Разход на нашите автомобили
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Разход на нашите автомобили
da6ip написа:Emooo написа:da6ip малко за въртящия момент - предавките редуцират или мултиплицират въртящия момент. Тоест на 2ра с 4000 оборота ще имаш по-висок въртящ момент отколкото на 3та с 3000 об/мин - сигурен съм че сега ще си спомниш графиката с въртящия момент но тя не е направена като се взима предви скоростната кутия. Скоростните ни кутии имат коефициент с който точно може да се изчисли редуцирането на въртящия момент ако те интересува. Щом инженерите на БМВ са направили да се down shift-ва при kick down, значи са изчислили че това най-добрия начин да постигнеш максимално ускорение, забележи продължително време. Това което казваш за 2500-3000 оборота - том имаш пик на ускорението но не взимаш предвид колко време ще го подържаш това ускорение - според мене ще имаш най-продължително ускорение ако направиш down shift и стигаики до червеното на оборотомера за да използваш високите обороти на ниските предавки отколкото да си на голяма предавка и да използваш само диапазона 2500-4000.
технически и теоретично си прав, затова ако ускоряваш максимално бързо от 0 до 200, автоматика изрежда всички предавки на високи обороти - примерно 3500-4800 или там където е ограничителя.
но при едно стандартно изпреварване, където имаш място напред, дали ще натиснеш педала до средата и колата ще изпревари на същата предавка (или ще превключи към средата на изпреварването) или ще използваш кикдаун и първо ще свалиш предавката и после с удар в кръста ще тръгнеш да изпреварваш - времето което е нужно субективно погледнато е същото.
Преди няколко месеца с на един приятел Х5 Е70 3.0Д ми направи впечатление , че при downshift колата качва естествено високи обороти но не изтегля така пъргаво , както когато изпреварваше без да сваля предавка на 2500-3000 оборота да кажем.... и наистина макар и субективно чувството се зачудих реално за какво са му високи обороти на тоя дизел , като реално пика на Нм са от 1800-3500 примерно...
Аз когато изпреварвам (с ръчни съм ) никога не свалям предавка... ако съм на ниски обороти 1-2сек и след това си набира по начин по който изпреварвам без грижи и опасност.
- kostadinovj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: 29.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 520 D - 2006
- Мечтае да кара: 5 GT
Re: Разход на нашите автомобили
Точно за това говоря
. При изпреварване, когато имам възможност и видимост, дори захождам в лявото платно малко по от рано,/така не ми се налага да бия спирачки и да убивам скоростта/, и ако има нужда добавям малко газ. Гледам че много колеги се набиват в задницата на изпреварваната кола и после газ до ламарината на 5000 оборота. Един и същ извънградски пробег може да бъде изминат за едно и също време но с различен разход да гориво. Но всеки си има стил на шофиране.[/quote]
Абсолютно те подкрепям и съм съгласен с теб! Гледам по надалеч и да не намалям скороста и да карам спокойно и на дистанция, след това когато може дори и на 6-та с малко газ и си ги изпреварвам. Моята е ръчка, но си има достатъчно тяга. Е в Хаим боаз с камионите е друго. Но на равен път е ок. В момента разхода ми стигна 10,4/100 но това е след като четох тук в темата как се продухва турбината на 2-ра с 4000 оборота до 80-90 км/ч. Един познат кара 530 ХD и се хвали много за вървене но на разход е 9 извънградско и 10-11 градско. Днес се опънах на 530XD - 2008. Със 160-180 участък Бургас-Поморие.Личи си че върви повече най-вече в еластичноста.Примерно от 100 като ускоряваме до 140-150 новата баварка ускорява доста по бързо! А може да е и заради това ,че има повече коне! Айде лека нощ от мен!

Абсолютно те подкрепям и съм съгласен с теб! Гледам по надалеч и да не намалям скороста и да карам спокойно и на дистанция, след това когато може дори и на 6-та с малко газ и си ги изпреварвам. Моята е ръчка, но си има достатъчно тяга. Е в Хаим боаз с камионите е друго. Но на равен път е ок. В момента разхода ми стигна 10,4/100 но това е след като четох тук в темата как се продухва турбината на 2-ра с 4000 оборота до 80-90 км/ч. Един познат кара 530 ХD и се хвали много за вървене но на разход е 9 извънградско и 10-11 градско. Днес се опънах на 530XD - 2008. Със 160-180 участък Бургас-Поморие.Личи си че върви повече най-вече в еластичноста.Примерно от 100 като ускоряваме до 140-150 новата баварка ускорява доста по бързо! А може да е и заради това ,че има повече коне! Айде лека нощ от мен!
Re: Разход на нашите автомобили
xerial написа:при downshift колата качва естествено високи обороти но не изтегля така пъргаво , както когато изпреварваше без да сваля предавка на 2500-3000 оборота да кажем....
това не е вярно. софтуерът, който управлява скоростната кутия избира на коя предавка да превключи, за да ускори възможно най-бързо при подаване на газ до дупка например.
логично при по-високите обороти, мощността е по-висока.
каква ви е логиката за по-бързо ускорение от по-ниските обороти, където мощността е доста по-ниска?
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Разход на нашите автомобили
@ndro написа:каква ви е логиката за по-бързо ускорение от по-ниските обороти, където мощността е доста по-ниска?
че ускоряваме с въртящ момент, а не с мощност

освен това се губи време при превключването. мен ме дразни този момент на замисляне и превключване точно когато съм излязъл в насрещното и ми трябва ускорение.
кое е по-добрия вариант зависи от конкретната ситуация. ако наистина ти трябва кикдаун - слава богу че го има. ако не ти трябва, защо да го ползваме. това го знае шофьорът (понеже вижда напред), а не колата. т.е. шофьорът трябва да има някакъв контрол над това със или без кикдаун да изпреварва.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Разход на нашите автомобили
затова при повечето изпреварвания я слагам на ръчно управление и сам решавам кога какво да става, особено когато са по-рискови изпреварванията
Когато не са, само с леко игране с педала на газта и това е... Мисля, че това е най-правилното решение. А и нали караме дизели - ускорението ни е благодарение на големия въртящ момент, а не на цеденето в червения сектор и мощността която е в толкова малък диапазон от обороти...

Re: Разход на нашите автомобили
върнах се обратно:Пловдив - София .Разход ми даде 6.7-6,8.От Пловдив ОМВ в началото на Пловдив до Икеа София.97 средна до карулката на входа на София , 92 км/час крайна точка.
5.4(на отиване) +6.8 =6.1среден .Гуми 235,45,17
The combined fuel consumption of this automobile is 8.03 l/100 km, the urban fuel consumption is 10.85 l/100 km and the extra urban is 6.34 l/100 km.
http://www.carinf.com/en/c4a0713310.html
ако са го смятали този разход със средна скорост 100 км/ч има логика ,при 97 км/ч да ми дава такъв разход. Но не ми се вярва да са го смятали така .
5.4(на отиване) +6.8 =6.1среден .Гуми 235,45,17
The combined fuel consumption of this automobile is 8.03 l/100 km, the urban fuel consumption is 10.85 l/100 km and the extra urban is 6.34 l/100 km.
http://www.carinf.com/en/c4a0713310.html
ако са го смятали този разход със средна скорост 100 км/ч има логика ,при 97 км/ч да ми дава такъв разход. Но не ми се вярва да са го смятали така .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: Разход на нашите автомобили
Ivel написа:Да , 535 от преди фейслифта
Sorry за

Доста BMWта са ми минали през ръцете , но тези километри , навънка не съм ги виждал , да не говоря за България. Имам в предвид , че повечето коли са "въртяни".
Свалям шапка на колегата

Re: Разход на нашите автомобили
Ivel написа:Да , 535 от преди фейслифта
и аз не можах да се сдържа... браво!



400 хиляди... браво наистина! и предполагам колата е в отлична форма. дай малко повече инфо - състояние, ремонти, износване?
евала

Re: Разход на нашите автомобили
Състоянието и е добро.Гледам ,че брат ми преди години е писал във форума ,като я зехме
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=2&t=24792&p=229429&hilit=opasno+lud#p229429
Баща ми я караше до 393000 някъде,след това я взех аз. Карана е главно извънградско и то спокойно .Много километри са минати и през ниви,защото това му е работата.Малко преди да ми я даде смени носачи и масло.Аз като я взех смених предно стъкло(на тия км беше мнг зле,от БОВА КАР),консумативи-ролки ,ремъци(ауто +сменени в дару кар);на 400000 смених за пръв път демпферна шайба(взех я от лавиатан оригинална,смених я в Дару кар),свещи 6 БЕРУ и подгревно реле(пак от ауто + ,пак сменени в дару кар).При смяната им ,ми казаха ,че колектора е за смяна
след като им казах ,че сега нямам пари ми казаха ,че не е толкова зле и може да изкара още
.Той е сменян веднъж .Сложих нови накладки(текстар)пак от ауто +.Дойде зима и си взех нови гуми Continental 830p или нещо такова.Само ,че взех същия размер гуми ,които брат ми е взимал 235,45,17 , а трябваше 225,55,17. Не че има голям проблем ,просто колата става още по-ниска (към сант и половина ,заради който понякога пак си задирам бронята ).Заради една дупка преди 1 седмица ми се наложи да си взема нова гума .Поне от каското ,ще ми изплатят 82 %(18 процента била износена) + изправянето на джантата.Сега ,като се стопли ще и сложата джантите с които колата дойде-19 ки -http://www.alloywheelsdirect.net/bmw_alloy_wheels/5_series_e60_alloys/19_bmw_172m_wheel_439 Те не са слагани от години ,защото бащата никак не ги пазеше и много скъпо излизаше принудителната смяна на нови гуми
Дори незнам в какво състояние са сега.Мисля ,че едната е цепната ,така че като дойде момента ще ви питам къде ги оправям.
Взех си нови стелки(ментаци),защото бащата беше издълбал неговата.(ауто про в пловдив).Сложих си фар за мъгла на м-ковата броня(Единия липсваше,или са го свили или някъде е затрит по нивите.Втора ръка от някаква морга в Горни или Долни Богоров).Полирах фаровете ,че бяха мнг мнг мнг мнг зле(бухала пловдив
) ,сложих си нови крушки Osram CBI cool blue intesne (къси ,дълги, мъгла),вътре и сложих диодни крушки в купето както и цели плафони за краката,в багажника и регистрационния номер също..Изправих предната и задната броня.Точно преди да взема колата ,някакъв се беше натресъл отзад вляво,а предната просто се използваше за оране и беше леж.Поправих ги пак при бухала.Смених един датчик за парктроник.Взех си предни подкалници,но още не съм ги сложил.Трябват ми някакви триъгълници ,за които се закача предната броня и подкалниците и кора под двигател.Тия триъгълници липсват и затова подкалника се е трил много в гумата и е станала дупка.
Турбините не са сменяни .Преди време се беше отчела грешка : Ниско налягане в малката турбина.От Дару кар естествено казаха ,че е за смяна ,но не съм го пипал .Колата си върви без грешка .Минала е мнг км от тогава и не е отчела пак такава грешка.Последната простотия която ми направи беше с отоплението - не духаше ни топло ни студено.Смених си 2 та филтъра на купето (ауто +)Оказа се или регулатор или вентилатор на парното.Поръчах си ги и двете.Смениха ми ги ; оказа се ,че вентилатора беше ръждясал и затова не се въртеше.(нз как там е попаднала влага).Сменяха ги в Nicy Car Пловдив .От километража се чуваше пукане и казах да ми го смажат там.Нещо което малко ме притесни е ,че даде грешка в скоростната кутия.Не разбрах ,точно кое в нея,но пича ми обясни ,че била някаква част която струвала над хиляда лв и обикновенно тя била признак ,че скоростната кутия може да се прецака.После ми каза ,да не се притеснявам щом не усещам да ми прави проблеми.
Следва масло на двигател + масло на скоростна кутия.Баща ми каза ,че никога не го е сменял на скоростната кутия и мисля ,че вече му е време
, пребоядисване цялостно -харесал съм си цвят Frozen Grey (сив мат) , нови гуми за големите джанти .Бях си намерил навигация голям екран ,защото мойта кола е с малък екран и без нави,двд ,но тоя който ми ги предлагаше се скри като мишок.Салона ,ако изкочи някой готин бежав с отопление ,може и да го подменя моя,или гледах някъде на горубляне как ги освежават и боядисват салоните- може и такова да пробвам.Друго не се сещам
, а и си претапицирах волана в Overdrive - много са добри ,но са кожодери !
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=2&t=24792&p=229429&hilit=opasno+lud#p229429
Баща ми я караше до 393000 някъде,след това я взех аз. Карана е главно извънградско и то спокойно .Много километри са минати и през ниви,защото това му е работата.Малко преди да ми я даде смени носачи и масло.Аз като я взех смених предно стъкло(на тия км беше мнг зле,от БОВА КАР),консумативи-ролки ,ремъци(ауто +сменени в дару кар);на 400000 смених за пръв път демпферна шайба(взех я от лавиатан оригинална,смених я в Дару кар),свещи 6 БЕРУ и подгревно реле(пак от ауто + ,пак сменени в дару кар).При смяната им ,ми казаха ,че колектора е за смяна

след като им казах ,че сега нямам пари ми казаха ,че не е толкова зле и може да изкара още


Взех си нови стелки(ментаци),защото бащата беше издълбал неговата.(ауто про в пловдив).Сложих си фар за мъгла на м-ковата броня(Единия липсваше,или са го свили или някъде е затрит по нивите.Втора ръка от някаква морга в Горни или Долни Богоров).Полирах фаровете ,че бяха мнг мнг мнг мнг зле(бухала пловдив

Турбините не са сменяни .Преди време се беше отчела грешка : Ниско налягане в малката турбина.От Дару кар естествено казаха ,че е за смяна ,но не съм го пипал .Колата си върви без грешка .Минала е мнг км от тогава и не е отчела пак такава грешка.Последната простотия която ми направи беше с отоплението - не духаше ни топло ни студено.Смених си 2 та филтъра на купето (ауто +)Оказа се или регулатор или вентилатор на парното.Поръчах си ги и двете.Смениха ми ги ; оказа се ,че вентилатора беше ръждясал и затова не се въртеше.(нз как там е попаднала влага).Сменяха ги в Nicy Car Пловдив .От километража се чуваше пукане и казах да ми го смажат там.Нещо което малко ме притесни е ,че даде грешка в скоростната кутия.Не разбрах ,точно кое в нея,но пича ми обясни ,че била някаква част която струвала над хиляда лв и обикновенно тя била признак ,че скоростната кутия може да се прецака.После ми каза ,да не се притеснявам щом не усещам да ми прави проблеми.
Следва масло на двигател + масло на скоростна кутия.Баща ми каза ,че никога не го е сменял на скоростната кутия и мисля ,че вече му е време


- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Разход на нашите автомобили

за заваряване на джантата и за освежаване на салона пиши на лично...
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Разход на нашите автомобили
Ivel написа:върнах се обратно:Пловдив - София .Разход ми даде 6.7-6,8.От Пловдив ОМВ в началото на Пловдив до Икеа София.97 средна до карулката на входа на София , 92 км/час крайна точка.



Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Разход на нашите автомобили
da6ip написа:Ivel написа:върнах се обратно:Пловдив - София .Разход ми даде 6.7-6,8.От Пловдив ОМВ в началото на Пловдив до Икеа София.97 средна до карулката на входа на София , 92 км/час крайна точка.
искам да видя изражението на колегата @ндро докато кара София-Пловдив с 97 средна скорост
![]()
трябваше да ми видиш изражението като пътувахме към банско...

някъде след симитли ми показваше 6.2 л/100 при средна скорост около 80 км/ч (доколкото си спомням).
няма такова пътуване. чичо скрудж пасти да яде... опитвах се по всякакъв начин да се държа буден...
поне ми доказахте че Е60-ките (включително и мойта) могат да харчат и малко

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани