини на пазара, за да бъдат те ползвани като негова по-евтина алтернатива. В крайна сметка през последно време на пазара се появиха доста предложения за BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 от порядъка на около 6.9-7евро за литър което вече е нивото на ECT C3, което обезсмисля донякъде подобна идея.
Та като говорим за разликите между тези три масла - за AM-L се прави анализ преди 2-3 месеца на масло произвеждано в Русия(натисни тук), за ECT C3 има един по-стар анализ от 2015 - натисни тук, първото нещо което се забелязва, е че и трите масла са направни като е ползван един и същ пакет с добавки. Тоест основната разлика, като изключим минималните различния в стойностите на вискозитетите при 100 и 40градуса и вискозитетния индекс, са в комбинациата използвана в базовите масла. Анализът на TwinPower Turbo и установената по-ниска температура на застиване(ако изключим грешка при измерването и), предполагат, че можем да допуснем, че това масло е изцяло на база GTL. За другите две масла можем да предположим, че или е добавян хидрорек, или са правени с GTL масла с по-различен вискозитет. По принцип при производството се ползва база с 4cst, обаче производителят може да реши да сложи и по-гъсти масла 6cst и/или 8cst.
Така, че ако някои търси икономия и може да си намери AM-L на цени от 25е за 5л, може да го ползва вместо TwinPower Turbo което ще му излезе към 35е. Вярно 10е на 5л не са кой знае колко, макар, че това са си към 30% разлика, но все пак е добре да се знае, че добра алтернатива има.
Относно другия анализ, този на маслото Castrol EDGE 5W-30 M.
Това масло мисля е сравнително ново, ако не греша се появи миналата година. С две думи най-важните неща за него - вместо традиционния титан е ипозлван бор като добавка срещу триене и износване. Освен това пакетът от присадки осигуряващи миещите и неутрализиращи свойства, е на база съединия на калция и магнезия, вместо обичайните чисто калциеви. Подобни пакети се наблюдават в по-новите масла на Шел, мисля имаше и някои масла на Амсоил с тях. Иначе като цяло маслото е много добро, мисля на нивото на TwinPower Turbo LL-04 5W-30 и спокойно може да се ползва от колегите. Единствения му недостатък е високата цена(минималната е 37е) стигаща до 45-50 евро за 5л., поне по немските магазни.
Относно новопоявилите се анализи искам само да посоча, че те бяха инициирани първо поради липсата на такива за цялото активно съществуване на oil-club.ru което ще рече от 2010 година насам, и второ - от факта, че една голяма част от колегите в нашия форум ги ползват в двигателите си, т.е. имаше обективна нужда да се знае малко повече за състава и свойствата им.
Последна промяна zaharia на 10 Юни 2020, 19:10, променена общо 3 пъти
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
@zaharia, БЛАГОДАРЯ! Мислех да пробвам нещо друго, но виждам, че няма смисъл. Ще продължа с БМВ 5w30, така или иначе я сменям всяка година или на всеки 5-8к км 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да попитам колегите с дизелите - ползвате ли Mobil 1 ESP 5W-30? В края на миналата година на руския форум за маслата се появи един специалист работил в най-реномирани световни фирми за производство на масла, преди в САЩ сега във Франция. Та според него маслата на Мобил са едни от най-иновационните и най-качествените в света по отношение на редица свои качества и свойства. До тях нарежда Пензоил(Шел) и други големи фирми. Та според него Мобил са инвестирали много в собствената разработка на масла и са постигнали много високи резултати. Разбира се в конкретен двигател според особеностите и или състоянието му, разните масла е нормално да се държат различно и няма гаранция, че точно Мобил ще работи по добре от Шел - такъв пример има с един руски колега с N57, преди с М57, който кара и с ESP 5W-30 и ECT 5W-30 и им прави анализи. Та в тая връзка ми е интересно какво ще кажат колегите от форума за опита си с маслата на Мобил, ако имат такъв.
Конкретно за мен, последното ми масло беше Mobil1 FS 0W-40, като цяло съм доволен, но окончателно мога да кажа след като се направи анализ на отработеното масло и се видят резултатите.
Конкретно за мен, последното ми масло беше Mobil1 FS 0W-40, като цяло съм доволен, но окончателно мога да кажа след като се направи анализ на отработеното масло и се видят резултатите.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Exclusive89 написа:@zaharia, БЛАГОДАРЯ! Мислех да пробвам нещо друго, но виждам, че няма смисъл. Ще продължа с БМВ 5w30, така или иначе я сменям всяка година или на всеки 5-8к км
По принцип каквото и масло да се сложи, стига да не е фалшиво и да е от топ сериите на именитите производители или поне от утвърдените такива, в 99% от случаите при нормална експолоатация и навременна смяна ще върши една и съща работа като най-скъпите и най-качествените масла на пазара. Така, че ако няма някакъв специален интерес по-темата с маслата, по добре човек да си спести времето и услията в търсене на "най-доброто масло" и да ги ползва за нещо по-съществено

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
eXed0 написа:Реших да пробвам 5w40 на North Sea, понеже пише, че е пълна синтетика, а не хидрокрек и вече карам с него 4-та или 5-та смяна. Цената е ниска но останах с добри впечатления от маслото. Не го гори и за 40-50 хил. км видимо няма нагар по главата.
Сега забелязах, че съм пропуснал нещо и ще отговоря с известно закъснение. По принцип в масловите масла наличието на пълна синтетика с вискозитет 5W-30 и 5W-40 е изкючително рядко явление, особоено за маслата които се продават в Европа. Ако има такива - като да речем при Равенол - VMP 5W-30, цената става двойна на нормалното. Разбира се тук изключваме спорните или полуспортни серии, но там цените както знаем са съвсем други. Пълносинтетични масла с вискозитет 5W-40 и нормална цена имат Meguin/Liqui Moly 1 бр., Rowe 1бр., Ravenol 2бр., Kroon Oil 1бр., или общо взето това са изключенията за които се сещам от правилото. Ако някои има нужда от пълна синтетика то той трябва да я търси при вискозитетите 0W-30 и 0W-40 където обикновено такива масла имат ПАО до половината от базата. Разбира се има и производители които минават и без ПАО и тези масла са по-евтини, или други при които цялата база е на ПАО. Например при North Sea в маслото 0W-40 ПАОто преобладава, в 0W-30 е до половината от базата.
Иначе ако искаме да се ориентираме по надписите върху опаковките, то най-вярна информация има върху маслата които са предназначени за немския пазар и са надписани на немски език, поради законово изискване което задължава производителя да ползва тази дефиниция само ако в маслото е на база пълна синтетика. Ако на тях стои надпис от вида Vollsynthetisches или Vollsynthese e почти сигурно, че маслото съдържа поне 40% ПАО, така е поне при повечето производители. Изключение тук е например Motul, които съм виждал да пишат същото и на хидрокрековите си масла. Във всяка друга държава Fully Synthetic обикновено означава хидрокрек, или поне, че маслото не е минерално.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Добре, че ти го написа.zaharia написа:Exclusive89 написа:@zaharia, БЛАГОДАРЯ! Мислех да пробвам нещо друго, но виждам, че няма смисъл. Ще продължа с БМВ 5w30, така или иначе я сменям всяка година или на всеки 5-8к км
По принцип каквото и масло да се сложи, стига да не е фалшиво и да е от топ сериите на именитите производители или поне от утвърдените такива, в 99% от случаите при нормална експолоатация и навременна смяна ще върши една и съща работа като най-скъпите и най-качествените масла на пазара. Така, че ако няма някакъв специален интерес по-темата с маслата, по добре човек да си спести времето и услията в търсене на "най-доброто масло" и да ги ползва за нещо по-съществено
Това е самата истина.
Въпроса е в това, че повечето автомобили са с огромен пробег и аномалии и се почва... това ми го гори, с това ми работи шумно и т. н.
Два автомобила съм карал от нула до 200 000 км, смени на масло на 20 000 км, 95% извън градски пробег, дизелови. Единия Форд се обслужваше с кастрол, другия Дачия с елф и двата до последно не горяха масло и работеха както в първия ден когато ги взех.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
nikola59 написа:paco_sf написа: А какво е инфото за него?
Инфото е отлично в сравнение с другите "бълвочи" в този клас. Това е темата с анализа:
https://www.oil-club.ru/forum/topic/411 ... -04-5w-30-свежее/#comments
Три смени съм с него и пак бих останал, но октомврийската 8-литрова промоция на ravenol на VMP ми промени плановете
Pour point-a ме впечатли наистина, но другото май е като на подобните бълвочи

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:Да попитам колегите с дизелите - ползвате ли Mobil 1 ESP 5W-30? ....
Мислех да слагам MOBIL1 5W-30 но в сайта на MOBIL не го препоръчват, а и няма LL-04.
Та до там. Маслата MOBIL1 със сигурност са топ-продукт.
От друга страна по офертите в BG си излиза с LL-04, вероятно са старият му вариант или пък стари количества.
zaharia написа:eXed0 написа:Реших да пробвам 5w40 на North Sea, понеже пише, че е пълна синтетика, а не хидрокрек и вече карам с него 4-та или 5-та смяна. Цената е ниска но останах с добри впечатления от маслото. Не го гори и за 40-50 хил. км видимо няма нагар по главата.
Сега забелязах, че съм пропуснал нещо и ще отговоря с известно закъснение. По принцип в масловите масла наличието на пълна синтетика с вискозитет 5W-30 и 5W-40 е изкючително рядко явление, особоено за маслата които се продават в Европа. Ако има такива - като да речем при Равенол - VMP 5W-30, цената става двойна на нормалното.
Не е точно така. Всички са синтетика. Колкото до Равенола (VMP) - моя дизел го пие като крушова чорба и не мисля, че някога ще го ползвам, макар, че на хартия е велико

- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Това, че не е LL-04 не бива да те спира, освен ако не искаш да го караш по над 15 000км. Съдържанието на saps e около 0,9 в мобила в сравнение с други ll-04 където уж трябва да са под 0,8 , а тестовете им показват ,че го завишават. Щом е одобрено от мерцедес с техните 229.51 и 229.52 по спомен , няма какво да те тревожи , както и dexos2.
mobil1 5w30 esp съм слагал на дизелов 4цил двигател на мерцедес и беше си супер. Както и на бензинов N52b25 и мотора мъркаше с него.
mobil1 5w30 esp съм слагал на дизелов 4цил двигател на мерцедес и беше си супер. Както и на бензинов N52b25 и мотора мъркаше с него.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Точно на 5W-30 му сменяха състава . Ти за коя версия говориш? Наистина може да го пробвам, но за сега TWIN POWER TURBO му харесва най-много на моя двигател.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:zaharia написа:Да попитам колегите с дизелите - ползвате ли Mobil 1 ESP 5W-30? ....
Мислех да слагам MOBIL1 5W-30 но в сайта на MOBIL не го препоръчват, а и няма LL-04.
...
Не е точно така. Всички са синтетика. Колкото до Равенола (VMP) - моя дизел го пие като крушова чорба и не мисля, че някога ще го ползвам, макар, че на хартия е велико
Вярно, голяма част са синтетика, по-голямата хидрокрекова II и III група или GTL , и една малка част с ПАО IV група и естери V група - която съм имал предвид в постинга.
Много масла си загубиха след 2018 допуските LL01 и LL04, защото самите тия допуски бяха променени, така, че някои тестове в тях които преди бяха правени на N52 сега се правят с N20 към които има много по строги изисквания. Това, че например Мобил нямат масла от топ сериите с допуски на БМВ, е предполагам заради бизнес споразумение с Шел които им продават GTL базови масла, а те от своя страна са махнали дописка от своите за да не ги конкурират. Иначе всички масла които имаха допуски LL01 и LL04 допреди 2 години без никакъв проблем могат да се ползват в двигателите произведени преди 2018 защотов в тях няма промяна. Мотул дори са си го писали като пояснение в документацията си към маслата.
Изобщо въпросът с допуските може да тревожи единствено колегите на които колите са в гаранция. Toчка.
Текстът е копиран от продуктовата документация на MOTUL 8100 X-max 0W-40, което официално си е "загубило" допуска BMW LL-01.
MOTUL 8100 X-max 0W-40 соответствует требованиям стандарта BMW Long Life-01 от BMW Group для автомобилей BMW, MINI и ROLLS-ROYCE выпущенных до конца 2018 года. Для автомобилей, выпущенных с начала 2019 года и требующих одобрения BMW LL-01, необходимо использоваться такие продукты, как MOTUL 8100 X-cess 5W-30 или MOTUL 8100 X-cess GEN2 5W-40.
По принцип щом маслото отговаря на спецификацията ACEA C3, то може без притеснение да се слага там където се иска LL04, а ако има ACEA А3/B4 да се ползва където се иска LL01.
Аз например карам в момента с масло с допуск Longlife-98, в което съм сложил и един литър полиол естери ПОЕ 68 и 100 от хладилни масла - които нямат никакъв допуск. Експериментът го правя за втори път, първия път бях сложил само половин литър естери, стойностите на анализа на отработеното масло по отношение на износването бяха най-добрите, ако сравнявам с предишните 2 анализа от масла с допуски.
Последна промяна zaharia на 02 Май 2020, 23:03, променена общо 2 пъти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Точно на 5W-30 му сменяха състава . Ти за коя версия говориш? Наистина може да го пробвам, но за сега TWIN POWER TURBO му харесва най-много на моя двигател.
В немската версия добавиха малко естери, молибден и волфрам, първите две които вече ползваха на руския пазар и така изравниха маслата на двата пазара. Така, че в случая не можем да говорим за някаква особена промяна.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани