DPF

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: DPF

Мнение от bordo_77 » 16 Юли 2014, 9:53

timur_lenk написа:Като се запуши се повишава налягането в изпускателната система.Имаш датчик за обратно налягане на газовете.Тогава започва да регенерира.Имаш и датчик за температурата на газовете,долу е на тръбата.Няма влизам в подробности какви трябва да са стойностите защото няма смисъл.Ако има проблем по някой от компонентите за следене на ДПФ,колата ти ще регенерира на всеки 500 км.Независимо дали трябва или не.Този филтър го махни.Какви са последсвията за колата ти ако не го махнеш - чести регенерации,ще влиза в авариен,маслото ти ще се напълни с нафта,двигателя ще направи хидравличен удар,ще счупиш бутало,ще скъсаш ангренажна верига.Дръпни си щеката на маслото и виж дали е над макса,ако да,не карай колата.Не съм чистил ДПФ и незнам дали има ефект.Според БМВ вътре има износващ се елемент(некви оксидации и незнам си какви простотии,не съм химик) и трябва да се смени филтъра.В чуждия форум един смени ДПФ с нов,след 30к км пак му светна.Надявам се съм бил изчерпателен.Успех.


Колега, високото ниво на масло какво общо има? От къде може да влезе нафта в маслото ако има запушен DPF?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 16 Юли 2014, 11:44

timur_lenk написа:Като се запуши се повишава налягането в изпускателната система.Имаш датчик за обратно налягане на газовете.Тогава започва да регенерира.Имаш и датчик за температурата на газовете,долу е на тръбата.Няма влизам в подробности какви трябва да са стойностите защото няма смисъл.Ако има проблем по някой от компонентите за следене на ДПФ,колата ти ще регенерира на всеки 500 км.Независимо дали трябва или не.Този филтър го махни.Какви са последсвията за колата ти ако не го махнеш - чести регенерации,ще влиза в авариен,маслото ти ще се напълни с нафта,двигателя ще направи хидравличен удар,ще счупиш бутало,ще скъсаш ангренажна верига.Дръпни си щеката на маслото и виж дали е над макса,ако да,не карай колата.Не съм чистил ДПФ и незнам дали има ефект.Според БМВ вътре има износващ се елемент(некви оксидации и незнам си какви простотии,не съм химик) и трябва да се смени филтъра.В чуждия форум един смени ДПФ с нов,след 30к км пак му светна.Надявам се съм бил изчерпателен.Успех.


Съжалявам за резкия отговор ама бабините дивотии наприказва колега(масло с нафта и т.н. от ДПФ ама друг път), тоя филтър се почиства и вече има доста колеги от форума, които абсолютно успешно си чистят филтрите и си карат без проблеми - масова практика е в Европа да чистят тези филтри та дори ги изкупуват от такива мизерни държавици като нашата, където сме големи разбирачи и премахваме всичко(понеже не ни гледат изгорелите газове в норми ли са, айде пробвай в Англия да минеш MOT с премахнат филтър)

А това след 30км да се задръсти са митове.

Един ДПФ съвсем спокойно кара около 250к км ако регенерира редовно (т.е. ежемесечно се пътува на по-дълги разстояния) в случай, че се кара предимно градско се задръства около 170-180к и пак пуснал съм теми на далеч по-опитни хора от мен, които са възстановили филтрите до фабричното им състояние само с механично почистване. Целия проблем на тези филтри е, че не черните сажди са проблема, а белите, които са други въглеродни съединения и не могат да се разградят просто с регенерация, за това механичното почистване от ауспуха към входа на филтъра и киснене с препарати му е майката(по този начин се изкарва бялата гняз и се освобождава самия филтър)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 16 Юли 2014, 11:44

Taruno написа:
timur_lenk написа:Като се запуши се повишава налягането в изпускателната система.Имаш датчик за обратно налягане на газовете.Тогава започва да регенерира.Имаш и датчик за температурата на газовете,долу е на тръбата.Няма влизам в подробности какви трябва да са стойностите защото няма смисъл.Ако има проблем по някой от компонентите за следене на ДПФ,колата ти ще регенерира на всеки 500 км.Независимо дали трябва или не.Този филтър го махни.Какви са последсвията за колата ти ако не го махнеш - чести регенерации,ще влиза в авариен,маслото ти ще се напълни с нафта,двигателя ще направи хидравличен удар,ще счупиш бутало,ще скъсаш ангренажна верига.Дръпни си щеката на маслото и виж дали е над макса,ако да,не карай колата.Не съм чистил ДПФ и незнам дали има ефект.Според БМВ вътре има износващ се елемент(некви оксидации и незнам си какви простотии,не съм химик) и трябва да се смени филтъра.В чуждия форум един смени ДПФ с нов,след 30к км пак му светна.Надявам се съм бил изчерпателен.Успех.


Съжалявам за резкия отговор ама бабините дивотии наприказва колега(масло с нафта и т.н. от ДПФ ама друг път), тоя филтър се почиства и вече има доста колеги от форума, които абсолютно успешно си чистят филтрите и си карат без проблеми - масова практика е в Европа да чистят тези филтри та дори ги изкупуват от такива мизерни държавици като нашата, където сме големи разбирачи и премахваме всичко(понеже не ни гледат изгорелите газове в норми ли са, айде пробвай в Англия да минеш MOT с премахнат филтър)

А това след 30км да се задръсти са митове.

Един ДПФ съвсем спокойно кара около 250к км ако регенерира редовно (т.е. ежемесечно се пътува на по-дълги разстояния) в случай, че се кара предимно градско се задръства около 170-180к и пак пуснал съм теми на далеч по-опитни хора от мен, които са възстановили филтрите до фабричното им състояние само с механично почистване. Целия проблем на тези филтри е, че не черните сажди са проблема, а белите, които са други въглеродни съединения и не могат да се разградят просто с регенерация, за това механичното почистване от ауспуха към входа на филтъра и киснене с препарати му е майката(по този начин се изкарва бялата гняз и се освобождава самия филтър)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: DPF

Мнение от bordo_77 » 16 Юли 2014, 12:20

Аз съм чел и за безнадеждни случай, няма почистване защото вътре всичко е станало като заварка, или се е разпаднало. Това обаче са единични случай, хване ли се на време, филтъра се чисти, има ефект и се удължава живота му. Това с нафта в маслото от запушен DPF обаче ми се струва доста преувеличено.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 23.04.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD

Re: DPF

Мнение от stefan3232 » 16 Юли 2014, 16:30

Да го сваля да го накисна малко някои ми каза да ми направя 2-3 дупки от единия край до другия и да го слагам няма да има повече ядове . Ама малко ме съмнява тая работа ............

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 16 Юли 2014, 16:55

Не става просто с киснене. Механичното почистване изисква няколко стъпки:

Сваля се и се кисне в обезмаслител(не MEGLIO , а нещо професионално) за съжаление НЕ МОЖЕ да се кисне в сода каустик иначе щеше да е супер
След това с водоструйка с високо налягане се чисти от отвора за ауспуха към отвора на катализатора т.е. обратно на пътя на газовете (така се изкарват въпросните бели утайки, които не могат да се регенерират)
След това се монтира обратно

Замерване на обратно налягане преди и след манипулацията ще покаже, колко добре си се справил(иска се време, не да пръскаш и чистиш 5 мин)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: DPF

Мнение от timur_lenk » 16 Юли 2014, 21:10

Не се нервирай толкова,ти си младо момче. Преди да смениш твоето масло,взимаш 3 бурканчета от лютеница,празни и чисти.
В първото сипваш отработеното масло,в другото горивото което наливаш,в третото чисто масло от модела който ползваш.
Това го носиш с в БАН,ако не знаеш къде ще ти кажа.Цените за проба почват от 800лв,за да кажат дали има нафта вътре.И стига до 1700 лв,за да ти кажат точно колко нафта има вътре (ако родителите ти,ти дадат пари).Ще останеш изненадан, въпреки че колата ти е изправна.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 16 Юли 2014, 22:02

хаха колега от това, което ти наприказва просто ............., а коментари за възрастта или родители ме са излишни. В голям форум сме и може да се сетиш и сам особено след като съм виждал, че следиш темите, в които пиша, че далеч не говориш на някой 20 годишен, който мама и тати са му купили играчка.

Тая глупост с БАН ми кажи по какво ще ми докаже, че заради ДПФ-а би имало нафта в маслото само ти си знаеш. Не плаши хората с такива конкретни прогнози за бъдещето на колите им, защото тия Е60ки умрели, които повечето карат тук са издържали по 300-400 хил км без интервенции и съм сигурен, че няма и след още 200-300 да направят хидравличен удар и да строшат бутала- ебати то е по вероятно да направят runaway diesel и да ги слепят преди ДПФ-а да бъде виновен за нафта в маслото :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: DPF

Мнение от GecataBMW-E46 » 16 Юли 2014, 22:04

timur_lenk написа:Не се нервирай толкова,ти си младо момче. Преди да смениш твоето масло,взимаш 3 бурканчета от лютеница,празни и чисти.
В първото сипваш отработеното масло,в другото горивото което наливаш,в третото чисто масло от модела който ползваш.
Това го носиш с в БАН,ако не знаеш къде ще ти кажа.Цените за проба почват от 800лв,за да кажат дали има нафта вътре.И стига до 1700 лв,за да ти кажат точно колко нафта има вътре (ако родителите ти,ти дадат пари).Ще останеш изненадан, въпреки че колата ти е изправна.

:mrgreen: Някой пак се е напушил,дали ще е нафта или бензин винаги има известно количество от тях в маслото,отделно има и сажди от процеса на изгаряне,все пак покрай тия сегменти има и канали дето да минава масло и да смазва стените на цилиндъра и полата на буталото,в първия момент на впръскване на горивото има достатъчно време да мине някаква макар и малка част гориво покрай сегментите и да отиде в маслото,работата е там,че тази малка част бива изпарена след като мотора загрее и попада в колектора.Въпроса не е дали има или не гориво,а неговото количество което естествено трябва да е доста малко.Ако се пълни картера с видимо голямо количество и дига нивото на маслото то значи нещо с колата не е наред,било то датчик за температура,пикаещ инжектор и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 10.02.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: AUDI S8
Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago

Re: DPF

Мнение от timur_lenk » 16 Юли 2014, 23:00

bordo_77 написа:
timur_lenk написа:Като се запуши се повишава налягането в изпускателната система.Имаш датчик за обратно налягане на газовете.Тогава започва да регенерира.Имаш и датчик за температурата на газовете,долу е на тръбата.Няма влизам в подробности какви трябва да са стойностите защото няма смисъл.Ако има проблем по някой от компонентите за следене на ДПФ,колата ти ще регенерира на всеки 500 км.Независимо дали трябва или не.Този филтър го махни.Какви са последсвията за колата ти ако не го махнеш - чести регенерации,ще влиза в авариен,маслото ти ще се напълни с нафта,двигателя ще направи хидравличен удар,ще счупиш бутало,ще скъсаш ангренажна верига.Дръпни си щеката на маслото и виж дали е над макса,ако да,не карай колата.Не съм чистил ДПФ и незнам дали има ефект.Според БМВ вътре има износващ се елемент(некви оксидации и незнам си какви простотии,не съм химик) и трябва да се смени филтъра.В чуждия форум един смени ДПФ с нов,след 30к км пак му светна.Надявам се съм бил изчерпателен.Успех.


Колега, високото ниво на масло какво общо има? От къде може да влезе нафта в маслото ако има запушен DPF?[/quot
Това се дискутира доста по чуждите форуми.Има официални публикации по този въпрос.Има го и на сайтовете на тези които премахват
дпф.Причината е чести регенерации поради износен дпф.Аз имах 60% наличие на нафта в маслото. Ремонтирах помпата ,дюзите и махнах дпф.Според мен беше от дюзите.Моето мнение - не карай колата когато дава проблем в тази система.Както ти казах не съм чистил този филтър за да ти дам мнение дали става(беше счупен на две).Ако сложиш нов,който е доста скъп незнам дали ще регенерира както трябва.Това са коли на много км.Новото БМВ е друго.Нашите не са такива.Не си длъжен да правиш това което ти казвам. Крайната преценка си е твоя,както беше при мене преди година и половина.Само да ти кажа че колата ми се прероди след махането на дпф.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 23.04.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD

Re: DPF

Мнение от stefan3232 » 17 Юли 2014, 1:01

От цялата работа тук не разбрах мога ли да ида с нея до морето и да се върна и тогава да го мосля около 600 км общо.????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 17 Юли 2014, 1:06

След като ти дава грешки не, ако има повишено обратно налягане 600 км. Са много, а чистенето до сега можеше да пробваш да го направиш един следобед отнема.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 23.04.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD

Re: DPF

Мнение от stefan3232 » 17 Юли 2014, 1:18

Не знам до сега не се е регенерирал никога не съм я качвал на магистралата имали вероятност да се регенерира на това разчитам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: DPF

Мнение от Taruno » 17 Юли 2014, 9:37

stefan3232 написа:Не знам до сега не се е регенерирал никога не съм я качвал на магистралата имали вероятност да се регенерира на това разчитам


Ти май не схващаш, че колата ти явно има проблем и няма да стане да я покараш и да се оправи иска интервенция и то по-скоро, защото наистина може да има по-сериозна драма.

Ако не регенерира то може би не достига оптимална температура или др. Неща

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: DPF

Мнение от miroleskov » 17 Юли 2014, 14:18

Да като начало няма да е зле да си видиш температурата на мотора от скрито меню и дроселовата клапа дали ти работят,че това са най-честите виновници...другото е просто да му е дошло времето на ДПФ.С подходящ БМВ софтуер можете да проверите наляганията.Има много писано по всички тези теми


Sent from my iPhone using Tapatalk
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook