Мнение за предна ходова част ?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от toni » 25 Окт 2013, 22:41

И аз се убедих в същото, тръгнала рейка не се оправя ако не се сменят износените части. В момента моята тропа, скърца и пука и всичко това след като сам си хвърлях прах в очите за така наречения рециклаж. И сега какво направих, дебнах из Немското ибей и си взех нова активна рейка с козметични дефекти за 1100лева. Аз лично съветват колегата ако това излезе рейка, да не се занимава да я ремонтира, а да си търси нова, а именно от Немския ибей излизат идеални оферти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от E30_DK » 25 Окт 2013, 23:55

da6ip написа:Всичко това много хубаво, ясно е че си го правил на други коли, но за Е60 просто не върши работа.

1) Обирането на луфта: Естествено че всеки с канал и отвертка/гаечен ключ може да го направи. Но колкото и малък да е луфта, ако идва от износване, винаги той е разлика във височината на гребена в средата и в краищата. Обирането му в средата, логично води до втвърдяване в края.
На моята кола няколко пъти сме обирали луфта, и винаги е водело до втвърдяване, освен ако е имало разхлабване след сглабяне на рейката (след рециклиране, или след монтаж на другия гребен който сложихме).

2) Презацепването: Ако имаш предвид да се обърне червяка на 180 градуса, аз специално питах в моя сервиз, и ми казаха че на Е60 кормилната колона е предвидена да се сглабя по един точно определен начин, и е невъзможно червяка да се завърти и да се сглоби пак. Все пак може и да бъркат - затова те питах дали е правено на Е60?

И още нещо: Това са елементарни механични операции, също както и наваряването на гребена и шлайфане. Тези неща са близко до ума и съм ги обсъждал още през 2010 г. с хората в сервиза за рейки в МЕИ, когато моята рейка сдаде багажа. В сервиза в МЕИ бяха категорични - нищо не може да се направи с гребена и червяка на Е60.
Смяташ ли че всички те са толкова заблудени и години наред не се сещат за този елементарен начин да оправят рейките на хиляди Е60-ки в България, и да се убият от бизнес?


Прав си за разликата във височините, но може би още в началото тябваше да изясниме, че става дума за отлагане на истинския ремонт, а именно нова рейка. Появи ли се веднъж хлабина между червяка и гребена, качествен ремонт няма!!! :( Въпреки това смятам, че с презацепване + обиране на луфта колата може да изкара едни 50 хил. км. Разбира се това не може да се прави до безкрай... един-два пъти и край!!!
Относно самото презацепване - правилно си ме разбрал - червяка се завърта на 180 градуса, след това към курмилната колона има отношение едно пласмасово перо което е нанизано на шлици най-отгоре на червячния прът. То се поставя в точно определена позиция спрямо навит волан в крайно ляво/дясно - това ми го показаха именно хората в МЕИ-то. Ако при рейките на Е60 това перо е едно цяло с червячния прът и не може да се сваля, тогава презацепването става почти мисията невъзможна, но на схемата на рейката в realoem и на картинки от нета се вижда, че това перо е същото пластммасово, черно както на рейка от Е39, каквато аз правих.
Относно бизнеса който въртят тези сервизи... именно защото двама мои тознати още преди години дадоха по една торба пари за пълен рециклаж на рейките и те изкараха по 1-1,5 години (50-80 хил. км), аз реших сам да разбера за какво става дума за да се опитам да ремонтирам рейката си по по-качествен начин, но в крайна сметка стигнах до извода, че износени метални части не може да се ремонтират. Единствения вариант е да се презацепи и малко да се попритегне с което проблема за извесно време/киломерти се замазва, отлага или там като искате го наречете - според мен в сервизите именно това правя + нови семеринги и уплутнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от miroleskov » 26 Окт 2013, 13:32

добре де толкова ли са специфични тези детайли,че никой не може да ти ги изработи.Не съм виждал разглобено такова чудо,но не ми се струва толкова сложно все пак това са детайли,които се изработват не падат от небето
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от E30_DK » 26 Окт 2013, 15:14

Ето това е снимка на резглобена рейка - от нея ще можеш да добиеш представа за детайлите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от netmurder » 26 Окт 2013, 20:28

Някой може ли даде логично обяснение на това, че примерно след като не карам колата една седмица гадното потропване изчезва.... Появява се чак след около 20-тина километра....
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от bordo_77 » 26 Окт 2013, 21:43

Аз пък се чудя защо още някой производител на резервни части не е започнал да ги прави този прът и червяка и да ги продава на някаква нормална цена. Едно такова парче желязо струва дребни пари ако се произвеждат големи количества. Кой производител им ги прави тези реики на bmw?

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от Atsalov » 26 Окт 2013, 22:20

toni написа:И аз се убедих в същото, тръгнала рейка не се оправя ако не се сменят износените части. В момента моята тропа, скърца и пука и всичко това след като сам си хвърлях прах в очите за така наречения рециклаж. И сега какво направих, дебнах из Немското ибей и си взех нова активна рейка с козметични дефекти за 1100лева. Аз лично съветват колегата ако това излезе рейка, да не се занимава да я ремонтира, а да си търси нова, а именно от Немския ибей излизат идеални оферти.



Да те попитам,твоята кола без активна рейка ли беше?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от stankata777 » 26 Окт 2013, 23:32

bordo_77 написа:Аз пък се чудя защо още някой производител на резервни части не е започнал да ги прави този прът и червяка и да ги продава на някаква нормална цена. Едно такова парче желязо струва дребни пари ако се произвеждат големи количества. Кой производител им ги прави тези реики на bmw?

Не зная кой ги произвежда тези нелепи редки ,но е за убиване!Мой познат с Ф30 му побеляха косите,на 30к км рейката се разтропа(19'джанти),чака месец и половина за нова рейка от Камор,смениха я и се оказа дефектна,още чака за новата(втора поред).....
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от Atsalov » 26 Окт 2013, 23:41

stankata777 написа:
bordo_77 написа:Аз пък се чудя защо още някой производител на резервни части не е започнал да ги прави този прът и червяка и да ги продава на някаква нормална цена. Едно такова парче желязо струва дребни пари ако се произвеждат големи количества. Кой производител им ги прави тези реики на bmw?

Не зная кой ги произвежда тези нелепи редки ,но е за убиване!Мой познат с Ф30 му побеляха косите,на 30к км рейката се разтропа(19'джанти),чака месец и половина за нова рейка от Камор,смениха я и се оказа дефектна,още чака за новата(втора поред).....



Ужас ,ей в такъв случай можеш да се поболееш от нерви като знаеш колко пари си дал за колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от toni » 26 Окт 2013, 23:47

Atsalov написа:
toni написа:И аз се убедих в същото, тръгнала рейка не се оправя ако не се сменят износените части. В момента моята тропа, скърца и пука и всичко това след като сам си хвърлях прах в очите за така наречения рециклаж. И сега какво направих, дебнах из Немското ибей и си взех нова активна рейка с козметични дефекти за 1100лева. Аз лично съветват колегата ако това излезе рейка, да не се занимава да я ремонтира, а да си търси нова, а именно от Немския ибей излизат идеални оферти.



Да те попитам,твоята кола без активна рейка ли беше?


С активна си е още и чакам просто да се разбие максимално, за да сложа новата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от iceblast » 27 Окт 2013, 9:42

Какво значи НОВА с козметични дефекти?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от toni » 27 Окт 2013, 10:40

Има счупени букси на два датчика, които вече са неизползваеми, гледах ги в Дару са около 500 лева, и буксата на ел. двигателя, и тя е счупена, ама на мен не ми дреме, защото ще си ги прехвърля тези неща от старата. И докато гледах за моята, видях много обяви с направо нови рейки на доста добри цени. Колегата Боримечката от Х раздела беше писал, че си беше взел пак от Германия скоростна кутия на много тънка цена.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 15.05.2013
Пол: Мъж

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от bmwtve » 27 Окт 2013, 10:56

Здравейте колеги искам да взема и аз отношение. Относно рейката и гребена според мен няма как да се износят зъбите. Всяко зъбно колело се закалява и на повърхностният слой се прави една специална циментация която в повечето случай когато се износи зъбите започват да се чупят а не да се образуват хлабини. Да допуснем че има износване на този слой и се получила хлабина. Това ще стане със сигурност след като са заминали всички лагери уплътнения или други бързо износващи се детайли. Аз лично правих на моята предница ремонт. Смених 4 носача 2 биалетки 2 накрайника и ремонтирах рейката. Както колега преди беше писал продължавам да чувам глух удар и мисля да се захвана с амортисьорите. Та в тази връзка някои имали опита с стендовете за тест на амортисьори понеже прочетох доста противоположни мнения в нета? Както ми е интересно дали по време на теста оказва влияние ако имаш разбит я лагер я тампон в макверсона ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 12.09.2009
Пол: Мъж
Кара: F13 650i
Мечтае да кара: M

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от vaskoniracing » 27 Окт 2013, 23:52

Здравейте.След,като и аз имам глухо пукане в волана се позаинтересувах кой произвежда рейките за нашите автомобили.След малко ровене изпратих запитване до ZF,които са въпросният производител и съответно получих отговор с цена за моят автомобил Е63,който е с активен волан 1080 евро без ддс.За същата рейка в BMW Deutschland цената с ддс е 1700евро.Надявам се да съм бил полезен :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 8.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp

Re: Мнение за предна ходова част ?

Мнение от bijuto » 28 Окт 2013, 7:50

bmwtve написа:Здравейте колеги искам да взема и аз отношение. Относно рейката и гребена според мен няма как да се износят зъбите. Всяко зъбно колело се закалява и на повърхностният слой се прави една специална циментация която в повечето случай когато се износи зъбите започват да се чупят а не да се образуват хлабини. Да допуснем че има износване на този слой и се получила хлабина. Това ще стане със сигурност след като са заминали всички лагери уплътнения или други бързо износващи се детайли. Аз лично правих на моята предница ремонт. Смених 4 носача 2 биалетки 2 накрайника и ремонтирах рейката. Както колега преди беше писал продължавам да чувам глух удар и мисля да се захвана с амортисьорите. Та в тази връзка някои имали опита с стендовете за тест на амортисьори понеже прочетох доста противоположни мнения в нета? Както ми е интересно дали по време на теста оказва влияние ако имаш разбит я лагер я тампон в макверсона ?

Ходили на стенд колега ? Ако да, сподели какво стана с тампоните на амортисьорите.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook