С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Нека Anthony_J сподели като открие къде е проблема-дали в маслото или нещо друго ще изскочи.Ще следя с интерес,полезно е да се установи къде отива този литър на 5-6000 км.
А Кастрол продаваше и някой от форума,виж сред платените обяви в търговския,същия имаше добри цени на всички консумативи за тези автомобили.
А Кастрол продаваше и някой от форума,виж сред платените обяви в търговския,същия имаше добри цени на всички консумативи за тези автомобили.
Последна промяна rosendaal на 27 Ное 2013, 0:45, променена общо 1 път
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Anthony J: Разходът на масло може да идва от турбината - като започне да се поизносва и разхлабва, започва да пуска повече масло.
Това масло минава по въздуховода до всмукателния колектор и там би трябвало да се улови от филтър картерни газове и да се вкара обратно в циркулация. Но този филтър (oil breather) общо взето хваща някакъв процент от въпросните маслени пари.
Ако турбината започне да пуска 5 пъти повече отколкото нова, някакъв процент от това неминуемо изгаря.
С други думи може да ти проверят турбината някъде дали няма симптоми за износване.
Това масло минава по въздуховода до всмукателния колектор и там би трябвало да се улови от филтър картерни газове и да се вкара обратно в циркулация. Но този филтър (oil breather) общо взето хваща някакъв процент от въпросните маслени пари.
Ако турбината започне да пуска 5 пъти повече отколкото нова, някакъв процент от това неминуемо изгаря.
С други думи може да ти проверят турбината някъде дали няма симптоми за износване.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Благодаря, ще го имам предвид като ходя в събота в сервиз. Надявам се да не е турбината, че си е сериозен разход, а колата не е много стара още.
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
da6ip написа:Anthony J: Разходът на масло може да идва от турбината - като започне да се поизносва и разхлабва, започва да пуска повече масло.
Това масло минава по въздуховода до всмукателния колектор и там би трябвало да се улови от филтър картерни газове и да се вкара обратно в циркулация. Но този филтър (oil breather) общо взето хваща някакъв процент от въпросните маслени пари.
Ако турбината започне да пуска 5 пъти повече отколкото нова, някакъв процент от това неминуемо изгаря.
С други думи може да ти проверят турбината някъде дали няма симптоми за износване.
Не е точно така... Маслото стига до турбината под налягане и се оттича от нея на самотек в картера на мотора. Пространството над картера и над клапаните трябва да се вентилира, иначе ще се създаде налягане което няма да позволи на маслото оттичащо се от турбината да се излее в картера, което е предпоставка за изпускането му покрай втулките на турбото. Именно това пространство се вентилира през този филтър, който вече е заменен от клапан и през тръбичка стигаща точно пред всмукателната перка на турбото. Получава се така, че турбото засмуква маслените пари образували се в подкартерното пространство от горещото масло и по този начин го вентилира. Малко сложно го обясних, но трябва нагледно да се покаже. В случай на запушване на този филтър ако е от стария модел, това води до повишаване на налягането на подкартерните газове и невъзможност маслото в турбината да се стече в картера, ами да премине през лагерите му и да навлезе в тръбите преди и след интеркулера и оттам във всмукателния колектор и да се изгори от двигателя.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Anthony_J написа:Ами другия месец ще го сменям и ще сложа от този Кастрол, пък да видим. Дайте идеи откъде да го взема, че да не е менте? Има ли официален вносител?
От чужбина!

- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
От чужбина каква е гаранцията, че няма да е ментак? Все си мисля, че от официален вносител тук не би трябвало да има проблеми.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
www.castrol.com/castrol/contacts.do?categoryId=9000070&contentId=7000115Anthony_J написа:От чужбина каква е гаранцията, че няма да е ментак? Все си мисля, че от официален вносител тук не би трябвало да има проблеми.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Anthony_J написа:От чужбина каква е гаранцията, че няма да е ментак? Все си мисля, че от официален вносител тук не би трябвало да има проблеми.
Гаранцията са милионите вложени в бизнеса, строгите закони, съдебната с-ма в Германия, взискателни клиенти.... да продължавам ли?
- hrpopov217
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Вие пък изкарахте, че едва ли не в БГ няма качастенно масло. Ако го вземеш маслото от кварталния гараж може и да е менте, ама големите вериги си работят с доверени доставчици.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И аз така си мисля. Ако е на някаква много ниска цена и от подозрително място, то може и да е ментак. А и ние, българите, ужасно много се подценяваме и смятаме, че всички в държавата са мошеници и такива неща само у нас се случват. Има доста тарикати, но все повече са читавите търговци, поне по моите наблюдения.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Намирам маслко в един саит .. дан е му казвам името можете и сами да се досетите БМВ масло на цена от 15.60 за 5w30 и 10,50 за 5w40. В същия саит откривам и Castrol Edge 5w30 на 77лв. за 5литра и 5w40 на 67лв. за 5 литра. Предполагам всеки разумно мислещ човек може да се сети за евнтуалия произход на съответните масла. В последни дни на доста места сверих цени, и по-високи и какво виждате има и по-ниски та лично аз се доверих на колега от форума. Също както каза коелгата bmw545i Немските саитове са си едни от най-сигурния източник, но на мен лично не ми се занимава а и не ми се чака 2-3 седмици и за това така. Дано за по натам някой се навие да напвави някаква обща поръчка от Немско и с удоволствие ще се включа 

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Да вдигна темата. Досега колата е с 5w30 - mb5430 на 300k + км. основно се кара на газ.
Според сайта на кастрол дават
EDGE 0W-30 (a,b,h) или Magnatec 5W-40 C3. Решил съм да сложа масло на мотул, но много не мога да се ориентирам кое от
трите 5w/40 -> MOTUL 8100 X-cess 5W40, MOTUL 8100 X-clean 5W40 или MOTUL Specific LL-04 5W40, като в описанието на
второто пише "C3" та накратко MOTUL Specific LL-04 5W40 или MOTUL 8100 X-clean 5W40 ?
Благодаря :-)
Според сайта на кастрол дават
EDGE 0W-30 (a,b,h) или Magnatec 5W-40 C3. Решил съм да сложа масло на мотул, но много не мога да се ориентирам кое от
трите 5w/40 -> MOTUL 8100 X-cess 5W40, MOTUL 8100 X-clean 5W40 или MOTUL Specific LL-04 5W40, като в описанието на
второто пише "C3" та накратко MOTUL Specific LL-04 5W40 или MOTUL 8100 X-clean 5W40 ?
Благодаря :-)
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
предишната смяна карах с Мотул специфик лл04 5в40, закупен от магазин който се рекламира в сайта... За 15к изхарчи литър и половина по спомен... Сега сложих Кастрол Едж, същия вискозитет и не го е пипнала 4к км.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Може ли някой да препоръча място в България, откъдето може да се купи Кастро Едж и да не е ментак? Не ми се занимава с доставки от чужбина.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани