Форсиране на DPF регенерация
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Taruno написа:Не е нормално при ДПФ, който е читав зимата ако се кара предимно градско е нормално да регенерира на около 7-800 км, ако се кара прадимно извънградско 1200-1500, смесено сами си го смятайте
Да, предимно градско се кара, но въпреки това са прекалено чести тия регенерации и за това и ми беше въпроса.
Другото ми съмнение, което възникна сега е дали ДИС-а изкарва коректно тия стойности за изминалите километри от последната регенерация. В ИНПА търсих, но не намерих този показател. Малко е вероятно да бърка ДИС-а, но май е крайно време да си инсталирам Rheingold, да видим там какво ще покаже.

Re: Форсиране на DPF регенерация
На един познат му набиваше и грешка за чести регенерации даже.
Причината беше ,че сондата даваше различни данни,постоянно се меняха.Като отворихме да видим малкото беше доста над максимума - около 800 грама източи.А колата пушеше яко като върне газта,докато е натисната няма дерт,но пусне ли газта докато се движи отзад димна завеса...
Причината беше ,че сондата даваше различни данни,постоянно се меняха.Като отворихме да видим малкото беше доста над максимума - около 800 грама източи.А колата пушеше яко като върне газта,докато е натисната няма дерт,но пусне ли газта докато се движи отзад димна завеса...
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
Така за всички спорещи от вчера имам IM (internal message) за неуспешен опит за регенерация поради изгоряла свещ на втори цилиндър, в грешката не го гласи дословно, но това е единствената грешка е EM(error memory).
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги,
Проверявах с ICOM кога последно е регенерирала колата и показа 240256.00 m..... това 240 километра ли са или е нещо друго?
Ауспусите са зачернени, но няма никакви други симптоми на запушен дпф... 4 000 оборота 65mbar. , разхода не е завишен и се чудя възможно ли е да са зачернени ауспусите, а в същото време филтъра да си регенерира и работи нормално?
Проверявах с ICOM кога последно е регенерирала колата и показа 240256.00 m..... това 240 километра ли са или е нещо друго?
Ауспусите са зачернени, но няма никакви други симптоми на запушен дпф... 4 000 оборота 65mbar. , разхода не е завишен и се чудя възможно ли е да са зачернени ауспусите, а в същото време филтъра да си регенерира и работи нормално?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
по-скоро може да ти е пробит дпф-а, регенерирала е скоро колата, но няма как да има черно пък ДПФ-а да е в час.
п.с. колеги вчера смених свещите и днес веднага колата сама си пусна регенерация, докато имаше грешката за втора свещ в IM имах 45 съобщения за непостигнати резултати за регенерация.
п.с. колеги вчера смених свещите и днес веднага колата сама си пусна регенерация, докато имаше грешката за втора свещ в IM имах 45 съобщения за непостигнати резултати за регенерация.
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Alexander44 написа:Колеги,
Проверявах с ICOM кога последно е регенерирала колата и показа 240256.00 m..... това 240 километра ли са или е нещо друго?
Ауспусите са зачернени, но няма никакви други симптоми на запушен дпф... 4 000 оборота 65mbar. , разхода не е завишен и се чудя възможно ли е да са зачернени ауспусите, а в същото време филтъра да си регенерира и работи нормално?
Да, 240 км са.
65 mbar при Cutoff е много добре. Черното от ауспуха, ако не се маже, а се бърше и чисти лесно, не го мисли. По-добре да ти е по ауспуха, отколкото в ДПФ-а.
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Форсиране на DPF регенерация
Благодаря, колеги.
Поздрави
Поздрави
Re: Форсиране на DPF регенерация
Колеги, някой може ли да каже къде в ДИС е точно менюто за принудителната регенерация, че се скъсах да го търся и не го намирам. Ще съм благодарен!
Re: Форсиране на DPF регенерация
Control Units: DDE
Functions: Diagnosis Requests
Part Functions: Request, regeneration, particulate filter
Functions: Diagnosis Requests
Part Functions: Request, regeneration, particulate filter
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Това е за статуса на регенерация.
Ето за принудителна регенерация - https://www.youtube.com/watch?v=54cexgscY8U
Ето за принудителна регенерация - https://www.youtube.com/watch?v=54cexgscY8U
Re: Форсиране на DPF регенерация
Пак прочети какво съм написал по-горе. Клипчето е само за ориентир.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Благодаря, че се отзовахте. Аз го отктих още сутринта. Установих, че този тест при Е70 липсва, все едно на Е70 няма как да подкараш принудителна регенерация, нямам представа защо. Важното е, че с ръчно въвеждане на Е60 в ДИС и диагностициране само на двигарел на Е70 става, та става и да се подкара и принудителната регенерация по този начин. Лошото е, че установих, че не мога да я подкарам в момента, тъй като имам проблем с термостатите. Работи студена. Вероятно това е и причина за замърсяването на филтъра, спряла си е автоматичните регенерации.
Последен въпрос:
На празен ход съм с 29-30 мбар обратно налягане
и при 2000 об. съм с 75-80 мбар обратно налягане
Установявам, че съм под максимално допустимата норма...
Как стигнах до тази тема изобщо - сутрин на първо палене започна да клати оборотите малко, докато се уравновесят няколко секунди. Тестове на дюзи всичко ок, но като видях грешката със замърсения филтър си помислих, че сутрин докато избута саждите се мъчи двигателя и вероятно това е причината за клатенето на оборотите.
На някой случвало ли му се е нещо подобно като симптом?
Не е проблем да карам така някой друг ден, докато сменя термостатите, при тези живи данни, нали...?
Последен въпрос:
На празен ход съм с 29-30 мбар обратно налягане
и при 2000 об. съм с 75-80 мбар обратно налягане
Установявам, че съм под максимално допустимата норма...
Как стигнах до тази тема изобщо - сутрин на първо палене започна да клати оборотите малко, докато се уравновесят няколко секунди. Тестове на дюзи всичко ок, но като видях грешката със замърсения филтър си помислих, че сутрин докато избута саждите се мъчи двигателя и вероятно това е причината за клатенето на оборотите.
На някой случвало ли му се е нещо подобно като симптом?
Не е проблем да карам така някой друг ден, докато сменя термостатите, при тези живи данни, нали...?
- badsharki
- ентусиаст
-
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Форсиране на DPF регенерация
Това леко заклащане на оборотите за няколко секунди при първото палене сутрин ще се окаже нещо стандартно. При мен го има също и се получава само когато е много студено, под нула градуса. Като гледам има го и при доста други колеги. Тук някъде имаше тема специално за това.
Не мисля, че е от ДПФ-а, защото докато е студен двигателя е доста по-пропусклив. Например налягането на празен ход при студена кола ми е 4-5mbar. Ето една снимка на моите стойности за налягането на ДПФ-а от преди седмица. Това е при напълно загрял мотор:
Не мисля, че е от ДПФ-а, защото докато е студен двигателя е доста по-пропусклив. Например налягането на празен ход при студена кола ми е 4-5mbar. Ето една снимка на моите стойности за налягането на ДПФ-а от преди седмица. Това е при напълно загрял мотор:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Форсиране на DPF регенерация
Хм... Начи не съм много под референтните стойности, всъщност май ще са различни за различните коли. Някъде ги гледах, че на празен ход са 65, на 2000 150 мбара, а при теб са други според програмата. Аз ги гледах само на живи данни, трябваше през теста да мина, за да видя кои са референтните за моята кола. Ако са същите като на твоята, то за тва ми записва грешката, щото са близки и от време на време излиза над тях вероятно. Един път да се прибера в София и да сменя термостатите да може да изчисти...
А за клатенето имах предвид да не би да задръства в момента на паленето и докато избута да приклатя оборотите. Възможно е и от студа. При мен също се получи кат паднаха температурите, преди тва го нямаше... Но заради него хванах филтъра и с него и термостатите. Ще видим кво ще стане, ще пиша...
А за клатенето имах предвид да не би да задръства в момента на паленето и докато избута да приклатя оборотите. Възможно е и от студа. При мен също се получи кат паднаха температурите, преди тва го нямаше... Но заради него хванах филтъра и с него и термостатите. Ще видим кво ще стане, ще пиша...
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Форсиране на DPF регенерация
slitter написа:Хм... Начи не съм много под референтните стойности, всъщност май ще са различни за различните коли. Някъде ги гледах, че на празен ход са 65, на 2000 150 мбара, а при теб са други според програмата. Аз ги гледах само на живи данни, трябваше през теста да мина, за да видя кои са референтните за моята кола. Ако са същите като на твоята, то за тва ми записва грешката, щото са близки и от време на време излиза над тях вероятно. Един път да се прибера в София и да сменя термостатите да може да изчисти...
А за клатенето имах предвид да не би да задръства в момента на паленето и докато избута да приклатя оборотите. Възможно е и от студа. При мен също се получи кат паднаха температурите, преди тва го нямаше... Но заради него хванах филтъра и с него и термостатите. Ще видим кво ще стане, ще пиша...
Глупости са това на празен ход 65 mbar това е запушен филтър, за филтър в нормално състочние 5-10 е нормално на празен ход до 30 стига преди регенерация.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани