С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 6.05.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW е61 530d lci
Мечтае да кара: BMW Z8

С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от M.MARKOV » 18 Апр 2020, 9:01

Здравейте.
Изчетох доста мнения в темата свързани с “dpf” и най-вече разбрах, че щом няма DPF е “по-полезно” за двигателя да се кара с високопепелно масло .
До преди да премахнем DPF и EGR съм залагал на VMP 5w30 .
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Апр 2020, 10:53

Не мисля, че е по-полезно. Контактните добавки в VMP са на базата на молибден. При старите масла са на базата на цинк. Молибденът се води по-добър.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 8.08.2017
Пол: Мъж

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от Hip-hopotam » 18 Апр 2020, 10:59

На 3.0д 231 к.с без дпф наливам 0в40 Равенол, няма грижи.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Апр 2020, 13:20

M.MARKOV написа:Здравейте ...
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?

Ако не караш на големи интервали между смените - да кажем до 250-300 моторни часа и не товариш особено колата, можеш да останеш на VMP, ако си доволен от него. Предимствата на среднопепелните масла са,че оставят по-малко замърсявания в двигателя. Иначе ако държиш да смениш с вископепелно, обикновено изборът е между VST 5W-40 и SSL 0W-40, но те са по-висок вискозитет. Разбира се има и по-скъпи полуспортни масла като RUP 5W-40, което е също среднопепелно или REP 5W-30, RSP SAE 5W-30 и RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 които са високопепелни. Всичките тези масла са на база пълна синтетика, в някои от тях има известно количество естери, добавки срещу триене и износване молибденови и волфрамови съединения.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Апр 2020, 22:07

zaharia написа:
M.MARKOV написа:Здравейте ...
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?

Ако не караш на големи интервали между смените - да кажем до 250-300 моторни часа и не товариш особено колата, можеш да останеш на VMP, ако си доволен от него. Предимствата на среднопепелните масла са,че оставят по-малко замърсявания в двигателя. Иначе ако държиш да смениш с вископепелно, обикновено изборът е между VST 5W-40 и SSL 0W-40, но те са по-висок вискозитет. Разбира се има и по-скъпи полуспортни масла като RUP 5W-40, което е също среднопепелно или REP 5W-30, RSP SAE 5W-30 и RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 които са високопепелни. Всичките тези масла са на база пълна синтетика, в някои от тях има известно количество естери, добавки срещу триене и износване молибденови и волфрамови съединения.

Колега, няма никаква логика - VMP е PAO, трябва да издържа на много пробег. Освен това е лонг-лайф.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 18 Апр 2020, 22:57

SpeedyMan написа:Колега, няма никаква логика - VMP е PAO, трябва да издържа на много пробег. Освен това е лонг-лайф.

Базата ще издържи, но добавките няма да са достатъчни да държат алкалното число над киселинното. Среднопепелните свежи масла имат алкално число 6-8 мг КОН/г за VMP е 7,1, докато при високопепелните то е над 10 мг КОН/г.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 18 Апр 2020, 23:51

Ако е така, нямаше да е лонг-лайф 04. За N47 би трябвало да изкара дори 30 000 км. както са сервизните интервали.
Друг е въпросът, че точно VMP с базата си не издържа наистина при мен, но това е друга тема.

Старите добавки, като, цинкът и фосфора (ZDDP) и т.н. са изместени с нови, за VMP е на базата на молибден, което не прави лубриканта по-лош.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 19 Апр 2020, 0:55

SpeedyMan написа:Ако е така, нямаше да е лонг-лайф 04. За N47 би трябвало да изкара дори 30 000 км. както са сервизните интервали.
Друг е въпросът, че точно VMP с базата си не издържа наистина при мен, но това е друга тема.

Старите добавки, като, цинкът и фосфора (ZDDP) и т.н. са изместени с нови, за VMP е на базата на молибден, което не прави лубриканта по-лош.

Колега, старите добавки като цинк и фосфор не са изместени, а са допълнени и то само в някои масла в топ линиите на някои производители. Предполагам 99% от маслата на пазара спокойно минават и без допълнителни борови, титанови, молибденови или волфрамови съединения добавяни с цел намаляване на триенето и износването. А за булшита наречен лонг лайф, заради който например моя двигател е съсипан само след 4-5 такива интервала, изобщо не искам да говоря.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 19 Апр 2020, 1:50

При средно нископепелните Mid-SAPS има намалено в количество ZDDP. То Ravenol VMP е Mid-SAPS.

Обаче в нископепелните масла Low-SAPS, цинк и фосфор направо си липсват. Както сулфтна пепел си е съединения на фосфора и сярата.
Преди да измислят сложните катализатори, се използваше съединението ZDDP за (Zinc dialkyldithiophosphates), като поемаше износването при контакт метал в метал, както писах. Сега дори и да има някакво наличие на цинк и фосфор, то по-скоро е паразитно. Основното са другите нововъведени добавки.

Има и добавки ZDDP на пазара, но там наистина си пише, че автомобилът не трябва да има катализатор.

Между другото, трябва да се внимава с пре-дозирането на ZDDP, не може да се сипва безразборно, ако е прекалено много има негативен ефект.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 19 Апр 2020, 2:09

SpeedyMan написа:Обаче в нископепелните масла Low-SAPS, цинк и фосфор направо си липсват. Както сулфтна пепел си е съединения на фосфора и сярата.
Преди да измислят сложните катализатори, се използваше съединението ZDDP за (Zinc dialkyldithiophosphates), като поемаше износването при контакт метал в метал, както писах. Сега дори и да има някакво наличие на цинк и фосфор, то по-скоро е паразитно. Основното са другите нововъведени добавки.

Има и добавки ZDDP на пазара, но там наистина си пише, че автомобилът не трябва да има катализатор.

Между другото, трябва да се внимава с пре-дозирането на ZDDP, не може да се сипва безразборно, ако е прекалено много има негативен ефект.

Колега, ти колко масови масла без цинково-фосфорни съединиения ZDDP или по-модерния ZP, като добавка срещу триене и износване знаеш? Колко Low-SAPS масла познаваш изобщо и какъв е процента на автомобилите с двигатели които работят на тях към общото количество автомобили? Може ли да ми покажеш един-единствен анализ в който съдържанието на цинка и фосфора е под 500 части на милион? И да ни кажеш с какво са ги заменили ако отсъстват?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 19 Апр 2020, 10:51

Има си разни добавки, ZDDP Hero, ZDDPplus например.


Но тук си прав: Няма масови масла все още тотално без никакъв ZDDP, тази присадка си е важна за старите мотори и трябва да мине време за да я спрат тотално. Но след като светът се готви за масова електрификация, може и да не видим масови такива масови масла.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 920
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от zaharia » 19 Апр 2020, 14:48

Всъщност има поне едно масло без ZDDP за което знам - тук cupper-shop.ru най-отдолу може да се прочете за начина по който работят. Накратко - медните йони създавали защитен слой върху металните провърхости и пречели на водородните атоми да достингнат до кристалната им решетка, която те разрушавали когато се вграждали в нея. Обаче ги продават много скъпо - 20 евро за литър, освен това тъй като не се ползват масово, не се знае как еветнуално работят в двигатели с различни конструкции и като цяло в Русия където се продават тези масла, няма голям интерес към тях. Разбира се от тая фирма се опитват да пробият на руския форум за маслата като пускат анализи с отработки за да покажат, че маслата са безопасни, но за момента нямат особени успехи.
Иначе на пазара започват да навлизат нови много песпективни добавки срещу триене и износване които явно ще измесят традиционинте бор, молибден, титан и волфрам. Става въпрос за така наречените йонни течности. За съжаление цената им явно е още много висока, и за момента са известни само две масла в които присъстват те - Castrol Edge Supercar A 0W-20 и ZIC ZERO 0W-20. За второто на oil-club.ru вече събраха пари за анализ, но се чака маслото да започне да се продава в магазините.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 19 Апр 2020, 17:20

То това с медните частици е друга технология - прави предпазен слой, който на практика защитава повърхностите на двигателя. Има доста такива руски разработки, примерно Римет или XADO.

Съответно може да се ползва и при наличие на DPF или не :mhihi:
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 22.02.2007
Местоположение: Drujba City
Пол: Мъж
Кара: E36 318IA Cabrio

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от paco_sf » 20 Апр 2020, 21:07

Все още се чудя за този равенол. А от БМВ туин пауър 5в30 и кастрол едж 5в30 за N47B20A какво бихте избрали? И на колко км да го сменявам, предимно градско се кара колата (Е61), има и две три ходения до Силистра през годината?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 976
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

Мнение от SpeedyMan » 20 Апр 2020, 21:13

И CASTROL и BMW са добри, може би BMW с маслото моторът работи малко по-мазно. Най-добрият интервал за смяна за дизел е до 8000 км. пробег.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook