може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-218к

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от bai_ILIA » 23 Ное 2012, 15:34

miroleskov написа:И аз го смених моя изпускателен колектор,който беше напукан целия.И взех точно от едно Х5 530 чугунен,който заспа на моето Е61.Взимайте си стария колектор като ходите да търсите по моргите за да няма изненади..


прав е колегата. в смисъл превантивно няма нужда да се прави. обаче ако се усеща мирис на газове в купето и се чува съскане като от изпърдян ауспух, работата е ясна.

при мен като се спука много леко се чуваше и мислих, че е нещо по ауспусите и го пренабрегнах. колата си вървеше на копеле и не се усещаше разлика. после разпра още малко и се усили звука. колата пак си вървеше яко понеже това го проверявам всеки ден :lol:

В даден момент явно се е разпрал още малко и вече нищото стана на проблем. на едно планинско изкачване тип "Радостта от шофирането" :driving: турбината пренаду и се изключи. проблемът е, че като губи газове точно на колектора, тоест преди турбината, компа задава някакво искано налягане, но турбинажа няма газове да го достави. съответно при мапа минава сгъстен въздух с по-ниско налягане и компа се мъчи да компенсира, като развърта по-яко турбината. тя обаче понеже не е глупава се изключи, за да не се разпилеее...тогава вече се заех с проблема, понеже пренадуването си има причина.

колектора ми се беше разпрал точно при фланеца и беше опушил малко от моторния отсек. веднага ми стана ясно какъв е проблема и без да оглеждам дали е спукан, си поръчах чисто нов от морга :D

принципно се пукат по рънърите. за смяната трябват само нови гарнитури на колектора и турбото. по книга дават и нови медни гайки. аз взех и гайките понеже са по 12бр. по 1лв, но честно казано няма смисъл от тях.

на снимката - горе разпраната тенекия, долу вечния чугун. мое мнение е, че няма смисъл да се дават 800лв за нов колектор, като може да се вземе за 200-250 от морга. не за друго ами е парче желязо. принципно с ново е най-добре, но тука може и от морга...всеки сам си прави избора. аз си писах с колеги от Англия и там яко се цепят колектори и моргаджиите като се усетили вдигнали цените. даже някакъв дилър на БМВ продавал по 50 колектора на месец...все пак там има доста повече коли като нашите, отколкото в БГ.

Искам да отбележа, че НЕ Е НУЖНО да се сваля колектора и дюзите, за да се свали капака на клапаните и да е лесно. Някой хора така правят, но за бога колеги не позволявайте да ви разглобяват половината мотор за нищо/ 12-те гайки се отвиват/завиват на сляпо. Тоест с напипване. Цялата процедура отнема около 2ч. с мохабеда. В нета има много теми по въпроса ако някой ще се мъчи сам да го прави. Няма нужда да се разглобява нищо друго освен тръбата на ЕГР-а и някакви пластмаски. Там където ляга въздушния филтър има 3 тапи и под тях са болтовете на турбината. Тя си остава на колата и само се вади колектора над нея. Тя е спъната отдолу и няма къде да избяга :D

Изображение

гарнитурите съм ги поръчал по ВИН за мойта кола (204 коня). Не съм гледал, но 218 коня трябва да са идентични. все пак 204 коня мотора е дефорсиран 218...

Изображение

дано съм бил полезен с този пост понеже доста хора ще се сблъскат с този тривиален проблем за тези двигатели. не е драма просто се олеква с около 400лв :ok:
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 17.09.2005
Местоположение: София
Кара: турбото да му се завива свят....

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от vesko4114 » 23 Ное 2012, 16:45

Колега, гледам, че си приготвил и тампони за носачите ;) Омекнаха ли?
...............................

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от bai_ILIA » 23 Ное 2012, 16:49

хахахахах да. преди 2-3 месеца правих ремонта и сменихме и тампоните, че Лемфьордера се предаде лесно :D
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 22.04.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е90 320Д или Х3 - 3.0Д

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от shumi66 » 28 Ное 2012, 20:19

Колеги и аз влязох в този филм:
Спукан изпускателен колектор(ламаринен) на трилитровия дизел 204 к.с. (М57N) мисля да сложа чугунен от Е39 184к.с.
Дали ще стане?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от bai_ILIA » 28 Ное 2012, 23:46

shumi66 написа:Колеги и аз влязох в този филм:
Спукан изпускателен колектор(ламаринен) на трилитровия дизел 204 к.с. (М57N) мисля да сложа чугунен от Е39 184к.с.
Дали ще стане?


Става да. Виж ми предишното мнение, бая се постарах с подробностите.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

номера на чугуна по БМВ е 11622248166. Взимаш гарнитурките и си решаваш проблема. Аз и ти сме с еднакъв мотор, така че става със сигурност.
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от RaHzElChO » 28 Мар 2013, 9:20

bai_ILIA написа:
shumi66 написа:Колеги и аз влязох в този филм:
Спукан изпускателен колектор(ламаринен) на трилитровия дизел 204 к.с. (М57N) мисля да сложа чугунен от Е39 184к.с.
Дали ще стане?


Става да. Виж ми предишното мнение, бая се постарах с подробностите.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

номера на чугуна по БМВ е 11622248166. Взимаш гарнитурките и си решаваш проблема. Аз и ти сме с еднакъв мотор, така че става със сигурност.


Колега, а защо не отиде да му теглят един шев, вместо да го сменяш с чугунен? По-страшно е чугунения да се спука, парченцата от него се засмукват от турбината и става майка плаче.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от da6ip » 28 Мар 2013, 9:55

RaHzElChO написа:
bai_ILIA написа:
shumi66 написа:Колеги и аз влязох в този филм:
Спукан изпускателен колектор(ламаринен) на трилитровия дизел 204 к.с. (М57N) мисля да сложа чугунен от Е39 184к.с.
Дали ще стане?


Става да. Виж ми предишното мнение, бая се постарах с подробностите.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

номера на чугуна по БМВ е 11622248166. Взимаш гарнитурките и си решаваш проблема. Аз и ти сме с еднакъв мотор, така че става със сигурност.


Колега, а защо не отиде да му теглят един шев, вместо да го сменяш с чугунен? По-страшно е чугунения да се спука, парченцата от него се засмукват от турбината и става майка плаче.

Tи сериозно ли?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от RaHzElChO » 28 Мар 2013, 10:13

da6ip написа:
RaHzElChO написа:
bai_ILIA написа:
shumi66 написа:Колеги и аз влязох в този филм:
Спукан изпускателен колектор(ламаринен) на трилитровия дизел 204 к.с. (М57N) мисля да сложа чугунен от Е39 184к.с.
Дали ще стане?


Става да. Виж ми предишното мнение, бая се постарах с подробностите.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50

номера на чугуна по БМВ е 11622248166. Взимаш гарнитурките и си решаваш проблема. Аз и ти сме с еднакъв мотор, така че става със сигурност.


Колега, а защо не отиде да му теглят един шев, вместо да го сменяш с чугунен? По-страшно е чугунения да се спука, парченцата от него се засмукват от турбината и става майка плаче.

Tи сериозно ли?


За кое, за телоподаващо или за пукнатия чугунен? И за двата случая съм чувал, няма нищо странно.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от bai_ILIA » 28 Мар 2013, 14:19

със заварките е много по-опасно според мен. колектора е с 2 стени и няма как да се направи като хората. с много колеги от Англия съм си писал и там са се пробвали да заваряват и нищо не става. не кара и пак се цепи. чукуна според мен вероятноста да му стане нещо е нищожна.

ако се сцепи изпускателния колектор най-евтиния и здрав вариянт си остава стария чугун. може би се губят 2-3 коня но на кой му пука. даже скоро правихме проба с един приятел със същата кола като мойта само, че 246 коня и 580НМ. Той сложи чугуна и понеже не можа да изкара моите коне с моя софтуeър, обвини колектора и ми вика тя и твойта вече не е 261коня...естествено трябваше да проверим теорията на практика :D 2 пъти летящ старт 70-200 и два пъти му правя повече от 2 коли...така, че загубите според мен са 2-3 коня макс. въртящ момент не се губи, просто във високите обороти, новия колектор е по-освободен според мен. истината е, че никога не може да се усети разликата...



черния Бимър успя да си подаде муцуната, понеже загубих сцепление върху прахта и се "разклатих" малко, но после 15 коня повече си казаха думата...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: A7

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от vgza » 29 Мар 2013, 10:27

Колеги, на 535д какъв е изпусквателния? По рама ми дава този 11627794491 и май не е като вашия

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 538
Регистриран на: 23.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от RaHzElChO » 29 Мар 2013, 13:56

vgza написа:Колеги, на 535д какъв е изпусквателния? По рама ми дава този 11627794491 и май не е като вашия


535d е различен от тези на E46/E39/E53.
36922
rve написа:БМВ не е просто марка автомобил, БМВ е идея, страст, съдба.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 405
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: A7

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от vgza » 29 Мар 2013, 19:12

RaHzElChO написа:
vgza написа:Колеги, на 535д какъв е изпусквателния? По рама ми дава този 11627794491 и май не е като вашия


535d е различен от тези на E46/E39/E53.


Аз това го виждам, интересува ме дали е проблемен. От какъв материал е?

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от Ilko Ivanov » 29 Мар 2013, 19:24

vgza написа:Аз това го виждам, интересува ме дали е проблемен. От какъв материал е?

Чугунен е и не създава проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от da6ip » 18 Май 2013, 22:54

При рециклирането на турбината стана ясно че изпускателния ми колектор е заминал. Имаше поне 6 пробойни, без да ми е опушен двигателя, и без да съм имал миризма на изгорели газове в купето...

Ето стария колектор. На първата снимка се вижда че около двата цилиндъра вдясно е доста опушено. Там се усещаше и с ръка при работещ двигател че излизат газове:
old 03.JPG


Тук още една малка пробойна:
old 04.1.JPG


Още две:
old 05.1.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: може ли да сложа чугунен колектор от 530д 231к.с на 530-

Мнение от da6ip » 18 Май 2013, 22:59

И още една доста едричка:
old 06.1.JPG


Ето и за сравнение новия (стар) чугунен колектор от Е39 530d със 193 к.с. и номер на частта 11622248166:
new 01.JPG


new 02.JPG
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook