термостат BMW E60 525d
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- bmwss
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 28.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530 xd
- Детайли за колата: 530 xd, LCI
Re: термостат BMW E60 525d
Благодаря на колегата описъл процеса така подробно! При мен равносметката е следната:
Преди смяната: 59-79 градуса
След смяната: 88-94 ощя нямам наблюдения върху разхода
Прикачвам и един документ който намерих в немския форум като допълнение. Има допълнително снимки и поне при мен нещата се случиха точно по този документ (например разглобяването на охладителя е малко по различно... ). За тези които не разбират швабски, мога да кажа 4е може да ползвате само снимките от документа в комбинация от обесненията от колегата от предишния пост.
и така спестени 50 лв за майстори иначе голям термостат (оригинален 103 лв и малък неоригинален мисля че беше около 40 лв)
Да добавя, че процедурата при мен стана за около 4 часа, тъй като не бях затегнал капачката на казанчето на охладителната течност, което доведе до почти 50% източване на охладителната течност

Преди смяната: 59-79 градуса
След смяната: 88-94 ощя нямам наблюдения върху разхода
Прикачвам и един документ който намерих в немския форум като допълнение. Има допълнително снимки и поне при мен нещата се случиха точно по този документ (например разглобяването на охладителя е малко по различно... ). За тези които не разбират швабски, мога да кажа 4е може да ползвате само снимките от документа в комбинация от обесненията от колегата от предишния пост.
и така спестени 50 лв за майстори иначе голям термостат (оригинален 103 лв и малък неоригинален мисля че беше около 40 лв)
Да добавя, че процедурата при мен стана за около 4 часа, тъй като не бях затегнал капачката на казанчето на охладителната течност, което доведе до почти 50% източване на охладителната течност


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: термостат BMW E60 525d
след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.
При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.
Въпроса е 80 или 88-92...
При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.
Въпроса е 80 или 88-92...
Re: термостат BMW E60 525d
daskaloff, при мене трудно качва над 85 градуса аз съм с 525д. При мене варира между 80-86
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
daskaloff написа:след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.
Особено щом по нанадолнище ти пада температурата, е абсолютно ясно че термостата е за смяна. Най-добре и двата.
Ако беше редовен, нямаше да я пуска да пада под зададената му температура.
Иначе относно двете мнения 80/90, мисля че при Емооо случая е изключение. По това което съм знам от други, всеки един М47 трябва да държи 90 +/- 1-2 градуса, и двигателите почти винаги го правят (с редовни термостати).
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: термостат BMW E60 525d
аз проверих температура понеже при падане на околната температура с 15градуса - разхода се дигна с 1.5литра... и незнам откакво друго може да е освен от термостати.
Колата я карам от скоро и тези неща ми правят впечатление, а и разхода го гледам извънградско само - а в града не го гледам (понеже я карам до работа 5-6километра само и повече от 60градуса не дига)...
Сега като сменям масло и филтри (откакто е моя за първи път), че и филтрите са и на 20-тина хиляди - смятам да махна пеперудите и да сменя термостатите.... да видим какво ще стане.
Колата я карам от скоро и тези неща ми правят впечатление, а и разхода го гледам извънградско само - а в града не го гледам (понеже я карам до работа 5-6километра само и повече от 60градуса не дига)...
Сега като сменям масло и филтри (откакто е моя за първи път), че и филтрите са и на 20-тина хиляди - смятам да махна пеперудите и да сменя термостатите.... да видим какво ще стане.
- bmwss
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 28.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530 xd
- Детайли за колата: 530 xd, LCI
Re: термостат BMW E60 525d
da6ip написа:daskaloff написа:след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.
Особено щом по нанадолнище ти пада температурата, е абсолютно ясно че термостата е за смяна. Най-добре и двата.
Ако беше редовен, нямаше да я пуска да пада под зададената му температура.
Иначе относно двете мнения 80/90, мисля че при Емооо случая е изключение. По това което съм знам от други, всеки един М47 трябва да държи 90 +/- 1-2 градуса, и двигателите почти винаги го правят (с редовни термостати).
Твърдо температурата трябва да е не по ниска от 90 + - 2 градуса. И въпреки че аз съм с 530 мисля че си за смяна и то на 2та термостата(опитах и аз като други да сменя първо единиа, после другия но накрая тръгна като смених и двата). При мен положението беше същото поддържа 76 градуса извън града, спускане или по ниска температура отвън и падаше до 59. Сега градско държи 92-94 което ме кара малко да се засъхвам, но май е доста по нормално от 70
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: термостат BMW E60 525d
Здравейте, пресен случай от сутринта. Смених и двата термостата. Температурата на двигателя сега е 90 градуса. Преди варираше много, но основно се въртеше около 65. Разход само градско преди смяната 11,2, след смяната 9,1. Колата е 525dA. Може би има разлика в двете измервания като паления, гасения и къси разстояния, но падането на разхода е факт. И накрая всичко се стопли
.

Re: термостат BMW E60 525d
За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?
- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: термостат BMW E60 525d
memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?
Моя е tunned, но пак се е забил на 90 градуса. Не знам теоретично как стоят тия въпроси.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
petio написа:memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?
Моя е tunned, но пак се е забил на 90 градуса. Не знам теоретично как стоят тия въпроси.
за какъв точно "тунинг" говорите?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- daskaloff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 16.09.2010
- Местоположение: София Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525d
Re: термостат BMW E60 525d
не би трябвало да има разлика в температура на мотора, защото при чип-а ( ако говорим за такъв вид тунинг), се променя гориво и въздух... Даже ако някой си е оставил ръцете в настройките може и да дигне още повече темпетарута.... ама да падне надали..
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: термостат BMW E60 525d
memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?
Температурата няма да е по-ниска. Нали предназначението на термостатите е да потдържат зададената им температура

Re: термостат BMW E60 525d
Да така е Злати.Малкия го дават 70 а големия 88 градуса обаче те не режат като с нож.Както и да е стана ми ясно че при мен единия т-стат е пътник.Общо взето правилото че заминават по едно и също време и двата се затвърждава.
- batzlati
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: 21.03.2008
- Местоположение: Созопол
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: карах почти всичко
Re: термостат BMW E60 525d
memorex написа:Да така е Злати.Малкия го дават 70 а големия 88 градуса обаче те не режат като с нож.Както и да е стана ми ясно че при мен единия т-стат е пътник.Общо взето правилото че заминават по едно и също време и двата се затвърждава.
И аз стигам до същия извод. На няколко коли съм сменял термостати и докато не сменя и двата , не мога да накарам двигателя да държи температура

И сега Х5-цата е на същото дередже

- Dual_C
- Потребител
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: Каравана-Е61 N57TU Bj2005
- Мечтае да кара: TUpolev 134
Re: термостат BMW E60 525d
Да се включа и аз след дву-часова смяна на термостатите. Всичко протече по начина, описан по-назад в темата докато не стигнах до сваляне на охладителя. Оказа се, че при мен той не се откача със скоби от двете страни, а в задната си част /след гофрираната тръба/ е захванат с твърда връзка с два болта, същото като на връзките при ауспуховата система. За да се стигне до болтовете се налага да се свали дебитомера и дебелия маркуч за въздуха. Имайте предвид, че болтовете са като заварени и тръгват доста трудно, и има опасност да се скъсат при отвиване, което може да се окаже голям филм. При мен горният беше с глава 15, което не позволяваше използване на камък или звезда, та го напънах с гаечен и го позаоблих подобаващо. Долният беше еврейска звезда /не съм сигурен че оригинално е така/. След като ги отвих, прекарах по един метчик 8 и сложих два нови болта с глава 13, за да може безпроблемно да се използва нормален инструмент при следващ демонтаж. Та това беше единствената спънка, големият ми термостат стоеше свободно, бяха се счупили щипките които го държат за корпуса. Явно за това се продава целия комплект, а не само механиката. Иначе резултатът е невероятен, сега парното е на 6 и се надявам и разхода да падне.
Успех в начинанието
Успех в начинанието

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани