Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Колеги здравейте и аз покрай студеното време започнах да следя температурата от скритото меню...Та какво установих...при студен двигател температурата се покачва до около 65,70 градуса сравнително бързо за 3 4 километра...но мъката идва след 75я градус.При мудно каране достига за около 10км пробег 80 градуса,изчаках на място да достигне 90 и си почаках 15тина минути...Нямам представа, но от това което прочитам из темите във форума това е прекалено дълго време.Сменил съм и двата термостата миналата зима,нямам течове и т.н., което ме навежда на мисълта че е този 3ти термостат.Нямам и база за сравнение как и за колко време трябва да загрее!!!Парно има доволно..но след като го пусна градусите спадат с 3 4 надолу моментално.И друго което забелязах е , че при настъпване градусите отново падат с 4 5 надолу и след това се възстановяват...та това нормално ли е? Колата е Е61 2.5 ДА 2005г.Моля ви за съвети..Благодаря предварително
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
djerityyy написа:Колеги здравейте и аз покрай студеното време започнах да следя температурата от скритото меню...Та какво установих...при студен двигател температурата се покачва до около 65,70 градуса сравнително бързо за 3 4 километра...но мъката идва след 75я градус.При мудно каране достига за около 10км пробег 80 градуса,изчаках на място да достигне 90 и си почаках 15тина минути...Нямам представа, но от това което прочитам из темите във форума това е прекалено дълго време.Сменил съм и двата термостата миналата зима,нямам течове и т.н., което ме навежда на мисълта че е този 3ти термостат.Нямам и база за сравнение как и за колко време трябва да загрее!!!Парно има доволно..но след като го пусна градусите спадат с 3 4 надолу моментално.И друго което забелязах е , че при настъпване градусите отново падат с 4 5 надолу и след това се възстановяват...та това нормално ли е? Колата е Е61 2.5 ДА 2005г.Моля ви за съвети..Благодаря предварително
Моята сега в студа за 3 - 4 км стига 88градуса, а това което ти казваш изобщо не е нормално, провери отново термостатите, нищо че си ги сменил миналата зима...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Има ли начин да се проверят термостатите дали са наред без да се сменят?
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 452
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 740 d xDrive M Sportpaket 2020
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
dimodi написа:Има ли начин да се проверят термостатите дали са наред без да се сменят?
Със следене на температурата на двигателя и напипване на тръбата за охлаждаща течност след термостата. Следи си на колко градуса, започва да се затопля тръбата след термостата. Стар и изпитан метод, който на някой автомобили може да се приложи, а на други не може. Всичко зависи от мястото, дето е монтиран термостата. Някога се бях навил, да го пробвам, но така и не се наканих. Малкия термостат се смени, а за големия ми казаха, че работи. Разбира се, аз така и не проверих на каква температура отваря големия.

П.П. Следейки разхода, който дава автомобила в момента, е ясно, че и големия термостат е за смяна.

- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
netmurder написа:djerityyy написа:Колеги здравейте и аз покрай студеното време започнах да следя температурата от скритото меню...Та какво установих...при студен двигател температурата се покачва до около 65,70 градуса сравнително бързо за 3 4 километра...но мъката идва след 75я градус.При мудно каране достига за около 10км пробег 80 градуса,изчаках на място да достигне 90 и си почаках 15тина минути...Нямам представа, но от това което прочитам из темите във форума това е прекалено дълго време.Сменил съм и двата термостата миналата зима,нямам течове и т.н., което ме навежда на мисълта че е този 3ти термостат.Нямам и база за сравнение как и за колко време трябва да загрее!!!Парно има доволно..но след като го пусна градусите спадат с 3 4 надолу моментално.И друго което забелязах е , че при настъпване градусите отново падат с 4 5 надолу и след това се възстановяват...та това нормално ли е? Колата е Е61 2.5 ДА 2005г.Моля ви за съвети..Благодаря предварително
И аз мисля,че не е нормално понеже последната проверка която направих след последното гасене,отворих скритото меню и двигателя беше на 54 градуса,запалих и изминах 9 км...3 км градско и и 6 извънградско.При спокойно каране и работещо парно колата загря до 68 градуса на 9тия км.





- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Не скачай да сменяш охладителя преди да си проверил твоите, ОСОБЕНО ако си сменил с алтернативни, а не оригиналните - при мен на петицата в рамките на 6 месеца се беше скапал големия(след смяна с алтернативен) и го смених с оригинален.
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Мисля, че бяха Behr и за другия не съм сигурен, но не и алтернативни.Но така или иначе ще трябва наново да се сменят и ако пак не загрява ще се насоча към 3тия...Ако някой има инфо от къде може да се намери моля да сподели...М/у другото Сливен-Ст.Загора градусите си ги държеше около 86-88...Но когато настъпя си падаха и до 80..
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
djerityyy написа:Колеги здравейте и аз покрай студеното време започнах да следя температурата от скритото меню...Та какво установих...при студен двигател температурата се покачва до около 65,70 градуса сравнително бързо за 3 4 километра...но мъката идва след 75я градус.При мудно каране достига за около 10км пробег 80 градуса,изчаках на място да достигне 90 и си почаках 15тина минути...Нямам представа, но от това което прочитам из темите във форума това е прекалено дълго време.Сменил съм и двата термостата миналата зима,нямам течове и т.н., което ме навежда на мисълта че е този 3ти термостат.Нямам и база за сравнение как и за колко време трябва да загрее!!!Парно има доволно..но след като го пусна градусите спадат с 3 4 надолу моментално.И друго което забелязах е , че при настъпване градусите отново падат с 4 5 надолу и след това се възстановяват...та това нормално ли е? Колата е Е61 2.5 ДА 2005г.Моля ви за съвети..Благодаря предварително
Не че нещо ама това за течовете мисля , че си го разбрал напълно наобратно , ако случайно нямаш антифриз или е под минимума , не че няма да ти дига температура ами за 5 минути ще се изпържи на над 110 градуса и таблото ще ти светне като коледна елха. След като ти пада така леко температурата изглежда е някой от термостатите които се включва след 75 градуса трябва да разпиташ кой е.
Относно проверката на термостат , поне аз едно време така си го помня пуска се термостата във вряла вода и се гледа дали отваря и после съответна дали затваря , това това на по старичките коли хич не ги знам тези бмвта дали не са ги направили с някакви космически термостати където този тест не важи ?! Някакви идеи защото хич не ми се сменят 3 термостата , при условие , че този на радиатора е сменят преди 1 год. точно , а на ЕГР мисля , че някой от майсторите беше казал , че е за смяна и го смених ама нямам много точни сопмени , защото тогава правих хиляда неща и този термостата беше ей така сменен, иначе след като колата по магистрално каране с 90-100 км/ч пада на 57 градуса предполагам , че проблема ми е големия термостат , все пак неговия кръг е най-голям ? Не знам точно какъв е кръга на този на ЕГР и ск.кутия , ама да държат колата на 57 градуса ?
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
djerityyy написа:netmurder написа:djerityyy написа:Колеги здравейте и аз покрай студеното време започнах да следя температурата от скритото меню...Та какво установих...при студен двигател температурата се покачва до около 65,70 градуса сравнително бързо за 3 4 километра...но мъката идва след 75я градус.При мудно каране достига за около 10км пробег 80 градуса,изчаках на място да достигне 90 и си почаках 15тина минути...Нямам представа, но от това което прочитам из темите във форума това е прекалено дълго време.Сменил съм и двата термостата миналата зима,нямам течове и т.н., което ме навежда на мисълта че е този 3ти термостат.Нямам и база за сравнение как и за колко време трябва да загрее!!!Парно има доволно..но след като го пусна градусите спадат с 3 4 надолу моментално.И друго което забелязах е , че при настъпване градусите отново падат с 4 5 надолу и след това се възстановяват...та това нормално ли е? Колата е Е61 2.5 ДА 2005г.Моля ви за съвети..Благодаря предварително
И аз мисля,че не е нормално понеже последната проверка която направих след последното гасене,отворих скритото меню и двигателя беше на 54 градуса,запалих и изминах 9 км...3 км градско и и 6 извънградско.При спокойно каране и работещо парно колата загря до 68 градуса на 9тия км.![]()
![]()
![]()
![]()
Тези термостати консуматив ли са..?Колата нее карана много може би 4 5к километра за цялата година,понеже от лятото до сега бях в чужбина,но лятото съм я засичал ,дига си нормално градуси...но сега зимата нещо куца явно..
Колега , за мен една от най-глупавите части по колата са термостата, ако колата не се кара ей така 20-30 дни или повече шанса да ти се развали термостата е 90% като прибавим , че нашите коли имат 3 , шанса става почти 100% ... И моята кола септември месец като заминавах за Германия падаше на 4ри чертички за 3 мин работа и казанчето беше толквоа топло , че не можех да го барна даже е не бях гледал скритото меню ама колата гореше 12/100 градско а сега гори 16/100 та вероятно са си работили и оставих колата тука на един роднина и той я припалвал на 20+ дни и ето го резултата ... супер глупава работа са тези термостати не могат ли да се направят чисто и просто от датчика за температура да се регулират...
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Интересното е,че колата ги вдига тези 90 градуса но доста трудно ...оставам с впечатлението,че до 65я градус се вдига сравнително бързо и след това до 80-90 градуса се замисля доста.Отделен е въпроса,че тази вечер при пуснато парно на мах си духаше доста добре,но за 10 км от 40 градуса при запалване,двигателя загря до 70.Да разбирам ли,че парното е причината,но не трябва ли независимо парното колкото и топло да духа да си качи до оптимална температура?Утре сутрин отивам в сервиз за да проверяра и сменя тези термостати,но се надявам да не е причината този 3ти термостат..понеже си мисля,че нашите майстори дори не са чували за него,камо ли да получа адекватно мнение къде е проблема...




- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
djerityyy написа:Интересното е,че колата ги вдига тези 90 градуса но доста трудно ...оставам с впечатлението,че до 65я градус се вдига сравнително бързо и след това до 80-90 градуса се замисля доста.Отделен е въпроса,че тази вечер при пуснато парно на мах си духаше доста добре,но за 10 км от 40 градуса при запалване,двигателя загря до 70.Да разбирам ли,че парното е причината,но не трябва ли независимо парното колкото и топло да духа да си качи до оптимална температура?Утре сутрин отивам в сервиз за да проверяра и сменя тези термостати,но се надявам да не е причината този 3ти термостат..понеже си мисля,че нашите майстори дори не са чували за него,камо ли да получа адекватно мнение къде е проблема...![]()
![]()
Колега, за мен имаш проблем с термостата(те). Най-лесно може да разбереш дали имаш проблем, ако излезнеш на дълъг път в студено време и си пуснеш скритото меню за температурата. Ако при 90-100км/ч температурата на загрял двигател започне да пада, то значи имаш проблем с термостата(те). Най-добре е да се сменят двата и по възможност с водната помпа и антифриза. Така ще знаеш, че охладителната система ти е готова за дълго време.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- djerityyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 10.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525 DA
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Да колега 2та съм ги поръчал оригинални и след празниците ще ги сменям с антифриза най-вероятно.Но не съм се замислял за водната помпа...Има ли някакви индикации,когато е за смяна ??
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Не няма, освен ако нямаш сервизна история и знаеш точно преди колко к км е била сменена. Водната помпа, като много други елементи е консуматив и се сменя профилактично.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
- FANATIK-s-BMW
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: 21.10.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530д
- Мечтае да кара: на път без дупки(ако може)
- Детайли за колата: ламя
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
Колеги как вадите тея скрити менюта? Я кажете да видя и мойта как се държи с градусите 

Атаката е най-добрата защита...!!!
- Trixster
- ентусиаст
-
- Мнения: 1110
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA
- Мечтае да кара: на nordschleife
Re: Секретно меню за виждане на температурата на мотора
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle
Aristotle
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани