Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
oci написа:themoldestone написа:Благодаря колега, ще проверя, но малко ме съмняват тия показания. Нали се сещаш, че няма как да не е регенерирала за 230 000км, тъй като щеше 500 пъти да се задръсти досега.
Като се замисля, грешката 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4 си стои при мен от около 5-6 месеца - това е грешка свързана с EEPROM-a. Според мен е слабо вероятно заради нея да не е регенерирал, тъй като няма отношение към ДПФ-а. Отделно през последните 6 месеца я карам предимно градско с много малко разходки по магистралата и може би това да е проблема.
Има ли начин да пробвам да изтрия грешките от горния ми пост (въпреки, че се показват пак при следващото четене) и да форсирам регенерация? От предишните постове не можах добре да се ориентирам какво се прави преди контакт, какво само на контакт и какво след това, за да мога да я накарам да регенерира. Мисля да използвам ISTA/D и INPA. Ако ударите едмо рамо с по-ясни инструкции ще съм ви задължен. Температура, термостати, свещи, реле - всичко е изправно.
А тази грешка 46D3 DDE:Control Unit, inernal 4, която се е появила да не би да е след ремап на колата или софтуерно намеса например за премахване на егр или нещо друго?
Защото аз съм срещал такива грешки при опит на някой да премахне софтуерно ДПФ със еку сейф или друг бъгав калкулатор.
За да ти изчезне сега тази грешка трябва да се оправи бинарния файл, или да се префлашне моторната електроника, ако не стане през буксата с ИСТА на БДМ.
И моите наблюдения са такива - 46D3 обикновено идва след намесата в еку-то я за ДПФ я за някой странен ремап
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги,
Стойностите на ДПФ само в движение ли се мерят или може и на място?
Стойностите на ДПФ само в движение ли се мерят или може и на място?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Има си тест в Rheingold, който си вдига оборотите сам и всичко може да се види и на място
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Форсиране на DPF регенерация
Taruno написа:Има си тест в Rheingold, който си вдига оборотите сам и всичко може да се види и на място
Аз ги гледах през Icom като аз си вдигах оборотите, но не бях сигурен дали е правилно така. Вероятно има тест и там, но не знам как се активира.
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги, преди малко погледнах данните в ISTA/D, но нямам представа дали съм избрал най-правилното меню:
exhaust gas-backpressure в спряло положение при загрял двигател е 18.87 bar.
Това вероятно е над границата и поради грешките в DDE не ще да регенерира. Ако му пусна регенерация през ISTA/D, ще си тръгне ли, въпреки, че има грешки, или има някаква тънкост, за да стане?
exhaust gas-backpressure в спряло положение при загрял двигател е 18.87 bar.
Това вероятно е над границата и поради грешките в DDE не ще да регенерира. Ако му пусна регенерация през ISTA/D, ще си тръгне ли, въпреки, че има грешки, или има някаква тънкост, за да стане?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
65 е границата за idle, а за cutoff на 2000 оборота е 150, но при теб имаш друга причина за липса на регенерация. Докато има налични грешки има голяма вероятно и принудителна през ISTA да не можеш да пуснеш
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колегата MadChicken някъде по-нагоре беше писал, че при някакво момче с бая задръстен филтър са успяли да изчистят грешките и да форсират регенерация. При мен няма ли да е възможно?
Забелязах също, че в спряло положение температурата преди катализатора и преди ДПФ-а е г/д една и съща. Като карам на ДПФ-а отива към 250 градуса, но в спряло положение са почти идентични. Някой спомена, че ако едната е по-висока от другата, значи че филтъра е запушен. След като налягането в моя е 16-18 бара, не значи ли, че все още има живот в него?
Забелязах също, че в спряло положение температурата преди катализатора и преди ДПФ-а е г/д една и съща. Като карам на ДПФ-а отива към 250 градуса, но в спряло положение са почти идентични. Някой спомена, че ако едната е по-висока от другата, значи че филтъра е запушен. След като налягането в моя е 16-18 бара, не значи ли, че все още има живот в него?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колко гр. ash ти дава ако е под 50 значи има още живот и то не малко, моя в момента на 170.1 хил км е на 3.8 налягане и 11 гр ash и ми дава още 160 к км, но при мен idrive за DPF е по CBS тоест не намалява нормално с кмтрите, а спрямо състоянието
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Tези дни имах няколко дълги пътувания из страната и с помощта на ISTA/D заявих регенерация през "Service Functions". На дисплея на ISTA-та първоначално пишеше "regeneration not active", като вдигнах скорост и загря двигателя се промени на "regeneration active". Стоя така в продължение на 25км, като поддържах 120-140км/ч, след което мина на "regeneration not active". Като пристигнах, видях, че налягането е 8-9 mbar, което е добре. Когато обаче избрах да прочета "distance travelled since last regeneration" показва 0. Пробвах го на колата на позната - единичка има тя - при нея си дава, че е регенерирала преди 100км - тоест ИСТАТА си е изправна. М/у другото тя си кара колата само градско/околовръстно в София и имаше натрупани грешки в DDE-то. Налягането в нейната кола, незагряла, беше 0-2 мбара.
В крайна сметка нямам идея какво става, при мен стартира регенерация ( а явно и при други), въпреки че имах грешки в DDE. После пък не го отчита като регенерация - възможно ли е да не е успешна? Това което виждам аз на дисплея в ISTA/D, е че вади "Regeneration active", като след известно време мина на "not active". Трябваше ли да пише "completed", или нещо подобно? Всякакви съвети ще са от полза..
В крайна сметка нямам идея какво става, при мен стартира регенерация ( а явно и при други), въпреки че имах грешки в DDE. После пък не го отчита като регенерация - възможно ли е да не е успешна? Това което виждам аз на дисплея в ISTA/D, е че вади "Regeneration active", като след известно време мина на "not active". Трябваше ли да пише "completed", или нещо подобно? Всякакви съвети ще са от полза..
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Не, не изписва "completed", а просто "aktive/not aktive". Може да ти е направила пак регенерация, провери след ден-два колко километра ти показва. 8-9 mbar е добре.
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
След това минах още 350км и си стои на 0. Това според мен значи, че или регенерира и в момента, но се съмнявам, тъй като проверих 5-6 пъти в рамките на тези 300-400км, или че не е успешно завършила последната. Проблем явно има, но ми е странно къде - не е нормално да дава че няма последна регенерация, че пробега е 0 и т.н. Някакви идеи?
- kr0nikal
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 21.02.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 325d
- Мечтае да кара: M4 GTS
- Детайли за колата: 197hp,CIC navigation
Re: Форсиране на DPF регенерация
Имам малък проблем и ако някой може да ми помогне ще съм много благодарен. Колата е бмв 325д 197к.с. Когато поработи около 10мин светва ДПФ филтъра, не усещам да има намаляване на мощноста не е ограничена или нещо не пуши грам. Днес го вързах с обд2 за да мога чрез телефона да гледам температурата на двигателя и нещо ми направи впечатление. Карах по магистрала около 40км с средна скорост около 150км, градусите на двигателя варираха между 67-73, но след като попаднах в задръстване почна постепенно да си ги вдига до 85градуса. След като вдигна скоростта над 60км пак почват да падат на 70-73. Може да е от термостата, но не съм сигурен дали е от там, защото преди 20 000км е сменян в сервиз на БМВ и е правена регенерация на дпф защото е светел. Та върпосът ми е от какво може да е това нещо дали пак се е прецакал Термостатът или има някакъв друг проблем за да не иска да тръгне регенерацията.
пс: като взех колата след около 2000км ми светна ДПФ-а и имам още 2000км с светещ ДПФ. Ако някой може да ми помогне или да знае какво може да и има на колата ще съм му благодарен
Sent from my iPhone using Tapatalk
пс: като взех колата след около 2000км ми светна ДПФ-а и имам още 2000км с светещ ДПФ. Ако някой може да ми помогне или да знае какво може да и има на колата ще съм му благодарен

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
kr0nikal написа:Имам малък проблем и ако някой може да ми помогне ще съм много благодарен. Колата е бмв 325д 197к.с. Когато поработи около 10мин светва ДПФ филтъра, не усещам да има намаляване на мощноста не е ограничена или нещо не пуши грам. Днес го вързах с обд2 за да мога чрез телефона да гледам температурата на двигателя и нещо ми направи впечатление. Карах по магистрала около 40км с средна скорост около 150км, градусите на двигателя варираха между 67-73, но след като попаднах в задръстване почна постепенно да си ги вдига до 85градуса. След като вдигна скоростта над 60км пак почват да падат на 70-73. Може да е от термостата, но не съм сигурен дали е от там, защото преди 20 000км е сменян в сервиз на БМВ и е правена регенерация на дпф защото е светел. Та върпосът ми е от какво може да е това нещо дали пак се е прецакал Термостатът или има някакъв друг проблем за да не иска да тръгне регенерацията.
пс: като взех колата след около 2000км ми светна ДПФ-а и имам още 2000км с светещ ДПФ. Ако някой може да ми помогне или да знае какво може да и има на колата ще съм му благодарен
Sent from my iPhone using Tapatalk
Значи колега ако беше ползвал търсачката щеше да разбереш, че имаш ДВА термостата и че е хубаво да се сменят и двата. Недей да караш със светещ ДПФ, ще счупиш я турбо я ще издухаш гарнитура има доста неща, които да преебеш.
- themoldestone
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Явно често трябва да се следят тези термостати. Аз ги смених и двата преди година и половина, след което колата си държеше 85-88 градуса постоянно. Сега забелязвам, дали щото е по-студено (пък преди ги следях все лятото), но около 81-82 държи. Чудя се кой термостат да проверя първо - малкия ще да е, че е по-лесен. Хем оригинални ги взимах...толкова ли бързо се скапват?
- fitter
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 430
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Форсиране на DPF регенерация
2.5D 3.0D 3.5D - Ръчките са с два термостата , автоматиците с три. Прочетете темата за термостатите.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани