Ремонт на кормилна рейка

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от BMWDream » 25 Авг 2013, 12:07

Като волана ми е направо,няма чукане...Примерно като влизам в завой и има лека неравност,тогава се чува че чука рейката...Няма си представа колко е разбита.С постовете си направо ме разколебахте за рециклиране,а ако взема от морга втора употреба доколкото знам не може да се разбере дали е здрава,докато не се сложи на колата...Май ще си я карам докато не протече...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от E30_DK » 25 Авг 2013, 12:39

А ти как установи, че точно рейката чука - да не е някой от накрайниците, шарнир, биалетка и т.н.?
Колкото до проверка на рейка втора ръка... занасаш я в сервиз където правят рейки и много лесно се проверява дали има луфт ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от BMWDream » 25 Авг 2013, 14:45

E30_DK написа:А ти как установи, че точно рейката чука - да не е някой от накрайниците, шарнир, биалетка и т.н.?
Колкото до проверка на рейка втора ръка... занасаш я в сервиз където правят рейки и много лесно се проверява дали има луфт ;)

При майстор я гледахме...Като я натегне чука с една идея по-малко,но волана се вдървява...и като е изгасена колата,като чукна волана наляво-надясно и чука стабилно :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от DEO » 26 Авг 2013, 18:16

E30_DK написа:Точно така, но при наваряването закалката на детайла(червяк, гребен) се разваля - след това рискуваш в движение наварения слой да се отчупи и недайси-боже да блокира движението на рейката... натам и сами се сещате.
Понеже и за мен рейката е болна тема съм правил лично проучване какви са вариантите за ремонт и след като питах в повечето сервизи в цялата страна дали наваряват износените части, половината не ми отговориха на въпроса, а другата половина директно ми казаха, че това в БГ никой не го прави.
Реших, че аз ще си ремонтирам рейката - работя в индустриалния сектор и имам достатъчно познания и знам кой, къде, какво прави. Намерих къде могат да ми направят плазмено наваряване, също и къде могат достатъчно качествено да закалят детайлите. Най-тънкия момент се оказа фрезоването на детайлите - обясниха ми, че трябва роботизирана фреза с предварително изработена програма за ъглите под които да се фрезова гребена - всеки зъб е с различен ъгъл(явно Ханс от Мюнхен не го е правил на ръка :mhihi: ). Тук ударих на камък и до обработката на червяка не стигнах. Свалих си рейката, презацепих червяка т.е. обърнах износената му част(там където е контактувал с гребена от както е кола) да е от горната страна, обрах луфта и за сега 10000км не потропва :bowdown:


Здравей колега, ако имаш чертеж мисля, че многа да помогна. Работя в автомобилния сектор и в завода всичките ни машини са уникални. Имаме си отдел автоматизация и те дизайнват всичките машини като по чертеж после изпращаме на съответните фирми да ни изработят и закалят частите. Проблем виждам в това да има точен чертеж иначе изработката може да се направи супер точна. Естествено колкото по-малко толеранс искаме толкова по-скъпо е винаги ;)
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от E30_DK » 26 Авг 2013, 22:27

DEO написа:Здравей колега, ако имаш чертеж мисля, че многа да помогна. Работя в автомобилния сектор и в завода всичките ни машини са уникални. Имаме си отдел автоматизация и те дизайнват всичките машини като по чертеж после изпращаме на съответните фирми да ни изработят и закалят частите. Проблем виждам в това да има точен чертеж иначе изработката може да се направи супер точна. Естествено колкото по-малко толеранс искаме толкова по-скъпо е винаги ;)


За съжаление нямам чертеж - това според мен е вътрешно-заводска информация, която не е секретна, но едва ли е изнесена в сайт като realoem. Ще потърся из нета, защото ще е интересно да ремонтираме нещо, с което до момента никой не се заема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от DEO » 27 Авг 2013, 16:28

Другия вариант е да се снемат размерите от читав детайл, но и такъв трудно се намира :). Иначе имаме сертифицирана лаборатория за измерване и доста добра камера с точност до 7микрона и дет се вика може да се направи чертеж.
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 6.10.2007
Местоположение: София
Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от E30_DK » 27 Авг 2013, 20:52

Това звучи доста интересно... дай да видиме колко би струвало да се направи един такъв експеримент с тази камера, за да се изработи чертеж на гребена. След това този чертеж ще се доработи от машинен проектант и то само за три зъба(максимум пет) - износващите се зъби са един в средата и двата около него и то износването е по-малко от милимерът предимно в централната част на въпросните зъби.
Ако сметнеме, че е рентабилно да правиме този експеримент взимаме една рейка излязла от употреба поради голямо износване на металните детайли и действаме. Всичко останало по рейката е елементарно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 768
Регистриран на: 10.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от DEO » 28 Авг 2013, 12:32

Здравей,

меренето ще ни излезне без пари ;). Ще говоря с механичния дизайнер за някой лев да му дам да направи чертежа от данните, които ще имаме от измерванията и вече другото е да се види колко ще ни вземат за изработка.

Ако се намери някакъв чертеж(снимка) дори просто колкото да им покажа колко голям е детайла и т.н. за да можем да вземем примерна цена ще е доста добре.
Живей така, че като умреш и Дявола да запали свещ на гроба ти!
ИзображениеИзображение
Части за Е34 - тел.0899 828 626

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от aero » 29 Авг 2013, 0:08

Колеги минете на ЛС, за ваше добро е :mhihi:
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 26.03.2010
Местоположение: Перник
Кара: BMW F01 740d xDrive

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от BMWDream » 07 Сеп 2013, 20:37

Направи ми впечатление тези дни(явно защото сутрините е по-студено).Като е студена колата и първите примерно 2-3км като карам,няма никакво чукане от рейката.На е39-ката ми чукаше рейката и все си чукаше,студена или топла.Да не би проблема да идва от друго място?Единствено като е студена го свързвам с факта,че маслото е студено и е по-гъсто...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от netmurder » 08 Сеп 2013, 11:27

BMWDream написа:Направи ми впечатление тези дни(явно защото сутрините е по-студено).Като е студена колата и първите примерно 2-3км като карам,няма никакво чукане от рейката.На е39-ката ми чукаше рейката и все си чукаше,студена или топла.Да не би проблема да идва от друго място?Единствено като е студена го свързвам с факта,че маслото е студено и е по-гъсто...

Колега мислех си че само при мен е така, но явно има и други.... Значи като я запаля колата 2 -3 км. няма никакво потропване след това се появява...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 5.10.2012
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: E60 530d
Мечтае да кара: параход

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от parakozov24 » 24 Сеп 2013, 11:21

Здравейте колеги.
Аз съм със същия проблем.
Дадоха ми номер на майстор в Пловдив,той ми каза че червяка е с по мекия материал и износването е първо там.Така ако са взети мерки навреме,може да се обърне червяка да работи на друга площ(здрава),незнам само дали този червяк има толкова малко ход и да работи само поковината.
Как мислите?
Някой правил ли е там рейка?
Мисля че Наско се казваше човека.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от da6ip » 24 Сеп 2013, 17:45

някой сменял ли е червяк досега?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 5.10.2011
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 i E60 N52B30AF
Мечтае да кара: Bmw 550 i xDrive

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от ristaka 82 » 24 Сеп 2013, 20:24

parakozov24 написа:Здравейте колеги.
Аз съм със същия проблем.
Дадоха ми номер на майстор в Пловдив,той ми каза че червяка е с по мекия материал и износването е първо там.Така ако са взети мерки навреме,може да се обърне червяка да работи на друга площ(здрава),незнам само дали този червяк има толкова малко ход и да работи само поковината.
Как мислите?
Някой правил ли е там рейка?
Мисля че Наско се казваше човека.

Имал е предвид да завърти червяка на 180 градуса спрямо оста си , понеже основното износване му е при движение направо и съответно от горна страна зъбите на червяка са почти непокътнати.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 24.11.2012
Пол: Мъж

Re: Ремонт на кормилна рейка

Мнение от vkuzi » 02 Окт 2013, 17:38

Здравейте колеги. Колата ми е Е61-2004. Направиха ми рециклаж на рейката и започнаха проблемите. Волана ми се втвърди и левият завой ми бе доста ограничен. По думите на майстора - това били умни рейки /електро хидравлични/ и не било правилно зацепено от специалиста по рециклажа на рейката. След неколкократно сваляне и качване, нов рециклаж /без пари/ на рейката ми бе отговорено, че всичко е ОК. Да ама не - волана продължава да ми е твърд, само че сега десния завой ми е по малък от левия - не толко както първия път. При пълен ляв отвреме на време ми светна DSC - динамичния контрол на стабилноста. Мисля да ходя до Дару кар за проверка и консултация. Ако някой е имал подобен проблем, нека сподели. Благодаря!

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook