БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от m.dimitrov1992 » 04 Окт 2012, 13:33

Emooo написа:
m.dimitrov1992 написа:единственото предимство на дизела пред бензина е по малкия разход на гориво който лесно може да бъде компенсиран с една газ,но пък дизела има в пъти по скъпа поддръжка и не държи толкова на извращения :mhihi:,нзн аз съм си фен на бензина и ни бих карал дизел

Един такъв мой познат като тебе с е36 ги говореше тези неща и го качихме на 535д с чип да го повозим на магистрала. После като слезе само викаше "Ебаси майката".

da6ip написа:пеперудите премахнати ли са или само почистени?


Махнати и сложени алуминиеви тапи за 150лв


това 535д е сигурно 330-340 коня след чипа,сравнявай го с някоя бензинова кола на същите килограми и коне ;) ,много ясно че ако въпросния господин дето сте го возили, не се е качвал в подобен клас автомобил ще вика "Ебаси майката".
535д срещу 328и - http://www.zeperfs.com/duel1859-570.htm 5-цата е с 6,1 кг/кс 3-ката 7,6 кг/кс еднакви времена на 400 метра,дизела много лепи за седалката и има много голям респонс заради нютюн метрите и това създава малко изкривена представа за вървежа на автомобила
Ето едно сравнение когато конете и съотношението КГ/КС е еднакво http://www.zeperfs.com/duel1859-103.htm даже бензинката е една идея по тежка и няма тея нютюни

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Emooo » 04 Окт 2012, 14:07

Важното е тука че с парите с които се подържа 535д неможе да си вземеш еквивалентен бензинов атомобил, който в случая е 550и. Ключовата дума е кеф - кеф за мене не е само да върви бързо. Кефа идва от много други неща. Ако имаме неограничен бюджет всички ще караме бензинови V8. Тъй като тук никой няма такъв бюджет - 535д е добра бюджетна алтернатива.
Tool - Fear Inoculum


Аватар
Мнения: 635
Регистриран на: 20.02.2007
Местоположение: 1000,4000,6000
Пол: Мъж
Кара: автомобил
Мечтае да кара: два автомобила
Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от jordanpar » 04 Окт 2012, 15:31

За мен единственото предимство на дизела е така или иначе по рождение турбинирания двигател.Много малко вложено дава добри резултати.535д в Германия видях напомпан до 382к.с. и 703Нм-това показваще диното като пикови стойности.Около 2500 евро излиза като стойност.От друга страна пък в същото тунинг студио за 400 евро само повече предлагаха за 335 бензин 430 к.с. и резултати по добри от Е9х М,така че турбиниран бензин също си е добра оферта,но твърде малко процентно са бройките и във форума ,че да каже някой по същество и от техните собственици кое колко.
Иначе с тенденция за все по-голямата урбанизация в областните градове в БГ аз все повече предпочитам някакъв до 2 литра дизелов автоматик хечбек за града,а за извън града-голяма кубатура бенз или дизел с 1-2.. турбини като там нямам претенции за вид скоростна кутия.
Относно разхода,поне аз като има лев карам като хамалин,като е по-тънък джоба използвам и наклони и двигателни спирачки...... :mhihi:
Истината е че говорейки за стари автомобили се избира уж привидно по-запазения,претенциите за бензин или дизел за мен стоят в магазина за чисто нов автомобил някой ден,може би,но не сега.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от sawion » 04 Окт 2012, 17:42

аз за дизела мога да добавя само реле 140лв и тапи на пеперудки 60лв и един термостат 65лв . Всичко друго сменено е по окачването(780лв), ъпдейт на софт(150лв), задни накладки(80лв), масла и филтри(800лв), гуми(2700лв) от 156 до 180хил. км за 2 години.
п.с. fefe и @ndro нещо никакви ги няма напоследък. Сигурно им омръзна да ни четат простотиите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от bordo_77 » 04 Окт 2012, 19:09

Включвам се и аз, темата е интересна
За точно една година и 38000 км., от 266 000км. до 304 000км. Е60, 530XD, 10.2006г.,автомат.

масло, филтър и съединител/ турбина / на кутията 2500 лв.с труда.
два термостата около 200 лв. с труда.
6 бр. свещи, филтър картер, /не трябваше да го сменям понеже е от новите/, задни накладки, пеперуди,профилактика на колектор 440 лв., не мога да направя разбивка по отделно.
смяна на софтуер във варна карс 130 лв.
предни амортисьори 2 бр., втора употреба /оригинални/ в перфектно състояние, комплект 450 лв. с труда.
два тампона на носачите отпред 300 лв. с труда.
смяна на масла и филтри около 600 лв.
гориво 3500 литра, груба сметка по 2.60 лв. 9100 лева.
не калкулирам гуми, каско, данък, го, винетка и други.
Предстои ми смяна на ремъци и ролки, приблизително около 400 лв.
може и да пропускам дрболии но те не са важни.
Колата е на реални километри обслужвана в оторизиран сервиз до 250000 км. и в перфектно здраве :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от _Maranello_ » 04 Окт 2012, 19:23

m.dimitrov1992 написа:единственото предимство на дизела пред бензина е по малкия разход на гориво който лесно може да бъде компенсиран с една газ,но пък дизела има в пъти по скъпа поддръжка и не държи толкова на извращения :mhihi:,нзн аз съм си фен на бензина и ни бих карал дизел


-----И аз така говорих доста години, а вече карам втора дизелова. Нещата се променят.


Emooo написа:...
Един такъв мой познат като тебе с е36 ги говореше тези неща и го качихме на 535д с чип да го повозим на магистрала. После като слезе само викаше "Ебаси майката".


------ :clap: Моите приятели ги качвам по завоите над Сливен. Един млъкна от страх, един крещя от кеф, а друг каза, че е по-хубаво от секса. :mhihi:

da6ip написа:пеперудите премахнати ли са или само почистени?


Махнати и сложени алуминиеви тапи за 150лв[/quote]

------Моите ги премахнах също, въпреки че бяха в идеално състояние. Не са слагали тапи - нямало нужда. Нямам разлика с преди и забележки.


Emooo написа:Важното е тука че с парите с които се подържа 535д неможе да си вземеш еквивалентен бензинов атомобил, който в случая е 550и. Ключовата дума е кеф - кеф за мене не е само да върви бързо. Кефа идва от много други неща. Ако имаме неограничен бюджет всички ще караме бензинови V8. Тъй като тук никой няма такъв бюджет - 535д е добра бюджетна алтернатива.


-----Със 745i съм тествал по магистрала и го дръпнах, но все пак той е по-тежък. Мой приятел има и двете(535d и 550i) каза, че са съпоставими като вървеж . Между другото продава втората(550i).

Относно сравнителната таблица за разходите, не съм отправна точка до стотинката. Мога да кажа само, че това е най-безпроблемния автомобил, който съм имал. 535d комби, 223 000 км, края на 2006. Навъртял съм 23 000 км. Среден разход 8-9 извънградско(в зависимост от скоростта и дали е на магистрала). Най-ниско засичан 7,4 на колонка при пробег над 500-600, пълно-пълно, една и съща колонка. Карам 95 % със shell v-power diesel, предимно извънградско. Градско около 12-13. Между другото, за да задоволя феновете на бензина ще кажа, че имам и малък градски бензинов автомобил с двигател 1,6, който ми гори 10. Премахването на пеперудите(големите), почистване на ЕГР, измиване колектора и подновяване софтуера на колата - около 300-400 лв. Смяна ремъци - не си спомням цена, без шайба. Смяна масло скоростна кутия и филтър(капак). Филтри климатик. Двигателно масло на 15 000 км - BMW. Смяна модул под фара(не се въртеше още като я взех), с кодирането - около 200. Всичко описано по-горе извърших при началното обслужване на колата и оттогава само нафта, масло, филтри и едни чистачки.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: x5 g05 4.0i
Мечтае да кара: кола дет не се разваля

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от bossorange » 04 Окт 2012, 23:25

Аз съм сменял колектор като купих колата на 173000км, беше протекъл и моя първи майстор каза да го сменя целия, че не се ремонтирал :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 04 Окт 2012, 23:39

bossorange написа:Аз съм сменял колектор като купих колата на 173000км, беше протекъл и моя първи майстор каза да го сменя целия, че не се ремонтирал :kuku:

знам - напиши си данните и влизаш в статистиката :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1504
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от spower » 05 Окт 2012, 8:32

Относно впечатления от 520 бензин 170к.с. мотора колега "cocosas" не съм доволен от вървежа като нямам спортни амбиции. Направих сравнение м/у е39 150к.с и е60 170к.с. разлика особена не успях да направя. Е60ката беше с ГИ и на бензин и на газ покарах разлика почти не забелязах. Доста се интересувах от м54 2,2 2,5 и 3,0 куб.см. основния проблем не са течовете от двигателя, а сегментите и разхода на масло от там... И така обърнах поглед към дизела.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25: :lalala: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.02.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от _Maranello_ » 05 Окт 2012, 10:12

В този случай бензинът е единствено гориво, а разходите нямат значение. Порадвайте се на последното модно руско видео http://www.youtube.com/watch?v=rR3tpYnF0t4&feature=player_detailpage.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 17.01.2012
Пол: Мъж
Кара: e91 330xd

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от acorde » 05 Окт 2012, 11:09

da6ip написа:
cocosas написа:...

Cocos, това където си го мислил и писал, ние за по-лесно го смятаме на първата страница в таблицата - виж там направо най-долния ред :yes:

Колеги към момента всички сте вътре!

Фрапиращото е, че досега няма никой с Е60 сменял колектор(и), турбо и дюзи - тези таласъми на дизеловото битие :smoke: :mrgreen:

Все пак знаем че има доста такива случаи - като се появят ще ги включим. Ама трябва още пробег... че с при 15-30 хил. големите ремонти още се крият зад храстите...

Нормално турбо дюзи и скорости са най здравите неща за разлика от доста други неща:)Може да включиш и торк конвертор да видиш колко ще се наредят в дизеловата графа

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 05 Окт 2012, 11:51

acorde написа:Нормално турбо дюзи и скорости са най здравите неща за разлика от доста други неща:)Може да включиш и торк конвертор да видиш колко ще се наредят в дизеловата графа

Ами ако прочетеш мненията във форума излиза че са най-калпавите ;) Виж само в тази тема cocosa какви ги реди.

А торк конвертора не е специфичен за дизела, а е част от автоматичната скоростна кутия, която се вгражда в бензинови и дизелови автомобили - обяснил съм още в първия пост че няма смисъл да се дискутират еквивалентни компоненти извън двигателя.

И за твоя информация (отново ако прочетеш вече дадената информация тук), досега 1 (един!) човек е пипал торк конвертора - bordo_77, на над 200 хил.км.

Една от идеите зад тази тема е да се разсеят митовете и легендите, повтаряни от хора които само се намират на приказка.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от Emooo » 05 Окт 2012, 11:58

da6ip, ремонтите по скоростната кутия не са за пренебрегване. При бензина скоростната кутия е друга (GA6HP19Z), по-лека и вероятно с по-малки и евтини части. Със сигурност големия въртящ момент допринася за проблемите с торк конвертора, които може би при бензина да липсват. Подозирам, че дори обслужването на бензиновия автоматик е по-евтино.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от da6ip » 05 Окт 2012, 12:13

Ами ако 5-ма колеги кажат да включим и автоматика в сметката, включвам го! Дотук ви броя двама. Данните ги имаме така или иначе.

Емо колко коня ти е колата?

Колегите с бензините къде са? Исках да направим сравнение, но дотук имаме само дизели. Дори не знам колко струва едно обслужване на 530i? Дайте да направим нещата репрезентативни. Не е идеята да спорим или да се убеждаваме, а да покажем реалната информация, и всеки да решава сам за себе си кое му е по-важно. Цифрите дотук наистина са в полза на дизела, но всяка сутрин като запаля двигателя и ми се иска да беше бензинов :mrgreen: . Дайте да сметнем колко точно излиза удоволствието, и дали е чак толкова по-скъпо. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 5.02.2009
Пол: Мъж
Кара: ше E46 330xi, сега Туарег 3.2 vr6

Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)

Мнение от skoklev » 05 Окт 2012, 12:56

Много хубава тема, поздрави!
И аз, като колегата Xerial искам да се включа със Е46-ца.

Автомобил: Е46 330д ,ръчни скорости , 184к.с
Пробег: 21 000
Км от-до: 208 000 - 229000

Слагам само ремонтите, имали отношение с таблицата (има и други ест)
Обслужване пъти : x2
Почистване Дебитомер/ЕГР/Всмук. - 15-20лв (само препаратите)
Филтър Карт. Газове - 105лв
Термостат Основен - 95лв
Водна Помпа - 98лв (30% отстъпка, иначе 150)
Ремъци и ролки - 235лв
Ремонт Стартер - около 220лв
Ремонт Алтернатор - 150лв

тотал ремонти за таблицата : 923лв

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook