Грешка 4020 Back pressure Sensor

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 20 Сеп 2013, 23:47

Не работи :) Утре ще го отварям. Гледам, че се пълни с масло и гори платката, та най-вероятно това му е проблема. :banghead: Дросела обаче няма връзка с датчиците според мен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: A7

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от vgza » 21 Сеп 2013, 10:53

Смени си го, най-добре си купи нов, все пак е механична част и сподели.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от miroleskov » 21 Сеп 2013, 12:07

vgza написа:Смени си го, най-добре си купи нов, все пак е механична част и сподели.
ти твоя смени ли го?
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: A7

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от vgza » 21 Сеп 2013, 13:06

да, колата ми сега се изгася около 1000 пъти по-добре от преди. Натискам старт-стоп бутона и тя просто спира - няма претрисания, скърцания....
Имах и няколко грешки, свързани с ДПФ-а, които изчезнаха.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 21 Сеп 2013, 16:01

Смених го днес заедно с всички свещи минус пеперудките :mhihi:

Колата гасне по-добре, но пак не ми харесва как гасне, може би тампоните на мотора или знам ли и аз. Попринцип това с гасенето е май от модела :mhihi:

Остана само грешката за сензора, да видя кой точно е и него да сменя :bchug:

П.П. Моята клапа я разглобих веднага, разбира се :mhihi: Имаше съвсем малко масло вътре, пуснах ток на моторчето - работи, така че явно нещо по платката е сдало багажа, но и нея ще я разгледам, че въобще не ми се стори сложна и според мен тези неща трябва да подлежат на ремонт а не да сипеме по 1 торба с пари за такава глупост :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 21 Сеп 2013, 19:43

Колеги, да ви информирам, че колата почна да се гаси перфектно :shock: Не знам тази клапа адаптира ли се по някакъв начин, но в момента не разбирам кога съм я изгасил, много съм доволен, заслужаваше си всяка стотинка :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от memorex » 21 Сеп 2013, 20:09

Браво колега.Да добавя и аз едно мнение а именно че дросела и егр имат връзка със споменатите датчици макар и косвена през компютъра т.е когато компютъра отчете определени стойности от датчиците той подава определен сигнал кам дросела и егр .По този начин те се притварят или отварят.Например при регенерация на дпф трябва да се притваря дросела за да се повиши т на газовете.Ако обаче дроссела е повреден и не изпълнява командата Т на газовете расте без да е необходимо и сензора отчита .При по висока температура на изх.газове и работата на мотора е по твърда и затова тресе повече и трака.Ако се затапи егр има същия ефект.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от bordo_77 » 21 Сеп 2013, 21:07

memorex написа:Браво колега.Да добавя и аз едно мнение а именно че дросела и егр имат връзка със споменатите датчици макар и косвена през компютъра т.е когато компютъра отчете определени стойности от датчиците той подава определен сигнал кам дросела и егр .По този начин те се притварят или отварят.Например при регенерация на дпф трябва да се притваря дросела за да се повиши т на газовете.Ако обаче дроссела е повреден и не изпълнява командата Т на газовете расте без да е необходимо и сензора отчита .При по висока температура на изх.газове и работата на мотора е по твърда и затова тресе повече и трака.Ако се затапи егр има същия ефект.


Преди две седмици сменях веригите, както писах в темата за тях. След диагностика се оказа че и този дросел е заминал та сменихме и него. DPF-а не е регененерирал на време, не бих казал че е бил задръстен, но сега не мога да разбера кога съм спрял мотора. Разлика има и във вървенето и в разхода, а бурията е кремаво-бяла отзад, чак ми пълни очите :D .
Последна промяна bordo_77 на 21 Сеп 2013, 21:45, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 21 Сеп 2013, 21:18

Аз се чудя дали да не пусна регенериране през DIS-а, понеже видях, че има такава опция. Вие какво ще ме посъветвате?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от memorex » 21 Сеп 2013, 21:32

Обороти трябват иначе няма да има ефект ами точно обратното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 21 Сеп 2013, 23:30

Е аз ще я изкарам, не на място, но през DIS-а просто да стартирам самият процес.

След като я закачих с DIS-а направих тест на сензорите и темепратурата на газовете преди катализатора беше 115, налягането (back pressure) беше около 3-4 мбар-а на място, а температурата преди DPF-а седеше 259, при положение, че DIS-а казва, че разликата между казовете преди катализатора и тези преди DPF-а трябва да са не повече от 70 - сиреч, този сензор е сдал багажа най-вероятно, макар че грешката в DIS-а казваше "back pressure sensor".

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от miroleskov » 22 Сеп 2013, 22:52

iceblast написа:Смених го днес заедно с всички свещи минус пеперудките :mhihi:

Колата гасне по-добре, но пак не ми харесва как гасне, може би тампоните на мотора или знам ли и аз. Попринцип това с гасенето е май от модела :mhihi:

Остана само грешката за сензора, да видя кой точно е и него да сменя :bchug:

П.П. Моята клапа я разглобих веднага, разбира се :mhihi: Имаше съвсем малко масло вътре, пуснах ток на моторчето - работи, така че явно нещо по платката е сдало багажа, но и нея ще я разгледам, че въобще не ми се стори сложна и според мен тези неща трябва да подлежат на ремонт а не да сипеме по 1 торба с пари за такава глупост :banghead:

гасне като котенце както казах по-рано.....
и аз го давах моя на хора,които се занимават с електроника....намериха проблема,но не можаха да намерят там каквото беше изгоряло(струвало стотинки)...ако някой може да го направи имам един за правене
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от iceblast » 23 Сеп 2013, 10:42

Като ми остане време ще го побългарим :mhihi:

Иначе е ясно че струва стотинки, само че ние нали сме баровци с БМВ-та и трябва да ръсим пари :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от miroleskov » 23 Сеп 2013, 13:20

:yes:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 26.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW е46
Детайли за колата: E46 318i 1999г

Re: Грешка 4020 Back pressure Sensor

Мнение от nasko_hd » 15 Мар 2015, 9:01

Колега ремонтира ли дросела??

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook