БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Emooo написа:m.dimitrov1992 написа:единственото предимство на дизела пред бензина е по малкия разход на гориво който лесно може да бъде компенсиран с една газ,но пък дизела има в пъти по скъпа поддръжка и не държи толкова на извращения,нзн аз съм си фен на бензина и ни бих карал дизел
Един такъв мой познат като тебе с е36 ги говореше тези неща и го качихме на 535д с чип да го повозим на магистрала. После като слезе само викаше "Ебаси майката".da6ip написа:пеперудите премахнати ли са или само почистени?
Махнати и сложени алуминиеви тапи за 150лв
това 535д е сигурно 330-340 коня след чипа,сравнявай го с някоя бензинова кола на същите килограми и коне

535д срещу 328и - http://www.zeperfs.com/duel1859-570.htm 5-цата е с 6,1 кг/кс 3-ката 7,6 кг/кс еднакви времена на 400 метра,дизела много лепи за седалката и има много голям респонс заради нютюн метрите и това създава малко изкривена представа за вървежа на автомобила
Ето едно сравнение когато конете и съотношението КГ/КС е еднакво http://www.zeperfs.com/duel1859-103.htm даже бензинката е една идея по тежка и няма тея нютюни
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Важното е тука че с парите с които се подържа 535д неможе да си вземеш еквивалентен бензинов атомобил, който в случая е 550и. Ключовата дума е кеф - кеф за мене не е само да върви бързо. Кефа идва от много други неща. Ако имаме неограничен бюджет всички ще караме бензинови V8. Тъй като тук никой няма такъв бюджет - 535д е добра бюджетна алтернатива.
Tool - Fear Inoculum
- jordanpar
-
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 20.02.2007
- Местоположение: 1000,4000,6000
- Пол: Мъж
- Кара: автомобил
- Мечтае да кара: два автомобила
- Детайли за колата: купе,двигател,волан,гуми
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
За мен единственото предимство на дизела е така или иначе по рождение турбинирания двигател.Много малко вложено дава добри резултати.535д в Германия видях напомпан до 382к.с. и 703Нм-това показваще диното като пикови стойности.Около 2500 евро излиза като стойност.От друга страна пък в същото тунинг студио за 400 евро само повече предлагаха за 335 бензин 430 к.с. и резултати по добри от Е9х М,така че турбиниран бензин също си е добра оферта,но твърде малко процентно са бройките и във форума ,че да каже някой по същество и от техните собственици кое колко.
Иначе с тенденция за все по-голямата урбанизация в областните градове в БГ аз все повече предпочитам някакъв до 2 литра дизелов автоматик хечбек за града,а за извън града-голяма кубатура бенз или дизел с 1-2.. турбини като там нямам претенции за вид скоростна кутия.
Относно разхода,поне аз като има лев карам като хамалин,като е по-тънък джоба използвам и наклони и двигателни спирачки......
Истината е че говорейки за стари автомобили се избира уж привидно по-запазения,претенциите за бензин или дизел за мен стоят в магазина за чисто нов автомобил някой ден,може би,но не сега.
Иначе с тенденция за все по-голямата урбанизация в областните градове в БГ аз все повече предпочитам някакъв до 2 литра дизелов автоматик хечбек за града,а за извън града-голяма кубатура бенз или дизел с 1-2.. турбини като там нямам претенции за вид скоростна кутия.
Относно разхода,поне аз като има лев карам като хамалин,като е по-тънък джоба използвам и наклони и двигателни спирачки......

Истината е че говорейки за стари автомобили се избира уж привидно по-запазения,претенциите за бензин или дизел за мен стоят в магазина за чисто нов автомобил някой ден,може би,но не сега.
- sawion
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
аз за дизела мога да добавя само реле 140лв и тапи на пеперудки 60лв и един термостат 65лв . Всичко друго сменено е по окачването(780лв), ъпдейт на софт(150лв), задни накладки(80лв), масла и филтри(800лв), гуми(2700лв) от 156 до 180хил. км за 2 години.
п.с. fefe и @ndro нещо никакви ги няма напоследък. Сигурно им омръзна да ни четат простотиите
п.с. fefe и @ndro нещо никакви ги няма напоследък. Сигурно им омръзна да ни четат простотиите

- bordo_77
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Включвам се и аз, темата е интересна
За точно една година и 38000 км., от 266 000км. до 304 000км. Е60, 530XD, 10.2006г.,автомат.
масло, филтър и съединител/ турбина / на кутията 2500 лв.с труда.
два термостата около 200 лв. с труда.
6 бр. свещи, филтър картер, /не трябваше да го сменям понеже е от новите/, задни накладки, пеперуди,профилактика на колектор 440 лв., не мога да направя разбивка по отделно.
смяна на софтуер във варна карс 130 лв.
предни амортисьори 2 бр., втора употреба /оригинални/ в перфектно състояние, комплект 450 лв. с труда.
два тампона на носачите отпред 300 лв. с труда.
смяна на масла и филтри около 600 лв.
гориво 3500 литра, груба сметка по 2.60 лв. 9100 лева.
не калкулирам гуми, каско, данък, го, винетка и други.
Предстои ми смяна на ремъци и ролки, приблизително около 400 лв.
може и да пропускам дрболии но те не са важни.
Колата е на реални километри обслужвана в оторизиран сервиз до 250000 км. и в перфектно здраве
За точно една година и 38000 км., от 266 000км. до 304 000км. Е60, 530XD, 10.2006г.,автомат.
масло, филтър и съединител/ турбина / на кутията 2500 лв.с труда.
два термостата около 200 лв. с труда.
6 бр. свещи, филтър картер, /не трябваше да го сменям понеже е от новите/, задни накладки, пеперуди,профилактика на колектор 440 лв., не мога да направя разбивка по отделно.
смяна на софтуер във варна карс 130 лв.
предни амортисьори 2 бр., втора употреба /оригинални/ в перфектно състояние, комплект 450 лв. с труда.
два тампона на носачите отпред 300 лв. с труда.
смяна на масла и филтри около 600 лв.
гориво 3500 литра, груба сметка по 2.60 лв. 9100 лева.
не калкулирам гуми, каско, данък, го, винетка и други.
Предстои ми смяна на ремъци и ролки, приблизително около 400 лв.
може и да пропускам дрболии но те не са важни.
Колата е на реални километри обслужвана в оторизиран сервиз до 250000 км. и в перфектно здраве

- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
m.dimitrov1992 написа:единственото предимство на дизела пред бензина е по малкия разход на гориво който лесно може да бъде компенсиран с една газ,но пък дизела има в пъти по скъпа поддръжка и не държи толкова на извращения,нзн аз съм си фен на бензина и ни бих карал дизел
-----И аз така говорих доста години, а вече карам втора дизелова. Нещата се променят.
Emooo написа:...
Един такъв мой познат като тебе с е36 ги говореше тези неща и го качихме на 535д с чип да го повозим на магистрала. После като слезе само викаше "Ебаси майката".
------


da6ip написа:пеперудите премахнати ли са или само почистени?
Махнати и сложени алуминиеви тапи за 150лв[/quote]
------Моите ги премахнах също, въпреки че бяха в идеално състояние. Не са слагали тапи - нямало нужда. Нямам разлика с преди и забележки.
Emooo написа:Важното е тука че с парите с които се подържа 535д неможе да си вземеш еквивалентен бензинов атомобил, който в случая е 550и. Ключовата дума е кеф - кеф за мене не е само да върви бързо. Кефа идва от много други неща. Ако имаме неограничен бюджет всички ще караме бензинови V8. Тъй като тук никой няма такъв бюджет - 535д е добра бюджетна алтернатива.
-----Със 745i съм тествал по магистрала и го дръпнах, но все пак той е по-тежък. Мой приятел има и двете(535d и 550i) каза, че са съпоставими като вървеж . Между другото продава втората(550i).
Относно сравнителната таблица за разходите, не съм отправна точка до стотинката. Мога да кажа само, че това е най-безпроблемния автомобил, който съм имал. 535d комби, 223 000 км, края на 2006. Навъртял съм 23 000 км. Среден разход 8-9 извънградско(в зависимост от скоростта и дали е на магистрала). Най-ниско засичан 7,4 на колонка при пробег над 500-600, пълно-пълно, една и съща колонка. Карам 95 % със shell v-power diesel, предимно извънградско. Градско около 12-13. Между другото, за да задоволя феновете на бензина ще кажа, че имам и малък градски бензинов автомобил с двигател 1,6, който ми гори 10. Премахването на пеперудите(големите), почистване на ЕГР, измиване колектора и подновяване софтуера на колата - около 300-400 лв. Смяна ремъци - не си спомням цена, без шайба. Смяна масло скоростна кутия и филтър(капак). Филтри климатик. Двигателно масло на 15 000 км - BMW. Смяна модул под фара(не се въртеше още като я взех), с кодирането - около 200. Всичко описано по-горе извърших при началното обслужване на колата и оттогава само нафта, масло, филтри и едни чистачки.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Аз съм сменял колектор като купих колата на 173000км, беше протекъл и моя първи майстор каза да го сменя целия, че не се ремонтирал 

- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
bossorange написа:Аз съм сменял колектор като купих колата на 173000км, беше протекъл и моя първи майстор каза да го сменя целия, че не се ремонтирал
знам - напиши си данните и влизаш в статистиката

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- spower
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1504
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Относно впечатления от 520 бензин 170к.с. мотора колега "cocosas" не съм доволен от вървежа като нямам спортни амбиции. Направих сравнение м/у е39 150к.с и е60 170к.с. разлика особена не успях да направя. Е60ката беше с ГИ и на бензин и на газ покарах разлика почти не забелязах. Доста се интересувах от м54 2,2 2,5 и 3,0 куб.см. основния проблем не са течовете от двигателя, а сегментите и разхода на масло от там... И така обърнах поглед към дизела.
Плей листа с видеа за ремонт на BMW Х3 F25:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... A1PWE6WpJt

- _Maranello_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 15.02.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd / Ex. e61 535d
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
В този случай бензинът е единствено гориво, а разходите нямат значение. Порадвайте се на последното модно руско видео http://www.youtube.com/watch?v=rR3tpYnF0t4&feature=player_detailpage.
Здраве, безаварийно и безпроблемно!
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
da6ip написа:cocosas написа:...
Cocos, това където си го мислил и писал, ние за по-лесно го смятаме на първата страница в таблицата - виж там направо най-долния ред
Колеги към момента всички сте вътре!
Фрапиращото е, че досега няма никой с Е60 сменял колектор(и), турбо и дюзи - тези таласъми на дизеловото битие![]()
![]()
Все пак знаем че има доста такива случаи - като се появят ще ги включим. Ама трябва още пробег... че с при 15-30 хил. големите ремонти още се крият зад храстите...
Нормално турбо дюзи и скорости са най здравите неща за разлика от доста други неща:)Може да включиш и торк конвертор да видиш колко ще се наредят в дизеловата графа
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
acorde написа:Нормално турбо дюзи и скорости са най здравите неща за разлика от доста други неща:)Може да включиш и торк конвертор да видиш колко ще се наредят в дизеловата графа
Ами ако прочетеш мненията във форума излиза че са най-калпавите

А торк конвертора не е специфичен за дизела, а е част от автоматичната скоростна кутия, която се вгражда в бензинови и дизелови автомобили - обяснил съм още в първия пост че няма смисъл да се дискутират еквивалентни компоненти извън двигателя.
И за твоя информация (отново ако прочетеш вече дадената информация тук), досега 1 (един!) човек е пипал торк конвертора - bordo_77, на над 200 хил.км.
Една от идеите зад тази тема е да се разсеят митовете и легендите, повтаряни от хора които само се намират на приказка.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
da6ip, ремонтите по скоростната кутия не са за пренебрегване. При бензина скоростната кутия е друга (GA6HP19Z), по-лека и вероятно с по-малки и евтини части. Със сигурност големия въртящ момент допринася за проблемите с торк конвертора, които може би при бензина да липсват. Подозирам, че дори обслужването на бензиновия автоматик е по-евтино.
Tool - Fear Inoculum
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Ами ако 5-ма колеги кажат да включим и автоматика в сметката, включвам го! Дотук ви броя двама. Данните ги имаме така или иначе.
Емо колко коня ти е колата?
Колегите с бензините къде са? Исках да направим сравнение, но дотук имаме само дизели. Дори не знам колко струва едно обслужване на 530i? Дайте да направим нещата репрезентативни. Не е идеята да спорим или да се убеждаваме, а да покажем реалната информация, и всеки да решава сам за себе си кое му е по-важно. Цифрите дотук наистина са в полза на дизела, но всяка сутрин като запаля двигателя и ми се иска да беше бензинов
. Дайте да сметнем колко точно излиза удоволствието, и дали е чак толкова по-скъпо. 
Емо колко коня ти е колата?
Колегите с бензините къде са? Исках да направим сравнение, но дотук имаме само дизели. Дори не знам колко струва едно обслужване на 530i? Дайте да направим нещата репрезентативни. Не е идеята да спорим или да се убеждаваме, а да покажем реалната информация, и всеки да решава сам за себе си кое му е по-важно. Цифрите дотук наистина са в полза на дизела, но всяка сутрин като запаля двигателя и ми се иска да беше бензинов


Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- skoklev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 5.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 330xi, сега Туарег 3.2 vr6
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Много хубава тема, поздрави!
И аз, като колегата Xerial искам да се включа със Е46-ца.
Автомобил: Е46 330д ,ръчни скорости , 184к.с
Пробег: 21 000
Км от-до: 208 000 - 229000
Слагам само ремонтите, имали отношение с таблицата (има и други ест)
Обслужване пъти : x2
Почистване Дебитомер/ЕГР/Всмук. - 15-20лв (само препаратите)
Филтър Карт. Газове - 105лв
Термостат Основен - 95лв
Водна Помпа - 98лв (30% отстъпка, иначе 150)
Ремъци и ролки - 235лв
Ремонт Стартер - около 220лв
Ремонт Алтернатор - 150лв
тотал ремонти за таблицата : 923лв
И аз, като колегата Xerial искам да се включа със Е46-ца.
Автомобил: Е46 330д ,ръчни скорости , 184к.с
Пробег: 21 000
Км от-до: 208 000 - 229000
Слагам само ремонтите, имали отношение с таблицата (има и други ест)
Обслужване пъти : x2
Почистване Дебитомер/ЕГР/Всмук. - 15-20лв (само препаратите)
Филтър Карт. Газове - 105лв
Термостат Основен - 95лв
Водна Помпа - 98лв (30% отстъпка, иначе 150)
Ремъци и ролки - 235лв
Ремонт Стартер - около 220лв
Ремонт Алтернатор - 150лв
тотал ремонти за таблицата : 923лв
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани