С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте,
Мой приятел ме е назначил да му избера масло за колата BMW 523i 2011г. кара се на бензин. От това което се знам трябва да се вземе масло Full-SAPS а той настоява да е 5W-30 така че се спряхме се на RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30. Последно преди да поръчам да питам подходящ ли е избора, не съм объркал нещо нали. Сега видях че ще има и промоция, ха дано да е и на този модел че да се вземе на далавера.
Мой приятел ме е назначил да му избера масло за колата BMW 523i 2011г. кара се на бензин. От това което се знам трябва да се вземе масло Full-SAPS а той настоява да е 5W-30 така че се спряхме се на RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30. Последно преди да поръчам да питам подходящ ли е избора, не съм объркал нещо нали. Сега видях че ще има и промоция, ха дано да е и на този модел че да се вземе на далавера.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Някой ще поръчва ли скоро масло ,за да се комбинираме ? 

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
RaiN написа:Някой ще поръчва ли скоро масло ,за да се комбинираме ?
Колега има го в България на добра цена в момента, няма смисъл да поръчваш от Германия.
https://www.motorni-masla.net/index.php ... 2a1b000ee2

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
jujo_si написа:Здравейте,
Мой приятел ме е назначил да му избера масло за колата BMW 523i 2011г. кара се на бензин. От това което се знам трябва да се вземе масло Full-SAPS а той настоява да е 5W-30 така че се спряхме се на RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30. Последно преди да поръчам да питам подходящ ли е избора, не съм объркал нещо нали. Сега видях че ще има и промоция, ха дано да е и на този модел че да се вземе на далавера.
За бензин е подходящо - високопепелно масло с допуск LL-01, но както вече писах, за маслата от спортната серия няма да има намаления.
Последна промяна zaharia на 01 Окт 2019, 9:37, променена общо 1 път
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
jujo_si написа:Здравейте,
Мой приятел ме е назначил да му избера масло за колата BMW 523i 2011г. кара се на бензин. От това което се знам трябва да се вземе масло Full-SAPS а той настоява да е 5W-30 така че се спряхме се на RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30. Последно преди да поръчам да питам подходящ ли е избора, не съм объркал нещо нали. Сега видях че ще има и промоция, ха дано да е и на този модел че да се вземе на далавера.
Full Saps за кола 2011? LL01?
Кой точно е мотора и дайте да проверим дали наистина може.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:jujo_si написа:Здравейте,
Мой приятел ме е назначил да му избера масло за колата BMW 523i 2011г. кара се на бензин. От това което се знам трябва да се вземе масло Full-SAPS а той настоява да е 5W-30 така че се спряхме се на RAVENOL RSP Racing Super Performance SAE 5W-30. Последно преди да поръчам да питам подходящ ли е избора, не съм объркал нещо нали. Сега видях че ще има и промоция, ха дано да е и на този модел че да се вземе на далавера.
Full Saps за кола 2011? LL01?
Кой точно е мотора и дайте да проверим дали наистина може.
LL01 да, това намерих тук в форума: Long Life 04 e въведен СПЕЦИАЛНО за дизеловите двигатели с ДПФ
523i E60 2011г. първа регистрация, двигателя е N53B25UL
къде се проверява?
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Става дума за N53 най-вероятно. По спецификацияLL-01 е пропъричителното масло за бензиновите двигатели.
За бензинов автомобил аз бих саложил на VST 5w40 маслото на равенол, чудесно е като съотношение цена/качество. 5 литра са на около 70 лева. Друг вариант е SSL 0w40.
П.П. Наистина гледам много добри цени на Равенол маслата и в БГ магазини, та се замислих дали има смисъл да се пазарува от чужбина изобщо.
За бензинов автомобил аз бих саложил на VST 5w40 маслото на равенол, чудесно е като съотношение цена/качество. 5 литра са на около 70 лева. Друг вариант е SSL 0w40.
П.П. Наистина гледам много добри цени на Равенол маслата и в БГ магазини, та се замислих дали има смисъл да се пазарува от чужбина изобщо.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
drago9205 написа:Става дума за N53 най-вероятно. По спецификацияLL-01 е пропъричителното масло за бензиновите двигатели.
За бензинов автомобил аз бих саложил на VST 5w40 маслото на равенол, чудесно е като съотношение цена/качество. 5 литра са на около 70 лева. Друг вариант е SSL 0w40.
П.П. Наистина гледам много добри цени на Равенол маслата и в БГ магазини, та се замислих дали има смисъл да се пазарува от чужбина изобщо.
Моя приятел иска 5W-30, че това пишело да се слага в книжката, та затова отиваме към RSP. Аз мисля че е задължително да се вземе от германия защотото само ако маслото е за немския пазар само тогава имаш гаранция че vollsynth e наитсина пълна синтетика. същото важи и за бирата, затова бекс в бг в пикня а в германия е бира.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Аз доколкото съм се ровил в интернет ,Равенола за Европа навсякъде е еднакъв неслучайно има quality code,само за руския пазар е по-различно маслото.
Все още не е толкова известно като други марки че да има трето качество за БГ пазара и т.н.
Аз карам с Равенол 5w40 VST на Е39 2.8 и не бих повторил.Това което не ми харесва е че работи по-шумно мотора с него.Разход на масло няма но и мотора ми е след пълна ревизия.Предното масло беше Бардал 5W40 XTC тогава нямаше никакви звуци.
Понякога просто трябва мотора да си хареса маслото
.
Все още не е толкова известно като други марки че да има трето качество за БГ пазара и т.н.
Аз карам с Равенол 5w40 VST на Е39 2.8 и не бих повторил.Това което не ми харесва е че работи по-шумно мотора с него.Разход на масло няма но и мотора ми е след пълна ревизия.Предното масло беше Бардал 5W40 XTC тогава нямаше никакви звуци.
Понякога просто трябва мотора да си хареса маслото

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Hip-hopotam написа:Аз доколкото съм се ровил в интернет ,Равенола за Европа навсякъде е еднакъв неслучайно има quality code,само за руския пазар е по-различно маслото.
Все още не е толкова известно като други марки че да има трето качество за БГ пазара и т.н.
Аз карам с Равенол 5w40 VST на Е39 2.8 и не бих повторил.Това което не ми харесва е че работи по-шумно мотора с него.Разход на масло няма но и мотора ми е след пълна ревизия.Предното масло беше Бардал 5W40 XTC тогава нямаше никакви звуци.
Понякога просто трябва мотора да си хареса маслото.
Равенолът се произвежда само в Германия. До миналата година преди да въведат технологията USVO маслата за руския пазар се отличаваха от тия за немския(VST, SSL) и бяха по-качествени(имаха допълнително естери и молибден), съответно ги продаваха по-скъпо. Сега рецептурите вече са едни и същи. Тъй като VST е на база ПАО е нормално да е малко по-шумен от хидрокрека, особено на незагрят двигател през зимата или в хладно време. По-шумната работа обаче, не значи и по-лоша работа на маслото, просто ПАО-то има по-лоши смазващи свойства от хидрокрека и това се отразява в звука при работата на двигателя. В топло време да кажeм над 15°C, подобен проблем не би трябвало да има.
Аз също наскоро наблюдавах подобно явление - бях с 100% ПАО масло, налято началото на януари. Април месец шумовете изчезнаха, а през лятото маслото работеше отлично. В потвърждение на коментарите на колегите по-горе за маслата на Равенол, дори и след като минах 10к км, обичайната промяна в шума на двигателя която идва обикновено някъде след 5-6к км я нямаше още - което както вече писаха колегите показва, че маслото на ПАО деградира по-бавно от хидрокрека и си запазва свойствата по-дълго от него. Вероятно щях да изкарам още поне 3-4к км със същото масло, но ми предстоеше дълго пътуване от поне 5к км, та затова го смених още на 10,4 к км, и общо взето съм постъпил правилно, защото заради полиолестерите които бях добавил, алкалното число си беше отишло още на 166моторни часа. Ето тук давам линк към анализа ако някой се интересува. https://www.oil-club.ru/forum/topic/375 ... 10-388-km/ Общо взето това ми е трети анализ, и втори на масло в което съм добавял полиолестери - мога да кажа съм много доволен от работата в топлото време, износът с последното масло е най-нисък по отношение на желязо и мед, за алуминия има какво още да се желае. По високия вискозитет - 5W-40 какъвто до момента не бях ползвал плюс базата на ПАО, доведоха до тракане на повдигачите - такова с масла 5W-30 не бях имал още, както и по-груба и шумна работа на двигателя когато не е загрял в студено време. От друга страна с това масло постигнах най-нисък разход на масло - за 10,4к км е изгорило само 2,5л, като съм долял при това 1,5л, т.е. разхода е около 1л на 4000км. С другите масла които съм ползвал най-вече 5W-30, най-ниският разход на масло е бил 1л на 3100-3200км.
Между другото искам да благодаря на колегите ползвали маслата на Равенол за отзивите, щото ние си четем и пишем едно, но общо взето практиката е решаваща и е хубаво да се трупа обективна информация от различни източници за да се изясни действителното положение. В много случаи човек не може точно да прецени сам доколко е обективен, когато оценява работата на двигателя си, обаче когато и други колеги имат сходни наблюдения то, тогава вече може по-лесно и основателно да се правят определени изводи за конкретните масла.
Последна промяна zaharia на 19 Май 2021, 19:18, променена общо 1 път
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вярно в тези режими преди да загрее маслото напълно е най-шумен мотора,а всичко е ново,дори повдигачите.
Иначе след сипването на този Равенол и първите паления установих доста по бързо въртене на стартера,което като технически грамотен човек до тогава не го вярвах,че може да се получи.Сега е на около 7000км и не е мръднало на щеката а съм карал в летните жеги извънградско (налях го средата на юни) и съм давал повече газ понякога.
За този не особено капризен мотор като моя мисля да си продължа с Бардала и смяна на 8000км поне цената ми идва около два пъти по-ниска.8000км на моето каране са около 220-230 моточаса.
Иначе след сипването на този Равенол и първите паления установих доста по бързо въртене на стартера,което като технически грамотен човек до тогава не го вярвах,че може да се получи.Сега е на около 7000км и не е мръднало на щеката а съм карал в летните жеги извънградско (налях го средата на юни) и съм давал повече газ понякога.
За този не особено капризен мотор като моя мисля да си продължа с Бардала и смяна на 8000км поне цената ми идва около два пъти по-ниска.8000км на моето каране са около 220-230 моточаса.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Hip-hopotam написа:Вярно в тези режими преди да загрее маслото напълно е най-шумен мотора,а всичко е ново,дори повдигачите.
Иначе след сипването на този Равенол и първите паления установих доста по бързо въртене на стартера,което като технически грамотен човек до тогава не го вярвах,че може да се получи.Сега е на около 7000км и не е мръднало на щеката а съм карал в летните жеги извънградско (налях го средата на юни) и съм давал повече газ понякога.
За този не особено капризен мотор като моя мисля да си продължа с Бардала и смяна на 8000км поне цената ми идва около два пъти по-ниска.8000км на моето каране са около 220-230 моточаса.
С промоцията 5л туба VST от 43е отива на 34е без транспорта. За него се плаща 11,90€ при поръчка до 89,89€. Ако човек си купува 2 туби и сам си плаща доставката общо цената е 80€, т.е. тубата илиза 40€ или към 80лв за колкото гледам се продава и 5л. туба Бардал 5W40 XTC. Това при условие, че се чака намалението през октомври и се поръчва от чужбина.
Разбира се няма никакъв проблем да се кара и с хидрокрек.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Тия мотори са за по-редки масла, 5W-30 e ОК.
Предполагам може да сипвате такъв Равенол или каквото има там забъркано.
И да - по-шумен двигател значи по-лоша работа, не е фатално ако не се натоварва мотора, преди да загрее.
Предполагам може да сипвате такъв Равенол или каквото има там забъркано.
И да - по-шумен двигател значи по-лоша работа, не е фатално ако не се натоварва мотора, преди да загрее.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Тия мотори са за по-редки масла, 5W-30 e ОК.
Предполагам може да сипвате такъв Равенол или каквото има там забъркано.
И да - по-шумен двигател значи по-лоша работа, не е фатално ако не се натоварва мотора, преди да загрее.
За моторите са позволени 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. В по-северните страни препоръчват XW-30, обаче за нашия климат пък и тоя в централна Европа иделния вариант е зимата с 5W-30, лятото с 5W-40. И единият и другият вискозитет си имат предимства и недостатъци при определени условия и общо взето нещата опират до състоянието на двигателя, условията на експлоатация и предпочитанията на собственика. По редките масла за японските, корейските и американските автомобили, разбира се и за най-новите европейски. Обаче двигателите в E60 и Е90 не са сред тях. Разбира се имам предвид бензиновните двигатели. За дизелите обикновено е достатъчно 5W-30, тъй като работят при по-ниски температури.
Последна промяна zaharia на 01 Окт 2019, 0:25, променена общо 1 път
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да но аз сменям поне два пъти годишно масло и октомврииската промоция я изтървам,бях запланувал да взема повече туби да имам целогодишно но вече се отказах.
Като собственик на автосервиз успявам да го взема по-евтино Бардала.
До скоро магазин за авточасти с който работя предимно,предлагаше Равенол но прекратиха с него защото никой не го знае това масло и не се продава,включително и аз се поинтересувах за маслото вече след като спряха да го предлагат.Забелязвам вече повече информирани за маслото и може скоро да се превърне в "новия кастрол"
Като собственик на автосервиз успявам да го взема по-евтино Бардала.
До скоро магазин за авточасти с който работя предимно,предлагаше Равенол но прекратиха с него защото никой не го знае това масло и не се продава,включително и аз се поинтересувах за маслото вече след като спряха да го предлагат.Забелязвам вече повече информирани за маслото и може скоро да се превърне в "новия кастрол"

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани