масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: масло
Добре колега, след цялата тази лекция искаш да кажеш, че Кастрол продават полу синтетика, за пълна синтетика масло. Е няма ли някакъв контрол върху това като цяло и ако се окаже че не е така съответно да се налага някаква санкция !!!!??
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: масло
6inlinepower написа:До някъде, но не бих ги нарекъл и полусинтетични, по простата причина, че не съдържат синтетични масла или съдържат много малко(под 5-10%).
Разковничето е в суровината и процеса, чрез които се получават моторните масла.Минералните и синтетичните нямат сходство в получаването им, или поне до толкова, че процесите са физико-химични.
Темата е ужасно, ужасно обширна.
Накратко, спора за думата ''синтетично'' се заражда 1996-1997г. между Мобил и Кастрол, когато Мобил взема проби от кастролско масло и след тестове се установява, че Кастрол са спрели да използват напълно, група 4 базови масла полиалфаолефини.Но продължават да наричат маслата си синтетични, следват различни дискусии на световните петролни асоциации, дела, спорове, месят се и други петролни корпорации и става манджа не с грозде, ами с мушмули.В крайна сметка всеки си тълкува нещата, както му е удобно(поради доближаващите се по качество групи 3 и 4 и сложността на получаване на група 3).Решава се че с дори минимално съдържание на групи 4 и 5 в целия обем от маслото и дори само група 1+3, 2+3, 1+2+3 може да се нарича синтетично.Което пък не е правилно, защото първите 3 групи не могат да съперничат по качества на групи 4 и 5, освен по цена.Въпреки всичко чрез прибавените добавки(правени много от тях от групи 4 и 5) минералните масла стават достатъчно добри за използване дори и в съвременните двигатели, най-големия им проблем е че след 2-3000км. си губят повечето и най-важни качества.Заради това се появяват много проблеми свързани с моторното (трансмисионното, диференциалното) масло.
Изходна суровина: Суров петрол
Група 1.Слабо преработено и пречистено минерално масло
Група 2.По-силно преработено, преминава през така наречения хидрокрекинг процес(висока температура и голямо налягане, пак минерално.
Група 3.Преминава няколко пъти през хидрокрекинг и други процеси, оделяне на тежки парафинови и восъчни фракции, с по-добри качества от предишните, но пак минерално.
Група 4.Полиалфаолефини, получават се чрез множество химични процеси, изходна суровина-натурален газ. Синтетични масла
Група 5.Естерни, получават се чрез множество химични процеси, изходна суровина-киселини и алкохоли, най-висококачествените и най-скъпи, до 15 пъти по скъпи от минералните масла.Синтетични масла.
Малко по малко дори и Мобил (твоя въпрос)минаха на групи 2 и 3 с малко добавки от 4 и 5.Икономически интерес.На гигантските петролни компании им е 3 пъти по изгодно да продават минералки(полусинтетика) на цената на истинска синтетика.
А повечето от малкото производители на чиста 100% синтетика, си купуват основна суровина(синтетиката), точно от големите петролни корпорации Шеврон, БП, Кастрол, Ексон-Мобил, Конко-Филипс, Тотал и т.н. и т.н.
Много добре написано, колега. Дано не си прав.
П.П. - Следователно Това масло би трябвало да е истинска синтетика?
Поне за цената си от 75лв за 2 литра би трябвало да е

- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: масло
Няма как да не е вярно колега, факти.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 20:59, променена общо 1 път
Re: масло
Че то Кастрол 5в30 е 30лв литъра колега, 75лв за 2 литра не е кой знае колко по-скъпо ако наистина е най-доброто на пазара. Гледам си запознат по въпроса с маслата та:
1. Как би анализирал иследването на колегата Синдер от тук file.php?id=237343&mode=view
2. Какво мислиш за добавките за масло? Тези с тефлони и тем подобни подобряват ли го? Има добавки доста скъпи по 50лв за 500 грама има ли ефект?
1. Как би анализирал иследването на колегата Синдер от тук file.php?id=237343&mode=view
2. Какво мислиш за добавките за масло? Тези с тефлони и тем подобни подобряват ли го? Има добавки доста скъпи по 50лв за 500 грама има ли ефект?
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: масло
http://bparts-bg.com/product/390/kashon ... litra.html лично аз не бих взел такъв Кастрол.
- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: масло
a1n написа:Че то Кастрол 5в30 е 30лв литъра колега, 75лв за 2 литра не е кой знае колко по-скъпо ако наистина е най-доброто на пазара. Гледам си запознат по въпроса с маслата та:
1. Как би анализирал иследването на колегата Синдер от тук file.php?id=237343&mode=view
2. Какво мислиш за добавките за масло? Тези с тефлони и тем подобни подобряват ли го? Има добавки доста скъпи по 50лв за 500 грама има ли ефект?
Здрасти колега,
1.Как да ги анализирам, от резултатите може да се съди, че това е ново неотработено масло.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 21:00, променена общо 1 път
Re: масло
adovet написа:http://bparts-bg.com/product/390/kashon-5w-30-edge-fst-4br-h-5-litra.html лично аз не бих взел такъв Кастрол.
Аз пък баш такова си купих и нямам никакви оплакваня и пак ще си купя

- 6inlinepower
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 164
- Регистриран на: 27.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: масло
adovet написа:В крайна сметка колега ти какво масло препоръчваш? Дай марка вискозитет линк
Здрасти колега, въпросителните са доста.
Последна промяна 6inlinepower на 26 Яну 2015, 21:01, променена общо 1 път
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: масло
6inlinepower написа:adovet написа:В крайна сметка колега ти какво масло препоръчваш? Дай марка вискозитет линк
Здрасти колега, въпросителните са доста:
1.Марка и модел автомобил?
2.Условия на експлоатация?
3.Има ли газ, ако е бензин?
4.Има ли ДПФ ако е дизел?
5.Има ли разход на масло и с какво се кара?
6.На какъв интервал се сменя маслото?
7.Има ли неизправности по мотора?
8.Претърпял ли е мотора ремонти?
Колега по принцип знам с какъв вискозитет трябва да ми е двигателя. Въпроса ми беше ако искам да си взема масло 5W40 наистина синтетично, което наистина да държи поне 15к км. от къде мога да взема? Няма значение от марката, а просто искам да е истинско маслото.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: масло
6inlinepower написа:1.http://www.redlineoil.com/
2.http://www.amsoil.com/
3.http://www.fuchslubricants.com/titan имат и полусинтетични и минерални
4.http://www.millersoils.co.uk/index.asp имат и полусинтетични и минерални
5.http://www.ravenol.de/home.html имат и полусинтетични и минерални
6.Има и други но достъпа до тях е затруднен
От тук съм поръчвал http://www.opieoils.co.uk/
И казваш че тези масла са читави и наистина синтетични. Струва си да се опита.
- datchko
- ентусиаст
-
- Мнения: 959
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: масло
6inlinepower написа:1.http://www.redlineoil.com/
2.http://www.amsoil.com/
3.http://www.fuchslubricants.com/titan имат и полусинтетични и минерални
4.http://www.millersoils.co.uk/index.asp имат и полусинтетични и минерални
5.http://www.ravenol.de/home.html имат и полусинтетични и минерални
6.Има и други но достъпа до тях е затруднен
От тук съм поръчвал http://www.opieoils.co.uk/
Колега, ти изби рибата направо

Благодаря за цялата информация, както и за линковете.
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани