термостат BMW E60 525d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530 xd
Детайли за колата: 530 xd, LCI

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bmwss » 19 Ное 2012, 11:44

Благодаря на колегата описъл процеса така подробно! При мен равносметката е следната:
Преди смяната: 59-79 градуса
След смяната: 88-94 ощя нямам наблюдения върху разхода
Прикачвам и един документ който намерих в немския форум като допълнение. Има допълнително снимки и поне при мен нещата се случиха точно по този документ (например разглобяването на охладителя е малко по различно... ). За тези които не разбират швабски, мога да кажа 4е може да ползвате само снимките от документа в комбинация от обесненията от колегата от предишния пост.
и така спестени 50 лв за майстори иначе голям термостат (оригинален 103 лв и малък неоригинален мисля че беше около 40 лв)
Да добавя, че процедурата при мен стана за около 4 часа, тъй като не бях затегнал капачката на казанчето на охладителната течност, което доведе до почти 50% източване на охладителната течност :banghead: :dummy:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от daskaloff » 19 Ное 2012, 13:40

след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.
При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.

Въпроса е 80 или 88-92...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Emooo » 19 Ное 2012, 14:04

daskaloff, при мене трудно качва над 85 градуса аз съм с 525д. При мене варира между 80-86
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 19 Ное 2012, 14:30

daskaloff написа:след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.

Особено щом по нанадолнище ти пада температурата, е абсолютно ясно че термостата е за смяна. Най-добре и двата.
Ако беше редовен, нямаше да я пуска да пада под зададената му температура.

Иначе относно двете мнения 80/90, мисля че при Емооо случая е изключение. По това което съм знам от други, всеки един М47 трябва да държи 90 +/- 1-2 градуса, и двигателите почти винаги го правят (с редовни термостати).
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от daskaloff » 19 Ное 2012, 15:17

аз проверих температура понеже при падане на околната температура с 15градуса - разхода се дигна с 1.5литра... и незнам откакво друго може да е освен от термостати.
Колата я карам от скоро и тези неща ми правят впечатление, а и разхода го гледам извънградско само - а в града не го гледам (понеже я карам до работа 5-6километра само и повече от 60градуса не дига)...

Сега като сменям масло и филтри (откакто е моя за първи път), че и филтрите са и на 20-тина хиляди - смятам да махна пеперудите и да сменя термостатите.... да видим какво ще стане.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 28.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530 xd
Детайли за колата: 530 xd, LCI

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bmwss » 19 Ное 2012, 15:47

da6ip написа:
daskaloff написа:след като изчетох всички мнения не мога да разбера 88-92 градуса ли трябва да е за 525д или 80.... понеже има 2 различни мнения.При мене държи 80 на дълъг път, като понадолнища пада до 75, а градско дига до 85макс.

Особено щом по нанадолнище ти пада температурата, е абсолютно ясно че термостата е за смяна. Най-добре и двата.
Ако беше редовен, нямаше да я пуска да пада под зададената му температура.

Иначе относно двете мнения 80/90, мисля че при Емооо случая е изключение. По това което съм знам от други, всеки един М47 трябва да държи 90 +/- 1-2 градуса, и двигателите почти винаги го правят (с редовни термостати).


Твърдо температурата трябва да е не по ниска от 90 + - 2 градуса. И въпреки че аз съм с 530 мисля че си за смяна и то на 2та термостата(опитах и аз като други да сменя първо единиа, после другия но накрая тръгна като смених и двата). При мен положението беше същото поддържа 76 градуса извън града, спускане или по ниска температура отвън и падаше до 59. Сега градско държи 92-94 което ме кара малко да се засъхвам, но май е доста по нормално от 70

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от petio » 19 Ное 2012, 16:44

Здравейте, пресен случай от сутринта. Смених и двата термостата. Температурата на двигателя сега е 90 градуса. Преди варираше много, но основно се въртеше около 65. Разход само градско преди смяната 11,2, след смяната 9,1. Колата е 525dA. Може би има разлика в двете измервания като паления, гасения и къси разстояния, но падането на разхода е факт. И накрая всичко се стопли :).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от memorex » 19 Ное 2012, 20:17

За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от petio » 19 Ное 2012, 23:19

memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?

Моя е tunned, но пак се е забил на 90 градуса. Не знам теоретично как стоят тия въпроси.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 19 Ное 2012, 23:33

petio написа:
memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?

Моя е tunned, но пак се е забил на 90 градуса. Не знам теоретично как стоят тия въпроси.

за какъв точно "тунинг" говорите?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 16.09.2010
Местоположение: София Бургас
Пол: Мъж
Кара: е60 525d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от daskaloff » 20 Ное 2012, 9:46

не би трябвало да има разлика в температура на мотора, защото при чип-а ( ако говорим за такъв вид тунинг), се променя гориво и въздух... Даже ако някой си е оставил ръцете в настройките може и да дигне още повече темпетарута.... ама да падне надали..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от batzlati » 20 Ное 2012, 19:50

memorex написа:За по-знаещите един въпрос. След тюнинг двигателя не държи ли по-ниска температура?!?

Температурата няма да е по-ниска. Нали предназначението на термостатите е да потдържат зададената им температура :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от memorex » 20 Ное 2012, 22:53

Да така е Злати.Малкия го дават 70 а големия 88 градуса обаче те не режат като с нож.Както и да е стана ми ясно че при мен единия т-стат е пътник.Общо взето правилото че заминават по едно и също време и двата се затвърждава.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от batzlati » 21 Ное 2012, 21:17

memorex написа:Да така е Злати.Малкия го дават 70 а големия 88 градуса обаче те не режат като с нож.Както и да е стана ми ясно че при мен единия т-стат е пътник.Общо взето правилото че заминават по едно и също време и двата се затвърждава.

И аз стигам до същия извод. На няколко коли съм сменял термостати и докато не сменя и двата , не мога да накарам двигателя да държи температура :bchug:
И сега Х5-цата е на същото дередже :bang:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Ловеч
Пол: Мъж
Кара: Каравана-Е61 N57TU Bj2005
Мечтае да кара: TUpolev 134

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от Dual_C » 24 Дек 2012, 5:48

Да се включа и аз след дву-часова смяна на термостатите. Всичко протече по начина, описан по-назад в темата докато не стигнах до сваляне на охладителя. Оказа се, че при мен той не се откача със скоби от двете страни, а в задната си част /след гофрираната тръба/ е захванат с твърда връзка с два болта, същото като на връзките при ауспуховата система. За да се стигне до болтовете се налага да се свали дебитомера и дебелия маркуч за въздуха. Имайте предвид, че болтовете са като заварени и тръгват доста трудно, и има опасност да се скъсат при отвиване, което може да се окаже голям филм. При мен горният беше с глава 15, което не позволяваше използване на камък или звезда, та го напънах с гаечен и го позаоблих подобаващо. Долният беше еврейска звезда /не съм сигурен че оригинално е така/. След като ги отвих, прекарах по един метчик 8 и сложих два нови болта с глава 13, за да може безпроблемно да се използва нормален инструмент при следващ демонтаж. Та това беше единствената спънка, големият ми термостат стоеше свободно, бяха се счупили щипките които го държат за корпуса. Явно за това се продава целия комплект, а не само механиката. Иначе резултатът е невероятен, сега парното е на 6 и се надявам и разхода да падне.
Успех в начинанието :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook