xdrive - поведение на пътя
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- nyankov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.
В тази връзка се замислих, дали има вариант да се изключи xdrive-a (през бушон), само за тестове и може ли това да повреди нещо по колата? До колкото знам раздатката е с многодисков съединител, и ако елетромотора не е натегнал съединителя, колата остава на задно и не би трябвало да представлява проблем.
Нещо друго ми направи впечатление, с изключен DTC (еднократно натискане на DTC бутона) и дори с изключено DSC (задържане на DTC бутона), компютрите пак се опитват да стабилизират колата. От време на време пак задейства ABS-a (без натисната спирачка). Не толкова агресивно колкото с пуснати системи, но се усеща.
В тази връзка се замислих, дали има вариант да се изключи xdrive-a (през бушон), само за тестове и може ли това да повреди нещо по колата? До колкото знам раздатката е с многодисков съединител, и ако елетромотора не е натегнал съединителя, колата остава на задно и не би трябвало да представлява проблем.
Нещо друго ми направи впечатление, с изключен DTC (еднократно натискане на DTC бутона) и дори с изключено DSC (задържане на DTC бутона), компютрите пак се опитват да стабилизират колата. От време на време пак задейства ABS-a (без натисната спирачка). Не толкова агресивно колкото с пуснати системи, но се усеща.
- Herdim
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 99
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
nyankov написа:Моето е усещане е, че колата в момента в който не дозавива, остава почти на предно. Незнам защо xdrive-a решава така, но може би @Taruno е прав.
Напълно възможно е за някакви много кратки периоди от време разпределението да се промени до 100% само задно/предно вместо стандартните 40:60, ако системата така прецени, но факторите които биха и повлияли са доста като се започне от скоростта, гумите, ABS/DSC пътните условия и ъгълът на завиване и т.н


- bmwss
- Потребител
-
- Мнения: 45
- Регистриран на: 28.05.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530 xd
- Детайли за колата: 530 xd, LCI
Re: xdrive - поведение на пътя
Аз мога да кажа, че друго освен хдрайв няма да си взема.
Мои впечатления са, че зимата колата е стабилна, ОБАчЕ се усеща че разпределението е 60 на 40 в полза на задното предаване и понякога на заснежено с малко газ задницата носи. Въпреки това с правилните гуми, колата се държи перфектно -поне за мен ( не съм състезател
). И друг голям плюс е, че на сухо ускорява по барзо от тези без система 4х4, тъй като те през повечето време си буксуват 
Мои впечатления са, че зимата колата е стабилна, ОБАчЕ се усеща че разпределението е 60 на 40 в полза на задното предаване и понякога на заснежено с малко газ задницата носи. Въпреки това с правилните гуми, колата се държи перфектно -поне за мен ( не съм състезател


- teto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 29.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 530xd
Re: xdrive - поведение на пътя
Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: xdrive - поведение на пътя
teto написа:Значи времето за ускорение на хд е малко по бавно от задно задвижване с малко по каталожни данни от 0-100,но това е друга тема.
Аз карам хд от1,7г и една зима и съм изключително доволен.Много ми е интересно как се получава това недозавиване.Често се заигравам ,но поднасянето е много малко,като несмея да изключвам системите.Няколко пъти ми се налага да изкачвам една отсечка много заледена около 25м с голям наклон за излизане от едни гаражи и колата мига святка обаче няма грижа.Даже гумите са ми 3-год дънлоп 235/45/18.
На мен хд ми харесва повече от куатрото точно поради това недозавиване което усещах при а6.
ХД е по- бърза от задното задвижване при мощните двигатели.

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.
- nyankov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Herdim написа:С каква скорост се проявява това усещане за недозавиване и при какъв завой?
От това, което успях да пробвам е при скорости от 20 до към 50-60. Говоря за наистина по-агресивно каране (на полигон) с идеята да се получи "влизане с вратите" и след това поддържане на слайд под някакъв ъгъл. Очаквах всичко друго, но не и тръгване по тангентата. Изненада ме също на два пъти при нормално каране, по път с доста завои и пресен не отъпкан сняг. Там недозавиването е по-малко , но се усеща. Днес почетох доста и с изненада установих, че субару и то изпитва същия проблем. Очевидно просто карането на 4x4 система си изисква някакъв опит и свикване.
Аз най-голямото удоволствие от колата изпитвам при доускорение от 100 до 160 да кажем. Просто залепваш на седалката и те натиска в нея през цялото време на доускорението.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: xdrive - поведение на пътя
Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране 

- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: xdrive - поведение на пътя
Taruno написа:Системата не работи като куатрото, не разпределение преден / заден мост, а имаш и ляво и дясно като в някои ситуации компютъра може да реши да си само с едно задвижващо колело. Като цяло системата разпределя повече към задните колела и за това го няма недозавиването. А при Ауди освен куатрото има и друг проблем - монтират двигателите или над или пред предната ОС, а не като БМВ зад нея за това Аудитата са тежки откъм носа и имам страшна склонност към недозавиване.

- nyankov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: 8.04.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530XD '05
Re: xdrive - поведение на пътя
Taruno написа:Колега с X-drive е много трудно да дрифтиш дори го забрави, само натоварваш раздатката излишно, колата е за прецизно "тайм" attack каране
Time Attack ми е любимото





Ще покарам и като събера повече впечатления, ще споделя

- petio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: 23.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 550d xdrive
Re: xdrive - поведение на пътя
Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: xdrive - поведение на пътя
petio написа:Независимо дали колата е 4 х4 физичните закони важат и за нея. Няма как когато караш на право и решиш да направиш рязък завой да не продължиш по тангентата. Няма сила която да накара колата да завие. Това е сцеплението на предните колела, а при хлъзгава настилка то е минимално. Системата може само да ти помогне като те издърпа от завоя на излизане. Крах кола с халдекс пет години и там си беше същото. На излизане хвърлляш малко газ и излизаш с дрифт. Но колата беше с предно и зацепваше задно.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
+1
Ако при малка скорост влезеш прекалено рязко в завой, т.е. рязко навиеш волана, че и отгоре на това натиснеш спирачката, пързалянето на предницата е гарантирано.. случвало ми се е и лятото с летни гуми на обратен завой

Затова винаги в какъвто и да е завой, първата половин секунда влизам по-равномерно за легне колата добре на външната си страна с тежестта 50%/50% (или както е при Е61 55% отзад), и после вече влизам истински за странично ускорение. Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).
С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: xdrive - поведение на пътя
....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал
...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде
Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг
Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия
,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой
...Така,че въпрос на адаптация и опит!





- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: xdrive - поведение на пътя
Grey написа:....Да споделя и аз ,някое и друго наблюдение,относно xdrive.От съвсем скоро,карам Е61 LCI 530xd,около четири месеца.Преди това,последните десетина години,само Subaru,най-вече Forester 2.0xt /около 200 к.с./ и трябва да ви кажа,че кола със задно,също не съм карал...... Онзи ден,когато валеше яко сняг,почти в цяла северозападна България,магистралата изобщо не беше чистена ,както и повечето други пътища,направих сериозен преход София - Варна-Бургас и колата в нито един момент не ме предаде
Бих казал,на сняг,лед,вода и с по екстремен стил на каране, BMWто не отстъпваше на Субито,а напротив,стори ми се по уверено и предвидимо.Не мога да разбера колегите за кво точно недозавиване говорят,аз завивам в пъти по добре/даже презавивам/ сравнено със Субаруто,може би заради по ниския клирънс и център на тежестта.Със сигурност добрите гумета спомагат за кефа,в моя случай,чисто нови Continental TS 850,чудесни са на сняг и вода ,междудругото, както при спиране и водене и аквапланинг
Категорично мога да твърдя,че BMWто е по -предвидимо,по-стабилно и доставящо,в пъти повече КЕФ ,при всякакви условия
,освен извън пътя разбира се,в сравнение със Subaru! А и наи-вероятно,по отношение на поведението на автомобил със задвижваща система на всички колела,в края на краищата става въпрос за свикване и навици.Аз друго не бих карал ,за постоянно.......сега ако се метна на някоя със задно/не ,че ,не бих се кефил/,съществува сериозна вероятност ,да се изсуля в първата канафка,на първия завой
...Така,че въпрос на адаптация и опит!
Oтговора се крие в гумите...точно този модел си купих преди 2 дни,на не Х драйв а чисто задно..досега карах с стария модел тс830п...ами вчера до витоша в горната част имаше 10-а места на чист сняг без луга и пясък,гумата "хапе" сериозно иска си настъпване на педала дори при резки завой за да поднесе особено на сняг...на мокро също се държи уникално....Ханкоок е хубава гума,но почти съм убеден че ако сложи по-висок клас разликата се усеща веднага...
Карал съм х1 с чисто нови контита пак и чисто ново х1 в случая на сняг 30-40см - на изключени системи като човек каращ само задно - бях очарован.коалта отивам там където и зададеш ,приятно впечатлен от начина по-който се държеше...
Отосно карането направо с включени системи на сняг - практичеки е невъзможно да я накараш да излете от пътя на сняг - лед не е сравнимо без шипове...сисемите и на старите модели с ДСЦ доста бързо реагират..на бояна с 70 съм удрял рязко ляво дясно и не тръгва просто..
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- rosendaal
-
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: EU zone schengen, Ossendrecht
- Пол: Мъж
- Кара: '74 3.0CSi
- Мечтае да кара: made by pininfarina
- Детайли за колата: винаги над 200 к.с.
Re: xdrive - поведение на пътя
da6ip написа: Ако тогава приплъзне, ДСЦ-то я улавя без проблем (естествено на сняг/дъжд не си правя чак такива експерименти).
С една дума проблемът не е в х-драйва или задното или БМВ, а във физиката.
Недей че аз си направих един такъв експеримент януари 2012 на 180ия километър преди Чирпан.При 120км/ч -киша и отдолу лед и това магистрала!!!!.И въпреки двете пръснати на по една трета десни джанти когато се врязах в тирпаркинга вече в паниката си натискан зверски спирачките и колата пак спря.Ако не беше БМВ................
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани