Спортен филтър

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Спортен филтър

Мнение от memorex » 31 Окт 2013, 16:18

When it comes to modifying cars to squeeze more power from the engine, people tend to look at upgrading their air filter or air intake system as a starting point. This is understandable because the way an internal combustion engine works is that it sucks in air, mixes fuel to it and ignites the mixture to produce expansion within the combustion chambers. This will cause the engine to 'rotate' which in turn drive the wheels. Therefore the stronger the rotation or the more powerful your engine is the faster the wheels will spin and the car becomes faster. Of course there are other factors that govern the speed of the car such as traction and aerodynamics but for the purpose of this article we will only be studying the air intake process.

Many believe that as stock, most intake systems are restricted and prefer to use aftermarket systems that optimises the air intake of the engine. The purpose of the air filter is to prevent dust particles and other larger objects from entering the engine's combustion chambers as they can be harmful to the engine and reduce it's lifetime. One type of performance air intake is the replacement filter. Brands such as Pipercross, K & N and others produce either 'drop in' filters or replacement cone type filters. As stock, the air intake system is constructed as a casing that houses the filter itself and a pipe that connects to the intake manifold and throttle body. The drop in filters are designed to simply replace the factory filter whilst using the original casing. Most of the time factory filters use cheaper materials and can sometimes be too restrictive. Therefore, using a less restrictive filter material can allow the engine to 'breath' better as air can pass through the filter more effectively. The replacement cone filters however, gets rid of the casing system all together and the filter just simply sits at the end of the intake pipe. Many believe that this type of filter is the most effective and produces most power gains. This is dependent on the engine itself and the design of the original intake system as a whole.

When air is sucked into the engine and ignited with fuel, it is actually the oxygen with the air that burns. Colder air has higher density of oxygen and therefore will burn better and ignitions will be more powerful. By bolting on an aftermarket cone filter directly to end of the intake pipe, the engine ends up taking in hot air from within the engine bay. This can obviously have a negative effect on the power output. With forced induction (turbo powered engines) however, the cone filters will work well. This is because forced induction is all about volume - the more the better. The replacement drop in filters can be a better choice for less heavily modified engines because the original filter case is kept in place and air is taken from outside of the engine bay. Another factor to consider is the heat conductivity of the air intake casing and piping within the engine bay. If the material used absorbs the heat from the engine then other modifications will need to be used to rectify this.
От опит да ви кажа ,всякя мазнотия във въздуха дри инай фините маслени частици полепват по компресорното колело и заедно с прахоляка образуват покритие което нарушава нормалния процес на работа .Общо казано може да засмуква повече въздух но не е сигурно че ще нагнетява повече и че няма да се получи дисбаланс,повишаване на температурата и т.н
Лично аз ефекта го виждам в това че могат да се чистят и слагат пак т.е правиш икономия от купуването на нов.
което е бълха те ухапала на фона на другите разходи.За конусните въобще не бих сложил на личен автомобил за нормални нужди и особено с предостатъчна мощност като нашите.Относно дебитомера мисля че дори и да се зацапа чистенето не е проблем а и няма да е толкова често.Така де мои заключения не казвам че трябва да съм прав.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Спортен филтър

Мнение от iceblast » 31 Окт 2013, 16:51

adovet написа:
iceblast написа:Те хората от завода би трябвало още по-добре да са си настроили машините да пръскат, но факт е че идва една идея по-мазен отколкото е необходимо както е и факт, че има възможност да нарани турбината.

Да бе аз никъде не видях до сега някой да е счупил турбина или нещо си от спортен филтър :yes:


Къде си гледал? Аз съм виждал турбина с много наранени лопатки точно от някакви малки твърди предмети, които са преминали точно през спортни филтри тип K&N. Факт е, че K&N пропуска повече въздух, но това пропускане става през по-големи отвори, през които лесно могат да минат малки твърди обекти, които влиаят негативно на турбината.

Тук въпроса за повечето хора е може би икономия, защото филтрите са по 70лв. за нашите коли, а К&N филтъра идва за 100 и малко лева от Германия. Километрите, които споменавате за пране според мен не са реални, аз съм имал К&N, които се переше между 5 и 10к км., не е бил толкова мръсен, колкото един обикновен, по обяснимата причина, че всичкия този боклук е влязал в мотора минавайки през дебитомера и турбината. Та като говорим за икономия, да свалям и да се правя на перач някак си не ми се нрави за това си боцкам нормални филтри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Спортен филтър

Мнение от adovet » 31 Окт 2013, 19:53

Еййй Вие направо ме уплашихте с тези писания. Поръчах си един нормален филтър и утре ще го пробвам. Между другото имам някои дребни проблеми на газ като работи колата и подозирам, че след смяната на филтъра може да се оправят - 1. При работа на свободен ход при рязко подаване на газта се замисля за секунда двигателя(на бензин го няма) 2. При преминаване сутрин от бензин на газ има едно придърпване ако се дава повече газ.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3206
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Спортен филтър

Мнение от laviatan » 31 Окт 2013, 22:36

Мисля,че малко се пресилват нещата . Не знам колегата дали е с чип , но моята е с чип и ми казаха,че е препоръчително да е със спортен филтър. Изчел съм преди да го сложа спортния филтър сигурно едно 2/3 от мненията в западните форуми по въпроса и мненията са противоречиви . Мнението навсякъде беше ,че трябва да е качествен филтъра. Да-важно е след прането как ще се "омасли" какъо трябва, ама в крайна сметка ако трябва ще го сменям през по-голям период направо с нов спортен .
Сега - не трябва да се забравя и нещо друго : в повечето случай отрицателни мненията бяха за спортен филтър на дизелов автомобил, при бензиновите доста по-малко бяха негативите и повече суперлативите.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Спортен филтър

Мнение от iceblast » 31 Окт 2013, 22:59

Аз говоря за турбо коли. Но и при вас има зацапване на дебитомера, все пак влиза прах, която в зависимост от омасляването (дали е добре или не) на филтъра може да е доста повече или по-малко, но при всички положения повече отколкото при обикновен филтър.

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4206
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Спортен филтър

Мнение от ///M_Martin » 01 Ное 2013, 11:36

карам с К&N вече 5 години(говоря за панелен) на две турбо коли като това време са били карани и на трак дей и нормалното си ежедневно каране и на бегачката съм с карбонов еърбокс на BMC проблеми с дебитомера НЯМАМ!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: Спортен филтър

Мнение от xerial » 01 Ное 2013, 13:23

Аз карах с КН филтър след като я мапнах и разликата с нормалния при мен беше , че по-плавно и лесно се развърташе , но го нямаше това Дизел усещане да те залепи за седалката или поне не толкова силно изразено както с обикновенния... и в крайна сметка го махнах и си карам с нормалния и съм си доволен :smoke:
За мен малко му предимство е възможността да го миеш и използваш многократно..
Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 24.11.2012
Местоположение: Разград
Пол: Мъж
Кара: 530d
Мечтае да кара: X6

Re: Спортен филтър

Мнение от ziko_86 » 19 Ное 2013, 19:57

Колеги, от години ползвам спортни филтри на различни марки коли и проблеми с дебитомера не съм имал. Важното е да се мине само една ''ръка'' при напръскването със спрея.
Ex Alfa Romeo 156 1.9
Ex Alfa Romeo 156 1.9 16v
Ex Alfa Romeo 159 2.4 TI

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Спортен филтър

Мнение от miroleskov » 19 Ное 2013, 21:53

:OT: моето питане е малко офтопик ама ми се струва тъпо да пускам тема за това...та въпроса ми е махате ли онова нещо с което е увит обикновения въздушен филтър?смисъл това част от филтъра ли е или просто опаковка,че аз за моя се чудих и не го махнах. :OT:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Спортен филтър

Мнение от iceblast » 19 Ное 2013, 22:32

Ако говориш за обикновения филтър и бялото дунапренено около него - не се маха.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Спортен филтър

Мнение от miroleskov » 20 Ное 2013, 11:15

точно това имах предвид.Значи правилно не съм го махал до сега. :driving:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 2.03.2020
Пол: Мъж

Re: Спортен филтър

Мнение от MPOWER136 » 11 Апр 2020, 9:41

Струва си да се сложи спортен въздушен филтър панелен или конусовиден, повечето вървене е само в главата на водача само със спортния филтър. Така се оптимизира работата на мотора и изгарянето на сместа става по пълно поради по високата си пропускливост. След 10 000км се пере и напръсква със специално масло заради финните прахови частици, така инвестицията се връща на части във времето. Негативни последици няма.

Предишна

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook