БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Здравейте,
и аз съм с 530iА 272к.с. 2007, минал съм около 16-17000км.(109 000 - 126 000км.), като съм сменил помпа високо налягане(510лв. по спомен в дару кар + труд 150лв.), с която си имаше проблем като я купих и 4бр. дюзи (236лв. бр. в дару кар + смяната сам = 0лв). Всичко останало което съм подменил са консумативи(масла, филтри, накладки,гуми). Като разход, вчера засякох градския е около 14,2-14,5/100, извън градския е според зависи от 7 до 9/100, при каране по магистралата със 160-170 е 8,7-9/100. Като цяло бих казал, че в дизеловата Е39-ка бях налял значително повече пари за поддръжка и ремонти
и аз съм с 530iА 272к.с. 2007, минал съм около 16-17000км.(109 000 - 126 000км.), като съм сменил помпа високо налягане(510лв. по спомен в дару кар + труд 150лв.), с която си имаше проблем като я купих и 4бр. дюзи (236лв. бр. в дару кар + смяната сам = 0лв). Всичко останало което съм подменил са консумативи(масла, филтри, накладки,гуми). Като разход, вчера засякох градския е около 14,2-14,5/100, извън градския е според зависи от 7 до 9/100, при каране по магистралата със 160-170 е 8,7-9/100. Като цяло бих казал, че в дизеловата Е39-ка бях налял значително повече пари за поддръжка и ремонти

0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- Rennfahrer
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 9.10.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E60
- Мечтае да кара: М6
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Взех си бензинова 530i, 2004 г., 231 к.с., на 180 000 км реални, от Германия, 9-10 000 км съм минал досега, 1 л масло съм долял, това ми е разхода за двигателя. Нищо по двигателя не е сменяно, откак е произведена. Дори акумулаторът е фабричния производство 2004. Даже масло не съм сменял още защото като я купих последната смяна по километраж беше преди 8000 км.
Мисля, че поддръжката на бензиновия атмосферен двигател е по-евтина в дългосрочен план. Консумативи като гуми и т.н. не ги броя. 2 тампона имам за смяна, вследствие на хубавите софийски улици - 120 лв без труда, и една крушка на стопа смених сам за 80 стотинки, иначе е пушка.
Градски разход 16 (в София зимно време, автоматик), извънградско зимата ми е падала на 7/100 със 110-120 км/ч на автопилот и със 100 октана бензин.
Мисля, че поддръжката на бензиновия атмосферен двигател е по-евтина в дългосрочен план. Консумативи като гуми и т.н. не ги броя. 2 тампона имам за смяна, вследствие на хубавите софийски улици - 120 лв без труда, и една крушка на стопа смених сам за 80 стотинки, иначе е пушка.
Градски разход 16 (в София зимно време, автоматик), извънградско зимата ми е падала на 7/100 със 110-120 км/ч на автопилот и със 100 октана бензин.
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Да не остана и аз по-назад.
Е60 м54б30 автомат минал съм 8000км за 4 месеца.
До тук сменено:
- термостат /защото отваряше късно/ бер + труд 110лв.
- кормилен накрайник вътрешен ляв lemforder + биалетка задна лява + труд 120лв
1л. масло съм си взел за всеки случай, гуми чисто нови, резервни крушки за ксенона
каско, го и тем подобни. Разходи 12-13/100 извън, 16-17/100 градско газ.
Още нямам големия наблюдения, но е стегната и не виждам нищо, което да бъде за смяна.
Е60 м54б30 автомат минал съм 8000км за 4 месеца.
До тук сменено:
- термостат /защото отваряше късно/ бер + труд 110лв.
- кормилен накрайник вътрешен ляв lemforder + биалетка задна лява + труд 120лв
1л. масло съм си взел за всеки случай, гуми чисто нови, резервни крушки за ксенона
каско, го и тем подобни. Разходи 12-13/100 извън, 16-17/100 градско газ.
Още нямам големия наблюдения, но е стегната и не виждам нищо, което да бъде за смяна.
- semper74
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 25.05.2013
- Местоположение: po moreto....
- Пол: Мъж
- Кара: G30 530 D
- Мечтае да кара: M8 concept
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Влизам и аз тука.
520i бензин/М54/170 к.с./,2005 г с газова уредба.Навъртяни километри за 7 месеца =10 хил.(142-152 000)
Смяна масло двигател,маслен,въздушен и на климатика филтри,2 биалети отзад,кормилен накрайник ляв,2 предни тампона + труд=1000 лв.
Смяна масло скоростна кутия +картер филтър + букса+труд = 650 лв.
Гарнитура на маслоохладителя + гарнитура на капака на клапаните + труд = 170 лв.
Филтър на газовата уредба = 30 лв.
За периода съм долял 1л. масло/17лв./,сменил съм антифриза /40 лв./,зимните гуми няма да ги включвам.Обажда се рейката,но и нейният ред ще дойде някой слънчев ден
, като цяло колата е чук. Разхода е на газ 10-11л. извън и 17-18 л. градско на 100.
520i бензин/М54/170 к.с./,2005 г с газова уредба.Навъртяни километри за 7 месеца =10 хил.(142-152 000)
Смяна масло двигател,маслен,въздушен и на климатика филтри,2 биалети отзад,кормилен накрайник ляв,2 предни тампона + труд=1000 лв.
Смяна масло скоростна кутия +картер филтър + букса+труд = 650 лв.
Гарнитура на маслоохладителя + гарнитура на капака на клапаните + труд = 170 лв.
Филтър на газовата уредба = 30 лв.
За периода съм долял 1л. масло/17лв./,сменил съм антифриза /40 лв./,зимните гуми няма да ги включвам.Обажда се рейката,но и нейният ред ще дойде някой слънчев ден

BMW its an addiction, Its a drug
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Досега не съм слагал долна граница на пробега, но от сега слагам защото има логика.
Много хора се включват на 10-15 хил.км., но после никога не актуализират данните.
Идеята не е да се похвалим в началото, а да се знае дългосрочно какви проблеми излизат и колко струват.
Дайте да имаме минимум от 20 хил., което е горе-долу една година каране. Ще помоля колегите които са вътре с по-малко да си постнат новите данни. Ще сложа и смяна масло автоматик - моля като актуализирате данните да кажете дали сте го сменяли (и колко пъти, че при мен примерно са два пъти вече).
Колега Таруно: твоята не съм я сложил, защото ти смени и отремонтира доста неща за кратък период, след което откраднаха колата. Тези ремонти бяха превантивни, т.е. дълго време след това да се изплащат. При положение че колата я няма, става изкривена картина.
Много хора се включват на 10-15 хил.км., но после никога не актуализират данните.
Идеята не е да се похвалим в началото, а да се знае дългосрочно какви проблеми излизат и колко струват.
Дайте да имаме минимум от 20 хил., което е горе-долу една година каране. Ще помоля колегите които са вътре с по-малко да си постнат новите данни. Ще сложа и смяна масло автоматик - моля като актуализирате данните да кажете дали сте го сменяли (и колко пъти, че при мен примерно са два пъти вече).
Колега Таруно: твоята не съм я сложил, защото ти смени и отремонтира доста неща за кратък период, след което откраднаха колата. Тези ремонти бяха превантивни, т.е. дълго време след това да се изплащат. При положение че колата я няма, става изкривена картина.
Последна промяна da6ip на 08 Яну 2014, 19:06, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
iceblast написа:Къде са тия драми? ДПФ без пари се маха направо, дюзите не са чак толкова чести проблемите, аз за 80к км. с 4те БМВ-та, които съм имал един път не съм имал ядове с дюзи, турбини и т.н. Важно е състоянието на колата, когато я закупуваш.
Именно. Проблемите са почти винаги по доста занемарени коли - то е видно от всичко във въпросните теми. Вижда се ясно и в таблицата в началото.
Никакви ядове с дюзи, турбината я рециклирах превантивно и в сервиза казаха че не са рециклирали толкова малко износена турбина. ДПФ-а се чисти за 200-400 лв. за години напред на изрядна кола. Скъпите (и дразнещи) неща за смяна са били съвсем други - демпферна шайба, въздуховод турбина, ламбда-сонда, изпускателен колектор, реле алтернатор, реле свещи.
Но къде си тръгнал и ти да спориш с това гуру на гурутата

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Айде и аз да се ъпдейтна и да си затвърдя позицията с най-високи експлоатационни разходи.
Вече 200 000 км пробег. Още две смени на масло и маслен филтър - общо 420 лева.
Комплект за смяна на ВАНОС пръстените + всички околни части, които могат да се сменят като се отваря ВАНОС-а - гумички и гарнитури, болтове, шайби, капачки и т.н. за смяната - общо около 400 лева за части. + комплект 6 свещи - 240 лева. Труд - DIY
Реално този ремонт можеше и да мине с 150 лева за части, просто сменях наред....така и така се бях разровил.
Смяна на гарнитура на картера - около 120 лева с труд.
В момента се занимавам с отстраняването на един проблем с паленето, за който още не е открита причина и лечение. Разходи до тук - грубо - около 400 лева за дороселова клапа втора ръка и DIY смяна, два температруни датчика и DIY смяна и два пъти диагностика. Проблема още не е решен... предстоят още разходи...
Общо 1580 лева

Вече 200 000 км пробег. Още две смени на масло и маслен филтър - общо 420 лева.
Комплект за смяна на ВАНОС пръстените + всички околни части, които могат да се сменят като се отваря ВАНОС-а - гумички и гарнитури, болтове, шайби, капачки и т.н. за смяната - общо около 400 лева за части. + комплект 6 свещи - 240 лева. Труд - DIY

Смяна на гарнитура на картера - около 120 лева с труд.
В момента се занимавам с отстраняването на един проблем с паленето, за който още не е открита причина и лечение. Разходи до тук - грубо - около 400 лева за дороселова клапа втора ръка и DIY смяна, два температруни датчика и DIY смяна и два пъти диагностика. Проблема още не е решен... предстоят още разходи...
Общо 1580 лева
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: БЕНЗИН vs. ДИЗЕЛ - истинските разходи? (+анкета)
Ако не престанете ще изгори и тази тема !
Единствено заради колегата da6ip не съм я заключил още ......
П.С. Поизчистил съм малко,от тук нататък само по темата !
Единствено заради колегата da6ip не съм я заключил още ......
П.С. Поизчистил съм малко,от тук нататък само по темата !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани