С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колега, ако питаш мен - пробвай Ravenol VMP 5W30 докато е на промоция. Иначе ако търсиш 5w40 с LL-04 допуск (за DPF). В това отношение бях доволен от кастрола, а цените са около 35евро за 5л туба.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
brabusbg написа:brabusbg написа:A какво масло RAVENOL 5W-40 е препоръчително да си избера за моя двигател (520d)?
Ако имаш ДПФ и ЕГР трябва да отговаря на спецификацията C3 и допуска BMW LL-04, ако нямаш може да е А3/B4 и BMW LL-01.
Благодаря за подробната информация. На реални 130 000км ми е колата и има и ДПФ и ЕГР.
В момента карам с Fuchs TITAN GT 1 /SAE 5W-40/. Просто от сервиза ми го препоръчаха (а по принцип им имам доверие).
Дали е добър вариант или по-добре да мисля алтернатива. Предното масло с което карах колата беше BMW LongLife 5W-30, но колата доста го гореше. Сега с това масло вече 5000км и всичко е ок.
Щом ти е малък пробега колега няма нужда да наливаш 5W-40, по-добре е да ползваш 5W-30 или 0W-30 което ще е и по-икономично откъм разход на гориво. Може например пак да опиташ със същия Фукс, но с по-ниския вискозитет - Fuchs TITAN GT 1 Pro C3 5W-30.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Интересни новини от Kroon Oil - маслото Poly Tech 10w40 ще бъде изтеглено от асортимента и ще се замени с 5w40, кето също ще бъде напълносинтетично, вископепелно съответстващо на допуска LL-01, съдържащо ПАО, PAG и вероятно естери. Май ще трябва да се организира един анализ да се види какво са сложили в това ново масло, съвсем скоро ще се появи на oelpiraten.de. Предполага се обаче, че цената му вероятно ще е по-висока от тази на 10w40, защото е имало поскъпване на пълностинтетичните компоненти - така казват от магазина, откъдето поддържат контакт със завода.
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:brabusbg написа:brabusbg написа:A какво масло RAVENOL 5W-40 е препоръчително да си избера за моя двигател (520d)?
Ако имаш ДПФ и ЕГР трябва да отговаря на спецификацията C3 и допуска BMW LL-04, ако нямаш може да е А3/B4 и BMW LL-01.
Благодаря за подробната информация. На реални 130 000км ми е колата и има и ДПФ и ЕГР.
В момента карам с Fuchs TITAN GT 1 /SAE 5W-40/. Просто от сервиза ми го препоръчаха (а по принцип им имам доверие).
Дали е добър вариант или по-добре да мисля алтернатива. Предното масло с което карах колата беше BMW LongLife 5W-30, но колата доста го гореше. Сега с това масло вече 5000км и всичко е ок.
Щом ти е малък пробега колега няма нужда да наливаш 5W-40, по-добре е да ползваш 5W-30 или 0W-30 което ще е и по-икономично откъм разход на гориво. Може например пак да опиташ със същия Фукс, но с по-ниския вискозитет - Fuchs TITAN GT 1 Pro C3 5W-30.
Не ми е малък пробега! Правя по 30к на година.
Няма ли това с по-ниския вискозитет да го гори повече?

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
brabusbg написа:zaharia написа:brabusbg написа:brabusbg написа:A какво масло RAVENOL 5W-40 е препоръчително да си избера за моя двигател (520d)?
Ако имаш ДПФ и ЕГР трябва да отговаря на спецификацията C3 и допуска BMW LL-04, ако нямаш може да е А3/B4 и BMW LL-01.
Благодаря за подробната информация. На реални 130 000км ми е колата и има и ДПФ и ЕГР.
В момента карам с Fuchs TITAN GT 1 /SAE 5W-40/. Просто от сервиза ми го препоръчаха (а по принцип им имам доверие).
Дали е добър вариант или по-добре да мисля алтернатива. Предното масло с което карах колата беше BMW LongLife 5W-30, но колата доста го гореше. Сега с това масло вече 5000км и всичко е ок.
Щом ти е малък пробега колега няма нужда да наливаш 5W-40, по-добре е да ползваш 5W-30 или 0W-30 което ще е и по-икономично откъм разход на гориво. Може например пак да опиташ със същия Фукс, но с по-ниския вискозитет - Fuchs TITAN GT 1 Pro C3 5W-30.
Не ми е малък пробега! Правя по 30к на година.
Няма ли това с по-ниския вискозитет да го гори повече?
По горе беше писал, че колата е на 130К км. Имах предвид общия пробег, който е свързан с работата и състоянието на двигателя. При изправен двигател, качествено масло и нормални условия на експлоатация разлика в горенето между 5в30 и 5в40 не трябва да има, или ще е незабележима. Иначе разход на масло може да има поради един куп най-различни прични, и в не всички случаи може еднозначно да се определи коя от всички тях е отговорна в случая. Според мен най-лесно е да се опита същото масло на Фукс, но с по-ниския вискозитет тък като разликата в базовите масла би трябвало да не е голяма и да се види как ще се държи това масло. Ако има разход просто трябва да се върнеш към по-високия вискозитет щом те притеснява горенето. Всъщност то не е и ясно колко точно е то, при какви условия на експлоатация е наблюдавано, защото условията също имат голямо значение. Повечето хора просто опитват с различни масла и в зависимост от резулатите се ориентират какво да ползват в бъдеще, защото горенето както писах вече в някои случаи е много трудно да се разбере поради какво се появява. В случая имаме минимално количество начална информация - ползвано масло с допуск на БМВ, вискозитет 5w30 което е горяло повече от конкретно масло на Фукс s вискозитет 5w40 за определен интервал. Тук неизвестните са толкова много, че няма на каква основа да се опита човек да прави анализ на ситуацията, а и дори и да са знайни, гаранция ще се уцели точно причината за проблема няма, а вероятността е много малка.
Затова пак ще се върна на това което писах преди - за дизелов двигател на 130К км - може да се каже нов и да се предполага здрав двигател, най-подходящи са масла с вискозитет 0w30 или 5w30. Ако двигателят има повишен разход на масло с няколко различни качестени такива при едни и същи условия на експлоатация - тук се предполага, че колата не се кара като на състезание, то този двигател има някакъв проблем с тях. Ето тук могат и е редно да се изкажат и колегите с дизелови двигатели, все пак моите знания са чисто теоретични и изхождам от това което съм прочел и научил по форумите и други места в интернет.
- Nini0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 5.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: F16
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Един въпрос, тъй като преди няколко месеца махнах ДПФ, а преди това бях сипал от равенола 5в30 сега пак ли да си сложа същото колата е на 260к реални ?
- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Може и от същото, ако държиш да е 5w30 и си доволен (не ти го е горяла).
Ако търсиш по-ниска цена има също качествени LL-01, 0w40 SSL и 5w40 VST. Като цяло като махнеш DPF ти се увеличава изборът на масла.
Ако търсиш по-ниска цена има също качествени LL-01, 0w40 SSL и 5w40 VST. Като цяло като махнеш DPF ти се увеличава изборът на масла.
- bokouser
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 22.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530d LCI
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Зависи как е махнат. Аз например го махнах, но оставих катализатора, защото миризмата е по-поносима отколкото ако го няма и може би и в някаква степен редуцира вредните емисии. Ако и при колегата така е махнат DPF-а е по-добре да си остане на 5w30 C3
P.S. Колега Nini0, сега се сещам, че преди аз да го махна четох твоя тема, там пишеш, че си оставил катализатора, даже се консултирах с теб на лични. Остани си със същото масло.
P.S. Колега Nini0, сега се сещам, че преди аз да го махна четох твоя тема, там пишеш, че си оставил катализатора, даже се консултирах с теб на лични. Остани си със същото масло.
- Nini0
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: 5.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: 530D
- Мечтае да кара: F16
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
bokouser написа:Зависи как е махнат. Аз например го махнах, но оставих катализатора, защото миризмата е по-поносима отколкото ако го няма и може би и в някаква степен редуцира вредните емисии. Ако и при колегата така е махнат DPF-а е по-добре да си остане на 5w30 C3
P.S. Колега Nini0, сега се сещам, че преди аз да го махна четох твоя тема, там пишеш, че си оставил катализатора, даже се консултирах с теб на лични. Остани си със същото масло.
Точно така беше колега, паметта не те лъже.

- drago9205
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
LL-01 маслата реално не пречат на катализаторите. Реално това е едно от експлоатационните предимства на липсващият DPF, че могат спокойно да се ползват и LL-01 масла, а не само LL-04 
Но което и да избереш според мен няма да е проблем. На твое място и аз бих проследил как се държи 5w30 и ако не го гори бих карал с такова.

Но което и да избереш според мен няма да е проблем. На твое място и аз бих проследил как се държи 5w30 и ако не го гори бих карал с такова.
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте, гледам сега в немския Амазон има промоции на Равенол: https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_2?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=ravenol+vmp&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aravenol+vmp
Само че там тубите са по 5л. Гледах специално VMP 5W30. A в сайта на Равенол няма туби от това масло по 5л. Там акцията е 4+1 и тя излиза малко по скъпо. Каква е разликата, защо така??
В Амазон също има и 5+1 и 5+2 пак на VMP 5W30 и специално на тези забелязах че на тубите не пише USVO. Явно са старата технология. Но пък на тубата която е само 5л си е USVO (или може само картинката да е такава, като дойде да се окаже че е от старото): https://www.amazon.de/RAVENOL-5W-30-Vollsynthetisches-Motor%C3%B6l-geeignet/dp/B00EWJUGWW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1542441466&sr=8-1&keywords=ravenol+vmp
Споделете и вие??
Само че там тубите са по 5л. Гледах специално VMP 5W30. A в сайта на Равенол няма туби от това масло по 5л. Там акцията е 4+1 и тя излиза малко по скъпо. Каква е разликата, защо така??
В Амазон също има и 5+1 и 5+2 пак на VMP 5W30 и специално на тези забелязах че на тубите не пише USVO. Явно са старата технология. Но пък на тубата която е само 5л си е USVO (или може само картинката да е такава, като дойде да се окаже че е от старото): https://www.amazon.de/RAVENOL-5W-30-Vollsynthetisches-Motor%C3%B6l-geeignet/dp/B00EWJUGWW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1542441466&sr=8-1&keywords=ravenol+vmp
Споделете и вие??

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ами аз ще споделя моето мнение.
Не знам какво продават в amazon, ама според мен няма смисъл да се налива масло 30 лв. литъра на кола, където двигателя и струва 1000 лв., че и на всичкото отгоре да правиш 1000 гимнастики от кой континент ще го поръчаш, пък колко ще платиш за доставка, колко ще чакаш и т.н.
Виж, ако тая тема ти е интересна се забиваш в oilclub.ru, bobistheoilguy, oilcheck, субару форума
и други подобни сайтове и четеш. Лошото е, че в България няма кой да ти направи анализ на маслото, но пък може да пратиш в Америка, или друга държава.
Ако тая тема не ти е интересна просто слагаш масло, което да отговаря на спецификацията на БМВ за тая кола.
Не знам какво продават в amazon, ама според мен няма смисъл да се налива масло 30 лв. литъра на кола, където двигателя и струва 1000 лв., че и на всичкото отгоре да правиш 1000 гимнастики от кой континент ще го поръчаш, пък колко ще платиш за доставка, колко ще чакаш и т.н.
Виж, ако тая тема ти е интересна се забиваш в oilclub.ru, bobistheoilguy, oilcheck, субару форума

Ако тая тема не ти е интересна просто слагаш масло, което да отговаря на спецификацията на БМВ за тая кола.
- brabusbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: 1.06.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E60 520d LCI
- Мечтае да кара: Самолет
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не мисля че разбрах какво точно искаш да кажеш, но ако имаш двигател за 1000лв го дай. Предстои ми да сменям демпферна шайба... Само от там ще го избия 

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk


Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
brabusbg написа:Здравейте, гледам сега в немския Амазон има промоции на Равенол: https://www.amazon.de/s/ref=nb_sb_noss_2?__mk_de_DE=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&url=search-alias%3Daps&field-keywords=ravenol+vmp&rh=i%3Aaps%2Ck%3Aravenol+vmp
Само че там тубите са по 5л. Гледах специално VMP 5W30. A в сайта на Равенол няма туби от това масло по 5л. Там акцията е 4+1 и тя излиза малко по скъпо. Каква е разликата, защо така??
В Амазон също има и 5+1 и 5+2 пак на VMP 5W30 и специално на тези забелязах че на тубите не пише USVO. Явно са старата технология. Но пък на тубата която е само 5л си е USVO (или може само картинката да е такава, като дойде да се окаже че е от старото): https://www.amazon.de/RAVENOL-5W-30-Vollsynthetisches-Motor%C3%B6l-geeignet/dp/B00EWJUGWW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1542441466&sr=8-1&keywords=ravenol+vmp
Споделете и вие??
Здравей колега, промоцията 4+1 означава 5л на цената на 4л и се отнася само за туби 5л. със специален етикет и маслото в тях е USVO. За препоръчване е да се купува от ravenol-shop.de и ato24.de за които е сигурно, че продават от новите масла. В другите магазини може да се продава нещо по-евтино на старите цени и извън тази промоция, но за него няма гаранция, че е от новото масло. Старата цена на маслото беше към 45е за 5л, новата е около 60е, промоционалната 47е. Трябва да се внимава като се поръчва защото се продават едновременно 5л с без промоция и 5л. с промоция на различни цени.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
+1. Тя минала 350 000 със 7-8 смени на масло, пък сега ша и слагаме естери. В България е пълно с масло. Има внос от Германия на какви ли не масла.Kurtov написа:Ами аз ще споделя моето мнение.
Не знам какво продават в amazon, ама според мен няма смисъл да се налива масло 30 лв. литъра на кола, където двигателя и струва 1000 лв., че и на всичкото отгоре да правиш 1000 гимнастики от кой континент ще го поръчаш, пък колко ще платиш за доставка, колко ще чакаш и т.н.
Виж, ако тая тема ти е интересна се забиваш в oilclub.ru, bobistheoilguy, oilcheck, субару форумаи други подобни сайтове и четеш. Лошото е, че в България няма кой да ти направи анализ на маслото, но пък може да пратиш в Америка, или друга държава.
Ако тая тема не ти е интересна просто слагаш масло, което да отговаря на спецификацията на БМВ за тая кола.
Изпратено от моят SM-A600FN с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани