Набира мудно?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
От пазарджик съм. Довечера ще проверя дали излиза пушек. А за свещите и термостатите си мислех есента да ги сменя или да не отлагам чак тогава.
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Набира мудно?
Преди три години, установих изгоряло реле на подгрев. Казах, че 450 лева за подгряване на дизела няма да пропилея. Тази сума, предпочитам да я вложа в добавка на горивото през зимата. На втората година сложих едно за около 56-66 лева чисто ново в БМВ, което по памет след като му тествах каталожния номер излезе за Х3. При монтажа, се оказа, че е с едно краче по-малко и отчете грешка. Т.е. не заработи и само дето си загубих времето. Колата си върви и няма проблеми. Единствено стана мудна след дълго пенсионерско управление. Тогава се наложи издухване в ниските предавки на най-дългото ни двулентово шосе в една посока с аварийна лента. След това ефекта бе поразителен.
Бил съм през лято с изгорели подгревни свещи и реле на свещите. Това не е оказвало влияние на мощността.
Термостата също не оказва влияние върху мощността на колата по това време. До като се наканя да го сменя, в студена мъгла не пропускаше да вдигне разхода с около 1-1,5 литра. Но не е променил мощността на колата. Е първо смених малкия, че бе лесно. За големия дойде реда след година и нещо.
Според мен, за да окаже влияние изпускателния колектор върху мощността на колата, ще трябва вътре да не се стои от дим.
П.П.
Там където живея, температурата пада под 0 градуса, не повече от 20 дни през зимата.
Сега през лятото като добавки, съм фен на полусинтетика двутактово масло. Имам чувство, че в момента дизела не е така мазен като преди години.
Бил съм през лято с изгорели подгревни свещи и реле на свещите. Това не е оказвало влияние на мощността.
Термостата също не оказва влияние върху мощността на колата по това време. До като се наканя да го сменя, в студена мъгла не пропускаше да вдигне разхода с около 1-1,5 литра. Но не е променил мощността на колата. Е първо смених малкия, че бе лесно. За големия дойде реда след година и нещо.
Според мен, за да окаже влияние изпускателния колектор върху мощността на колата, ще трябва вътре да не се стои от дим.
П.П.
Там където живея, температурата пада под 0 градуса, не повече от 20 дни през зимата.
Сега през лятото като добавки, съм фен на полусинтетика двутактово масло. Имам чувство, че в момента дизела не е така мазен като преди години.
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
А как става това издухване? Съвета ти е да не забавям смяната ли? А това двутактово масло и аз съм слушал че слагат, но не съм. Ако може да споделиш по колко се слага на резервоар и каква марка, защото имам унас на хусварна 2т
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Набира мудно?
Аз слагам масло 2Т полусинтетика, каквото ми попадне. Наливам по около 200-250 грама на резервоар. Правя го, тогава когато се сетя. Целта е горивото да стане малко по-мазно. Да добие вида на това, което е предлагано към момента на производство на двигателя. Това което четох в нета, в момента заради екологичните норми в дизела се добавят съставки, които го правят не толкова мазен. В интерес на истината, маслото почнах да го слагам, след като вместо дизел налях бензин и се наложи изпразване на един резервоар с гориво. Добре, че тогава не запалих двигателя.
За другото, пробвай да понабираш рязко на втора, трета и четвърта предавка, като после отпускаш педала за да се създаде обратно налягане. Идеята е да се кара малко в по-високи обороти, като така се опита да се изчисти системата от евентуален нагар по входящи и изходящи системи. Винаги когато съм го прилагал, е имало ефект.
Всички изброени неща са за смяна и трябва да се сменят рано или късно. Кога ще стане смяната им, ти сам трябва да решиш. Но според мен, те не оказват такова съществено влияние на проблема ти.
При теб трябва да има по-големи студове от при мен, за това подгрева на горивото може да се окаже полезен през зимата.
За другото, пробвай да понабираш рязко на втора, трета и четвърта предавка, като после отпускаш педала за да се създаде обратно налягане. Идеята е да се кара малко в по-високи обороти, като така се опита да се изчисти системата от евентуален нагар по входящи и изходящи системи. Винаги когато съм го прилагал, е имало ефект.
Всички изброени неща са за смяна и трябва да се сменят рано или късно. Кога ще стане смяната им, ти сам трябва да решиш. Но според мен, те не оказват такова съществено влияние на проблема ти.
При теб трябва да има по-големи студове от при мен, за това подгрева на горивото може да се окаже полезен през зимата.
Последна промяна atanasov_aa на 24 Май 2016, 16:50, променена общо 1 път
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
Ще го пробвам мерси
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Набира мудно?
Щом си от Пазарджик, предполагам можеш да отскочиш до колегата Atsalov в Пловдив, където да разбереш всичко за колата си
Защото реално, колата може да не набира от много неща, както казах, ако ги чуеш всичките може да ти се доплаче. Ако скоро минавам през пазарджик ще ти пиша да я закачим поне на диагностика.
колкото до изпускателния колектор - всъщност си оказва влияние на вървежа - все пак е пряко свързан с турбината, налягането и прочие. Лично при мен, след като го смених с чугунен от 39ка, а беше спукан на поне 6 места - колата имаше значително повече ряз - осезаемо !
А имам познат който си взе кола и караше година без да осъзнава че му е спукан, мислеше че тази миризма си е нещо нормално. Но както казах - колектора се разбира лесно. Да каже колегата дали я е проверил снощи ?
Щом има съмнения за него, вероятно има и основания
Може да не е колектора, може да са много неща - турбини, вакууми, маркучи, дебитомер и прочие и прочие ... по описанието - не набира нормално, мудна е - основно говори за турбото и свързаните с него компоненти по системата ама ...
Та затова ...за да не хвръляме боб, мисля, че трябва да посети някой специализиран сервиз, където да хванат проблема му, без да трябва да смени половината части по двигателя
В едно съм се убедил за тези коли - капризни са и имат много специфики - искат сервиз в който знаят за какво става дума и се занимават с такива коли. В другите сервизи - за мен е абсурдно да си оставя колата ... та те дори накладките да сменят, незнаят после какво да направят.

колкото до изпускателния колектор - всъщност си оказва влияние на вървежа - все пак е пряко свързан с турбината, налягането и прочие. Лично при мен, след като го смених с чугунен от 39ка, а беше спукан на поне 6 места - колата имаше значително повече ряз - осезаемо !

А имам познат който си взе кола и караше година без да осъзнава че му е спукан, мислеше че тази миризма си е нещо нормално. Но както казах - колектора се разбира лесно. Да каже колегата дали я е проверил снощи ?


Може да не е колектора, може да са много неща - турбини, вакууми, маркучи, дебитомер и прочие и прочие ... по описанието - не набира нормално, мудна е - основно говори за турбото и свързаните с него компоненти по системата ама ...

Та затова ...за да не хвръляме боб, мисля, че трябва да посети някой специализиран сервиз, където да хванат проблема му, без да трябва да смени половината части по двигателя

В едно съм се убедил за тези коли - капризни са и имат много специфики - искат сервиз в който знаят за какво става дума и се занимават с такива коли. В другите сервизи - за мен е абсурдно да си оставя колата ... та те дори накладките да сменят, незнаят после какво да направят.
Re: Набира мудно?
Аз да използвам темата на колегата за същото нещо - от известно време и аз се чудя дали нямам намалена мощност - някой път си я усещам както си трябва, някой път си мисля че е по-мудна при ускорение. Така или иначе ако има мудност, то тя е малка, не е силно осезаема. Но понеже колегата спомена за светването на блокажите при кик даун, се чудя дали това може да е критерий, защото аз си спомням, че със стария комплект гуми с който взех колата, които бяха общо-взето галоши, блокажите на втора (и аз съм с ръчни скорости) светеха като турско стрелбище, а откакто миналата година като взех нови гуми или не са светели вече, или ако са светили е било единичен случай и не си спомням. Та може и аз да закарам мойта за една диагностика, но се чудех доколко можем да се осланяме на качеството на гумите и тяхното сцепление като си правим тези сравнения...
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
Незнам дали гумите са критерии, но усещам че има малка загуба. И при мен е на моменти единпът върви друг път не. И тази седмица или другата ще я карам на диагностика
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Набира мудно?
Колеги, гумите оказват влияние, но не мисля чак такова.
Да, ако са галоши или много меки, при рязко ускорение колата няма да върви много защото блокажите ще я спират, за да ограничат приплъзването. При гуми с хубав грип - ще ускорява доста добре
респективно усещането за "вървенето" е различно, но вярвам, че ще знаете защо - няма да светка веселата лампа

Да, ако са галоши или много меки, при рязко ускорение колата няма да върви много защото блокажите ще я спират, за да ограничат приплъзването. При гуми с хубав грип - ще ускорява доста добре



- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
колеги според вас това нормално ли е.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Набира мудно?
Нормално е ако не е сменян дълго време::D
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
- Ronian
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 210
- Регистриран на: 26.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60 530Д, Е90 320Д
Re: Набира мудно?
Около 10к
- RIDDICK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Набира мудно?
Караш повече градско явно поне при мен е така и аз на 10к сменям масло и филтър,мисля че е нормално
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Набира мудно?
Тя може да набира мудно и от липса на въздух.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Набира мудно?
Напълно възможно,помислих че колегата е открил проблема със смяна на филтъра..:razz:
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
59 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани