Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- cocosas
- младши ентусиаст
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:garbac написа:Стигнахме и до третия термостат-охладителя на скоростната кутия.
След демонтажа му го разглобих и вътре видях два термостатни патрона на които пише 93/може би са градуси/
Термостатите бяха останали отворени и антифриза си е циркулирал свободно без значение от температурата на двигателя или скоростната кутия.От това ми е бил и проблема да достигна работна температура от 90 гр.
Явно е че охладителя предпазва скоростната кутия от прегряване и термостатите отварят на 93 гр на маслото в скоростната кутия.
Намерих си само термостатното тяло-втора употреба - 90 лв.
След монтажа направих тест и 90 гр.
Проблема ми е бил в третия термостат!
Жалко ,че не направих снимки на разглобения термост.
с кеф !
Благодаря на колегите от форума.Благодарение на вас си реших проблема,защото повечето сервизи изобщо не са чували за този термостат!!
Колега радвам се, че си решил проблема, дано 2ра употреба термостат да те изкара бая време, че свалянето и качването е малко шантаво.
Колеги, всичко по охладителната с-ма ми е сменен с нови оригинални части, колата вдига много добре градусите до 87 и там застават. Извънградско ми се движи м/у 86-88, само по големи баири до 90 и понадолнище до 83-4 пада. Уш всичко ми е сменен, а защо градусите ми са с 3-4 градуса по-малко? При вас как е?
И моите градуси са така
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
И изстива по бавно. Ако спираш и тръгваш по често зимата има ефект.
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Мисля лятото да си ги демонтирам, малко ми спъна вървежа ми се струва.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
През цялото време докато търсих проблема с термостатите се рових да намеря цялостна схема или чертеж/подробен/ на охладителната система.Не открих нищо.Та в тоя ред на мисли.
Ако някой колега знае нещо по въпроса,моля да го публикува!
Ако някой колега знае нещо по въпроса,моля да го публикува!
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.
- mili4uk
- младши ентусиаст
- Мнения: 552
- Регистриран на: 18.02.2008
- Пол: Мъж
- Кара: жена си да дрифти
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: харчи малко - върви на страх
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
bijuto написа:hol1gans написа:Ааа и забравих да добавя, че заради това, че не потдържа работна темп. си монтирах жалузи на предната броня.....без ефект. Само ми загрява малко по-бързо.
Аз също съм с два сменени термостата (третия го проверих по метода на маркуча от радиатора към третия термостат - на 50гр, темперарура на двг. маркуча беше студен ), имам и фабрични жалузи. При извън градско за 15-16 км. достига 88-90 гр.(темп. на въздуха беше 7-8 гр.). По баир на долу пада до 80-82 гр. след това пак достига до 87-88. При баир на горе стига до 93-94 гр. Скороста ми беше 110км с темпомат. Според ''Варна карс'' нямам проблеми със загряването.
това с проверката и маркуча ми е малко съмнителна тази процедура.
По-скоро до около 70 градуса виж дали радиатора ти е ледено студен или е топъл. Щом си сигурен че големия термостат ти е ок и радиатора ти е топъл на 70 градуса, значи си за смяна на 3-тия.
За да пусне вода към радиатора, големия термостат трябва да отвори на 88 градуса. на 78-80 горе долу почва да пропуска по малко към радиатора.
Ако ти е прецакан 3-тия термостат (отворено положение), един вид прави бай-пас на големия и вътри водата в радиатора през 3-тия.
Beat the Devil
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
http://www.youtube.com/watch?v=k-cbiYzlHOk
- Alexander44
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535D
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
- bmw545i
- младши ентусиаст
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Alexander44 написа:Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
Ибей
- bijuto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 8.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 5GT F07 530 xDrive 258hp
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Alexander44 написа:Здравейте,
казвате, че е хубаво термостатите да бъдат оригинални... От къде могат да се поръчатат такива (Дарукар, Камор) или е възможно и от друго място?
Благодаря!
Провери при колегата laviatan.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Здравейте колеги,
И аз имам такъв проблем.
Автомат 530д 2005 218 к.с.
Тая зима изключително много гори колата. 16л/100 не е нормално за градско каране дори да карам само на къси разтояниа. Извън градско ми дава 10л/100 а карам с 120 тоест реално 115 по GPS-а на телефона.
Реших да сменя и аз 3. термостат и ви моля за точния номер на частта. А hol1gans ако смяна на термостата реши проблема имаш от мен. И евала на майстора дето казал че тия коли имат 3ти термостат.
И къде мога да я сменя най-бързо че адския студдд
И аз имам такъв проблем.
Автомат 530д 2005 218 к.с.
Тая зима изключително много гори колата. 16л/100 не е нормално за градско каране дори да карам само на къси разтояниа. Извън градско ми дава 10л/100 а карам с 120 тоест реално 115 по GPS-а на телефона.
Реших да сменя и аз 3. термостат и ви моля за точния номер на частта. А hol1gans ако смяна на термостата реши проблема имаш от мен. И евала на майстора дето казал че тия коли имат 3ти термостат.
И къде мога да я сменя най-бързо че адския студдд
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Aко другите 2 сa ти сменени, 100% е 3тия. Провери в realoem зa номерa. Смянaтa трaе 1-2 чaсa, зaвиси от сервизa
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Aко другите 2 сa ти сменени, 100% е 3тия. Провери в realoem зa номерa. Смянaтa трaе 1-2 чaсa, зaвиси от сервизa
Какво става сега с температурата, по нанадолнище до колко пада без да даваш газ? Нали не трябва да пада под 88град, а ти беше казал че пада до 84гр.
Продавам си колата
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Преди смяна на 3тия термостат, ми седеше на 70-75 при 4-5градуса а сега след смяната седи на 87-88 при нормален път, понадолнище ми пада до 84 (преди до 80, но нямах жалузи на решетката, но си монтирах) а по нагорнище се качва до 90-92. Но вече съм сменил всичко по охладителната с-ма, няма за какво да се захвана. Може някой от термостатите да ми е малко дефектен, но незнам.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
hol1gans написа:Преди смяна на 3тия термостат, ми седеше на 70-75 при 4-5градуса а сега след смяната седи на 87-88 при нормален път, понадолнище ми пада до 84 (преди до 80, но нямах жалузи на решетката, но си монтирах) а по нагорнище се качва до 90-92. Но вече съм сменил всичко по охладителната с-ма, няма за какво да се захвана. Може някой от термостатите да ми е малко дефектен, но незнам.
Значи само по нанадолнище ме интересува - преди да смениш 3 ия термостат колко е падала и сега до колко пада. Все пак трябва да се има предвид колко минути караш по нанадолнище, колкото повече караш надолу толкова повече трябва да пада темп
Продавам си колата
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани